Tapas en zo

Oude Rijn 1A 2312 Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Tapas en zo

Spaanse klassiekers

Bij restaurant Tapas en Zo kun je met de hele familie genieten van voortreffelijke tapas en andere Spaanse specialiteiten. Sangria bijvoorbeeld? Naast tapas serveren ze hier ook fantastische mediterrane hoofdgerechten die zich goed laten combineren met de krachtige wijnen uit de collectie. Iedereen zal zich hier direct welkom voelen. Er valt bij binnenkomst meteen een deken van zuidelijke gezelligheid over je heen. Wat wil je nog meer?

Meer informatie over restaurant Tapas en zo

7,1
LekkerEten1337 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Menu van de chef viel wat tegen, vooral in presentatie. Een aantal bordjes bevatte alleen prikkers met vlees, of een paar losse stukken. Bij een menu waarbij je niet zelf kan kiezen verwacht ik toch ook wel wat aardappels/rijst/pasta en groente, dit was alleen maar vlees en vis als hoofdgerecht. Een paar gerechten was iets leuker opgemaakt.

De bediening was wel vriendelijk, locatie buiten is in orde, de kwaliteit van het eten op zich is in orde.
Jody B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Gisteren hebben we er fantastisch lekker gegeten. Heerlijk buiten gezeten op een uniek mooi terras op een toplocatie. De bediening is er goed en er is een hele vriendelijke kok. Een kok die trots is op z'n bereidingen en het allerbeste wil voor zijn gasten. Dit proef je zeker! De menukaart is ruim en voor ieder wat wils. Prijs/kwaliteitsverhouding = perfect! Ik kom hier zeker snel weer terug.
TROY K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Nu is tweede keer geweest perfect tapas. Heerlijke wijn dat hoort bij tapas natuurlijk vooral de spietjes waren mijn favoriet service was prima zo als het hoort. Decor vind ik redelijk. Ik kom snel.
Pollekeb- .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Op een doodgewone dinsdagavond even een paar uur genoten van echte tapas.
Gezellig restaurant, erg vriendelijke bediening, maar vooral overheerlijk eten. Zelden zulke lekkere tapas gegeten buiten Spanje, alles was met vakmanschap en liefde bereid. Ook de rode huiswijn is om van te smullen. Een ouderwets goed restaurant waar je je als gast ook echt gast voelt. Na de maaltijd nog een lekker espressootje gedronken op de terrasboot voor de deur.

KLASSE! We komen gegarandeerd weer terug!
Joy4ever .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Voor het eerst hier gegeten, slechte ervaring, geen aanrader. Bediening erg traag, vergaten steeds wat ze beloofden te brengen, lopen vaak heen en weer met lege handen. Kwamen weinig uit zichzelf naar de tafel. Het duurde veel te lang voordat we de tapas kregen. Weinig smaak, bijvoorbeeld geen dressing over koude tapas zoals witlofsalade etc. Warme tapas pas na een uur wachten op tafel, maar niet allemaal tegelijk en deels een verkeerde bestelling. Aardappels er bij, geen zout, dat werd gebracht toen de aardappels al op waren. Geen verlichting op terrasboot, ook geen sfeerlichtje op onze tafel. Onze tafel stond tegen een plantenbak aan waar na zonsondergang een kolonie naaktslakken uit te voorschijn kroop, erg onsmakelijk! Gerechtjes erg prijzig; € 9 voor 3 gamba's!
Helaas voor ons niet voor herhaling vatbaar.

Folkert H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
In het kader van een een nieuwe eigenaar en nieuwe kansen zijn wij tijdens de Leidse el Cid feesten weer eens een keer beland bij Tapas en Zo. Het was erg druk in de stad en we wilden even rust .Het restaurant ligt een beetje verscholen maar als jet het eenmaal gevonden hebt dan heb je ook wat gevonden. Prima restaurant - goede bediening - vlotte doorstroom van tapasgerechten ... de nieuwe eigenaar kwam aan tafel de sfeer opsnuiven en vragen of het naar wens geweest was. (kom je niet vaak meer tegen)
Sanderjanharting .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
De bediening is zeer attent, het eten smakelijk (gericht op voorkeur van de gast) en de sfeer is oké. Aanrader voor wie van tapas houdt.
DennisK .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
De gerechtjes waren lekker, hoewel wat aan de prij voor wat je ervoor krijgt. Prima sfeer. Helaas duurde het steeds erg lang voordat het eten geserveerd werd en werden bestellingen vergeten, waren een aantal gerechten op (niet vantevoren gemeld) en stonden verkeerde gerechten op de bon. Dit gebeurde bij meerdere tafels om ons heen.
Sacha35 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
de Sardines vond ik heerlijk, eigenlijk alle gerechten. Heerlijk glaasje Sangria erbij.
Vriendelijke bediening.
Leuke tafel met uitzicht op de gracht met bootjes.
Wouterzk .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Ik heb vandaag heerlijk gegeten bij tapas enzo , we hadden om 19;00 gereserveerd en hadden een mooi plekje bij het raam gekregen. De bediening was zeer warm en vriendelijk ik voelde me dan ook gelink thuis! Het eten was echt heerlijk allemaal verse
Producten en niets uit een pakje gehaald zoals je meestal ziet bij die al you can eat restaurants!!! Vooral de calamaris en de garnalen waren verrukkelijk, ik waande me even weg in Spanje. Ik heb goed gegeten voor een eerlijke prijs ik zou dit restaurant aan iedereen aanraden, mij zie je hier snel terug!
A_Parl .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Klein maar fijn. Leuk restaurant in het centrum van Leiden. Eten van goede kwaliteit, niet goedkoop maar erg lekker. Voor ieder wat wils, vis, vlees, vegetarisch.
Goed bevallen, een aanrader voor wie tapas wil eten.
Luceijsermans .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heerlijk eten en goede sevice maar jammer genoeg niet zo een heel net restaurant sommige banken waren ee bijv niet zo goed aan toe maaar voor de rest top
Lesley E.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Matig,

Het eten geef ik een dikke onvoldoende omdat de kaart zeer beperkt is.

De service geef ik een dikke onvoldoende omdat ik hier niets van gemerkt heb.

Het decor geef ik een dikke onvoldoende omdat het verouderd is.

Alles bij elkaar opgeteld is het voor mij geen aanrader.

Tess N.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk eten, de sardines zijn echt een aanrader. Ook het moors lam snaky naar meer. Service was prima. Kan iedereen aanraden het eens uit te proberen.
Anoesjka D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Als niet-vlees eter heb ik erg genoten van de vegetarische en vistapas. Sardientjes waren mijn favo vis tapas en de gefrituurde manchevo kaas de absolute topper. Geen standaard tapas kaart en presentatie, goede prijs / kwaliteit verhouding
Nienkemo .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Heerlijk gegeten! Attente en vriendelijke bediening. De speciale tapas van de dag waren heerlijk. Voldoende variatie in vlees, vis en vegetarisch. De toetjes zijn klassiekers.
Herodionluas .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wij zijn hier nu 2 keer geweest en naar volke tevredenheid. Het restaurant heeft de uitstraling van een Spaanse tapasbar. Het personeel is bijzonder vriendelijk en het eten is heerlijk. Probeer ook vooral de specials van de week!
TROY K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
voor het eerste keer bij tapas en zo maar echt. Niet laatste keer. 3 heerlijke tapas genomen calamaris fritos patatas bravas zalm met calabacin. Alles op smaak ik raad iedereen aan.
Anique H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Op dinsdag 2 februari heb ik gereserveerd via de website van 'Tapas en zo' voor vrijdag 5 februari. Een vriend die mee zou gaan was er al een keer eerder geweest en zei dat ik moest vragen naar HET tafeltje bij het raam, omdat je dan leuk uitzicht hebt op het straatje en de gracht. Dit heb ik dus specifiek bij de opmerkingen gezet. Ik heb hier verder niets meer over gehoord. Toen wij de vrijdag binnenkwamen zag ik tot mijn verbazing dat HET (enige) tafeltje bij het raam al bezet was. We kregen het tafeltje wat vlak daarnaast redelijk dichtbij het raam was. Ik zat er alleen met mijn rug naartoe. Ik vind dit niet erg netjes. Geen probleem als deze tafel al weggegeven zou zijn en wij simpelweg te laat waren, maar als je een aantal dagen van te voren al reserveert, en dit het geval is, kan je dat best even laten weten. Enfin, hebben we uiteraard verder niet moeilijk over gedaan, maar het was wel jammer.

Het eten is verder prima en de prijs-kwaliteitverhouding goed, maar de service erg slecht! De bediening communiceert totaal niet met elkaar en wij moesten op een gegeven moment zelf naar de bediening toelopen om te vragen of ze alsjeblieft naar ons tafeltje wilde komen, zodat wij nog een drankje konden bestellen.

Decor is gewoontjes. Prima, maar daarvoor hoef je er in ieder geval niet naartoe te gaan.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Leuke locatie en sfeervol ingericht. De bediening was goed en ze wisten veel over de kaart te vertellen en ook over het principe tapas eten. Wij waren met drie vriendinnen en hebben een reuze gezellige avond gehad, dankjewel daarvoor! !!!