Tapas Bar Català

31-206231141

Meer informatie over restaurant Tapas Bar Català

Bi3 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Heerlijke, authentieke tapasbar. Altijd een genot om er te eten en te zitten. Alsof je in Spanje bent. Er zijn weinig tafels, maar vreemd genoeg is er altijd wel een plekje om te zitten.
Personeel is super vriendelijk, de producten altijd vers. En zeker niet duur.
Zeker mijn favoriete tapasbar in de stad.
Que alegria !
Erna H .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Reserveren kan hier niet, maar wilden hier al heel lang eten. Vrijdag, onverwacht, langsgelopen en er was zowaar plaats voor 2 personen. Op de kaart staan grote en dure (15,- tot 25,-) tapas, die de naam tapas misschien ontstijgen. Er staat ook een aantal kleinere tapas op, en in de vitrine zijn de tapas van 4,90 te vinden (w.o. paëlla, zeevruchten, gefrituurde groente). Het is dus even zoeken naar wat je waarvan moet bestellen en hoeveel. Wij kozen voor de mosselen (erg lekker), de paëlla (idem, hoewel wat zout), gefrituurde courgette, aubergine, paprika (héél erg zout!), gegrilde sardientjes (lekker) en de gehaktballetjes (5 van de 6 smaakten goed, de 6e leek van ander vlees, had een andere smaak, structuur en was minder smaakvol). Mandje brood maakte de maaltijd compleet. Afgezien van de overdosis zout in de groente en paëlla hebben we best lekker gegeten, maar wij vonden de prijs-kwaliteit-verhouding scheef. Service was verder goed, werden snel en vriendelijk geholpen, maar hadden ook het idee dat we na onze laatste hap niet te lang mochten blijven zitten. Denk niet dat we nog eens in de herhaling gaan, wat waarschijnlijk niet erg is gezien het grote aantal bezoekers in korte tijd.
Robert .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Stap dit restaurantje, al jaren een vertrouwd adres wanneer Amsterdam bezocht wordt, binnen en je waant je even in Barcelona. Het weer was echter te mooi om binnen te zitten. Dus buiten gezeten, zonnetje, glas rose en lekker eten. In de twee uur dat wij er zaten hebben wij genoten van Albondigas en salsa, Pollo al ajillo, Totillade patatas, een beetje brood en wat gefrituurde groente. vriendelijke bediening, lekker eten en drinken, heerlijke sfeer en vaak zitten er wel aan 1 of meerdere tafeltjes Spanjaarden. Feestje dus!
Roberto .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Een middagje doorgebracht aan de Tapas Bar Català, een knus bistrootje in de buurt van het spui. Ik was al tijden opzoek naar een Spaanse tapas bar. Eenmaal binnen merk ik gelijk de authenticiteit op met de Spaanse jongens achter de keukenbladen en een Spaans vrouwtje dat in gebroken Engels bestellingen opneemt.

De menukaart biedt keuze uit een flink aantal tapas al vond ik de prijzen iets wat hoog voor een middagsnack. Ik had liever kleinere prijzen en porties gehad zodat je allemaal kleine dingetjes kunt bestellen.

De Xorico was erg pittig, maar viel desalniettemin in de smaak. Een erg rustieke smaak met een lekkere homp brood erbij.

De inktvisringen (calamares fritos) waren ook lekker met een beetje citroen, een verrassing om eens niet taaie inktvis te vinden in Nederland.

Croquetas de jamon (ham) waren erg lekker en goed gekruid.

Tomaquet, brood met tomaten niet te verwarren met de italiaanse bruschetta was ook wel lekker maar een beetje flauw, niet persee een aanrader. (ik had hetzelfde brood al bij de xorico.)

Als laatste en dit keer wel 'least' was de Pollastre (kip in knoflooksaus), al was het meer een kip in zonnebloemolie met heel erg veel knoflook. De kip was een beetje droog, saus voegde niet veel toe en de knoflook bleef me de rest van de dag bij. Ik houd van knoflook, maar dit had wel wat minder gemogen. De enige teleurstelling en deze zou ik dus zeker afraden.

Het meeste wat we hebben besteld was lekker en vind je niet zomaar overal, zeker de croquetas en Xorico waren lekker. Eten een 7,5.

De service was in orde al was het vrouwtje een beetje gestrest en het gebrek aan begrip was wel een beetje minder, maar daar kan ik wel mee leven. Een 7.

De sfeer in Bar Català was wel gezellig en knus, maar het was ook wel een beetje krap allemaal. Een 7.

Ik was verrast te zien dat Bar Català nog geen beoordeling had, het is een knus bistrootje waar je lekker kunt eten, al zou ik het voor een diner niet per se aanraden. De porties zijn duur, maar wel groot genoeg. De kip zou ik sterk afraden, maar verder leek alles prima in orde! Een beetje Spaanse cultuur in hartje Amsterdam.
Nikki P.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
lekker gegeten, heerlijke aardappel omelet, squid en brood! De pinxos waren wat overbakken en droog helaas maar de pure smaak van de aioli, brood en truita maakte veel goed. Wel duur mits van de kaart besteld (er werd niet duidelijk gemaakt dat de kleinere hapjes aan de bar te bestellen waren)