Tapas Bar Castro

31-206731813

Speciale deals

Over het restaurant Tapas Bar Castro

Authentieke Spaanse tapas

Hét adres in Amsterdam voor de beste authentieke tapas en gerechten van de houtskoolgrill. Een hele avond tafelen met vrienden of na het werk met het gezin uit eten, bij Castro is iedereen welkom. Ook voor groepen de meest geschikte plek om laagdrempelig en ontspannen maar vooral goed te eten.

Meer informatie over restaurant Tapas Bar Castro

Zowel per tram als bus goed bereikbaar
  • Kom je met de auto?
    Nabij Vondelpark en Haarlemmermeerstation
  • : Voldoende gelegenheid in de buurt

Dagelijks geopend van 16:00 tot 01:00 uur

marlennesampe .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Met AH actiezegels gegeten met 3 personen, de vraag of 1 persoon a la carte mocht eten was niet mogelijk van de baas moest dan € 15 afgerekend worden, ook prima, maar dan verwacht je wel dat er voldoende gerechten zijn voor 3 personen, bij het voorgerecht was dat prima, maar het hoofdgerecht matig, 2 stukjes vis, 1 schaaltje kalfsstoofpotje met groenten en patatas bravas, nagerecht 1 stuk appeltaart en 1 stuk citroentaart, heel jammer.
gerlot .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Echt genoten van de heerlijke gerechten en bediening in dit restaurant en zeker voor herhaling vatbaar. Super attent trouwens om onze kleine meid met een ijsje te verassen
Frits D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Met de AH-restaurantactie hebben we het dit restaurant wel wat moeilijker gemaakt. Mijn vrouw is vegetariër en ik niet. Voor de restaurantactie hadden ze een speciaal menu samengesteld dat niet berekend was op ons. Na wat improviseren hebben we toch allebei een bevredigende maaltijd gehad.
Ik had wel heel weinig vlees en heel veel groente. Ik zag koteletjes en gebakken vis aan mijn neus voorbij gaan en daarvoor kregen wij een bak gebakken champignons en tortilla terug. Ik weet het, we maakten het niet makkelijk, maar nu hadden zowel mijn vrouw als ik een onbevredigend gevoel en het idee dat we wel erg veel betaald hadden voor wat we kregen.

Ik had liever zelf wat gerechten uitgekozen (éénpersoonsgerechten?).
slop51 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Wij waren eerst nogal sceptisch over het concept.Maar het heeft ons aangenaam verrast.Het eten was heerlijk en we hebben allebei genoten.Bediening washeel vriendelijk.Hadden al eens bij Castro gegeten.Dus was niet onbekend terrein.Zullen jullie zeker aanbevelen bij vrienden.
boshartnancy .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Het eten was erg vies
Heel duur
En echt tapas eten was het niet waren zeer grote porties
Groot stuk vis grote ballen in tomatensaus
Tapas eten is naar mijn idee kleine hapjes
Snel achter elkaar
Erg jammer had er meer van verwacht
Was ook ons 7 jarige trouwdag
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
W hebben zateravond bij Castro gegeten met de AH restaurantbon een 3 gangendiner.
Het diner was prima verzorgd. Eerst een anti pasti voorafen daarna kregen een schoteltje lamsvlees, garnalen en albondigas, en daarna nog een heelijk desert. De bediening was uiterst vakkundig en zeer plezierig, Kortom we gaan een keertje terug...........................
En het gekke is dat we het restaurant niet kenden terwijl wij daar dikwijls in de buurt eten,
elly
Fiona W.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
We hebben in Tapas Bar Castro gegeten in verband met het Albert Heijn restaurant actie. Doordat wij als eerst bij hun gebruik maakten van de actie was er enige verwarring over wat precies de bedoeling was maar zodra dat was opgelost, hebben we een heerlijk ervaring gehad.

De menu is al van tevoren samengesteld (ik weet niet of het een wisselend menu is) en bestaat uit veel heerlijke kleine gerechten.

Meteen nadat je aan tafel komt wordt er een mandje met brood en een erg lekker aioli op tafel gezet.

Voor de eerste ronde kregen we een schaal met gemarineerd olijven en een bord met Manchego kaas en gedroogde ham.

Voor de tweede ronde kregen we een salade, een schaal met knoflook garnalen en een schaal met zeevruchten (gefrituurde ansjovis, calamres, gegrilde zalm en gefrituurde garnalen), een schaaltje met aardappelen en aioli/ mayo en boter mals vlees met knapperig groente.

Elke onderdeel van elke ronde was heerlijk bereid, lekker op de juiste temperatuur en goed gepresenteerd.

Voor toetjes was er wel keus en wij hebben gekozen voor de crema catalana en de citroen-crème taart. De crema catalana is de heerlijkste versie van een crème brûlée die ik ooit heb gegeten en de citroen-crème taart was ook een van de beste citroen taarten die ik heb mogen proeven.

Tijdens het eten viel ons op dat de sfeer in de restaurant erg leuk en rustig was. De dames van de bediening waren heel vriendelijk en ze hadden (het leek oprecht) warme glimlachen.

Zeker aan te raden en we gaan zeker terug als de actie voorbij is.
Slash123 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Omdat we nog goede herinneringen hadden aan het eten bij castro,zijn we er vanavond weer eens wezen eten. Echter viel dit in vele opzichten wat tegen. Bij binnenkomst duurde het erg lang voordat de barvrouw ons gedag zei en daarna duurde het opnieuw lang voordat ze de menukaart kwam brengen. Hierdoor voeleden we ons een beetje vergeten, terwijl het niet echt druk was. Het eten was ok, maar niet geweldig. De portobello met zongedroogde tomaatjes kwam met champignons, waardoor de smaak totaal anders was dan we ons hadden voorgesteld, de ossenhaaspuntjes waren doorbakken ipv medium rare en de dadels met spek waren zwartgeblakerd aan een kant. Normaal maakt een kleine misser in de keuken ons niet zoveel uit, maar dit was net iets te veel bij elkaar. Helaas is het niet meer zo lekker eten bij castro als een paar jaar geleden.
Serge B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Eten was OK, maar niet bijzonder. Ambiance aan de magere kant. Bediening was op zich niet slecht, maar bedrijfsleider wist niet de juiste snaar te raken
Rakesh A.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Prima tapas met vriendelijke/ attente bediening. Wij startten met een huiswijn (Temperanillo) van onder de €4 die erg goed smaakte. Dit zie je niet vaak. de tapas die wij hadden waren: tortilla espinacas, salade met gambas en citroen, sardientjes, manchego kaas en de huisgemaakte crema catalan als dessert. Minpuntje was wel dat onze eerste twee keuzes: bacalaw kroketten en mosselen niet meer aanwezig waren. Interieur is gezellig, echter wel met een lawaaiige accoustiek.
MDR1974 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Eten viel erg tegen te zout alles was veel te veel. Tapas? Te grote portie's. Service was slecht de bediening was onbeschoft. Iedereen had het blijkbaar druk met elkaar achter de bar. Wij komen hier zeker niet meer terug!
Juan1969 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Eten bij Tapas Bar Castro is 3x een genot. Heerlijke gerechten (de huisgemaakte verse Calamaris a la Romana zijn om je vingers bij af te likken), super Spaanse wijnen (chapeau aan de leverancier, die zoekt toch echt pareltjes uit). De bediening en de eigenaar zorgen ervoor dat je je zeer comfortabel en welkom voelt, zo kun je echt genieten van je maaltijd. Bij het afrekenen wil je echt graag een goede tip geven en dat laat de hoogte van de rekening ook echt toe. Gewoon een toppertje in Zuid Amsterdam!
Mier1980 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Gister avond met z'n tweeen hier gegeten. Het meisje dat onze tafel bediende was niet erg vriendelijk, bijna alsof ze boos was dat we iets kwamen eten. De rest van de bediening was aardiger, dus het was maar 1 persoon (helaas wel onze hoofd bediening).

Brood op tafel was niet lekker vers. Verder waren de tapas wel ok, maar niet heel speciaal.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Goede tapas, goede sfeer en prima bediening. Zeker voor herhaaling vatbaar! Oh ja de Cheesecake was top! Binnenkort weer!
Mariette T.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Weer heerlijk gegeten en gedronken bij Castro! Goede porties: erg lekkere sardientjes, patatas bravas, kippendijtjes in citroensaus en zeer smakelijke albondigas. Daarbij een heerlijke cava. Topavond gehad!
Car88 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
samen met twee vrienden heb ik hier afgelopen donderdag gegeten. Het is een vrij klein restaurant waardoor het vrij knus is. Onlangs is er verbouwd en ik vind het erg mooi en stijlvol geworden. Vanuit binnen kan je heerlijk naar buiten staren. Het menu is anders dan wat ik tot nu toe gewend ben bij tapas restaurants, het is vooral wat minder vettig en knoflookachtig. Het was erg lekker, vooral het lamsvlees in pestosaus , de gegrilde groentes en de dadels is spek. De kip met citroen vond ik persoonlijk niet zo bijzonder. Als dessert had ik chocolade laagjes taart met ijs. Het was ontzettend lekker, maar ik vond het wel een beetje jammer dat zij deze niet zelf hadden gemaakt, maar elders hadden ingekocht. Het is zeker een aanrader om hier te gaan eten, het is wel wat aan de prijzige kant dus daar moet je wel rekening mee houden.
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Gister heerlijk gegeten! inktvis, vlees spies, heerlijk brood en lekkere fritas gamba's. Helaas was de creme catalane er niet dat was wel een teleurstelling. Maar de chocoladetaart maakte t een klein beetje goed.
knoestertje .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Gezellige zaak met prima tapas. Inktvis, Gamba's, Lamskoteletten, Kip, Patatas Bravas allemaal dik in orde. Witte huiswijn is een aanrader, heerlijke verdejo!
Misja A.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
We hebben hier een stel tapas gegeten. De kwaliteit wisselde een beetje maar over het algemeen was het wel goed. Het was ook niet al te duur.
De bediening was vriendelijk en het zat binnen wel gezellig, al was het wel wat rumoerig. Buiten was ook nog een terras maar daarvoor was het die avond te koud.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Met stel vrienden gegeten, dus hebben we flink aantal tapas geproefd.
Prijzige tapas van zeer wisselende kwaliteit, maar teveel die het predicaat voldoende/matig krijgen. Een manchego kaas zonder smaak, idem voor de vleeswaren. De wat moeilijkere gerechten waren ok. Bediening vlot. Echt gezellig is het niet binnen, maar voordeel is wel dat het lekker ruim is opgezet.