Taormina

7,2
Voordelig
Femmex .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Afgelopen zaterdag hier met 7 collega's beland. Puur omdat er weinig anders meer vrij was. Bij binnenkomst stonk het heel erg naar plas, riolering en allerlei andere vieze geurtjes.
Daarnaast was het eten ronduit slecht. Slappe pizzabodems, magnetron lasagne (althans dat leek het) en 'hoofdpijn' wijn.
Daarnaast was de bediening onervaren en moesten wij lang op onze drankjes wachten. Dit nooit meer!
Benkooij .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gisteren met een gezelschap van 7 personen gegeten bij Taormina.

De wijnranken die door het restaurant lopen en de Jazzy muziek op de achtergrond maken dat het restaurant een gezellige Italiaanse sfeer uitstraalt. Je kunt ook de houtoven zien waar veel van de gerechten in worden bereid.

Als voorgerecht kozen we voor de tomatensoep, de champignons in wijnsaus, en een portie mosselen die buiten de kaart om werden geserveerd. De soep was goed van smaak en met een scheutje room. Het brood bij de champignons was gelukkig vers, maar het geheel was erg zout. De mosselen smaakten goed.
Als hoofdgerecht kozen wij voor het kalfsvlees in champignonsaus, de pizza carpaccio, de trio di pasta en de ossenhaas met parmezaanse kaas. Als bijgerecht is het mogelijk pasta of friet te kiezen. De friet was wederom erg zout. De ossenhaas had duidelijke grilstrepen en was heerlijk van smaak. Van de tri di pasta was de lasagne verreweg het lekkerst - de penne en ravioli waren vlak van smaak. Het kalfsvlees was lekker.
Een echte winnaar zijn de desserts in dit restaurant. Wij kozen voor de huisgemaakte tiramisu, een frappé met citroensorbetijs, de cocktail met hazelnootijs, de panna cotta en de dame Bianca. De bollen ijs en de tiramisu zijn het waard om een blokje voor om te rijden!

De service was vlot, vriendelijk een zeer spraakzaam tussen het uitserveren door.

We hebben een erg gezellige avond gehad, bedankt!

Vriendelijke groeten,

Dhr. Kooij
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij waren om 18.45 binnen en kregen pas om 20.15 onze pizza .personeel keek niet naar ons om moesten zelf vragen waar het bleef en toen zeiden ze dat het een foutje was en dat het snel kwam. Geen excuus geen drankje niets! Toen ik hem eindelijk had een pizza funghi zat er kraak nog smaak aan slappe bodem en zowat geen tomatensaus erg vies. Weer gewacht dat er personeel te zien was die reageerde en uitgelegd wat er loos was.er kwam een nieuwe maar weer geen excuus. Hier kom ik nooit meer en zal ook niemand adviseren hier heen te gaan zonde van ons gezellige Vaderdag etentje!
Scodie .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Telefonisch gereserveerd voor 6 personen en bij binnenkomst bleek de reservering niet genoteerd te zijn. Gelukkig was het niet heel erg druk en konden wij zonder problemen een tafeltje uitzoeken.

Het bedienend personeel zag ons regelmatig over het hoofd. Lege glazen werden niet opgemerkt en ook een klacht over een van de gerechten (deel koud) werd met een meewarige blik in behandeling genomen. Na een minuutje in de magnetron (vermoeden wij) kwam het gerecht weer terug. Excuses hebben wij niet gekregen.

Een bestelling voor een pizza zonder kaas was wel genoteerd maar blijkbaar niet opgevallen door de keuken. Kortom die pizza mocht terug naar de keuken. De juiste pizza werd helaas geserveerd toen mijn tafelgenoten al grotendeels gereed waren.

Ook de rekening was incorrect... Drankjes (waarschijnlijk van de tafel naast ons) stonden op onze rekening. Dit werd overigens zonder morren opgelost.

Voor een restaurant dat al jaren bestaat en waar van je zou mogen verwachten dat het personeel goed op elkaar is ingespeeld lieten ze bovengemiddeld veel steken vallen.
LD11 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Ik heb de risotto met gorgonzola en radicchio besteld en het was niet de moeite waard. Het was waterig en helemaal niet smeuïg zoals het hoort. Mijn vrouw had de lintpasta (carbonara) en deze leek me van hetzelfde kwaliteit van de verse pasta van de Albert Heijn, wat heel lekker is trouwens, maar ik verwacht eigenlijk meer ambacht van een 'echte' italiaan en niet een pasta dat ik zelf thuis kan bereiden. De bediening was inconsistent: een dame was super attent, maar andere gaf de indruk dat ze daar voor het eerst was in de bediening en niemand had haar vertelt hoe het hoort. Jammer, wij komen niet meer terug.
Dick T.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
De afgelopen jaren hebben we zo nu en dan (ong. 2 a 3 keer per jaar) bij Taormina gegeten.
Afgelopen Zondag stapten we, na een mid-weekje Rome, weer eens bij ze binnen.

De redenen dat dit 1 van onze favoriete restaurants is zijn:
1: De pizza's worden nog echt in een steenoven gebakken en smaken daardoor net iets lekkerder.
2: Ook de overige gerechten zijn heerlijk, probeer vooral de lintpasta eens: Er wordt dan op een grote parmezaanse kaas geflambeerd waarna de lintpasta (met champions) door de kaas wordt geschept. Het was echt heerlijk. Ook de lambrusco was trouwens erg lekker!
3: Het diner gedeelte bevind zich in een soort serre waardoor je zomer (airco aanwezig!) en winter heerlijk onder de druivenstruiken kan eten (geeft me weer het gevoel alsof ik in italie ben).
4: Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
5: Vlotte en vriendelijke bediening.

Kortom, we komen hier zeker weer eens terug, we houden nou eenmaal van mediterraans eten!
Carola N.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Met het hele gezin uit eten is in de pizzeria nog wel te doen. Prima tent, niet supergezellig ingericht, maar wel grappig met de wijnbladeren boven je hoofd, toch een beetje alsof je buiten zit.

De pizza's waren oké, goed van smaak, maar erg slap in het midden. Ik had de pizza met gerookte zalm en gorgonzola, qua smaak wel een aanrader. De kinderpizza's met een grappige vorm waren precies voldoende voor de kids van 8 en 9. Als cijfer voor het eten zou ik het liefst een 6,5 gegeven hebben.

De bediening vond ik vriendelijk en vlot. Het was niet zo druk en we hoefden niet lang te wachten. Al met al zeker voor herhaling vatbaar.
Ankstaven .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
na een dagje alkmaar zijn wij terecht gekomen bij taormina ,een service die onder de maat is , er wordt niet goed geluisterd , de drankjes die laat op tafel komen,dan de pizza die van redelijke kwaliteit is , zo sluiten wij onze dag met een slechte ervaring
Misskitty .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Ik kom graag bij Taormina pizza eten omdat deze erg dicht in de buurt van de echte Italiaanse pizza komt. Daarnaast serveren ze erg lekkere lambrusco en dat is zo nu een dan een combi waar we graag van genieten. De aankleding van Taromina is leuk maar niet erg bijzonder. Maar dat hoeft ook niet, Taormina zou Taormina niet zijn als de aankleding anders was. Wat de bediening betreft ben ik van mening dat deze wat vlotter kan. Niet alleen qua snelheid maar ook qua begrip en communicatie. De laatste keer werden we door een jong meisje geholpen dat volgens mij niet zoveel horeca ervaring had. En hoewel ik weet dat iedereen de kans moet krijgen om iets te leren, vond ik dat op die avond erg storend.
Mlb1993 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Taormina was ooit mijn favoriete restaurant in Alkmaar. Na een aantal teleurstellende keren besloten er voorlopig niet meer heen te gaan. Gisteren hebben we Taormina opnieuw een kans gegeven. Het was erg druk maar er was zeker voldoende personeel, zowel in de keuken als in de bediening. Waarom het dan in godsnaam zo lang duurt voor de bestellingen worden opgenomen en nóg langer voor ze er zijn is mij een raadsel. Het zijn jonge vriendelijke mensen maar gewoon niet goed geinstrueerd. Pizza was smakelijk maar na eerst een kwartier gewacht te hebben op de dessert kaart en vervolgens nog een halfuur op een bolletje ijs, hebben wij afgerekend en het dessert maar achterwege gelaten. Taormina vroeger was het zo fijn.. waar is het mis gegaan??
Andrew M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
We hebben vandaag bestelt voor thuis. We hadden de voor hoofd na we hebben het bestelt dat het 20:00 er zou zijn om 20:15 kwam dan toch de bezorger. We namen het aan en toen we de doos opende was de pizza ijs en dan ook echt ijs koud. Het voorgerecht voor 14 euro is het echt niet waard. We belde dan ook meteen dat de pizza koud was en volgens de man aan de lijn kon dat niet en ja dat was dan maar jammer zij hij.. En we hoorde een vrouw er dwars doorheen die zij dat we zelf de mozzarella er koud op wilde dus het onze eigen schuld was we hebben dus gewoon kort samen gevat bagger gegeten en een slechte service.. Dit was onze eerste en tevens onze laatste ervaring met deze pizza zaak jammer maar deze kunnen we ook weer afvinken...
Eline D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Toarmina bezorgd ook eten. Dus hadden wij de ravioli en lasagna besteld. Het was druk dus zou het een uurtje duren voor het eten er was. Dit duurde uiteindelijk 2 uur. Dat zal dan vast de reden zijn dat ons eten ijskoud was. Deze dingen kunnen gebeuren. Wat wel heel vervelend was is dat de porties eten zo klein waren, zoiets kleins heb ik nog nooit gezien. Normaal zijn de voorgerechten bij andere restaurants zelfs veel groter! En dit waren 2 hoofd gerechten. Telefonisch werden wij niet geholpen bij ons probleem. Jammer.. wij eten nooit meer bij toarmina!
Keesch .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Nogal teleurstellende ervaring. Met een groepje van vier personen gegeten. Het was druk in de pizzeria en het personeel liep wat ongeorganiseerd rond. Bestelling van de eerste drankjes ging al meteen fout: twee van de vier drankjes werden verkeerd uitgeserveerd. Kan uiteraard gebeuren, maar de serveerster nam vervolgens zuchtend en klagend de drankjes weer mee. Weinig professioneel.

Vervolgens pizza's besteld van de kaart, waarbij één van ons vroeg om de kaas achterwege te laten. Vervolgens werd de pizza toch uitgeserveerd met kaas. Serveerster reageerde vervolgens defensief en verontwaardigd toen zij hierop werd aangesproken, "want het stond niet op haar lijstje dat er geen kaas op mocht".

De pizza's zelf waren van redelijke kwaliteit; vergelijkbaar met andere pizzeria's in dit segment.

Het pand is mooi historisch en de ligging in het centrum van Alkmaar is ook prima.

Al met al wellicht geschikt voor een vrijgezellenfeest of een andere grote groep, maar verder heb je er niet veel te zoeken.
Ikke I.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Wat een vreselijke avond en restaurant! Pizza was koud, hele tijd lege glazen. Het is duur voor wat je krijgt. Bediening zeer slecht! Drink om mij heen laten vallen en gewoon snel sorry zeggen en verder snel weglopen. En inrichting erg lelijk, lijkt wel een schuur. Er waren 2 scholen daar en nog een feest bezig. Nooit meer heen!! Zeer slecht restaurant!!
Rannie80 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Het verbaast me dat Taormina zulke goede recensies krijgt. De pizza's zijn oké, maar niet meer dan dat. Ik heb er een paar keer gegeten en alle keren duurde het ontzettend lang voordat we werden geholpen. Zowel het opnemen van de bestelling, het serveren van het eten en drankjes en het vragen van de rekening duurde heel lang.
Sanne212 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Van het weekend voor het eerst hier weer wezen eten na de verbouwing, en het is er nog mooier geworden! Hele gezellige sfeer, goede bediening en het eten zoals altijd lekker!! Het is er wel vaak erg druk, dus de wachttijden kunnen inderdaad oplopen, maar dat wordt ook netjes van tevoren gemeld.
Jasperblok .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Schattig tentje in het cetrum van alkmaar. Vriendelijke bediening en smakelijk eten. Voor een snel en smakelijk hapje eten ben je hier bij het juiste adres!
Proefster63 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Na een lange wandeling over het strand hadden we trek en besloten we met de groep naar Taormina te gaan voor een pizza. We waren met een aantal kinderen die moeilijk stil kunnen zitten, maar ze werden uitstekend vermaakt door de pizzabakkers. Leuk.
De pizza's zijn prima, goed gevuld en smakelijk. De prijzen zijn bescheiden.
De inrichting is wat oubollig en het lijkt alsof er sinds de jaren 70 niets aan is veranderd. Dat doet evenwel niets af aan de leuke sfeer en de kwaliteit van het eten.
Adder .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Dit restaurant is meer dan een pizzeria. Heerlijke gerechten buiten de kaart om, pasta's van uitstekende kwaliteit.
Bijzondere drankjes en wijnen als je de moeite neemt door te vragen.
Bediening door de familie is prima. Soms moet je een beetje chaos voor lief nemen.
Myscha P.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2012
Dit is zeker het meest oorspronkelijke Italiaanse restaurant van Alkmaar. De inrichting met zijn geblokte tafelkleedjes is typisch Italiaans. Ook al is het een groot restaurant, iedere tafel heeft toch zijn eigen privacy. Mijn vrouw en ik hebben overheerlijke tagliatelle al formaggio gegeten die aan tafel bereid werden in een enorme parmezaanse kaas. Ik had echt het idee in Italie te zijn. Al het eten is simpel en authentiek, zoals in Italie. Ik heb overdreven door ook een lasagna te bestellen=)
Ook dit gerecht was heerlijk, bereidt met een heerlijke smakelijke ragout.
De service was perfect. Vriendelijk en persoonlijk. Dit is zeker een echte Italiaan! Ik raad iedereen aan hier te gaan eten!