TAO restaurant & bar

Zaterdag 13:00 - 22:00

• Terras , Valet parking
Janny S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Voor lekkere sushi is dit gewoon een prima zaak om te eten. Er is ook altijd plek en de bediening is vriendelijk. Je hebt een ruime keuze en de kaart geeft ook duidelijk aan of het gerecht geschikt voor je is. Vegetarisch, pittig of zwanger? het staat met een klein tekentje naast het gerecht.
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Zeer geschikt om met een groep (zoals gisteren met 12 personen) gezellig en ongedwongen te eten. De kwaliteit is goed. je kan voor een vast bedrag 5 keer je keuzes maken in heel veel gerechtjes. Dat is misschien ook wel het lastige. We bestellen per 4 personen, noteren dat op een lijst en als het eten dan komt is het veelal raden wat bij wie hoort, voordeel: je proeft automatisch mee met de ander... Er komt helaas geen uitleg, dat vind ik persoonlijk altijd wel prettig.
Het eten is goed op smaak, vlees gerechten van uitstekende (malse) kwaliteit. Meubilair en aankleding vond ik ietwat saai en zo'n lange bank voor meerdere personen is onhandig.
Mcdh .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Met een aantal collega's hier gegeten. We waren met meer personen dan vooraf aangegeven, maar dit was geen probleem en er werd een grotere tafel voor ons klaargemaakt.

Het concept kende ik al en is altijd leuk. Allemaal verschillende kleine gerechtjes proberen (en de lekkere vooral nog een paar keer bestellen). De tafel werd constant aangevuld met eten en we hoefden ook niet lang te wachten op drankjes.
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Na een aantal jaren Tao te hebben gemeden wegens wisselende en zeer slechte kwaliteit van de sushi besloten we op deze donderdagavond de gok weer eens te nemen. Het hele restaurant zat afgeladen en de logistieke flow die ik gewend was van Tao was deze avond nergens te bekennen. De bediening was erg rommelig. Het duurde soms wel een 45 minuten voordat we weer een nieuwe ronde op tafel kregen. Ook kregen we meerdere malen het eten van een andere tafel aangeboden.

Ondanks de rommelige bediening was de sushi prima in orde! Ook is er een enorme keuze in verschillende soorten sushi.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Goede kwaliteit sushi. Snelle service en goede prijs kwaliteit verhouding. Zelfs op een doordeweekse dag volle zaak. Aanvulling van sausjes is echt een verbetering sinds laatste keer.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij Tao, het eten is goed en de bediening is top.
Prijs/kwaliteit is bovengemiddeld goed zeker als je het gaat vergelijken met de andere restaurants in Leeuwarden. Veel voor weinig vind ik niet belangrijk echter hier is dat toepasselijk. Aanraders zijn de biefstuk in pepersaus en de omgekeerde rolletjes met een crispy kantje oera maki crispy ofzoiets. 5 keer een gerechtje kiezen en dat 5 keer. Ze doen ook niet moeilijk als je 6 neemt.

Aanrader en zeker voor herhaling vatbaar

Dennis Visser
MH62 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Tao, in een woord geweldig. Speciaal voor de nieuwe menukaart heen gegaan wat een explosie van smaken van de nieuwe gerechtjes samen met de overige gerechtjes een zeer goede uitbreiding van de menukaart. Enkel bij de stukjes kip ( wakadori ) de originele saus gebruiken ( teriyaki ) in plaats van de gon bao saus. Voor de rest super. Groetjes van de vaste tafel ( nummer 23 ) bezoekers ;)
Matthias D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Het lekkerste gerechtje is biefstuk. De bediening is in één woord te omschrijven: bovengemiddeld. De bediening bevindt zich aan de veilige kant. Wat opvalt is dat de één meer een praatje met de gast maakt dan de ander, wat overheerst is de vriendelijkheid. De sfeer is redelijk. Wanneer het druk is, zoals deze keer, voelt het een tikkeltje onpersoonlijk, aan de andere kant doet Tao er alles aan om een gezellige uitstraling te creëren. Het grote voordeel van Tao is het vijf keer een ronde van vijf hapjes per persoon te kunnen bestellen voor één vaste prijs. Dit zorgt dat de gast de Japanse keuken goed kan leren kennen. Het is niet peperduur om een gezellige avond te hebben en het personeel wekt niet de indruk de gast naar buiten te willen werken.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
We hebben veel ervaring met sushi, zowel binnen als buitenland. We zijn ook blij dat in onze eigen woonplaats een sushi restaurant aanwezig is. Helaas is de kwaliteit van de sushi erg matig. De smaak is zeer vlak, ongeacht wat je eet. Er wordt volgens mij vaak gekozen voor goedkope ingrediënten en ook de tonijn is waterig. De zalm is wel goed. Nu meerdere keren geprobeerd, maar er is geen verbetering wat betreft het eten. Erg jammer. Ze zijn ook relatief duur, dus prijs/kwaliteit is daardoor matig. In Groningen zijn betere restaurants. Bediening is redelijk, mag wel iets meer klantvriendelijkheid tonen. Decor is prima.
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Het restaurant ziet er sfeervol uit en de bediening is erg vriendelijk. Je wordt hier netjes en snel bediend. Het eten vonden wij wat tegenvallen. Regelmatig eten wij Sushi maar de handrollen zijn met weinig smaak en eenvoudig bereid. Ook de inktvis ringen smaakten niet naar echte vis en zagen er eerder uit als imitatie. Vaak wordt in restaurants varkensdarmen gebruikt en ik hoop niet dat het hier ook zo was. Het vlees was redelijk. Al met al vonden wij het matig.
Hoema .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Ondanks dat veel mensen klagen over de service hebben wij daar nooit problemen mee. Veel keus in sushi en ook in warme gerechten. Ik vind de side orders wel duur bij andere restaurants zitten die bij de AYCE prijs in of goedkoper. Ook de saus bij de warme gerechten is veelal hetzelfde. Al met al vind ik het een fijn restaurant om naar toe te gaan.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Soms kan het eten nog iets goedmaken. Bij TAO helaas niet. Of je nu kip, vlees vis bestelt: ieder gerechtje smaakt naar dezelfde eenheidsworst. Erg jammer dat je daar dan ook nog 20 minuten langer dan je tafelgenoot op moet wachten. Maar het gebrek aan goed gastheerschap gaf de doorslag. Goed, er waren studenten in de bediening die heus deden wat ze konden, wat gezien de drukte schier onmogelijk was. Maar de meerderheid (wéér een andere ober?) kwakte het eten zonder enig commentaar op tafel - zoek zelf maar uit wat jij had besteld. En op de een of andere manier was er steeds weer een drankje vergeten - terwijl dat wél op de rekening stond. Maar het werd pas echt duidelijk waar het gebrek aan bezieling vandaan kwam, toen ik onze ervaringen deelde met de manager. Onverschilliger en onprofessioneler had ze niet kunnen reageren. Helaas, Tao, deze zelfgenoegzaamheid staat jullie niet.
Gesina G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Op een zondagavond hier gegeten. Erg druk. Erg warm. Maar toch vlotte bediening. En eten snel geserveerd. Al hadden we de indruk dat we niet altijd het juiste gerechtje kregen. Maar dat maakt niet uit. Prima eten.
Dewie-Rose V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Leuke avond gehad! Heerlijk eten behalve de noodlesoep, zat weinig smaak aan en was een te grote portie! Leuke, vlotte bediening! Zeker voor herhaling vatbaar!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
We zouden ipv in 2,5 uur in 5 kwartier ons eten nuttigen. Echter na 45 min was de eerste set van vijf gerechtjes nog niet geserveerd. Ondanks herhaalde communicatie kwam het niet door, uiteindelijk moesten we in 10 minuten alle gerechtjes , als een stel labradors, naar binnen werken. Het ontbrak aan organisatie, aandacht. Het opnemen van de bestellingen is cruciaal om dit concept te voeren. In onze ogen ontbrak het hier volledig aan. Het eten dat we uiteindelijk kregen smaakte goed en de locatie / sfeer was eveneens naar behoren.
Bij navraag was er geen enkele coulance, begrip of erkenning van slechte communicatie / service.
Ingeborg D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Tao heeft enorm veel keus in sushi. De bediening mag (op enkelen na!) wel wat meer lachend z'n werk doen. Tao is populair en zit altijd vol, maar wil je dit houden dan moet Tao nog wel wat veranderen hier en daar, vooral gezien de groeiende concurrentie in de stad. Per gang kun je 5 gerechtjes bestellen en dat is prima, onverzadigd kom je hier niet vandaan.
Fokko1986 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Voor de 2e keer in Tao gegeten, met twee personen. Tao is een sfeervol restaurant, waar een vriendelijke, ontspannen en ongedwongen sfeer hangt. Modern en stijlvol ingericht. Voor een 'all-you-can-eat' restaurant is het eten ook niet verkeerd, verwacht alleen geen culinaire hoogstandjes (maar dat mag je logischerwijs ook niet verwachten van een all you can eat formule). Er is veel keuze in gerechten, en de gerechten verschillen van redelijk tot goed. De sushi is gewoon lekker, overige gerechten verschillen. Buiten de sushi, zijn veel gerechten behoorlijk zout en lijken qua smaak op elkaar. De gefrituurde gerechten op de kaart raad ik af, goed dat ze er op staan voor eters die echt geen sushi lusten, maar anders het proberen niet waard. De bediening was deze zaterdag niet helemaal vlekkeloos, maar dat kwam ook door de drukte. Mijn conclusie: Goeie tent om met een groep te eten, met z'n tweeen ook okay als je gewoon ongedwongen een hapje wilt eten, maar wil je écht culinair genieten of verwacht je een romantische sfeer: dan zijn er betere restaurants in Leeuwarden te vinden.
Ron K.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
We eten regelmatig sushi in de all you can eat formule. We waren toevallig een keertje in Leeuwarden en dachten hier lekker Sushi te kunnen eten. Gelukkig was er nog een tafeltje toen we s'middags reserveerde. We kwamen om kwart over 8 binnen en kregen een tafeltje aan het raam bij de voordeur. Het was druk dus waren we blij dat we gereserveerd hadden. De drankjes werden snel opgenomen en we hadden er zin in. Om 10 over negen, bijna een uur binnen, kwam de eerste ronde door. Wat een mooie presentatie allemaal. Het viel ons op dat de porties erg groot zijn hier. De sushi was van een redelijke kwaliteit, koude rijst en weinig vulling. Ook niet zoveel keus als we bij andere restaurants tegenkomen. Het viel ons op dat er wel heel veel uit de frituur komt. We hebben een aantal gerechtjes helaas moeten laten staan omdat het gewoon te vet was. De vleesgerechten waren wel helemaal top.
Onze plek bleek helaas een hele slechte, vaak de deur open en heel koud. Ook ging de deur naar het rookhok vaak open en dicht en zorgde voor een rookvlaag langs onze tafeltjes. Daarnaast is het er erg gehoorig terwijl we dat normaal gesproken niet erg vinden viel het ons hier heel erg op.
Het personeel heel vriendelijk allemaal, ondanks dat er wat fouten werden gemaakt met de bestelde gerechten.
We komen er niet zo snel meer terug en dat is helaas voor ons omdat er niet zoveel Sushi in Leeuwarden te verkrijgen is.

Ploon D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Ik ben enorm fan van de Japanse keuken, maar een tweede keer eten bij Tao zit er helaas niet in. Jammer, want dit is een van de weinige Japanse restaurants in Leeuwarden.

Bij Tao geldt; All you can eat. Leuke prijs, maar dat geeft misschien ook meteen aan waarom het eten niet geweldig was.

We hadden gereserveerd en konden meteen aan ons tafeltje plaatsnemen. De drankjes en verschillende Japanse hapjes verschenen telkens snel op ons tafeltje. Helaas moesten we op sommige gerechten erg lang wachten en geen enkele keer is ons gevraagd of we nog iets wilde drinken, dit moesten wij telkens zelf vragen.

De sushi en andere gerechtjes zijn oké, maar daar is alles mee gezegd. Sushi was saai en de rijst was gewoon niet helemaal goed, de meeste andere gerechten waren vrij vet.

Wel was het zwarte sesamzaad ijs lekker en apart, en deze raad ik dan ook aan als dessert!

Al met al wel een leuke avond gehad, maar niet voor herhaling vatbaar.

Romano B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Heerlijke Sushi en oosterse vleesgerechten gegeten.
Ruime keuze uit verschillende gerechten.

Reserveren is wel gewenst want het is bijna altijd vol!
Bediening is vlot en vriendelijk.

Minpunt: Dat bij de tapas niet alle gerechten tegelijk komen.