Tanuki Gelderlandplein

Willem van Weldammelaan 41 1082 KT Amsterdam Nederland Kaart
31-206615400

Over restaurant Tanuki Gelderlandplein

Oneindig veel Japan

Bij Tanuki, gelegen naast het Gijsbrecht van Aemstelpark in Amsterdam is dit de plek voor oneindig veel sushi, sashimi, yakitori, tempura, ramen, sake en zo meer. Tanuki betekent wasbeer en als padvinder komt deze terug in het logo. Tripadvisor gunde ze het certificaat van uitmuntendheid.

Meer informatie over restaurant Tanuki Gelderlandplein

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 12:00 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering
6,8
Voordelig
Johanneke V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heel goed eten; prettige ambiance - helemaal voor n restaurant in een winkelcentrum. Bediening is ok.
Meike B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Wij komen al jaren bij Tanuki, eerst in Amstelveen, nu hier. De sushi is ongeëvenaard goed, bediening is verbeterd, maar er is nog ruimte tot verbetering op dit vlak
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
prettige sfeer,goede ontvangst en goed menu ,bediening correct
Jhakira S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Druk restaurant prijs - kwaliteit verhouding is goed, gerechten zijn zeer goed van smaak. Vriendelijke bediening . Ik vond alleen de kaart iets onduidelijk.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Tanuki is nog steeds niet op hun oude niveau. De dragonroll van 14,- was ijskoud en naar mijn mening dus voorgerold. Voor 14,- verwacht ik een verse bereiding. Sashimi was heerlijk. De rest van het lunchmenu ook.
Service was tov vorige keer zeer verbeterd . Snel, vriendelijk en accuraat.
Lisa P.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Eerste klas Japans eethuisje. Heerlijk eten en vriendelijke bediening! Prima prijs/kwaliteitsverhouding. Kortom echt een aanrader!!!
Mickel T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Het eten was deze keer beduidend beter dan de vorige keren. De kaart is eindelijk weer zoals ik hem verwacht van Tanuki. De tafeltjes blijven wel erg klein om meer dan 5 stuks servies op te hebben staan. Tanuki is weer een solide keuze geworden.
Binnert R.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Heerlijk gegeten met z'n tweeen. Mooi modern Japans ingerichte zaak waar ook Japanse bezoekers op afkomen. Dat geeft mij altijd het gevoel dat het authentiek is wat er uit de keuken komt. De gerechten zijn heerlijk, prima op smaak en temperatuur. Wij hebben een meun gegeten waardoor we van alles aangeboden kregen. Heerlijk. Bediening is nog wat jong of onervaren waardoor het soms wat rommelig is en omdat de rest strak loopt valt dat dat meteen op. De prijs is behoorlijk soepel, meestal geef ik twee maal zo veel uit op een avond. Aanrader, we komen nog eens terug.
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Bitter lemon smakeloos (de prik was op). 20 minuten wachten voordat je überhaupt een bestelling kan plaatsen terwijl het rustig was. Daarna nog lange op het moeten wachten. In de Spicy tuna maki was de tuna ver te zoeken. Voor de rest was het eten wel lekker echter door de beroerde bediening niet voor herhaling vatbaar.
A.g.vanvelzen .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Leuk Japans Eetcafe, gerechten waren prima, rommelige indeling en geen bescherming van de zon, toilettenruimtes niet schoon
Ellisd .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Voor een "hapje eten" kwamen we in Tanuki terecht. We hebben een combinatie van sushi, Edamame, een miso soepje en Gyoza gegeten. Het was heerlijk. Heel erg vers, snel geserveerd en de Gyoza was aan één kant krokant gebakken. We hebben heerlijk zitten smullen. Het enige lastige was de zeer uitgebreide kaart. We gaan binnenkort nog een keer smullen.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Ik weet niet of wij de enige zijn maar dit is echt een heel slecht restaurant. Sushi is niet lekker en niet inspirerend.Bediening moesten wij steeds roepen. Sloom en afwachtend. De koffie is van Senseo , dat kan dus echt niet . Ergste was dat wij alletwee naar een keuken en baklucht stonken terwijl we nog naar een feestje moeten. Wat een gezellig avondje moest worden is nu aardig om zeep . Jammer
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
We zaten op een prima plek in een soort van fake Japanse tafeltjes (achter in de zaak) Was tweede keer in twee weken en kaart is totaal aangepast misschien door wat kritiek die ik hier ook heb gelezen. Veel (meer?) man in de keuken, vlotte Japanse jongen in de bediening die het opnam en vaak ook uitserveerde naast anderen. Erg lekkere miso soup die we nog uit de Amstelveense vestiging kenden. Mooie sushi en prachtige spiesjes voor mijn kinderen. We hadden een vegetarisch iemand bij ons die nog nooit bij een Japanner had gegeten en die is om. Het was trouwens ook nu weer erg druk net als de week ervoor op maandag.
Sushimaster .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Voor klassieke Japanse grillgerechten en sushi, ging ik vaak naar Tanuki. Helaas is het concept nu veranderd. Self-service grillgerechten trekt mij niet aan. Ik zal hier alleen komen voor snelle hap tussendoor, en niet meer voor een uitgebreid diner.
Marcel A.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Na de verhuizing van Amstelveen naar Amsterdam Buitenveldert mis ik wel een beetje de Japanse sfeer die het restaurant eerst uitstraalde, de inrichting is een stuk moderner geworden, maar het eten is gelukkig van dezelfde goede kwaliteit gebleven. Heerlijke grill gerechten en verse sushi. De service is prima maar mag wat attenter. Ondanks het een stuk verder weg is komen we hier graag.
Rootselaar .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Mooi restaurant en lekker eten. Helaas was het wel erg warm. Toen we binnenkwamen werden we pas na een kwartier geholpen. Verder was de bediening goed. We hadden menu C, dat was erg lekker!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Laatst bij Tanuki gegeten. Nu in Gelderplein want ze zijn verhuisd dacht ik. Het is een mooi restaurant en volgens mij hoort Saigon Cafe er ook bij. Het was warm en we zaten op het terras. Lang moesten we wachten op de bediening die het niet eens door had dat er nieuwe gasten zitten. We hadden twee menu's besteld omdat het makkelijk was en de soep was er al voordat mijn bier op tafel stond. Drankjes moeten we bijna zelf aan de bar halen, omdat het personeel de gasten wil vermijden heb ik het gevoel. Als er de gangen geserveerd worden, nemen ze niet gelijk de lege borden mee, wat ook erg storend is, want de tafel stond vol met lege borden en het is geen all you can eat restaurant. Het eten is goed, maar niet bijzonder. Voor die prijs een beetje te weinig. Interieur is wel modern en hip.
Snievy .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een restaurant waar ik niet snel naar terug zal gaan. Sfeer is prima, maar 2 persoons tafeltjes zitten vrij dicht op elkaar. Beniening ging vrij vlot echter waren de gerechten niet naar mijn verwachting. Sushi was prima vers maar de andere (grill) gerechten waren saai en vet. De menu kaart geeft ook niet duidelijk aan wat voor sushi het is (met of zonder zeewier). Tot slot vond ik de muziek op de achtergrond ook niet passend; jan Smit op radio 538. Met een uur waren we weg!
GH001 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Veel slechter kan de bediening en de afwerking niet zijn....... het eten was redelijk maar niets bijzonders.

Enkele voorbeelden:
- personeel heeft duidelijk geen enkele training gehad en weet amper hoe bedienen werkt.
- tijd tussen bestellen/vragen en de daadwerkelijke opvolging duurt meestal enorm lang en hij het afrekenen kan je na 10min wachten op de rekening alsnog naar binnen om te betalen.
- terras is sfeerloos, een puinhoop kwa inrichting (stapels met ongebruikte stoelen en een tafel met rotzooi voor de bediening).
- geen servetten op tafel, sauzen in fabriekspotten, etc... allemaal erg goedkoop.
- personeel die rookpauzes nemen recht voor gasten op het terras.

Kortom, een bende. Niet aan te raden.
Abragold .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Al jaren waren wij groot fan van Tanuki Amstelveen. Maar hoe anders zijn onze ervaringen in het nieuwe filiaal op het Gelderlandplein! Poging 1 was een lunch. Tot onze schrik mochten wij geen gebruik maken van de menukaart. Die is slechts voor 's avonds bedoeld. Overdag mag je enkel kiezen uit een paar gerechten waarvan slechts standaard zalm of tonijn-sushi. Er zat tot onze schrik ook een haar tussen de boontjes. Maar tja we deden toch nog een poging 2. Dit keer dus in de avond om weer te kunnen genieten van de heerlijke Tanuki sushi. Met een buitentemperatuur van slechts ca 22 graden is het binnen een broeikas! Toch besluiten we te dineren. Maar helaas..... De sushi is matig. De geuroverlast is enorm en dikke walmen stijgen op uit de open keuken. Tot overmaat van ramp blijken ze de druk niet aan te kunnen en moeten we tussen de 2 bestellingen in meer dan 45 (!) minuten wachten. Uiteindelijk maar de gehele tweede bestelling geannuleerd en de rekening gevraagd. Oververhit van de binnentemperatuur en ruikend naar allerlei gerechten die wij nooit hebben mogen ontvangen, zijn wij tot de conclusie gekomen dat het eeuwig zonde is dat Tanuki Gelderlandplein in de verste verte niet lijkt op het overheerlijke knusse Tanuki Amstelveen