Tante Lien's Family-owned Indonesian Cuisine

6,5
Kan beter
Jads .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Bij binnenkomst werden we amper begroet, we mochten gewoon ergens gaan zitten. Na 10 min kregen we de menu kaart. Naast de rijsttafel is er eigenlijk weinig te bestellen. We konden naar de vitrine kijken. Eerst rook de serveerster aan het eten of het nog wel vers was. Vervolgens werd het uit de vitrine gehaald, naar de keuken gebracht, saté stokjes er op gelegd en de magnetron in.
En dat was te proeven, de kip was droog, de groente waren slap en smaakte niet bijzonder. Na afloop heeft mijn vriend er wat van gezegd waarop de serveerster reageerde 'het is te veel werk om alles vers te maken'.

Toen we wilde betalen was het personeel veel te druk met schoonmaken. Vijftig euro vind ik te veel voor een magnetron maaltijd. Wij komen niet meer terug.
Daniël W.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Wat een lekkere indische eetsalon is het , en de mensen zijn super aardig en gastvrij. Alles word huis gemaakt, zelfs de sambal, Mmm, rijsttafel heerlijk, alles klopt, prijs/kwaliteit TOP!!
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Tante Lien voelt voor ons als thuiskomen. We komen hier met enige regelmaat.

Na een voorgerechtje en een extra schaaltje kroepoek van het huis, komen de hoofdgerechten op tafel. De gado-gado schotel, de bami goreng Tante Lien en de bami goreng speciaal. Heerlijk van smaak en flinke borden vol.

Het eten is schappelijk geprijsd en de bediening is vriendelijk en spraakzaam. Voor ons voldoende reden om nog eens terug te komen.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2013
Ik kreeg een mini tafeltje toegewezen dat wat ongelukkig in de zaak staat. Niet leuk voor mij en niet leuk voor de twee tafels waar je zowat tegenaan gedrukt wordt.
Als eenling heb je niet zo veel keus. Rijsttafelen is niet voor de alleengaande eter bedoeld blijkbaar (minimaal twee personen) en ook een menu zat er niet in. Dus daarom maar de Rames speciaal met Bami Jawa besteld. Eerlijk gezegd vond ik het maar een karig maal. Er was nog keuze tussen mild, medium en pittig. Waarom is me onduidelijk, als je pretendeert authentiek te koken, maar alla, om aan de gemiddelde Nederlandse smaak tegemoet te komen kan ik het me voorstellen.
De smaak was niet slecht, maar ook niet goed. Uiteindelijk lijkt het ook gewoon uit de vitrinebakken geschept en in de magnetron opgewarmd veronderstel ik.
Achteraf nog eens terugkijkend naar de menukaart op internet, blijkt dat ik geen "speciaal", maar "gewoon" gekregen heb. Er zat dus geen saté en tweede vlees/kipgerecht bij. Blunder dus.
Misschien dat een uitgebreide rijsttafel wel aan de verwachtingen voldoet, maar de eenzame reiziger zou ik dit niet aanraden.
rloerakker .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Laatst ben ik met mijn familie uiteten geweest bij Tante Lien's Indische Eetsalon. Mijn opa en 2 oma's hadden hier nog nooit gegeten. Zij wilden na het enthousiasme over het restaurant het eten wel eens gaan proeven. Wij namen de Rijsttafel Tante Lien. Er zitten hierbij veel verschillende gerechten zodat je veel van het eten dat het restaurant te bieden heeft kan proeven. Bij de Rijsttafel krijg je standaard witte rijst. Maar omdat mijn vader en opa van pittig eten houden, raadde de bediende hen aan om een portie pittige nasi of bami er bij te nemen. Ook heeft het restaurant huisgemaakte Sambal Badjak dat lekker is bij het eten. Zo waren we allemaal erg tevreden en hebben we heerlijk gegeten. De sfeer in het restaurant was goed en we werden goed geholpen. Voor herhaling vatbaar dus!!
Korfoe .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Het eten is verrukkelijk bij Tante Lien's. Beter dan bij de andere Indische restaurants. De saté in onovertroffen! Maar hoe kun je, als indische eetsalon, geen nasi goreng meer hebben? En dit is niet de 1e keer dat dit ons overkomt. Maar ja, de bediening is heel vriendelijk en het eten heerlijk dus dan zie je zoiets door de vingers..
jeanine L.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
gisterenavond gegeten bij Tante Lien in Maarssen. We hadden gereserveerd voor 19.00 uur, het restauarant was goed bezet maar zeker niet vol.
We bestelden een rijsttafel voor 2 personen. Na de bestelling hebben we bijna een uur op ons eten gewacht. Toen die kwam zei de serveerster: "willen jullie ook nog weten wat de gerechten zijn". We kregen koude borden, en alleen een lepel en vork. Ook de gerechten waren niet warm. Tussen de stukjes tempe vonden we een stukje kip (!) en bij de sajoer boontjes zat een haar. De serveerster liet zich echter niet meer zien, en om de gezellige avond niet te verpesten hebben we het maar gegeten.
Nadat ze de boel had afgeruimd hebben we weer geen serveerster gezien, en konden dus ook niets meer na bestellen. Toen ik bij het weggaan opmerkte dat we nog wat hadden willen bestellen reageerde ze: "ik heb meer te doen"
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Een basic ingericht restaurant in het oude centrum van Maarssen dorp. Het restaurant is gedeeltelijk in gebruik voor het afhalen van maaltijden. Vriendelijke mannelijke bediening, redelijk jong, maar grappig en aandoenlijk.

Het is eten is heerlijk en authentiek, mijn vrouw kent deze keuken uit haar jeugd en in dat opzicht voelt het als thuiskomen. Goede prijs/kwaliteit verhouding van de gerechten. De bediening kan veel over het eten vertellen. De ober is zelf een "kwart" en heeft dus Indonesische roots.

Zou gezien de goede kwaliteit van de gerechten en de wijn wel iets meer luxe verwachten in de besteklijn en de wijnglazen.
We komen hier met enige regelmaat en het heeft aan onze verwachtingen voldaan.
Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Lekker Indonesisch eten wordt geserveerd vanuit een toonbank, waaruit je ook kunt afhalen. Tante Lien bereidt de bekende indische gerchten lekker, maar verrassend qua gerecht of smaak is het niet. Het wordt ook met weinig opsmuk, no-nonsense geserveerd in een cafetaria-achtige indische sfeer. Lekker voor als je geen zin hebt om te kopen, maar je moet geen gezellig avondje uit eten verwachten.
R V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Al jaren een favoriet, soms moet je even wachten bij afhalen maar alles is met zorg bereid, kwaliteit altijd goed, blado kentang en de tempé zijn echte aanraders
b. K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2012
Al jaren zijn wij met het gezin vaste klanten bij Tante Lien. Ter gelegenheid van een feestje gekozen voor een catering aangezien mijn ouders deze hectiek niet zelf meer aankunnen. Ik kan niet anders dan concluderen dat het fantastisch geregeld was. We hebben uitgebreid onze wensen kenbaar kunnen maken, niets was onmogelijk en er werd meegedacht. Uiteindelijk een fantasische avond gehad, het eten was ontzettend lekker ( voornamelijk de vers gegrilde sate met eigen gemaakte ketjapsaus en de pikante Blado). Het eten viel zeer in de smaak bij onze Indische familie. Deze herkenden de smaken uit oma's eigen keuken. Alle tafels waren leuk aangekleed en als kleinigheid kregen we deze keer ook nog spekkoek na van het huis! Een geslaagdere avond konden wij ons niet wensen.

susan-- .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Van het weekend weer eens overheerlijk gegeten. De sate udang (garnalen) waren goed bereid, en waren een top combinatie met asinan (frisse salade). Ook erg leuk om te zien en horen hoeveel het personeel weet over de gerechten en wat kan vertellen over de oorsprong van het restaurant. Kortom, een gezellig restaurant, met heerlijke gerechten en ook nog eens een goede prijs!
Kevin B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
Gisteren weer eensheerlijk gegeten bij Tante Lien met wat vrienden. En we konden wederom niet anders concluderen dat het eten heerlijk was en de eetgelegenheid een erg warme en gezellige uitstraling heeft. Het personeel is altijd erg vriendelijk en legt graag iets uit over de gerechten die op de kaart staan. Jammer om hier te lezen dat mensen het vervelend vinden dat er eten word opgewarmd in de magnetron, onvermijdelijk indien de bereidingswijze van de meeste gerechten 2 uur of meer in beslag neemt.

Een echte aanrader is het zeker!

Dhr. Blomendael
Nelly W.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2012
Gisteravond weer bij tante Lien gegeten en was teleurgesteld over de Ajam pedis, die gemaakt was van kipfilet in plaats van stukken kip met bot en vel, daardoor was de kip droog. Sajoer Lodeh en Telor prima. De saus van de gerechten was weggelaten (verzoek van veel gasten kennelijk) maar gelukkig konden we die er alsnog bij krijgen, zodat e.e.a. wat smakelijker en smeuiger werd. Binnenkort weer eens (koud) afhalen en zelf verwarmen, want ik heb er altijd prima gegeten en afgehaald uit de grote keuze heerlijke gerechten.
bonny M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2012
Goede prijs kwaliteit verhouding. Gezellig, knus. Restaurant waar duidelijk met liefde wordt gewerkt. Prima gerechten. Bediening jong, maar chique restaurants zouden een voorbeeld kunnen nemen aan deze jongelui: vriendelijk en attent. Op een maandagavond zelfs aardig wat bezetting. Eten mag iets pittiger. Leuk dat er ook wat apertere dingen te verkrijgen zijn.
Mmmarc .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Redelijk goed Indisch eten voor een redelijke prijs. De nasi koening was alleen niet helemaal gaar en de klepon had te veel deeg, was lek en had bijna geen vulling. Vriendelijk personeel en een prettige ambiance, maar gezien de geringe drukte een te lange wachttijd. Jammer dat je, als je thee besteld, een hele presenteerdoos voor je neus krijgt waar geen thee, maar alleen rooibos en dergelijke zitten.
MikevGeffen .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Vanavond erg lekker gegeten, erg genoten van een vegetarische rijsttafel! Eindelijk eens een keur aan verschillende, vegetarische gerechtjes. Allemaal even lekker en smaakvol en toch verschillend van smaak. Sinds kort ook opnieuw ingericht, knap hoe ze dat hebben gedaan: wat meer van deze tijd, zonder verlies van de indische sfeer, chapeau!