Over restaurant Tante Koosje

Tante Koosje is gevestigd in een oud wachtlokaal waar vroeger de paardentram zijn opstapplaats had. Het interieur en de aankleding sluiten helemaal aan op de stijl van dit oude gebouw, maar met de gemakken van vandaag. Ook buiten is het goed toeven op het mooie terras. In een ogenblik voel jij je hier helemaal thuis. Naast moderne gerechten gaat Tante Koosje regelmatig terug in de tijd met traditioneel bereide specialiteiten. Een ideale locatie voor een romantisch diner of een uitgebreide High Tea.

Meer informatie over restaurant Tante Koosje

Service7,7/10
Decor8,1/10
Wildenburg . Fijnproever (2 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met 4 personen gegeten. 2 vegetariers, 1 vis en 1 "vlees". Bietensouffleetjes waren 2 gebakken broodachtige dingetjes met hier en daar een stukje biet, de "romige"tuinboontjes in een vla-achtig sausje en een wortelpureetje. Nadat ik de serveerster attent gemaakt had op de mager gevulde meelballetjes wilde ze wel nieuwe laten komen (hetgeen ik na deze ervaring afwees) en kreeg ik op mijn verzoek nog wat tuinboontjes in vanillevla, de room is me niet opgevallen. Het was meteen al heel vervelend voor de anderen aan tafel, mijn zus had het onmiddellijk met me te doen. Bij het serveren zagen de souffleetjes al droevig uit. Groentefrittata was donkerbruin (ei) en daarom, denk ik, verstopt onder salade. Het vispotje leek redelijk en werd geserveerd met twee stukjes gegrilld bruin brood. De ribjes deden hun naam eer aan, het waren met recht "ribjes". Gezien het magere resultaat hadden we totaal geen zin meer om iets toe te nemen. Al met al helemaal geen succes, we gaan namelijk uit eten om "uit" te zijn, en we zullen Tante Koosje dan ook aan niemand aanbevelen.
Honore57 . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Op een bloemrijk terras, in een welhaast mediterrane omgeving genoten van heerlijke, subtiel bereide visgerechten die ons werden aanbevolen door een charmante en enthousiasmerende bediening. Naast een uitstekende wijnkaart is voor de bierliefhebbers de Bernardus 12 aan te bevelen. Wel hebben we de voortreffelijke bisque van weleer even gemist maar ons is verzekerd dat we in de naaste toekomst ook in dit opzicht niet zullen worden teleurgesteld. Tante Koosje maakt het in haar gestelde vertrouwen kortom meer dan waar.

Saskiavermeer . Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
prettige ontvangst. heerlijk gegeten. goede vlotte en vriendelijke bediening. goede prijs- kwaliteit verhouding. als we weer in Nijmegen komen weten we in ieder geval een prima eet adres!
Oscar2 . Meesterproever (18 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Drie kozen voor het verrassingsmenu, een voor het keuzemenu. Opvallend was de grote hoeveelheid vis/vlees in het verrassingsmenu. Voor ons mag dat minder. We zijn wel tevreden over de kwaliteit van het eten, al konden we nauwelijks de karamelsmaak in het ijs ontdekken. Een eigen signatuur van de kok is moeilijk te ontdekken. Ik vermoed dat de menu's zijn "voorgekauwd" door de groothandel / leverancier. De verhouding prijs / kwaliteit is wel ongeveer in orde.
Alle tafels - best wel dicht op elkaar staand - waren deze avond bezet en dat was voor mij - omgevingsdoof - een ware kwelling qua geluid.
Tip voor de bediening: als er wat mis gaat, ga dan niet de schuld afschuiven. Bied je excuus aan namens de zaak.
Ten slotte: de meeste diensters hadden een kek jurkje aan. Dat zie ik graag.
Markwin1409 . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Het verrassingsmenu gegeten...heerlijk. Van alles wat en met 1 woord: geweldig. Zijn daar al verschillende keren geweest Door het jaar heen, ze passen ook steeds hun kaart aan. Top!
Mel1970 . Fijnproever (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Restaurant ziet er gezellig uit. Bediening op zich vriendelijk maar lijken niet zo goed op elkaar ingespeeld. Het heeft bijna anderhalf uur geduurd voordat we ons voorgerecht kregen. Daarna verliep alles net zo traag... Er is wel excuses en een kopje koffie aangeboden. Het zou aan de keuken hebben gelegen, maar wij vonden de bediening ook achter de feiten aanlopen. Prijs/kwaliteit prima. We hebben lekker gegeten.
LoesK . Meesterproever (36 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
De high tea van Tante Koosje smaakte ons erg goed!
Ondanks dat het restaurant aan een drukke weg ligt is het binnen goed toeven. Leuke uitstraling, bijpassend servies en aardige serveersters. De high tea begon met een lekker, maar apart soepje in een wijnglas. Vervolgens kregen we de etagère met lekkers. Niet verrassend want onderop lekker sandwiches, in het midden heerlijke scones met clodded cream en super lekkere jam. Bovenop zoetigheden zoals chocolade, cupcakes, cake en kokosmakronen.
We konden alles bij bestellen als we wilden. Genoeg keuze uit speciale thee soorten die vers werden gezet en geserveerd werd in authentieke Engelse theekannen en kopjes.
Haneappel . Meesterproever (13 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Lekker gegeten , uit de keuze van de ober.
Vlees was lekker mals en lekker.

De bijpassende wijn erbij maakte ons avond heel zalig.
Service is heel attent.
Jeaninebrok . Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij Tante Koosje. Helaas vonden wij Tante Koosje niet zo kind vriendelijk. Er was geen magnetron aanwezig om een potje eten op te warmen, uiteindelijk kregen we het potje ruim een half uur later (gelukkig wel warm) terug uit de keuken. Helaas ook weinig begrip vanuit het personeel hiervoor. Daarnaast was er ook geen baby verschoon ruimte aanwezig in het toilet. We hebben altijd met veel plezier bij Tante Koosje gegeten, 3 gangen verrassings menu's, high tea etc. Maar onze ervaring met kind was helaas iets minder.
Nassen . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Tijdens een uitstapje naar Nijmegen hebben we besloten te gaan eten bij Tante Koosje. We kwamen een half uur te vroeg aan, maar dit was geen probleem en we mochten een tafel naar keus uitzoeken. Het 3-gangen menu voor 27,50 is naar mijn mening een zeer bescheiden prijs voor de hoge kwaliteit van het eten. Vooraf hadden we de zalm en de carpaccio die allebei heerlijk waren. Als hoofdgerecht hadden we de runderbavette en de eendenbout. Ook deze waren allebei verrukkelijk, hoewel er in het gerecht met de eendenbout iets te veel kruidnagel is gebruikt. Maar dit is een kwestie van smaak :). Ook het toetje (sinaasappelcake) was heel erg lekker. Verder nog even complimenten voor de koffie, ik ben zelf barista en meestal is de koffie in een restaurant niet om over naar huis te schrijven. Maar de melk van de latte (koffie verkeerd) was prima geschuimd en goed van smaak. Ook het personeel was erg vriendelijk. Al met al heeft Tante Koosje bijgedragen aan een fijn weekendje Nijmegen.
1Marloesje . Meesterproever (12 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Op vrijdagavond heerlijk gegeten op aanraden van kennis. Zeer vriendelijk personeel, die sfeer goed aanvoelt. Gekozen voor 3 gangen surprise menu. Porties waren ruim voldoende. Eten van zeer goed kwaliteit. Voor zeer nette prijs van nog geen 30 euro. Echt een aanrader als je in de buurt woont.
Michelle . Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Erg lekker eten veel variatie. De chefkok kwam ons eten 2 keer persoonlijk brengen. Serveerster was erg vriendelijk en had kennis over het eten. Mooi gebouw en mooi oud hollands ingericht.
Nelvant . Meesterproever (19 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Er werd prima rekening gehouden met een zoutarm dieet. Keuze uit 3 gangen voor € 27.50 is een prima prijs kwaliteit verhouding. De tonijn vooraf was verrukkelijk. Het was erg warm binnen en wij zaten naast een groot gezelschap, op verzoek konden wij naar de serre verhuizen toen daar een tafeltje vrij kwam. Hele aardige bediening. De zaak is apart ingericht. Heel leuk.
Henrike V. Meesterproever (18 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Gisteravond gegeten bij tante Koosje met 9 personen.
Heerlijk gegeten op het terras, het was lekker weer. Enige minpuntje was dat het allemaal nogal wat traag was. Na het opnemen van de drankjes duurde het net wat te lang voor deze op tafel stonden, hetzelfde gelde voor het komen van de kaart en het vragen of we misschien ook wat brood / hapjes wouden. Na het opnemen van de bestelling kwam het voorgerecht na een goede wachttijd. En we hebben genoten van het voorgerecht, ik had zelf de tonijn tartaar erg smakelijk!
De tijd tussen voor en hoofd was ook prima. En het hoofdgerecht zelf was heerlijk, ik had de zeewolf. Maar ook de Jerk Chicken en Rucolarisotto aan onze tafel was een hit!
De bediening was vriendelijk en erg attent.
De tijd tussen het opnemen van drankjes en het daadwerkelijk krijgen van de drankjes was wel wat aan de lange kant.
Als afsluiter hadden we allemaal ook een erg lekker toetje.

Nog een grote plus: wij hadden van te voren aangegeven dat 1 van ons allergieen had en daardoor aantal dingen niet kon eten. Hier is erg goed rekening me gehouden en deze persoon heeft ook heerlijk gegeten. Er was zelfs van te voren een apart toetje gemaakt!

Al-met-al een leuke tent, lekkere gerechten, erg attente bediening, alleen aan het begin erg traag en ook met de drankjes aan de trage kant. Op het moment dat het op gaat vallen is het vervelend.
Mieke D. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
We hebben al eerder 's avonds kennis gemaakt met Tante Koosje en wilden nu de high tea eens proberen. Die is zeer zeker de moeite waard, een echte aanrader. Prima ambiance, wij hebben op het terras onder het luifel kunnen zitten. Je hoort het verkeer maar dat kleine minpuntje wordt gecompenseerd door het vele groen in de omgeving.
Het eten was verrukkelijk. De soep smaakte prima en de sandwiches waren origineel qua beleg. De overige hapjes waren ook erg lekker.
De sfeer, entourage en bediening: top!
Angelapp . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Lieve tante Koosje, wat is sfeer, aandacht en gastvrijheid toch belangrijk! En als je dan ook nog eens heerlijk kookt ... Je bent een geweldige gastvrouw (=alle dames en heren in de bediening!) en we genoten van de heerlijke gerechten (charcuterie en gamba's met couscous, mmm) die je ons voorschotelde op een knusse en gezellige veranda (Pip behang met eigen twist, alles heeft aandacht gehad)! Dank voor een ontzettend gezellige en lekkere avond. We beloven snel weer op bezoek te komen. Het ga je goed en ga vooral zo door! Liefs Angela

Zenobia . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
In een woord goed! Personeel was heel vriendelijk en gastvrij, de inrichting geweldig en het eten boven gemiddeld goed. Top ga zo door.
Ilva V. Meesterproever (11 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Heerlijk gegeten in een leuk decor. Bij Tante Koosje raak je niet uitgekeken. Overal in het restaurant zijn leuke details verwerkt. Daarnaast ook goed gegeten voor een aangename prijs.
Vreetbeertje . Expertproever (8 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij Tante Koosje. Erg leuk, gezellig restaurant, goede bediening, ruime keuze uit veel lekkere gerechten. Geen op- of aanmerkingen. Gewoon top! :)
Frankborst . Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
hier afgelopen week twee maal gegeten , in een woord: TOP
de keuze van gerechten en de bijgerechten passen precies bij elkaar
twee onvergelijke avonden gehad en de dames in de bediening weten precies hoe het hoort , juist , entertainen
namens ons en de groep van de andere 11 super bedankt voor de gastvrijheid
wij komen hier zeker weer