Tante Koosje

Berg en Dalseweg 359 6522 CK Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant Tante Koosje

Tante Koosje is gevestigd in een oud wachtlokaal waar vroeger de paardentram zijn opstapplaats had. Het interieur en de aankleding sluiten helemaal aan op de stijl van dit oude gebouw, maar met de gemakken van vandaag. Ook buiten is het goed toeven op het mooie terras. In een ogenblik voel jij je hier helemaal thuis. Naast moderne gerechten gaat Tante Koosje regelmatig terug in de tijd met traditioneel bereide specialiteiten. Een ideale locatie voor een romantisch diner of een uitgebreide High Tea.

Meer informatie over restaurant Tante Koosje

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 17:00 - 22:00
Zaterdag - zondag 12:00 - 22:00

Daniel V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Prima gegeten met aardige bediening in een zeer prettige ambiance. Oesters (Papillons) lekker vooraf, smakelijke kabeljauw met oa smeuïge risotto Nero en goede Tabouleh als hoofdgerechten. Smakelijke limoncello-bavarois. Wijn en koffie eveneens goed. We komen weer terug als we in buurt zijn!
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Tante Koosje is een gezellige kleurvolle plek met aardige bediening en originele gerechten. Helaas was mijn aubergine erg bitter en de maispannekoekjes papperig. De koffie Tante Koosje met heerlijke stukjes cake en een likeurtje erbij, maakten een hoop goed.
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Met iets meer groente was de beoordeling van de kwaliteit "uitstekend" geworden. Voor ons vegetariërs in deze prijsklasse in Nijmegen een goede keus.
Henk C.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Prima sfeer en bediening. Hoofdgerecht viel met tabuleh viel erg tegen. Te weinig smaak en te veel kaas. Kan een keer gebeuren. Restaurant is verder wel een aanrader.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Heerlijk gegeten in een ontspannen en gezellige sfeer. Echt een aanrader!
barbara R.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Gisteren met Zeeuwse vrienden neergestreken op het feestelijke terras van Tante Koosje; de kamperfoelie geurde. Natuurlijk de oesters geprobeerd, met een heerlijke Marsanne. Overheerlijk en mooi geserveerd op witte steentjes. We besloten bij de vis te blijven en kozen voor de kabeljauw met risotto nero. Geraffineerd klaargemaakt en begeleid door een Spaanse Verdejo. De zon ging onder en in de laatstezonnestralen genoten we van een fijne oude port met een bijzonder kaasplankje. De bediening was uiterst aandachtig en ook nog eens leuk om naar te kijken. Leuke jurkjes! Kortom alles was smaakvol gedaan. Wij komen zeker hier terug.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wij zijn hier met z'n tweetjes wezen eten op een vrijdag. We hebben telefonisch gereserveerd en gevraagd om een mooi plekje. We komen zelf uit Nijmegen, en hebben de naam Tante Koosje al vaker horen vallen, maar toch nog nooit geweest. Aangenaam verrast! Het restaurant ademt een authentieke maar toch moderne sfeer en is gelegen op een mooie locatie met een erg gezellig bloemrij terras.

Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen en verwezen naar een mooi plekje in "de serre". We begonnen met een witte wijn waarna ons de kaart werd gebracht. We kozen voor het 3 gangen menu voor 28,50.

Met een broodje op tafel hebben we gewacht op de voorgerechten, een kalfspastrami en schelvisbavarois, beiden goed geproportioneerd en erg lekker. Hierna werden onze hoofdgerechten geserveerd; ik ging voor de runderbavette en mijn vriendin voor de garnalen om zelf te pellen. Hier werd netjes een vingerbowltje bij neergezet. Bij de hoofdgerechten werden ook nog patatjes en lekkere salade op tafel gezet. Heerlijk gegeten! Omdat mijn vrouw al aardig voldaan was koos zij voor een cappucino in plaats van een dessert. Gelukkig mocht dit ook als vervanging gelden binnen de menuprijs. Ik koos voor de limoncellobavarois, erg lekker!

Conclusie: Zeer aangenaam verrast, erg lekker gegeten, zeker voor deze prijs! Verder was het bedienend personeel erg attent en vakbekwaam (dame in kwestie kon ons goed uitleg geven over bijpassende wijnen bij onze gerechten). Wij komen zeker terug! Mocht je hier nog niet geweest zijn:

Aanrader!
M M.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Met een groep een verrassingsmenu genomen, er was de keuze tussen vis, vlees of vegetarisch! Het eten was gewoon niet lekker! Het vleesgerecht bestond uit fazant en truffelaardappelen. De aardappelen waren niet gaar en heb ik laten staan. De mensen met vis kregen roodbaars met venkel en couscous, de venkel was niet gaar, een aantal mensen heeft het gerecht niet opgegeten! Kort gesteld was het eten gewoon niet goed, en dat was niet de eerste keer dat we deze ervaring hebben gehad met het keuzemenu! Er zijn in de omgeving veel andere betere eetgelegenheden! Wij gaan in ieder geval niet meer hier eten!
S.M. H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Fijne plek om te eten met vriendelijke en persoonlijke bediening. Ik had een vegetarisch verrassingsmenu met lekkere, creatieve gerechten. De keukenbrigade is erg flexibel: gerechten van het weekmenu combineren met een gerecht van de kaart, speciale voorkeuren of allergieën, het is geen probleem. We zaten in de serre aan een lange tafel, perfect voor een wat grotere groep. Het terras zag er ook erg aantrekkelijk uit, bij mooier weer strijk ik daar graag nog eens neer.
Robert1970 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Een echt huiskamerrestaurant met een echt plezierige en innemende bediening. Prijs kwaliteitsverhouding van het eten is meer dan goed. Ook de wijze van opdienen en de wijze waarop de gerechten bij een verrassingsmenu worden uitgelegd is goed. Van een auto buiten stonden de lichten nog aan, direct worden gasten gevraagd of het niet hun auto is, zodat er geen problemen later ontstaan met wegrijden. Dat is alert.
We komen hier zeker regelmatig terug!
Wildenburg .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met 4 personen gegeten. 2 vegetariers, 1 vis en 1 "vlees". Bietensouffleetjes waren 2 gebakken broodachtige dingetjes met hier en daar een stukje biet, de "romige"tuinboontjes in een vla-achtig sausje en een wortelpureetje. Nadat ik de serveerster attent gemaakt had op de mager gevulde meelballetjes wilde ze wel nieuwe laten komen (hetgeen ik na deze ervaring afwees) en kreeg ik op mijn verzoek nog wat tuinboontjes in vanillevla, de room is me niet opgevallen. Het was meteen al heel vervelend voor de anderen aan tafel, mijn zus had het onmiddellijk met me te doen. Bij het serveren zagen de souffleetjes al droevig uit. Groentefrittata was donkerbruin (ei) en daarom, denk ik, verstopt onder salade. Het vispotje leek redelijk en werd geserveerd met twee stukjes gegrilld bruin brood. De ribjes deden hun naam eer aan, het waren met recht "ribjes". Gezien het magere resultaat hadden we totaal geen zin meer om iets toe te nemen. Al met al helemaal geen succes, we gaan namelijk uit eten om "uit" te zijn, en we zullen Tante Koosje dan ook aan niemand aanbevelen.
Honore57 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Op een bloemrijk terras, in een welhaast mediterrane omgeving genoten van heerlijke, subtiel bereide visgerechten die ons werden aanbevolen door een charmante en enthousiasmerende bediening. Naast een uitstekende wijnkaart is voor de bierliefhebbers de Bernardus 12 aan te bevelen. Wel hebben we de voortreffelijke bisque van weleer even gemist maar ons is verzekerd dat we in de naaste toekomst ook in dit opzicht niet zullen worden teleurgesteld. Tante Koosje maakt het in haar gestelde vertrouwen kortom meer dan waar.

saskiavermeer .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
prettige ontvangst. heerlijk gegeten. goede vlotte en vriendelijke bediening. goede prijs- kwaliteit verhouding. als we weer in Nijmegen komen weten we in ieder geval een prima eet adres!
Oscar2 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Drie kozen voor het verrassingsmenu, een voor het keuzemenu. Opvallend was de grote hoeveelheid vis/vlees in het verrassingsmenu. Voor ons mag dat minder. We zijn wel tevreden over de kwaliteit van het eten, al konden we nauwelijks de karamelsmaak in het ijs ontdekken. Een eigen signatuur van de kok is moeilijk te ontdekken. Ik vermoed dat de menu's zijn "voorgekauwd" door de groothandel / leverancier. De verhouding prijs / kwaliteit is wel ongeveer in orde.
Alle tafels - best wel dicht op elkaar staand - waren deze avond bezet en dat was voor mij - omgevingsdoof - een ware kwelling qua geluid.
Tip voor de bediening: als er wat mis gaat, ga dan niet de schuld afschuiven. Bied je excuus aan namens de zaak.
Ten slotte: de meeste diensters hadden een kek jurkje aan. Dat zie ik graag.
Markwin1409 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Het verrassingsmenu gegeten...heerlijk. Van alles wat en met 1 woord: geweldig. Zijn daar al verschillende keren geweest Door het jaar heen, ze passen ook steeds hun kaart aan. Top!
Mel1970 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Restaurant ziet er gezellig uit. Bediening op zich vriendelijk maar lijken niet zo goed op elkaar ingespeeld. Het heeft bijna anderhalf uur geduurd voordat we ons voorgerecht kregen. Daarna verliep alles net zo traag... Er is wel excuses en een kopje koffie aangeboden. Het zou aan de keuken hebben gelegen, maar wij vonden de bediening ook achter de feiten aanlopen. Prijs/kwaliteit prima. We hebben lekker gegeten.
LoesK .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
De high tea van Tante Koosje smaakte ons erg goed!
Ondanks dat het restaurant aan een drukke weg ligt is het binnen goed toeven. Leuke uitstraling, bijpassend servies en aardige serveersters. De high tea begon met een lekker, maar apart soepje in een wijnglas. Vervolgens kregen we de etagère met lekkers. Niet verrassend want onderop lekker sandwiches, in het midden heerlijke scones met clodded cream en super lekkere jam. Bovenop zoetigheden zoals chocolade, cupcakes, cake en kokosmakronen.
We konden alles bij bestellen als we wilden. Genoeg keuze uit speciale thee soorten die vers werden gezet en geserveerd werd in authentieke Engelse theekannen en kopjes.
haneappel .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Lekker gegeten , uit de keuze van de ober.
Vlees was lekker mals en lekker.

De bijpassende wijn erbij maakte ons avond heel zalig.
Service is heel attent.
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Bij Tantje Koosje Nijmegen heerst een prima sfeer, vanaf binnenkomst tot vertrek voel je je thuis bij dit restaurant en zo hoort het ! Het aanbod op de kaart is goed van kwaliteit en de bediening prima!
jeaninebrok .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij Tante Koosje. Helaas vonden wij Tante Koosje niet zo kind vriendelijk. Er was geen magnetron aanwezig om een potje eten op te warmen, uiteindelijk kregen we het potje ruim een half uur later (gelukkig wel warm) terug uit de keuken. Helaas ook weinig begrip vanuit het personeel hiervoor. Daarnaast was er ook geen baby verschoon ruimte aanwezig in het toilet. We hebben altijd met veel plezier bij Tante Koosje gegeten, 3 gangen verrassings menu's, high tea etc. Maar onze ervaring met kind was helaas iets minder.