Over het restaurant Tante Koosje

Een culinaire & nostalgische ervaring

Tante Koosje staat bekend om haar nostalgische sfeer, de uitstekende keuken en de vriendelijke prijzen. Zomers waan je je in Zuid-Frankrijk op het sfeervolle en bebloemde terras aan de voet van de kerk, niet in het minst door een van de mooiste en meest uitgebreide wijnkaarten van Nederland. Kortom, voor een nostalgische en culinaire ervaring in een mooie omgeving schuif je bij Tante Koosje aan.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Tante Koosje

Maandag t/m zondag 18:00 - 22:00

B. S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wachttijd: precies goed. We hadden zelf aangegeven nog even met het dessert te wachten. Ongelofelijk wat een creativiteit in alle gerechten. We hadden het 4 gangen menu, maar voor 1 persoon hebben we iets laten aanpassen; geen enkel probleem. Heel veel amuses; wat een (smaak) verrassingen!
Vredebest .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Gisteravond hier vanwege mijn verjaardag overheerlijk gegeten, we hebben hiervoor een groupon voucher voor een 5-gangen diner gebruikt.
Niet onbelangrijk, wel een kanttekening, de 2 amuses en de eerste 3 gangen gingen voortvarend, niet te snel prima, maar het hoofdgerecht en het dessert duurde echt heel lang, dit waarschijnlijk om alle kleine tafels tegelijk te kunnen uitserveren, maar er zaten te lange tijden tussen, ik was over mijn trek heen en was het liefst naar huis gegaan. Restaurantsfeer is heel erg (te) formeel, personeel is vriendelijk maar werkt m.i. te veel op de automaat, met luide toelichtende verhalen om ons heen mbt de wijnen en de kazen. Ik hoorde achteraf dat mijn man heeft gezegd dat ik jarig was, er werd enthousiast gereageerd, maar er werd niets mee gedaan, ik wist het niet - dus miste het ook niet!...... maar toch.
Lieselotte G.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Een aantal keren heerlijk gegeten. De ambachtelijke tussen gangen zijn vooral geweldig. De hoeveelheid is precies goed. En het personeel is zeer vriendelijk. Aan de prijzige kant, maar is het zeker op zijn tijd waard!
toine15 B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Omdat we met een zakelijk gezelschap waren van 7 personen werden we boven geplaatst. Dat was erg prettig en rustig. We misten daardoor wel de sfeer van het restaurant zelf en we hadden soms het idee dat we even "vergeten" werden. De gerechten waren zeer smaakvol en van goede kwaliteit. Het verbaast mij altijd weer dat ze in zulke kleine hapjes zoveel verschillende ingrediënten kunnen krijgen. Want ook hier geldt zoals zo vaak; hoe hoger de prijs, hoe kleiner de porties. Toch hadden we met een 4 gangendiner voldoende gegeten en was het een prima avond. Wel een kritische noot: een restaurant als dit moet top zijn in alle facetten. Dat was het niet. De bediening miste de echte passie en was niet op alles even attent. Dat is jammer.
Annette V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Heerlijk prettige, gezellige en rustige sfeer, geweldig eten en je wordt hier echt verwend ! Zéker naar toe gaan :)
Jody B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Heerlijk gegeten met zakelijke relatie. Prijs/kwaliteit is prima. Bediening is bekend met etiquette, ook wel eens fijn. Kortom, wij gaan hier zeker vaker komen!
Jacqueline P.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
De bediening vloog zo snel weer weg dat we niet konden uitleggen wat we graag wilden. Het eten is verder prima in orde maar niet heel erg creatief wat je wel voor deze prijs zou verwachten
smaakkoning .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Wat een heerlijk 5. Gangenmenu!!! Al heel wat keren bij sterrenrestaurants gegeten (ook hier) maar zelden zo goed als vandaag. Als dit de nieuwe norm wordt komen wij hier zekervaker.
Annie K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
geweldig .heerlijk eten en ontspannend
goede bediening
Josine K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Wij hebben hier genoten van een heerlijk 5-gangendiner in een gezellige huiskamersfeer. Bij het eten hadden we een goed, niet-standaard wijnarrangement. Ook zaten bij het diner nog allemaal leuke extra's zoals een babbelaarijsje als dessert amuse. De service was fantastisch. Alles bij elkaar was het een top avond :-)
hmmmm .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Eet je thuis graag eens buitenshuis.?
En ken jij je eigen land nog niet echt?
Ga dan naar Tante Koosje in Loenen aan de Vecht.!

Liefdevol ingericht binnen en buiten, fijn klein chique.
Fris vriendelijke bediening,hoewel goed bezet
en onweer ons van buiten naar binnen dreef,
verliep alles soepel.Eend ,wijntje en vega gerechten
Kok en koksmaatje koken de sterren van de hemel.

EngelOverDeTong !.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Op een zonnige doordeweekse dag met z'n tweeën bij Tante Koosje gedineerd. In de tuin ontvangen voor een aperitiefje met lekkere amuses en vervolgens binnen gedineerd. Het interieur is knap gestyled in de sfeer van het huis van een oud tantetje met onder andere gesmeden radiatoren en stevige gordijnen. Het restaurant is verdeeld in kamers en dat betekent (tenzij je kiest voor private dining) dat je met meerdere tafels in een niet zo grote ruimte zit; de akoestiek zorgt ervoor dat je de conversaties van kamergenoten kunt volgen.

We hebben gekozen voor het Menu Tante Koosje, in ons geval met vier gangen. Dat betekent zeetongfilet, schol met coquilles en fettuccine, tamme eendenborst en een dessert van aardbeien(creme) en limoncello-sorbet, dit alles gelardeerd met lekkere amuses (gazpacho!), fijne wijnen en voortreffelijk brood met bijzondere boter en olie. De gerechten waren stuk voor stuk fenomenaal door hun samenstelling, bijzondere smaken of smaakcombinaties en de prachtige opmaak. Echt iedere gang was een juweeltje.

De bediening is een mix van heel voorgeprogrammeerd (de beschrijving van de gerechten rolt eruit alsof je een bandje afspeelt, ook als je vraagt het te herhalen) of juist heel geforceerd amicaal. Het geheel is niet onaangenaam, maar ook niet erg persoonlijk.

Tante Koosje is een aanrader. De locatie is leuk, de ambiance heel apart, de bediening oké en de gerechten paradijselijk.
Pfarrer .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Op goed geluk kwamen wij terecht bij Tante Koosje. Een gezellig ingericht restaurant, met een aankleding die past bij de naam en het verhaal achter de naam van het restaurant.
Wij kozen voor het Menu Tante Koosje in de 4 gangenvariant. Zeetong, Schol, Tamme eendenborst en Cremeux van Aardbeien met sorbet van Limoncello. Velen om ons heen namen trouwens dit ook. Dit menu is ook nog redelijk betaalbaar, dus een leuke manier om kennis te maken met een sterrenrestaurant. De kwaliteit is er niet minder om. Heerlijk eten, met verrassende smakencombinaties. De verrassingen zit hem ook in de details. Wat te denken van de eendenlever bij de eendenborst, gemarineerd in soja. Wat heerlijk! Tussen gang 3 en 4 heb ik overigens nog als extraatje de kaasselectie genomen, met echt uitstekende en originele keuzes. Een genot, met een glaasje port. De bediening is goed, snel en accuraat. Bij één van hen - de man - merkte je nou niet echt dat hij zijn werk met veel plezier deed. Draaide beetje als een robot zijn verhalen af. Maar zij die de kaas presenteerde had echt hart voor haar werk. Top. O ja, en als je water wordt aangeboden, weet dan wel dat dit voor ruim 4 euro op je nota terug te vinden is. Los van dit alles: een genot, heerlijk eten, met ook nog eens 3 maal mooie amuzes!
moverink .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk eten! Minimaal 1 ster waardig en zeker een van de betere 1-sterren sterrenrestaurants. Knus en autenthiek decor, gezellige sfeer in een schattig dorpje. Ik zou er zo naaartoe terug gaan en het zeker aan andere aanbevelen.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Gisteren hier in een aparte kamer op de BG gegeten na het varen. Het 4 gangen van menu met nog 3 extra amuses en zelfs nog chocolade met Madeleines was geweldig! Wij hebben zelfs niet voor het bijpassende wijnarragement gekozen maar zelf de wijnen em champagne uitgekozen en het aanbod is ruim. Klein puntje van kritiek zijn de wijnglazen ( vooral de rode voor de mooie Amarone mogen beter ) en de rode wijn had eigenlijk gedecanteerd moeten worden. Maar verder was het een zeer geslaagde avond met zeer vriendelijke gastheren en dames.
Ik kom zeker terug.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Het vijfgangenmenu van juni was overheerlijk. Lekker gezeten op het terras op een zwoele zondagavond, goede service. Het wijnarrangement had twee toppers, de andere wijnen vond ik niet heel bijzonder. Onze groep van vier was heel tevreden.
Milk .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Tante Koosje heeft de gewekte verwachting vanavond niet waar gemaakt. Bediening was plichtmatig. De vormgeving van het eten was top, maar waar was de smaak? De vis was te gaar. Het wijnadvies bracht het eten niet op een hoger plan. De smakelijke amuses en friandises compenseren de onbalans in prijs en kwaliteit niet.
Vlegel V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Helaas een teleurstellende ervaring. Het begon zo goed; voor de amuse werd netjes door een vriendelijke gastvrouw gevraagd of het klopte dat één van ons vegetarisch at, zoals in de reservering door ons vermeld was. Vervolgens kregen we een heerlijke amuse, die daarop aangepast was. Hierna kwam een andere gastheer en deze somde op wat het menu was. Helaas waren dit alleen vlees- en visgerechten en voordat ik de tijd kreeg om te zeggen dat ik vegetarisch was liep hij weg. We konden hem nog nét vragen om de vega-kaart en die werd vervolgens in een seconde op tafel gelegd (geworpen zou ik bijna zeggen) zonder enige uitleg, waarna de gastheer zich direct weer uit de voeten maakte. Als vegetariër voel je je zo niet echt een gewaardeerde klant. Vervolgens kregen we beiden een heerlijk voorgerecht en tussengerecht, met verrassende smaakcombinaties. Daarna begon het eindeloze wachten. We hebben veel te lang op zowel hoofd- als nagerecht moeten wachten, terwijl het niet vreselijk druk was. Tafeltjes naast ons kregen hun gerechten eerder terwijl ze later binnen waren. Er werd geen één keer gevraagd of alles nog naar wens was. We straalden zichtbaar irritatie uit, daar werd niet op ingespeeld.
Wat betreft het decor, ik vond het zeer storend dat de gastheer steeds onze stoelen aanstootte omdat de doorgang tussen onze stoelen en de tafel achter ons blijkbaar te krap voor hem was. We vonden de inrichting ook erg oubollig. Wat wel weer leuk is, is dat je gedeeltelijk in de open keuken kunt kijken.
Het werd later en later en daarom hebben we de koffie en thee maar laten zitten. Het eten was prachtig opgemaakt, heerlijk, en meer dan genoeg, maar wij komen niet meer terug.
Michiel L.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Met 9 personen als bedrijfsuitje naar Tante Koosje geweest. We maakten gebruik van een aanbieding maar dat was op geen enkele manier te merken. We hadden het geluk dat voor ons de zolder was gereserveerd. Een prachtige ruimte om met een groep te dineren en converseren zonder de andere gasten tot last te zijn. Honde van een van de collega's was ook welkom.
Eten was verfijnd en erg lekker. Mooi opgemaakte borden. DÉ hit was wat ons betreft de rundertartaar.... wijnen erbij waren super. Heel fijn dat men per gang kon kiezen voor een heel glas, half glas of een slokje. ...komen graag nog eens terug. Zeker ook voor de alleraardigste en professionele bediening.
ingeboersma .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten ! Voorgerechten ( rode mul en tartaar) waren uitstekend Lam was wat taai helaas, de kalfslende prima. Kaasporties met microtoom gesneden; jammer dat er geen trolley aan tafel komt. Dessert uitstekend van smaak. Wijnarrangement vonden wij iets tegenvallen. Al met al toch even stevig afgerekend ... Meer dan 400 euro met z'n drieën.