Over het restaurant Tante Koosje

Een culinaire & nostalgische ervaring

Tante Koosje staat bekend om haar nostalgische sfeer, de uitstekende keuken en de vriendelijke prijzen. Zomers waan je je in Zuid-Frankrijk op het sfeervolle en bebloemde terras aan de voet van de kerk, niet in het minst door een van de mooiste en meest uitgebreide wijnkaarten van Nederland. Kortom, voor een nostalgische en culinaire ervaring in een mooie omgeving schuif je bij Tante Koosje aan.

Tante Koosje is ook af te huren (max 120 pers.)

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Tante Koosje

Maandag t/m zondag 18:00 - 22:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Airconditioning , Terras

Jouw recensie over het restaurant Tante Koosje

Irene R.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Wat een verrassing, alles was uitstekend verzorgd, de smaken subliem en we werden verwend met allerlei extra hapjes. We kunnen dit restaurant van harte aanbevelen en komen hier zeker terug!
mcdijkgraaf .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Super restaurant waar ik zeker een keer wil terugkomen. Men maakt er echt een avondje van voor de mensen. Men diende extra 4 lekkere amuses op.
Rudy D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Tante Koosje kan ik iedereen aanbevelen. Het was er rustig i.v.m. de vacanties. wij vroegen om een beetje tempo, en aan die wens werd goed voldaan. De muziek was gelukkig redelijk laag volumig.
H.E. K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Ongelofelijk goed vegetarisch gegeten bij Tante Koosje. Zeldzaam kom je deze zorg en aandacht tegen, zeker als het gaat om vegetarisch eten. Het kost wel wat maar het is een ware beleving.
Silvana M.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Absoluut het geld niet waard.

De amuses wren heerlijk. Bij de reservering aangegeven dat 1 persoon een allergie heeft voor schaal- en schelpdieren, hij kreeg ook gewoon een oester.

We hadden 4 keer het 4 gangen kreeftmenu, voor de ene persoon werd dit aangepast ivm de allergie.

Je kan zoveel mooie dingen doen met kreeft, twee van de drie gerechten smaakte identiek ( zelfde sausje?)

Bij 1 gang werd ons bestek vergeten en de uitleg over de wijnen was summier.

Leuke knusse inrichting met al die verschillende kamertjes veel pryvacy
B. S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wachttijd: precies goed. We hadden zelf aangegeven nog even met het dessert te wachten. Ongelofelijk wat een creativiteit in alle gerechten. We hadden het 4 gangen menu, maar voor 1 persoon hebben we iets laten aanpassen; geen enkel probleem. Heel veel amuses; wat een (smaak) verrassingen!
Lieselotte G.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Een aantal keren heerlijk gegeten. De ambachtelijke tussen gangen zijn vooral geweldig. De hoeveelheid is precies goed. En het personeel is zeer vriendelijk. Aan de prijzige kant, maar is het zeker op zijn tijd waard!
toine15 B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Omdat we met een zakelijk gezelschap waren van 7 personen werden we boven geplaatst. Dat was erg prettig en rustig. We misten daardoor wel de sfeer van het restaurant zelf en we hadden soms het idee dat we even "vergeten" werden. De gerechten waren zeer smaakvol en van goede kwaliteit. Het verbaast mij altijd weer dat ze in zulke kleine hapjes zoveel verschillende ingrediënten kunnen krijgen. Want ook hier geldt zoals zo vaak; hoe hoger de prijs, hoe kleiner de porties. Toch hadden we met een 4 gangendiner voldoende gegeten en was het een prima avond. Wel een kritische noot: een restaurant als dit moet top zijn in alle facetten. Dat was het niet. De bediening miste de echte passie en was niet op alles even attent. Dat is jammer.
Annette V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Heerlijk prettige, gezellige en rustige sfeer, geweldig eten en je wordt hier echt verwend ! Zéker naar toe gaan :)
Jody B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Heerlijk gegeten met zakelijke relatie. Prijs/kwaliteit is prima. Bediening is bekend met etiquette, ook wel eens fijn. Kortom, wij gaan hier zeker vaker komen!
jacqueline P.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
De bediening vloog zo snel weer weg dat we niet konden uitleggen wat we graag wilden. Het eten is verder prima in orde maar niet heel erg creatief wat je wel voor deze prijs zou verwachten
smaakkoning .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Wat een heerlijk 5. Gangenmenu!!! Al heel wat keren bij sterrenrestaurants gegeten (ook hier) maar zelden zo goed als vandaag. Als dit de nieuwe norm wordt komen wij hier zekervaker.
annie K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
geweldig .heerlijk eten en ontspannend
goede bediening
Josine K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Wij hebben hier genoten van een heerlijk 5-gangendiner in een gezellige huiskamersfeer. Bij het eten hadden we een goed, niet-standaard wijnarrangement. Ook zaten bij het diner nog allemaal leuke extra's zoals een babbelaarijsje als dessert amuse. De service was fantastisch. Alles bij elkaar was het een top avond :-)
hmmmm .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Eet je thuis graag eens buitenshuis.?
En ken jij je eigen land nog niet echt?
Ga dan naar Tante Koosje in Loenen aan de Vecht.!

Liefdevol ingericht binnen en buiten, fijn klein chique.
Fris vriendelijke bediening,hoewel goed bezet
en onweer ons van buiten naar binnen dreef,
verliep alles soepel.Eend ,wijntje en vega gerechten
Kok en koksmaatje koken de sterren van de hemel.

EngelOverDeTong ..
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Op een zonnige doordeweekse dag met z'n tweeën bij Tante Koosje gedineerd. In de tuin ontvangen voor een aperitiefje met lekkere amuses en vervolgens binnen gedineerd. Het interieur is knap gestyled in de sfeer van het huis van een oud tantetje met onder andere gesmeden radiatoren en stevige gordijnen. Het restaurant is verdeeld in kamers en dat betekent (tenzij je kiest voor private dining) dat je met meerdere tafels in een niet zo grote ruimte zit; de akoestiek zorgt ervoor dat je de conversaties van kamergenoten kunt volgen.

We hebben gekozen voor het Menu Tante Koosje, in ons geval met vier gangen. Dat betekent zeetongfilet, schol met coquilles en fettuccine, tamme eendenborst en een dessert van aardbeien(creme) en limoncello-sorbet, dit alles gelardeerd met lekkere amuses (gazpacho!), fijne wijnen en voortreffelijk brood met bijzondere boter en olie. De gerechten waren stuk voor stuk fenomenaal door hun samenstelling, bijzondere smaken of smaakcombinaties en de prachtige opmaak. Echt iedere gang was een juweeltje.

De bediening is een mix van heel voorgeprogrammeerd (de beschrijving van de gerechten rolt eruit alsof je een bandje afspeelt, ook als je vraagt het te herhalen) of juist heel geforceerd amicaal. Het geheel is niet onaangenaam, maar ook niet erg persoonlijk.

Tante Koosje is een aanrader. De locatie is leuk, de ambiance heel apart, de bediening oké en de gerechten paradijselijk.
Pfarrer .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Op goed geluk kwamen wij terecht bij Tante Koosje. Een gezellig ingericht restaurant, met een aankleding die past bij de naam en het verhaal achter de naam van het restaurant.
Wij kozen voor het Menu Tante Koosje in de 4 gangenvariant. Zeetong, Schol, Tamme eendenborst en Cremeux van Aardbeien met sorbet van Limoncello. Velen om ons heen namen trouwens dit ook. Dit menu is ook nog redelijk betaalbaar, dus een leuke manier om kennis te maken met een sterrenrestaurant. De kwaliteit is er niet minder om. Heerlijk eten, met verrassende smakencombinaties. De verrassingen zit hem ook in de details. Wat te denken van de eendenlever bij de eendenborst, gemarineerd in soja. Wat heerlijk! Tussen gang 3 en 4 heb ik overigens nog als extraatje de kaasselectie genomen, met echt uitstekende en originele keuzes. Een genot, met een glaasje port. De bediening is goed, snel en accuraat. Bij één van hen - de man - merkte je nou niet echt dat hij zijn werk met veel plezier deed. Draaide beetje als een robot zijn verhalen af. Maar zij die de kaas presenteerde had echt hart voor haar werk. Top. O ja, en als je water wordt aangeboden, weet dan wel dat dit voor ruim 4 euro op je nota terug te vinden is. Los van dit alles: een genot, heerlijk eten, met ook nog eens 3 maal mooie amuzes!
moverink .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk eten! Minimaal 1 ster waardig en zeker een van de betere 1-sterren sterrenrestaurants. Knus en autenthiek decor, gezellige sfeer in een schattig dorpje. Ik zou er zo naaartoe terug gaan en het zeker aan andere aanbevelen.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Gisteren hier in een aparte kamer op de BG gegeten na het varen. Het 4 gangen van menu met nog 3 extra amuses en zelfs nog chocolade met Madeleines was geweldig! Wij hebben zelfs niet voor het bijpassende wijnarragement gekozen maar zelf de wijnen em champagne uitgekozen en het aanbod is ruim. Klein puntje van kritiek zijn de wijnglazen ( vooral de rode voor de mooie Amarone mogen beter ) en de rode wijn had eigenlijk gedecanteerd moeten worden. Maar verder was het een zeer geslaagde avond met zeer vriendelijke gastheren en dames.
Ik kom zeker terug.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Het vijfgangenmenu van juni was overheerlijk. Lekker gezeten op het terras op een zwoele zondagavond, goede service. Het wijnarrangement had twee toppers, de andere wijnen vond ik niet heel bijzonder. Onze groep van vier was heel tevreden.