Over het restaurant Tante Kee

Een gastronomische ervaring

Op het Kaageiland lijkt de tijd stil te hebben gestaan. Gastvrouw Kim ontvangt je met open armen en zorgt direct voor een ontspannen sfeer. In de keuken kookt de chef de lekkerste gerechten uit de Franse keuken met hier en daar een Aziatisch accent. Daarbij spelen de producten die op dat moment op hun best zijn altijd een hoofdrol. Een culinaire ervaring om nooit te vergeten!

Meer informatie over restaurant Tante Kee

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Tante Kee

H. K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Een prachtige zaak, gelegen aan het water.. Ook vriendelijke bediening, die aan tafel het menu prima toelicht. Daar ligt het niet aan...
De gerechten op de kaart zijn vrij prijzig, dus dan kies ik al snel voor een menu. Een driegangenmenu kost € 36,50 ( wat ik heel normaal vind), maar voor vier gangen (uit een zesgangenkeuzemenu) betaal je € 52,50. Vond ik vreemd, maar hier toch voor gekozen. De porties waren helaas erg klein. Ik ben geen grote eter, maar had nog wel een vijfde gang op gekund. Bovendien bepaalt de kok welke vier gangen je krijgt.
De paling van Eveleens, die in een van de voorgerechten verwerkt is, moet je zoeken. Er zit nog geen reepje van 5 cm paling in. Irish coffee kost € 11,00. Ook prijzig.
De smaak is goed, de borden zijn mooi opgemaakt, maar de rekening vond ik extreem hoog. Toch jammer!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Mooi gelegen aan de Kaag. Mooie tafel op het terras.
Wijn werd niet bijgeschonken gedurende 45 minuten (flessen stonden op een andere tafel, anders hadden we het zelf wel even gedaan).
Geen brood. Na een uur om gevraagd, toen kwam het, met excuses.
Geen messen bij het hoofdgerecht.
Van de bestelde 6 porties friet werd er één gebracht. Misschien was het een dubbele portie, maar beslist geen 6.
Om een ijsemmer voor de witte wijn moest worden gevraagd. En de rode werd er toen ook maar in gezet....
Ellendige achtergrondmuziek. Geen playlist, maar gewoon een radiozender.
Het eten is uitstekend, maar de porties zijn extreem klein.
We hadden aanvankelijk een zeer professionele, vriendelijke ober, maar werden al snel over gedaan aan een jongedame die het allemaal wat minder interesseerde.
Het kwam me voor dat er nogal veel vaste klanten zaten. Voor hen is Tante Kee “hun” plek, dus ze vragen zich niet meer af of het nu echt wel zo’n geweldig restaurant is.
De Iens-score leidt tot een 7,5 (eten en inrichting waren immers goed), maar dat betekent niet dat Tante Kee ‘ruim voldonde’ scoort c.q. een aanrader is.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Heerlijk gegeten met heerlijke witte en rode huiswijnen. De service was erg goed en gastvrouw/ eigenaresse is erg aardig en elegante gastvrouw.het was een zeer goed uitgebalanceerd vijf gangen diner, waarvan een vegetarisch. .
marije B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Vrijdag 16 Februari,hebben wij wederom super gegeten bij restaurant Tante Kee aan de Kaag !We komen hier geregeld om te genieten van gastvrijheid en het heerlijke eten.Even aanleggen met de boot aan het prachtige terras wat mooi uitkijkt op het water of je gaat over met het pontje.Alleen al aankomen bij Tante Kee is een hele belevenis! Het eten is van geweldige kwaliteit en er worden ook producten uit de streek gebruikt wat ik persoonlijk heel leuk vind. Presentatie is geweldig de sfeer lekker ontspannen en de sommelier Dave, weet waar hij het over heeft als hij de zeer goed bijpassende wijnen schenkt bij het heerlijke 5 gangen diner wat wij gekozen hadden. Elke keer weer is alles tot in de puntjes verzorgd.We hopen nog lang te mogen genieten van deze “lekkere” Tante.
Nicolet D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Mijn man wilde een 3gangen menu nemen, maar dat mocht alleen als 'de hele tafel' een menu bestelde ofwel: ik moest dan ook.
Vervolgens bestelde mijn man a la carte 3 gangen - ik 2.
Het eten was prima - niet uitzonderlijk goed- dan is de prijs wel aan de hoge kant vonden wij. Het hoofdgerecht van beiden was ook ronduit erg weinig; nog snel wat frites besteld... Bediening was ok en de ambiente prima.
Thuisgekomen nog snel wat gegeten (en wij zijn echt geen grote eters). Teleurstellend kortom.
Chris R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Fantastisch eten, leuke en aparte combinaties. Aardpeer met krab en gefermenteerde champignons was de topper. Bediening was heel ontspannen en zeer professioneel.
Joop J.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Het viergangendiner is helaas niet goed te noemen! Een hoofdgerecht wat uit diverse hapjes kip bestaat past niet in het culinaire plaatje van een menu van 52,50 Euro. Het gezelschap bestond uit elf personen en een ieder van de gasten deelt deze mening. De communicatie van onze reservering verdient niet bepaald de schoonheidsprijs! De lokatie is absoluut top te noemen. In het verleden hebben wij meerdere malen naar volle tevredenheid gegeten!
Flip K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Dat was een alleszins overtuigend diner dat Tante Kee ons vanavond opdiende! Nou kan je al nauwelijks mooier zitten dan op Tante Kee's terras aan het water terwijl de zon langzaam onder gaat na een prachtige zomerzondag in juni. Maar het grondig vernieuwde restaurant op het Kaag-eiland heeft tegenwoordig veel meer te bieden dan alleen een mooie ambiance. Sinds het aantreden van chef Bobby Rust kookt de witte brigade overtuigend op sterrenniveau. Mooie creatieve gerechten met fraaie smaken, kleuren en structuren. Leuke wijnkaart ook! Nu nog een beetje werken aan de bediening die attent en aanwezig is, maar soms nog te familiair of te onervaren is. Maar nu al: gefeliciteerd met de grote spring vooruit!
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Wat een verschil met vorig jaar, helaas alleen positief wat betreft de inrichting. Restaurant ziet er echt top uit en heeft een stuk meer sfeer dan vorig jaar. Kwa eten waren wij echt teleurgesteld. Vorig jaar van een geweldig 6 gangen menu genoten, wat echt michelin ster waardig was, waar het nu in alle opzichten niet in de buurt kwam. Voorgerecht een plak tomaat met vis er op, en daar omheen dikke stukken, ongelijk gesneden tomaat in 3 kleuren (tomaat en vis, dat was het...). Hoofdgerecht steak met pepersaus, iets meer aandacht aan besteed, maar kwa smaak niet top, nagerecht stukjes sinaasappel en grapefruit met een toef slagroom. Alle gerechten miste creativiteit, verfijndheid en smaak. Dit in combinatie met de onervaren bediening die alles net even te hard op je tafel zet, vonden wij het echt een tegenvaller. Vorig jaar aan iedereen rondverteld dat ze hier echt een keer heen moeten gaan, nu twijfel ik zelf of ik nog een keer terug ga.
peetlion .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
De verbouwing van Tante Kee heeft een zeer geslaagd resultaat, de ambiance is sterk verbeterd, sfeer verhogend. Gastvrouw / eigenaresse Kim is onveranderd vriendelijk, laat je thuis voelen in dit restaurant. De recent aangetrokken chef Bobby Rust is een super aanwinst, wat een geweldig creatieve en lekkere gerechten zijn er op het menu verschenen. Wij gingen voor vijf gangen, allen een voor een top, zeer subtiel. De amuses in de koekblik waren van een zeer hoog niveau. Tante Kee 2.0 heeft een veelbelovende toekomst!
Judith N.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Subliem! Het was werkelijlk genieten. Het eten voortreffelijk met heerlijke bijpassende wijnen. De bediening was zeer gastvrij en niets was ze te veel. In het nieuwe jaar komen we zeker terug. Een aanrader!
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een avond culinair genieten dan bent u hier aan het juiste adres. Genoten van een super vijfgangenmenu met veel variaties in smaak. De presentatie van het bord completeert het geheel. Jammer dat het ontbreken van een amuse en het in rekening brengen van een broodje vooraf de culinair avond net niet volledig maakt.
PaulineProef .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Zoals ik tegen mijn man zei: "Hier klopt het gewoon". Ik kan er lang en kort over schrijven, maar woorden voegen niets toe. Aanrader is de rosé als vooraf en het lunchmenu met zalm en schol 2-gangen (voor hem) en 3 gangen (voor mij), vergezeld van een mooie Chardonnay.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
We zijn ontzettend blij dat we dit restaurant ontdekt hebben! Heerlijk aan het water op een bijzonder plekje in Nederland. De eigenaren van het restaurant zijn spontaan en attent. De bediening is alert: de tafels worden fijn snel afgeruimd bij wisselen van de gangen, een kleedje wordt uitgedeeld wanneer het buiten wat kouder wordt en je wordt van goede informatie voorzien!

Het eten was heerlijk. Vooral de oesters, garnalen en de bijzondere combinatie van het dessert met crème brulee, spekkoek en mango! Ook de huiswijn was lekker. Voor iedereen die houdt van lekker eten, goede en snelle service op een locatie waar je kunt genieten van het eiland gevoel van kaag, raadt ik dit absoluut aan!
bollenstreek .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Dit restaurant stond al jaren op mijn lijst om een keer te bezoeken veel goede verhalen van gehoord. De lokatie aan het water is absoluut top we begonnen met een verrassend goed voorgerecht helaas kreeg dit geen goed vervolg de steak welke we hadden was te ver door en de garnituren waren met een pincet nauwelijks te vinden wat een karigheid. Jammer dat je van deze zaak niet kan zeggen het is een aanrader.
Guy P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
lekker gegeten met vrienden, vriendelijk personeel, eten was heerlijk, vooral de Bisque. Prachtig uitzicht. Heerlijke wijnen. Prijs kwaliteit is erg goed. Pontje is een avontuurtje.
Toilet mag gemoderniseerd worden
GMeijer-Barendrecht .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Met collega's bij Tante Kee gegeten.
Helaas binnen gezeten omdat het buiten nog net te koud was (vandaar de 8 voor decor).
Heren hadden 6 gangen menu. Dames a la carte.
Alle gangen even lekker.
Enige dat tegenviel was uitleg en ontbreken van echte sommelier. Jammer dat men ook geen echt wijnarrangement aanbood. Voorgerecht wit, hoofdgerecht rood. Vrij standaard. Hebben zelf maar wat uitgezocht.
Prijs was (mede door de drank) aan de hoge kant. Dik EUR 900 voor 5 personen.
Maar ... aanrader en hier komen we zeker nog een keer terug.
S. D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Omdat het ons vorig keer zo bevallen was, wederom naar Tante Kee. Gelukkig was het lekker weer en konden we buiten bij het water zitten. Wat het eten betreft, werden we weer niet teleurgesteld. Vooraf heerlijke tartaar van Aberdeen angus, toen een tussengerechtje, daarna aspergesoepje, en als hoofdgerecht een perfecte steak, krokant gegrilld, rosé van binnen. Een heerlijke plek om even tot rust te komen.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
6 gangen menu genomen met als extra de home made frites. Alle gangen even lekker. Attente bediening en top locatie. Bij mooi weer zit je buiten, zodra het kouder wordt krijg je een dekentje of schuif je aan aan de tafel die binnen klaar staat.
Maud V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Bij binnenkomst niet begroet; gastvrouw keek in computer en gaf ons een andere tafel omdat ' we als eerste binnen kwamen' (??). Tafel keurig gedekt met uitzicht op water.
In rap tempo 6-gangen diner geserveerd; een enorme verscheidenheid aan smaakjes en kleine hapjes. Alles k(l)keurig opgemaakt maar weinig sensatie, m.n. weinig verschil in temperatuur per gerecht.
Ik vond de Angus beef niet lekker; 2 blokjes met onnatuurlijke smaak en structuur. Maar dat blijft persoonlijk!
Koffie met een flauwe creme brulee ; een bonbonnetje past beter.
Bediening keurig maar wat stijf, iedere tafel herhaling van hetzelfde grapje. Gastvrouw heeft gewoonte om iedereen aan te raken maar maakt juist daardoor een routineuze indruk.
En...de toiletten..zo'n groot verschil met de inrichting van de zaak zou niet mogelijk moeten zijn!