Tante Blanche

Dinsdag en Woensdag: Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Tante Blanche

Otto S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk eten. Zeer smaakvol bereid met een goede afstemming. We hadden een 3 gangenmenu. Kregen een amuse vooraf. De prijs kwaliteitverhouding is goed.
Eva H.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Vorige week zaterdag hebben we hier gegeten en vonden ieder gerecht een ware smaaksensatie!Hier wordt met liefde gekookt en dat proef je.Vriendelijke bediening die ook goed op de hoogte zijn van alle ingrediënten die in de gerechten gebruikt worden.Leuk dat de kok af en toe bij de gasten aan tafel een praatje komt maken!Alles zeer positief en voor herhaling vatbaar! Ed &José uit Asch.( de Betuwe)
lidia R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Daar word je blij van. Goed en lekker eten, alles vers en ook nog betaalbaar. Met zorg bereid en als je kraanwater wil wordt dat niet in rekening gebracht. Goede huiswijn en geen flauwe kleine glaasjes.
Jessie B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Tante Blanche is al een paar jaar een favoriet bij mij en bij mijn familie. De gerechten zijn heerlijk en vers gemaakt en voor vegetariers is het eten ook prima. De sfeer is goed en de bediening is heel professioneel èn persoonlijk. Wij komen snel weer terug!
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wat een aangename verrassing is dit (relatief) kleine restaurant! Pluspunten: super vers en lekker eten, goede ontvangst, service, de sous-chef die persoonlijk aan tafel komt vertellen wat hij heeft gemaakt en de intieme sfeer. 1 klein minpuntje; het personeel mag net iets meer lachen. Ik vind dit een absolute aanrader!
PietenKlaas .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Afgelopen vrijdagavond hier wezen eten en we hebben genoten! Aangezien 2 tafelgenoten graag glutenvrij eten hebben we dit van te voren aangegeven en hier werd fantastisch rekening mee gehouden. Chapeau!
Tim, onze gastheer, maakte het ons allen zeer naar zin en daarom niets dan goeds over Tante Blanche!
Peetje S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Gisteren met 5 personen wezen eten bij tante Blanche. Eveneens n.a.v. het artikel in de Stentor. In één woord: GENIETEN!
Het eten was heerlijk, duidelijk met liefde bereid, van voor- tot nagerecht. Ook complimenten voor de bediening. Ik had zelf gekozen voor de klassieke pate, als hoofdgerecht de zwijnshaas en als dessert de tarte tatin. Ook mijn tafelgenoten waren vol lof over de gerechten die zij hadden (pompoensoep, hertencarpaccio, zwaardvis of pieterman).
Ik zou dit restaurant zeker aanraden. Weer een juweeltje gevonden!
Emiel V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Goedemorgen, Gisteravond bij Tante gegeten. Na het enthousiaste verhaal in de Stentor, waren we erg benieuwd. We hadden voor twee.gereserveerd.
Vonden een plekje wat helaas niet top was. Later werden er viertjes omgebouwd tot tweetjes. Mooie plekjes !!!!! Bekenden ?
Het kraanwater, dat we vroegen zat in een fles en stond later op de rekening 5 €.
Eten was goed. Zwijnhaasje een beetje droog. Het driegangenmenu wild was prima. Echter het toetje was er niet bij inbegrepen. Althans er werd een supplement van 2,50€ gerekend. Niet gemeld.
Kopje koffie met bonbons . Deze laatste vonden we op de rekening terug. Niet gemeld. En het kaasplankje was als mosterd na de maaltijd. Vergeten.
Leuk restaurant. We zijn echter niet zo enthousiast als de mensen van de Stentor.
Aanbeveling: geef duidelijke informatie. Zodat achteraf geen verrassingen op de rekening tevoorschijn komen. En wees gastvrij voor alle gasten.
Beste Emiel van Vreden,

Bedankt voor uw bericht. Er zijn inderdaad dingen fout gegaan deze avond wat we erg vervelend vinden. Het was de bedoeling om dit te compenseren en dit is helaas niet gebeurd. Graag bieden wij u een volgende keer iets aan ter compensatie. Zou u dit dan bij de reservering willen vermelden? Nogmaals excuses en hopelijk tot ziens.
Vriendelijke groet,
Team Tante Blanche
Yolanthe M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heb gisteravond met mijn schoonzus heerlijk gegeten bij Tante Blanche. Wat een aanrader! Ik eet glutenvrij en daar werd uitstekend mee omgegaan! De keuken is werkelijk top. Chapeau! Brummen, wees zuinig op deze parel.
I V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Altijd leuk om in een weekendje weg iets nieuws te proberen.
Na een frisse amuse van- het- huis, gazpacho, durfden we het 3-gangenverrassingsmenu van Tante Blanche wel aan. Alle gerechten waren vers, goed gemaakt en mooi opgediend.
Ik vond het voorgerecht, met in citroen gegaarde makreel, een aanrader: fris, spannend en mooi in evenwicht met quinoa en een sherrysaus.
Mijn zussen waren zeer content met de Ribeye, mss toch even vragen hoe doorbakken dat je deze wilt? , ik had een smaakvolle dorade. Mooie wijnen erbij, helemaal af.
Als dessert: chocoladetaart met bosfruit. Gewoon goed (en een Bib Gourmande waardig).
Muziek lekker los, beetje jazzy. Bediening door zowel de chef als jong personeel, heel ontspannen.
Wij wensen Tante Blanche meer gasten en bekendheid. Het is een toptent, op een onverwachte plek, waar met passie wordt gekookt.
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Als Amsterdammer ben je verbaasd dat je hier op een vrijdagavond zo makkelijk terecht kan, pas de vorige avond gereserveerd. Want dit is een topkeuken zonder pretentieus te zijn. Zowel de keuken als de bediening is verrassend jong en professioneel. De wijnkaart biedt een verrassend originele en betaalbare keus uit hele lekkere wijnen. Het enige dat ik jammer vind is dat er niet meer wijnen per glas op de kaart staan, liefst ook uit het hogere segment. Kan me de logistieke problemen hierbij voorstellen, maar nog een extra witte en rode topper per glas, dat zou prettig zijn. Je kan natuurlijk ook een fles wit en rood naar keuze bestellen en de halfvolle flessen later meenemen. Dat doen we, is ook leuk voor de niet drinkende chauffeur.
We krijgen de amuse op het leuke beetje afgeschermde terras aan de straatkant. Het is een heerlijk truffelsoepje, eerlijk, zonder chemische truffel-bijsmaak.
Binnen zit je ook heel relaxed en prettig. Omdat we met z'n drieën zijn, is er bij een 4-persoonstafel aan een kant een stoel weggehaald en de andere in het midden gezet. Attent detail dat navolging verdient. Als voorgerecht hebben we heerlijke Aspergesoep met een nestje van peterselie, deviled egg (in bietensap gekleurde en dan doorgesneden kwarteleitjes) en knoflookcrostini en Rundertartaar met gefrituurde asperge, cornichons en drupjes chorizomayonaise. Alles ziet er mooi uit en smaakt voortreffelijk.
De hoofdgerechten, Dagvis (zeebaars met risotto), Gebakken rogvleugel met bloemkoolcrème, kropsla, shii-take, beurre noisette, hazelnoten en krieltjes uit de oven en Gegrilde ribeye van de Big Green Egg met tomatenjus, dubbelgedopte tuinbonen,
verse groenten en rösti zijn ook allemaal van dezelfde superieure klasse en zien er prachtig uit. Alle gerechten worden trouwens steeds bij het serveren aan tafel door de kok verklaard, dat is leuk.
Een gedeelde "Tante Blanche" als toetje rondt ons heerlijke maal perfect af.
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Op een zonnige zondagavond begonnen we met de mooie amuse en een prosecco op het terras. Heerlijk even buiten zitten, daarna naar binnen om te eten. We kozen het 4-gangen verwenmenu. Goede keuze en een aanrader!
Alle gerechten kan ik niet meer reproduceren, maar onderdelen waren een rillette van makreel, asperges, deviled egg en een goede kaasplank. We hebben enorm genoten van het eten en de mooie wijn. Geen wijnarrangement genomen, maar om wijnen gevraagd die twee gangen mee konden.

Aan de jonge bediening was te merken dat het erg druk was die avond, want het ging niet helemaal goed met op tijd wijn schenken en gerechten serveren. Dat werd na onze opmerking daarover onmiddellijk en goed opgelost: chapeau!

De jonge brigade in keuken en in bediening straalt enthousiasme uit, wil werken met mooie producten en wil de gast een heerlijke avond bezorgen. De chef kwam nog aan tafel om een praatje te maken en dat liet zien hoe bevlogen hij is over wat hij doet.

Wij komen hier graag weer terug, wat een pareltje!
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Wij hebben onlangs met het bestuur van de Alliance Française ons jaarlijks Dîner du Président gehouden. Onze keuze viel dit jaar op Tante Blanche en daar hebben we geen spijt van. We troffen een gezellige kleinschalige ambiance, uitstekende bediening en zeer verzorgde maaltijden. Wij kozen voor het 4-gangen verrassingsmenu, waarvan we hier natuurlijk de componenten niet verraden. Wel kunnen we ervan zeggen dat het inderdaad verrassend was en er heel mooi uitzag. Het oog wil ook wat, of zoals ze in Frankrijk zeggen: 'On mange avec les yeux'. Dat alles geserveerd met een prima Sauvignon blanc en (heel belangrijk) gratis kraanwater (en zo hoort het!). Ook werd duidelijk rekening gehouden met speciale wensen: vegetarische maaltijd en ook werd in overleg een maaltijd geserveerd aan een van ons die wegens allergie verschillende producten niet kan verdragen. Dat is prima opgelost. Alles met elkaar: een topavond in een volbezet restaurant (een goed teken).
HankDussen .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Feelgoodmovie
Sommige maaltijden zijn als een goede film: van begin tot eind ben je geboeid, iedere plotwending verrast en is logisch tegelijk, maar je had het zelf niet kunnen verzinnen: zo was het diner waarvan we tijdens de restaurantweek met z’n vieren bij Tante Blanche genoten. De Bib Gourmand (Michelingids) die in november 2015 aan dit restaurant is toegekend, is meer dan verdiend!
Het speciale restaurantweek-menu van vier gangen hield vanzelfsprekend rekening met onze vis en/of vega voorkeur. De amuseglazen, waarin o.a. beukenzwammetjes en noedels, werden aan tafel begoten met een hete, donkere bouillon, vervolgens kingsize gamba’s met een smaakcombinatie die zo lekker was dat ik niet meer kan reproduceren wat ik allemaal proefde, waarna risotto met groene asperges met daarover aan tafel geraspte zwarte truffel, en als pièce de résistance een botermalse tonijn met ratatouille. En daarna nog een dessert waarbij ons gesprek zo ongeveer stil viel.
Hier krijg je altijd weer smaken, gerechten en combinaties te proeven die ik thuis niet voor elkaar krijg (en ik kan best aardig koken). Een zoete frustratie en wat mij betreft dan ook de beste reden om uit eten te gaan. De hartelijke ontvangst van het bedienend personeel, de uitleg aan tafel bij iedere gang, het gastheerschap van Charles Ek zelf, de mooi ingedekte tafels en servies, porties passend bij een viergangendiner, de informele sfeer, een betere feelgoodmovie kan je niet hebben. En dat alles zomaar in het centrum van het lieflijke dorp Brummen.
Lekkeretenmmm .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Een tijdje geleden heb ik hier met mijn vriend gegeten; we waren erg benieuwd naar dit knusse restaurant met Bib Gourmand en de restaurantweek leek ons een goede gelegenheid om eens op onderzoek uit te gaan. Keuze was tussen 3- of 4 gangenmenu, waarbij wij natuurlijk voor de vier gangen kozen, omdat we juist altijd zo graag verrast worden door voor- en tussengerechten. Dit bleek geen slechte keuze, want uiteindelijk vonden we het tussengerecht van truffelrisotto met chipje van zoete aardappel en vers geraspte truffel het allerlekkerst. Ik heb nog nooit zo'n overheerlijke risotto gegeten!! We kregen een bijpassend wijntje aangeboden, wat in perfecte balans was met het gerecht. Verfijnde gerechten, goede porties en een gezellige sfeer.

De bediening is jong, gastvrij en uitermate enthousiast, ook leggen zij secuur uit wat er bij elk gerecht op je bord ligt, een echt teken van deskundigheid.

Wij komen hier zeker nog eens terug, chapeau!
Es7 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Voor de eerste keer gegeten bij Tante Blanche. Van begin tot eind verrassend. We kozen voor het 5-gangen verwenmenu. Ieder gerecht met zorg bereid, pure smaken. Wijnarrangement: Prima combi. Bediening heel ontspannen. Echt een avond op niveau "op restaurant". Zondermeer een aanrader en voor herhaling vatbaar.
pepe44 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Iedere keer dat wij in de buurt van Brummen zijn, proberen we te dineren bij Tante Blanche. Afgelopen maandag weer heerlijk gegeten! Vriendelijke ontvangst en een mooi tafeltje. De kwaliteit blijft op hoog niveau, zeer verzorgd tot in alle details en de gerechten worden mooi opgediend.
Een van ons had een verrassend voorgerecht in de vorm van gemarineerde kippedijen en noodles ingerold in rijstevel in een "stoommandje", de ander koos voor de terrine van rivierkreeftjes, Hollandse garnalen en gerookte zalm met daarbij o.a. venkelsalade, verrukkelijk en in uitstekende balans. Ook de hoofdgerechten waren heerlijk: gegrilde bavette met een perfecte cuisson en ossobucco met risotto, zeer geconcentreerd van smaak. De porties waren zodanig dat er deze keer geen plaats meer was voor een nagerecht!
De bediening is plezierig en attent, ook leuk dat de sympathieke chef zelf even een praatje kwam maken en informeerde of alles naar wens was.
De selectie wijnen is gevarieerd, zeer goed en betaalbaar. Dit restaurant heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Wij komen zeker terug.
K H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Na alle positieve geluiden had ik al een tijdje het plan om te gaan dineren bij Tante Blanche in Brummen. Wat ten eerste opvalt is het mooie, knusse pand. Erg druk was het niet maar wij waren ook op een donderdagavond. Leuk dat ook de kok langskomt om te vertellen over zijn gerechten. Hij kwam wat verlegen over maar dat is nergens voor de nodig! De smaken zijn perfect in balans. Zelf was ik erg benieuwd naar het 5-gangen verwen-menu. De carpaccio van ossenhaas van de Big Green Egg met truffelmayonaise had een lekker "rook-smaakje", de ossenhaas was super mals en de truffel was goed terug te proeven, een topper! Verder werd er een speciale dagvis geserveerd die qua smaak leek op zeebaars maar met een andere structuur. Ook deze had mooie grill strepen en was perfect bereid. De Sauvignon blanc met fris zure smaak paste er prima bij. Het hoofdgerecht bestond uit eend en daarbij werden handgesneden frieten en fris-zure mayonaise geserveerd. Als dessert een lava-cakeje met binnenin gesmolten chocolade. Eigenlijk was alles even heerlijk. Echt een verrassend geniet-momentje op deze donderdagavond!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Met z'n 2-en hier gegeten. Een kleine kaart (2 vis, 2 vlees en 1 vega) en dat verraadt doorgaans een grote aandacht voor de gerechten. En dat klopte. In vlees was er keuze tussen een kalfsossobuco en een bavette (een snit van het rund die je in Frankrijk wel meer tegenkomt). We kozen beiden een van deze gerechten en het was smullen. Zo mals en zo mooi gegaard. Perfect. Heerlijke, eigengemaakte frietjes erbij en op aanvraag werd er een mooie volle Spaanse grenache wijn bij geserveerd. Wat en mooie combinatie. De desserts waren van dezelfde hoge kwaliteit. Vriendelijke, rustige bediening en de jonge kok komt regelmatig zelf even kijken of de gasten helemaal tevreden zijn. Een uiterst prettige sfeer.
Het is een wat kleiner restaurant in een leuk pand. Gezellig ingericht.
KingWilliam .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Samen met vrienden (vier personen totaal) gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu. We werden uitgenodigd om aan te geven wat onze voorkeuren waren en daarna begon het feestje. In een gezellige, wat rustige-het was maandagavond-ambiance werden de gerechten in een mooi tempo aan ons aangeboden. Steeds vergezeld met een heldere informatieve uitleg en wijnadviezen per gang. Hoewel we zelf geen echte wijndrinkers zijn, werden de adviezen wel op prijs gesteld. Ook de chef liet zich enkele malen aan tafel zien. Het is te veel om elke gang te beschrijven, maar de balans van de gerechten vanaf de amuse tot en met het dessert was meer dan prima en elk gerecht (zowel vis als vlees) was een tractatie op zich. Afgesloten met een goede koffie en een zoete tractatie verlieten we meer dan content het pand. We komen zeker terug. Culinaire topper voor een acceptabele prijs.