Tandjong Priok

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00
Yvanbreen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Beetje teleurgesteld was ik, bij het zien van het menu. Erg weinig keuze, dus maar voor het vier gangen menu gegaan. Maar wat een verrassing, elke gang een echt indonesisch feest. Alles zelfgemaakt, van sambal en soep tot satésaus, en dit keer niet wat gebruikelijk op de kaart staat, maar, voor ons onbekende, gerechten van verschillende indonesische eilanden. Heerlijk kruidig, pittig en alles vers. Eindelijk weer echt Indonesisch kunnen eten, zonder zelf 3 dagen in de keuken te moeten staan ploeteren.
Creatieve en flexibele chef, die een oog-, en tongstrelend dessert voor mij maakte, omdat de nagerechten op de kaart allemaal melkproducten bevatten.
Gaat zeker ons vaste adresje worden.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Samen met mijn schoonzoon bezoek ik zeer regelmatig Indonesische restaurants in Nederland.
Op zoek naar de beste. Dit keer naar Tandjong. Een hele reis, maar meer dan de moeite waard. Alle gerechten hebben allemaal hun eigen authentieke smaak. Zoals het bedoeld is. Er is wekelijks een wisselend menu. Je kan kiezen uit 3, 4 of 5 gangen. Ze ziet wel wat je krijgt. Ons maakte dat niet uit....wij kwamen voor de echte smaken en die kregen wij ook voorgeschoteld.
Jammer dat men slechte wijnen schenkt. Nooit gehoord van wijn- spijs combinaties. Ook wijn (niet alleen bier of water) kan de Indonesische gerechten prachtig versterken en begeleiden. Enfin....terug naar de kern. Hier hebben wij zeer smaakvol gegeten en komen zeker terug.
Klikje .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Het eten was echt ontzettend lekker! Ik ben zelf een keer in Indonesië geweest en herkende veel smaken. Ontzettend lekker klaargemaakt (lekker pittig ook). Huiswijnen ook smaakvol (Hongaars! Weer eens wat anders dan Spaans/Frans/Argentijns). De bediening was gisteravond jammergenoeg wel heel erg rommelig. Wij hebben ongeveer 1,5 gewacht op ons eten en we hadden alleen een hoofdgerecht besteld en een paar streetfood/voorgerechtjes. Ook het serveren van drankjes ging wel eens mis, of daar moesten we zelf nog even achteraan. Jammer... Wel hadden ze goed rekening gehouden met 2 veganistische gasten. Maar voor onze jongste tafelgenootje van 1, duurde het echt allemaal veel te lang (en we hadden eigenlijk alleen een hoofdgerecht besteld en het was niet eens zo ontzettend druk...). Maar omdat het zo lekker is, denk ik dat we misschien toch nog eens terugkomen :)
Klaas K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Bij aankomst was ondanks reservering geen plek in het restaurant. We moesten buiten maar even wachten of even een eindje lopen. Op het zelfde moment vertrekken twee terleurgestelde mensen ( zaten al een uur te wachten op eten) het restaurant en maakten zodoende plaats voor ons. Later volgen nog vallende borden op tafel en vloer door bediening, huilend personeel in restaurant en keuken, omdat twee dames te kennen geven dat ze na 3 uur en een kwartier erg ontevreden zijn. Als hoogtepunt krijgen we nog een eigenaar welke scheldend deze mensen de deur wijst. We hebben nog gedacht dat het misschien opgenomen werd door "bananensplit' en dat Frans Bouer elk moment binnen kon komen. Maar helaas is dit werkelijk gebeurd en zeer droevig met name voor mijn dochter welke ons deze avond tracteerde op dit etentje.
Divocodermotion .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Het eten is anders dan wat je gewend bent bij de standaard Indonesier. Autentiek en zo veel mogelijk vers gemaakt. Risico is dus wel dat het dan minder smaakt en dat was wat ons betreft het geval. Het toetje was wel weer super.
Het interieur straalt klasse en rust uit. Een aanrader en de persoonlijke aandacht is uitstekend
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
hier kun je slechts smikkelen en smullen.. 3/4 gangen verrassingsmenu's, wekelijks wisselende Indonesische heerlijkheden uit allerhande regio's aldaar met daarnaast diverse, welhaast onovertroffen lekkere sate's van de houtskoolgrill en kersverse super-sambals.. hoofdgerecht is de zgn. coba2, 'n soort proeverij van eten wat de pot schaft, maar dan wel op 'n culinair uitzonderlijk hoog en verantwoord nivo.. gisteren oa 'n tongstrelende Tongseng.. zalig, enak.. enfin, betere huiswijnen en uitstekende service in een sfeervolle ambience, ietwat museaal aandoend, misschien oud-koloniaal (je moet er van houden..) enige minpuntje is toch de in het donker telkens weer vrijwel onvindbare locatie, lees luilekkerland.. in Arum (of all places..)
topkokkie Esther (cs.) verrukkeluk, bedankt en tot ziens.. terima kasih banyak dan sempai jumpa
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Ergens verstopt in Arum (vlakbij Harlingen) zit toch een leuke tent. Echt de moeite waard, in een oude boerderij. Een Balinese rijsttafel, meer keus is er niet, behalve iedere eerste zaterdag van de maand. Dan kan je er Thais eten, zoeter en frisser dan Balinees, aldus de kokkin. Wij hebben er heerlijk gegeten, best heftig gekruid, maar erg puur. De sate is onovertroffen en wordt voor je neus klaargemaakt. Procureur van varken, lekker slow...... Al met al een aanrader voor de liefhebber. De prijs is alleen wat aan de hoge kant.