Tales & Spirits

Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras
Quirine B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Fantastisch gegeten, de eendenlever is echt waanzinnig, een absolute aanrader. Ook de coquilles, krab en kikkerbillen zijn erg goed. De cocktails zijn ook erg goed, vergeet niet om de (off the menu) barbie te bestellen.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Zoals in veel zaken tegenwoordig zijn hier alleen kleine gerechten waarvan je er meerdere neemt, met als extras boven de concurrentie uitzonderlijk goede cocktails en bediening. Wij hadden uitstekende soft-shell crab en coquilles, uitmuntende eendelever, maar parelhoen die zo bewerkt was dat hij helemaal niet meer naar parelhoen smaakte. Zonder dit laatste gerecht zou ik een 9 hebben gegeven. Wat ik knap vond van de bediening was dat ik op basis van een vage omschrijving van mijn smaak, in plaats van een bestelling van de kaart, een hele goede cocktail kreeg die mijn verwachting te boven ging. Ook hield hij op eigen initiatief goed rekening met de zwangerschap van mijn tafelgenote. We voelden ons helemaal in de watten gelegd.
Leon82 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Laatst met een groepje van 4 wezen eten en ook heerlijk wezen drinken. Heerlijke ongedwongen sfeer, vanaf het ontvangst totdat we weggingen was het top. De kleine porties in combinatie met de cocktails, zijn super. 1 gerecht is me echt bijgebleven en dat is de lever die subliem was.
Ook een petje af voor het personeel. veel persoonlijke aandacht krijg je op een fijne manier.
Tot een volgende keer.
Odile D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Ik heb mijn collega's uit Londen hier mee naartoe genomen, en dat was een schot in de roos!
De cocktails waren super, maar het eten... Dat was echt ongelooflijk lekker!!!
Ze hebben bar food, maar je kunt ook exquise gerechtjes bestellen die elk ongeveer de grootte hebben van een voorgerecht > en laten alle gerechtjes die wij hebben geproefd (bijna de hele kaart) heerlijk zijn! Al waren de coquille en de truffel risotto favoriet.
Daarnaast was de sfeer ook goed: het licht is gedimd waardoor het voelt alsof je meer privacy hebt. Zeer geschikte locatie voor een date ;-)
Je moet er wel op rekenen om zo 40-50 euro kwijt te zijn voor het eten (als diner volstaan 3 gerechtjes net) , plus een tientje per cocktail. Geen budget optie dus, maar het geld meer dan waard!
Natta H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Leuke avond gehad hier! Lekker gegeten, met name de truffelrisotto en de gevulde portobello waren heerlijk! De gerechten waren wel heel erg klein waardoor je duur uit bent. Niet erg want we hebben ervan genoten, maar dat is toch wel goed om te weten. Na het eten zijn we overgegaan op de cocktails. De cocktailkaart is zeer uitgebreid en allesbehalve standaard!
Obed B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Na te hebben gevaren wilden we een cocktail drinken, m.b.v. Google moesten we een kleine 20 minuten lopen die het dubbel en dwars waard waren. Cocktails met de hoofdletter C, héérlijk en ook nog héérlijke borrelhapjes erbij, we besloten om ook maar te blijven eten, culinaire top was dat en Genieten, een gelegenheid een beetje achteraf máár zéker nu een op ónze favorieten in Amsterdam!
Bonnievdrempt .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Geweldige avond gehad! Het was een hele ervaring. Je loopt binnen en je waant je de hele tijd in een mooi sprookje...
Erg lekker eten, cocktails zijn een verhaaltje opzich, top ambiance en de bediening is meer dan vriendelijk en enthousiast.
Het kost wat, maar het is elke cent meer dan waard.
Een van de betere locaties van Amsterdam.

Kijk nu al uit naar zaterdag, dan ga ik weer!
Johanna32 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
In 1 woord: fan-tas-tisch. Van inrichting tot service en met name de smaak!
Het restaurant is best klein, was volgereserveerd toen wij wilden eten, maar als je op tijd komt kan je aan een hoge tafel of aan de bar zitten en een groot deel van het restaurantmenu bestellen.
Personeel heeft persoonlijke aandacht en weet precies te advieren welke cocktail bij welk gerecht smaakt. Een aanrader is de plank met verschillende bar bites, met daarbij een bijpassende cocktail per persoon. We kregen onder andere truffelrisotto, garnalen, een gestoomd broodje met buikspek... Waanzinnig.
Tevens staan er lolly's met eendenlever en witte chocolade op de kaart, die worden geserveerd met een getoast brioche broodje; een heerlijke combinatie van zoet en zout. Ook hier wist de barman op basis van onze voorkeuren weer een heerlijke persoonlijke passende cocktail te serveren.
Echt een aanrader. Ga er wel heen met een volle portemonnee want het is aan de prijs - maar is het geld meer dan waard!
Daisy B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Tales&Spirits is een bijzonder plekje, echt een hele eigen sfeer binnen die afgemaakt wordt door het hele lekkere eten en natuurlijk alle bijzondere cocktails. Van het laatste had ik veel verwacht en dat werd zeker waargemaakt maar over het eten had ik niet veel nagedacht omdat ik dacht dat dat hier een bijzaak zou zijn maar dat is zeker niet waar. Het was ontzettend lekker, leuke gerechtjes die kloppen en allemaal goed op smaak zijn. De bediening was goed; aanwezig maar niet te, hielden alles in de gaten en zorgden dat we zelf niet na hoefden te denken. Het was wel wat druk en dat merkte ik wel in de aandacht maar dat vind ik geen probleem. Echt een aanraden voor als je eens wat anders wil!
Emvd86 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Samengevat: heerlijk eten, geweldige cocktails en goede service!

Ik was helaas te laat met reserveren, maar toen we op de bonnefooi om 22:30 kwamen binnenlopen, was er zowaar nog een klein tafeltje vrij. We werden meteen vriendelijk begroet, en ondanks de drukte was de bestelling binnen no time doorgegeven en stond het lekkers op tafel.

De cocktail was heerlijk maar het eten stal de show. Wij hadden bitterballen, de truffelrisotto, en de aspergertempura met humus. Heerlijk, kan er verder niets aan toevoegen. Leuk is dat de kok persoonlijk even kwam vertellen wat het allemaal was.

De porties zijn niet heel groot, maar met drie gerechtjes voor twee personen kom je een heel eind en blijven de kosten prima te overzien. Cocktails zijn niet goedkoop, maar elders krijg je ze ook niet veel goedkoper (en zeker niet zo lekker).

Topavond gehad, ik kom zeker terug!
Hobbykok71 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Erg leuke plek om te eten en drinken in Amsterdam! Cocktails zijn van een goed niveau. Bediening is ontspannen en attent, en het eten is erg lekker. De biefstuk was echt fenomenaal. Dit is gwoon een gezellig avondje uit met redelijk hoog niveau eten in een niet saaie omgeving
Philip1900 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Voor de 2e keer hier gegeten en wederom fantastisch gegeten en gedronken. De bediening heeft oog voor detail en denkt mee met je keuzes. Het eten is waanzinnig goed en de cocktails sluiten daar naadloos bij aan . Het is de hoge rekening meer dan waard!
Roos J.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
We hebben hier heerlijk gegeten en vinden het echt een aanwinst voor Amsterdam. Het is een klein sfeervol restaurant en de keuken is ontzettend goed. De risotto is heerlijk, een aanrader. Leuk detail, de keuken serveert zelf het eten aan tafel en geeft daarbij een uitgebreide toelichting. De cocktails zijn heerlijk, niet goedkoop maar het is dan ook niet te vergelijken met een frisdrankmix (de cocktails zijn gebaseerd op vers sap en goede kwaliteit drank). Bij iedere cocktail wordt spa blauw geserveerd en daar waren wij erg blij mee. De service was goed en ontspannen. Hier gaan we vaker komen!
Dino D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
ik heb gereserveerd voor een etentje met een vriend. de entree is wat rommelig en je waant je in een bruin café met hier en daar wat studentikoos ogende decorstukken. Ik wordt niet aangesproken en personeel loopt langs mij heen en weer, ook als ik naar de bar loop en vragend oogcontact zoek. Ik spreek tenslotte maar iemand aan en we krijgen een tafeltje toegewezen. Het eten is verder prima en van goede kwaliteit met een verrassende bereiding door moleculaire kooktechnieken toe te passen. bijvoorbeeld een zeer originele bereiding van een klassieker, een salade caprese, met gefrituurde basilicum en een "tagliatelle" gemaakt van olie, bijzonder lekker. De wijnkaart is prima maar het zijn vooral de cocktails waar ze goede sier mee maken. Kortom een prima zaak waar je aangenaam verrast kan worden maar de service mag beter.
Camilo S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
begonnen met een lekkere cocktail, en daarna gingen we wat eten, de kaart deed vermoeden dat het allemaal erg vriendelijk geprijsd was, maar dat kwam dus omdat het erg kleine porties waren, wat het eten uiteindelijk dus weer erg duur maakte. vandaar de 8, wel lekker overigens, erg vriendelijk geholpen, we komen zeker nog een keer een cocktail drinken
Melle S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
De cocktails zijn top & creatief!
Het eten is ook erg lekker en verassend, wel zijn de porties aan de kleine kant, wat er voor kan zorgen dat je uiteindelijk met een flinke rekening zit.

De bediening was prima, wel groot verschil in wie je aan tafel hebt en soms kan het in de het opstarten van de tafel een beetje langer duren.

Al met al een fijne avond met heerlijk eten & drinken!
Bderaad .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Fantastische ervaring. Apart eten van hoge kwaliteit, met een uitzonderlijke gastheer in de vorm van een zekere Boudewijn. Cocktails en goede wijn in een unieke setting. Aangeraden door een vriend en niet teleurgesteld! Mierikswortelijs ? Holy shit! Creatief lekker.
Kapitein-Anders .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Lekker gegeten en gedronken. De gerechten zijn mooi opgemaakt en de smaken zijn goed gebalanceerd. Inderdaad wel wat aan de prijs in verhouding tot wat je krijgt. Cocktails geven ze ook niet weg maar zijn heerlijk. Locatie is te gek, maar door de vreemde geur toch een 6.

Alsnog zeker een aanrader om lekker cocktails te drinken en wat gerechtjes te eten!
Rosemary1974 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Thumbs up! Visiting Amsterdam we stumbled on Tales and Spirits when searching for our hotel. The food at Tales and Spirits appears simple, but the flavors have remarkable depth! The fact that such an experience was served in a low key, relaxed environment only made the meal more enjoyable! Thanks for that!
Drawback: the muddled (somewhat unfriendly)service.

Rosemary (London, UK)
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2013
Gisteravond een hele bijzondere eravring gehad bij Tales & Spirits.

Het was me al heel lang niet meer overkomen maar gisteren lukte het het jongetje in de bediening om ons meer dan een half uur te laten wachtenvoor we iets te drinken kregen. Sterker nog, hij deed er 20 minuten over om onze drankjes uberhaupt op te nemen. En dat terwijl hij al zeker 7 keer aan onze tafel had gestaan vanaf het moment van binnen komen. Uiteindelijk had hij de helft van de menu's opgenomen na veel onsamenhangende teksten er over die niemand leek te begrijpen en ging toen alsnog maar over op het opnemen van de drankjes, die vervolgens ook weer lang op zich lieten wachten. Geen goed begin! Service echt zwaar beneden peil!!

Goddank maakte het eten een hoop goed. Wat een gave, originele, creatieve en uiterst smaakvolle gerechten!! Echt fantastisch gedaan!! Complimenten.

Het decor is mij iets te bruin, saai en oudbollig en het rook er ook niet super fris. Verder prima.