Takumi

7,2
Duur
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Telefonische reservering was al een aanfluiting! Meneer wist de prijzen niet eens te noemen. Bij aankomst werden we naar een tafel gebracht achterin de zaal zonder een Hartelijk Welkom. Een wat oudere serveerster kwam vragen wat we wilden drinken. Toen ze onze dochter niet verstond zei de serveerster niet op de gebruikelijke toon: "Wat zegt u?"... nee, ze zei:"Hè?" Niet echt gastvriendelijk. Ze gebruiken eigen soja en die is Vre-se-lijk zout! We vroegen om de Kekoman soja die minder zout is. Een ober zou t regelen. Na 2x nieuwe drankjes te hebben besteld kwam dezelfde ober weer een x langs en sloeg op zn voorhoofd. Ik wist dat hij ons vergat. De sushi is geen sushi maar smakeloze veelal gefrituurde rommel. Smaken zijn uit balans en zoutig. Vandaar dat je zoveel drinken moet bestellen steeds! Zoete broodjes zo droog als maar zijn kan konden van mij direct retour keuken. Aardappelschijfjes dan weer zonder zout op tafel... zitten de koks te pokeren in de keuken ofzo? Eenmaal aan het toetje mochten we (zo bleek achteraf) 1 bolletje ijs per persoon. Ik dacht dat dat per ronde was. Toen ik voor de 2e keer ijs bestelde kwam een oudere dame ons in geblekkig nedelands vertellen dat we een euro per bol moesten bijbetalen. Ja dááááág.... nee, naar dit restaurant gaan wij niet meer. 100 euro voor 2 volwassenen en 1 kind. Slechte service, waardeloos eten wat liefdeloos wordt bereid door koks die in onze ogen hun ziel en zaligheid thuis hebben gelaten. Erg jammer!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vanavond zijn we met vier volwassenen en twee kinderen bij Takumi in Utrecht geweest. Hoewel het eten redelijk goed was moet ik zeggen dat wij geen van alle (2 gezinnen) nog niet eerder zo'n slechte service hadden meegemaakt. Het begon al bij de aankomst. Er stond niemand bij de receptie, alleen een bord met de tekst erop dat je bij afwezigheid van personeel bij de receptie moest doorlopen... Vervolgens kwamen we aan bij iets wat op een centrale kassa leek en bleven we netjes wachten. Hoewel het personeel ons links en rechts voorbij liep, leek het erop of ze ons niet wilde zien of hartelijk wilde ontvangen... vreemd als je telefonisch netjes een reservering hebt gemaakt. Na een paar minuten moest ik zelf melden dat ik gereserveerd had en werden we gelukkig naar een mooi tafeltje in de hoek gebracht. Verwacht in dit restaurant geen gezellige japanse inrichting, het is er koud en ongezellig, doet een beetje aan als een fabriekshal. We konden beginnen met eten: ik snap dat je met een all-you-can-eat formule best moeite kan hebben met de bediening, ik realiseer me dat het hard werken is..., maar het personeel bij dit restaurant maakt er echt een zooitje van. Het merendeel van de bestelde gerechtjes kwam niet of pas een ronde of twee later. Ik ben gewend dat bij soortgelijke restaurants, met een zelfde formule, je netjes bij het uitserveren van het eten te horen krijgt welke gerechtjes er op tafel worden gezet. Hier gebeurt dat niet. Je moet zelf maar uitzoeken wat er op tafel wordt gezet, erg verwarrend omdat je alles zoveel mogelijk bij elkaar op één schaal wordt gelegd.
Het lijk er op of het personeel het simpel gezegd gewoon niet leuk vind om het mensen naar hun zin te maken. Lange wachttijden bij het bestellen van drank, lange wachttijden bij het bestellen van eten en hele lange wachttijden voordat je uiteindelijk je bestelde eten en drinken krijgt. We moesten het personeel te vaak herinneren dat we nog op eten of drinken zaten te wachten. Dat wat we uiteindelijk kregen was niet goed of niet compleet.

Prijs: het bedrag wat ze hier voor het all-you-can-eat menu vragen is best redelijk, maar de drankprijzen zijn relatief hoog.

Kortom: Voor ons was dit een eenmalig bezoek aan Takumi! In en rondom Utrecht zijn er aanzienlijk betere Japanse sushi-grill restaurants te vinden waar je, ondanks de drukte die zij ook kennen, na afloop wel met een voldaan gevoel naar huis gaat.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hoe graag we hier ook altijd komen en hoe goed de gerechten altijd zijn moeten na een aantal jaren te gast zijn bij Takumi van het hart. Parkeren is altijd een drama waardoor we de laatste tijd proberen met de fiets te gaan. Met slecht weer en leuke kleding niet altijd te doen. De toiletten kunnen ECHT niet meer. En helaas is het zo dat bij drukte er altijd wat mis gaat en het personeel, nog zo goed van inzet en vriendelijk, over belast raakt en dit soms vervelend wordt. (Te lang wachten op drankjes, bepaalde gerechten niet gekregen etc.) Dit keer was de iens reservering gemist en dat is toch slordig.
Laurence S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
De sushi was ok, de warme gerechten matig. Wel erg leuke variatie in het menu. Personeel was vriendelijk en snel. Restaurant ziet er leuk uit.
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Bij Takumi hebben we sushi gegeten en gerechtjes van de grill. Het is een all you can eat concept met 5 gerechten per persoon voor maximaal 5 ronden (dit haalden we niet). We hebben erg lekkere Nigiri's gegeten met st. jacobsschelp, maar op de Gyoza's zijn erg lekker. Er is veel keus en ook de handroll zalm is lekker. We zit er bij veel gerechten mayo bij, dit hoeft voor mij niet. Drinken is aan de prijzige kant (Cola voor 2,30 en glas wijn voor 4,25 of meer). Serveren ging heel vlot en extra wasabi en gember was geen enkel probleem. We gaan zeker nog weer een keer terug.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wij komen regelmatig bij Takumi, deze keer werden wij verrast door een vernieuwde menukaart en ook decoratief is er e.e.a. veranderd, zeker een verbetering. Qua sushi is er weinig veranderd op de menukaart, maar wel zijn de warme gerechtjes uitgebreid/ aangepast. Zowel de sushi als de warme gerechtjes vinden wij heerlijk en daarom komen wij graag weer terug.
Charles D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Zaterdagavond 11 juni gegeten bij Takumi, sfeervol gelegen langs de A2 en recht boven eetparadijs Vandaag. De bediening is vriendelijk en attent, maar daarmee heb ik alle positieve puntjes over dit restaurant wel genoemd. Takumi werkt volgens de All you can eat-formule, maar voor o.a. de sashimi moet je apart bijbetalen en dat is natuurlijk raar. Voor de kwaliteit van de sushi hoef je ook al niet naar Takumi. Laat ik het maar eerlijk zeggen: het smaakte een beetje muf, veel rijst, nergens een verrassende smaak of smaakcombinatie, niets bijzonders.
De grootste verrassing kwam aan het einde: ik had trek in een cappuccino. Maar dat kon niet meer, want ‘de koffiemachine was al schoongemaakt'. Het was tien over tien! Begin dan geen restaurant, als je geen koffie wilt maken voor je gasten. Wat een afknapper!
Amber B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Absolute topsushi. Niet te vergelijken met alle andere sushi all-you-can-eat zaken. Supersnel, enorm vers (knapperige nori!) en niet overal zomaar mayonaise overheen gegooid. Precies goed. Vraag om een "laag tafeltje", die hebben de meeste sfeer. De rest van het restaurant is prima, maar minder bijzonder. Laat je niet afleiden door de gekke locatie (tussen de autodealers), eenmaal binnen, stap je in een andere wereld.
Kos P.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
LET OP: Takumi heeft geen airco. Ramen kunnen niet open. Op 9 april met een groep gegeten en iedereen werd suf van de warmte. Ga dus in de winter, als de ijzel op de ruiten slaat.

Uitzicht is triest, en route is moeilijk te vinden en makkelijk te missen, maar daar kan takumi zelf weinig aan doen. Ik vond de inrichting niet heel gezellig, weinig kunst. Daar kan takumi wel wat aan doen.

Qua geluid: het is 1 open ruimte (denk mcDonalds), dus iedereen heeft last als een paar kinderen dreinen in een hoekje. Het kan eenvoudig opgelost worden door wat gordijnen zodat je wat meer privacy hebt. Je wilt je speciaal voelen en niet een ATM in een vreetschuur.
Vandaar een 7 voor decor.

Qua service: 5 gangen is echt teveel, een optie voor 4 gangen voor een paar euro minder moet ook aangeboden worden, maar dat zat niet in de optie. Bediening is vriendelijk en oosters dus niet lomp of hinderlijk. Afspraak maken gaat soepel en flexibel. Maar de formule is niet handig, dus een 7.

Eten 8. Geen enkel wow gevoel bij de gerechten. Kwam misschien door de warmte. Ijs was al geserveerd waarna er nog late hapjes kwamen van ronde 4 en 5. Dat werkt niet.
Je krijgt alles door elkaar, met 10 man is volkomen onnavolgbaar wat wat is.
Sommige dingen zoals garnalen-deeg-bal zijn niet lekker, maar dat heb je met wat uitproberen snel door. 90% is erg lekker. De rijst is goed, de sauzen ook. Zeker een 8 (een 9 doe ik bij wow gevoel).

Kortom, aanrader, maar ga als het snert weer is en ga met zijn tweetjes.
Anne G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk verse sushi, zeer smakelijk en mooi geserveerd. Zowel de gegrilde gerechten als de koude gerechten zijn heel goed. Veel keuze en iedere maand weer een nieuw gerecht. Enige minpuntje is dat de airco vrij koud staat.
LMBerg .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Vaker daar gegeten, zeker 6-7 keer. Denk dat 11 maart de laatste keer is geweest. Kwaliteit minder dan vorige keren. Misschien omdat het wel erg rustig was, er waren niet meer dan 8-10 tafels bezet. Zodat "vers" iets minder vers leek. Niet bij alle sushi's, maar er waren er wel bij die droog/ taaier waren. Service was goed.
AshVin G.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Lekker eten! Aardig personeel en een prachtig decor! Zeker vergeleken de rest van de restaurants in deze omgeving. Daarnaast is dit een van de weinige sushi tentjes, waar je ook plekken heb om oldskool laag te zitten.
Willem K.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Vrijdag 30 oktober met 2 personen gegeten. Niet gereserveerd, maar er was nog een tafeltje bij het raam vrij. Wij komen hier niet voor de eerste keer. Het eten is echt van geweldige kwaliteit en de bediening uitermate vriendelijk en correct en - niet onbelangrijk - lekker snel. Daar houden wij van. En dat voor een alleszins redelijke prijs. We komen zeker terug! Een minpunt? Tja, de omgeving (pal langs de A2) is niet echt romantisch, maar dat vergeet je snel als je eenmaal binnen bent.
Danisf .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Gegeten met z'n vieren (2 kinderen). All you can eat concept voor 24,95. P.p. mag je max 5 gerechten bestellen in 5 rondes. Na twee rondes was iedereen al verzadigd. Mijn man en oudste zoon worden helemaal blij van sushi (keus uit 57 gerechten). Voor traditionele mensen zoals ik ;) heb je gebakken rijst met groente (lekker), gegrilde groenten zoals champignons, courgette en aubergine (wel ok) en mijn favoriet was toch de opgerolde ribeye met asperge . Heb daarnaast ook gefrituurde garnalen geprobeerd. Voor mij te vet maar zag andere tafels meerdere keren bestellen. Bediening net en correct. Nette ontvangst en uitleg concept.
DominiqueD90 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Takumi vind ik een mooie prijs hebben en een goeie menukaart. Ze hebben lekkere hapjes! De inrichting is leuk en de mensen zijn gastvrij. Leuke avond gehad!
Djflb .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wat kun je hier lekker eten zeg! Bediening is snel en vriendelijk. Wij komen hier regelmatig eten. Echte aanrader....de saté :-)
Matildacoupe .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Lekkere sushi wel een beetje duur maar als je kijkt naar kwaliteit/prijs verhouding zit het wel goed. We kwamen hier met vrienden en we hebben zeker genoten. Bediening is vlot en decor ziet er leuk uit dus zeker waard.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Afgelopen vrijdag hebben we met z'n tweeën voor het eerst hier gegeten. Wij hebben een gezellige avond gehad, maar vonden het geen indruk op ons maken. Enkele sushi verraste ons, echter hoofdzakelijk vonden we het matig, verwachte wel iets meer voor EUR 26,50 pp. Verder, was er nog op aan te merken dat er een vlieg in de sojasaus zat, maar de fles konden we gelukkig omruilen en dat we 1 gerecht niet gehad hebben. Service was oke en het decor voldoende maar niet bijzonder.
Olga- .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Geweldig glutenvrij gegeten. Alles is mogelijk en bespreekbaar. Een echte aanrader voor wie glutenvrij wil eten. Wij hebben hier al meerdere keren gegeten en iedere keer is het weer genieten.
Ivlu .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Eten is erg lekker en van goede kwaliteit. Decor is erg leuk, vooral de lage tafels dat je op de grond zit kamers gezellig. Aanrader!