Takara

Service8,6/10
Decor7,8/10
Mike N. Meesterproever (32 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Er zijn vele Japanse restaurants in Amsterdam van uiteenlopende kwaliteit. Takara behoort sinds afgelopen weekend tot mijn top 5 van goede Japanse restaurants. Uitstekende sushi, voortreffelijke sake, het surprise menu is echt een aanrader, waarbij de St Jakobsschelp een ware streling voor de tong was. Zeer vriendelijke bediening, wat strak decor (waar niets mis mee is) en last but not least: een goede prijs kwaliteit verhouding. We komen hier zeker nog eens terug.
Violier V. Meesterproever (23 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
De beste sushi van Amsterdam eet je hier! Verse producten en pure gerechten. Prijs / kwaliteitverhouding is top. 1 tip: Wij zouden het leuk vinden om ook een theepotje met groene thee te kunnen bestellen i.p.v. alleen kopjes.
Miranda B. Meesterproever (12 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
We waren hier weer voor het eerst sinds de verbouwing. Er hangt nog steeds een aangenaam rustige sfeer. Snelle vriendelijke bediening en het eten staat binnen de kortste keren op tafel. Misschien iets te snel.. Je komt toch ook voor een gezellig samenzijn en bovendien vergt de uitgebreide kaart enige studie... oftewel keuzestress ;-). We bestelden sushi, sashimi, tempura garnaal, zeewiersalade en kom rijst met zalm. Allemaal even lekker! Ondanks de flinke porties hadden we nog lekkere trek die werd gestild met bief, overigens met een overheerlijke dressing, en kip. We dronken bier, wijn en sake en de rekening viel reuze mee. Kortom, fijne zaak waar we graag terugkomen. Een klein minpuntje wat te maken heeft met bovengenoemde keuzestress: in het verleden waren er zeer uitgebreide menu's van rond de 30 euro met wel zes gangen, waar ik nog met genoegen aan terugdenk. Nu zijn dat verrassingsmenu's geworden in diverse prijsklassen waarbij het dus onduidelijk is wat je precies krijgt. Daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen.
Priya M. Meesterproever (30 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Mijn vriendin had hier vaker gegeten, ik nog nooit,dus reden te meer om een keer samen langs te gaan.
Het restaurant oogde klein en krap maar voor een zaterdagavond was er verrassend genoeg plek.
We mochten zelf een tafeltje uitkiezen en besloten in het midden plaats te nemen. Tegenvaller was wel dat er geen pruimenwijn was, op de vrijdagavond kan je het als een Japanner niet maken om te vertellen dat de Japanse Pruimenwijn op is.

Mijn vriendin stelde voor ieder afzonderlijk een set te bestellen, zij koos voor de zalm en ik ging voor de kip. Een set bestond uit een salade, miso soep, en rijst met kip/zalm. Omdat we natuurlijk ook nog andere dingen wilden proberen, kozen we sojabonen, mais, sashimi en een aantal stuks sushi van de kaart.

De set verraste mij volledig, het was zoveel dat we de andere gerechten niet hadden hoeven te bestellen. De miso soep was lekker op smaak, de salade was een bordje vol met een heerlijke dressing en de kip was teriyaki; lekker knapperig met een korstje. In plaats van normale witte rijst kozen we voor de gebakken rijst (toeslag van €1), en ook dat was helemaal prima.

De mais was een kommetje warme mais, en dat was niet echt verrassend maar van mais kan je natuurlijk niet veel maken. De soja bonen daarentegen waren wel interessant, deze waren nl besprenkeld met zeezout. Erg lekker.
De sushi (met knapperige garnaal en de normale maki's etc) waren goed op smaak, de rijst was perfect en niet te hard, en ook met de inhoud was men royaal geweest.
Met de sashimi was ik eerlijk gezegd minder tevreden; de tonijn en zalm waren prima, maar de garnalen waren glibberig en slijmerig. De garnaal in mijn mond heb ik helaas moeten uitspugen in mijn servet.

Al met al was het een geslaagde avond en ik vind dit restaurant een aanrader als je bedenkt dat een set maar €11 is. Mensen die weinig geld willen uitgeven voor een royaal en lekker Japans etentje, raad ik Takara ten zeerste aan.

Plunk13 . Fijnproever (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Zeer regelmatig eten we hier onze buik vol. Zeer goed betaalbaar Aziatisch eten, met zeer vriendelijke bediening. Zodra wij iets te vieren hebben, zitten wij hier. We vinden dit restaurant echt een aanrader!
Huibert J. Expertproever (6 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2014
Mijn god wat kun je hier lekker sushi eten!!!
Mijn eerste IENS recensie voor Takara, terwijl ik hier al jaren 2x per maand eet. En ze verdienen deze recensie voor 100%. Het restaurant en de keuken zijn helemaal nieuw/verbouwd. Ik was gek op de oude smoezelige sfeer, want het eten was perfect. Nu is het een sfeervol, goed doordacht restaurant. Gelukkig zijn er dezelfde mensen in de bediening en in de keuken. Het eten is dus nog steeds heel erg goed. De prijs is scherp voor Amsterdamse sushi, de bediening is heel vriendelijk en niet opdringend en nu is dan ook het decor van dit restaurant van deze tijd en erg mooi. Ik vond dat niet nodig, maar het is nu echt helemaal af. Mensen ga hier heerlijk chillen en eten!
1 tip: een beetje heldere muziek in de zaak!
Colette T. Fijnproever (2 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Ik was getipt door iemand voor dit Japanse restaurant, maar toen we daar aankwamen waren de ramen enorm vies. Enigszins vertwijfeld liepen we toch binnen en toen bleek dat ze na een flinke verbouwing pas zojuist geopend waren...en nog geen tijd hadden gehad de ramen te wassen. We gingen zitten in het nieuwe, best mooie, 'decor' en nadat we de menukaart kregen, bleek dat we meer dan de helft daarvan niet konden bestellen omdat men er nog niet klaar voor was. Het was er erg koud en dat zag het personeel. Daarom werd de nieuwe airco/verwarming die hoog aan de muur hangt, aangezet. Voor het eerst. Het stof blies eruit en omdat je echt het vele stof door de hele ruimte naar beneden zag dwarrelen, werd die airco/verwarming na een tijdje toch maar uitgezet. (Wij zaten aan het raam en daar was ook beetje verwarming.)
Het eten dat we wel konden bestelen was heel erg lekker, dus daar hebben we echt van genoten. Het bedienend personeel was erg aardig.
Toen ik ging afrekenen, zag ik dat voor de wijn 1 euro per glas meer werd gerekend dan op de kaart stond. Toen ik daar iets van zei, vertelde de dame mij dat ze na de verbouwing duurder hadden ingekocht en dat ze dat nog niet op de kaart hadden kunnen verwerken. De dame zei dat zij er vanuit ging dat de klant kon proeven dat de wijn duurder was dan op de kaart stond aangegeven. Sorry? Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Dus ik zei vriendelijk dat ik het niet zo erg vond om er meer voor te betalen - de wijn was prima-, maar dat het wellicht wel klant- vriendelijk zou zijn om van te voren even aan te geven dat de wijn duurder is dan op de kaart staat. "Oh ja dat is een goed idee', zei de dame.
Ik heb begrip voor alle mankementen op de 1e openingsdag, maar het is geen slecht idee, denk ik, om daarom iets terug te doen richting de klanten, zoals bijvoorbeeld een kopje koffie van de zaak oid.
Ik heb geprobeerd een email adres te achterhalen zodat ik ze dit persoonlijk had kunnen schrijven. Echter er is geen email adres van het restaurant te vinden, vandaar deze recensie op IENS.
Miranda S. Meesterproever (12 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Bescheiden interieur en bediening en ow zo lekker eten! Na inmiddels zo'n 10 bezoekjes in afgelopen tijd nooit teleurgesteld; heerlijke verse sushi, mooie gegrilde spiesjes en lekkere tempura die niet vet is. Goed betaalbaar ook, dus rekening valt altijd weer mee!
Gisteravond verrast met een mooi cadeau door de bediening, bedankt!
Caspar C. Meesterproever (32 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Sushi afgehaald, onder andere omdat we zagen dat het binnen er niet mooi uitzag: vies tapijt en stoelen. Inrichting echt behoorlijk verouderd. De keuken ziet er wel weer erg goed en schoon uit

Sushi was erg lekker, vooral de zalm sashimi en Ngiri: heerlijk vers en goede stukken zalm. Ook de zeewier salade was erg lekker.
Jos E. Meesterproever (26 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Sinds een tijdje zijn er nieuwe eigenaren.
Het eten is niet meer zoals het was. Grill gerechten beduidend minder smaak en te doorbakken. Alhoewel de sushikoks zijn gebleven heb ik het idee dat het allemaal minder vers is.
De bediening doet zijn best!
Over een tijdje maar weer eens kijken...
Reneetje85 . Meesterproever (20 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Hier voor een verjaardag gegeten. Onverwachte sushi topper! In eerste instantie een beetje sceptisch wegens het verouderde en wat sobere decor. Echter het eten maakt dat 100% goed! Heerlijke verse vis en mooie grote porties en alles voor een mooie prijs! De grill gerechtjes waren aan de andere kant iets aan de droge kant, maar verder ook prima.

De bediening is een tikkeltje onprofessioneel, zo werd bij het uitschenken van het drinken gemorst, maar dat werd vervolgens niet opgeruimd. Verder wel netjes en vriendelijk.

Helaas mist het restaurant dus wel wat aan sfeer, maar alleen al voor de lekkere sushi zal ik hier zeker terugkomen!
Karen H. Meesterproever (31 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Sinds februari andere eigenaren. Takara voelt niet meer zo vertrouwd aan. De sushikoks zijn gebleven. Sushi was prima, maar de gebakken gerechten waren te gaar. Jammer.
Martijn C. Expertproever (6 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Lekkere japanse menuutjes voor elk wat wils met een mix van sushi sashimi en grill gerechtjes. Prijs/kwaliteit uitstekend. Een volgende keer ga ik een (nog goedkoper) grill menuutje eten want dat is qua portie beter voor mijn dieet. Het huismenu is al gauw vrij veel!
Bastiaan D. Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Voor een Japans restaurant biedt Katara een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Een menu van 20 euro p.p. is meer dan voldoende eten. De sla, soep, sushi en gegrilde beef waren allemaal lekker; de grill spiesjes konden wat meer smaak gebruiken. Vergeleken met andere Japanners in de buurt is het hier best gezellig en druk. Service was zeer goed. Wij komen hier zeker terug.
Sonja W. Expertproever (9 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Takara is tot nu toe het beste sushi restaurant dat ik ben tegen gekomen. Ze zijn erg gul met vis en de rijst is goed compact en valt niet uit elkaar.

Zoals elk sushi restaurant zijn ze wat duurder dan een gemiddeld ander type restaurant. De kwaliteit van het eten maakt dit echter meer dan goed.

De bediening is vriendelijk en attent, het decor simpel maar mooi (niet afleidend van het eten). Ik ben hier al een aantal keer geweest en zal zeker nog terugkomen!