Tak Lee

Uitmuntend
9,5
9,1
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met kinderen en kleinkinderen (in totaal 10 personen) hier verjaardag gevierd. Na een gemeend warme ontvangst en welkom door gastvrouw Yin aan tafel voor een aperitief.

Vervolgens gegeten van de geserveerde ruime sortering van Chinese voorgerechten. Diverse hoofdgerechten volgden: Kong Po Garnalen, Ossenhaas met Chinese champignons, Gebraden eend in Kanton stijl en - als verrassing voor de jarige - een grote zeetong op Chinese wijze bereid.

Steeds weer opnieuw zijn we verrast door de authentieke culinaire en hoge kwaliteit van de gerechten. Door de inzet en de professionaliteit van eigenaresse-gastvrouw Yin is eten bij Tak-Lee echt een avondje uit. We hopen nog veel en lang te blijven komen.
Bolleeter .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Nog nooit zo een lekkere loempia gegeten! Alleen was die flink aan de maat. Daarna konden we het hoofdgerecht niet meer mannen.
Eten is echt voortreffelijk. Als je voor de deur staat denk je: zou het hier echt zo goed zijn? Maar ga proberen je zal niet teleurgesteld worden.
Proeverjacob .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
op aanraden van kennis dit kleine chinese restaurantje opgezocht en wat kan je hier lekker eten. we namen een surprise menu met her en der een bekend gerechtje en her en der iets nieuws, alles vers en met liefde klaar gemaakt. bediening is vriendelijk en netjes. de eend met flensjes zijn super ook de tsa chieuw is mals en sappig. t is niet in de buurt maar we komen zeker terug
Jandenhaan34 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
het is hier niet groot, maar je kan hier ontzettend lekker eten, chinees met een grote C, de chinese soep is heerlijk pittig en zurig, de eend en buikspek zijn geweldig knapperig die eet je nergens zo lekker, de geroosterde kip.......... geloof ons we komen zeker terug, vriendelijke bediening en een super kokkie !!
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Na een tijdje niet te zijn geweest, zijn we opnieuw wezen eten bij Tak-Lee. Het is is opnieuw prima bevallen. Na eerst een introdrankje te hebben genomen en te hebben bijgepraat met de vaste gasten, hebben we voor één van de menu's gekozen. De eerste keuze was voor Haaievinnensoep en Pekingsoep. Op zich al aanraders. Daarna een palet van zes diverse - en divers samengestelde - tussengerechtjes. Zeer smakelijk. Het hoofdgerecht bestond uit vis- en vleesgerechten, die qua smaak en bereiding de breedte van de Chinese keuken vertegenwoordigden. Opnieuw een culinaire belevenis, die voor herhaling vatbaar is. Het geheel werd bijna avondvullend, echter met genoegen. Een goed diner met een goed glas wijn in een goede sfeer inspireren en geven positieve energie.
CASPER55 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Sinds november klant bij Tak-Lee. Fantastisch eten en heel gezellig sfeertje, gastvrouw heeft voor iedereen belangstelling. Als je er één keer geweest bent kent ze je voor altijd. Wij houden van rust in een restaurant. Een aanrader voor iedereen.
John W.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Vanavond na heel veel keuzes gekozen te eten bij Tak Lee. T was nogal druk maar het personeel super vriendelijk. Het eten was heerlijk en ruim voldoende. Dit is een restaurant waar we nog wel meer zullen eten. Wij geven dit restaurant en het personeel een dikke pluim
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Tak Lee is een Chinees restaurant waar we wat vaker komen. Het restaurant is niet groot, maar daardoor gezellig. Het heeft enerzijds de klassieke Chinese inrichting, waaronder Chinese lampionlampen, en is anderzijds ook modern qua serviesgoed, glaswerk en bestek. Vooral de recente facelift van de muren is erg goed: prachtige muurgrote reproducties van de Chinese natuur, waaronder uit de omgeving van Shanghai waar de eigenaren Yin en haar man Li (tevens de kok) vandaan komen. Origineel idee om dit zo te doen.

De kaart is nog hetzelfde, maar behoeft ook niet te wijzigen: iedere dag dagverse ingrediënten voor het gevarieerde aanbod van gerechten. De kracht van kwaliteit!

Wat niet op de kaart staat, maar wat wel kan, is buiten de kaart om vis bestellen: zeetong, tarbot of zeebaars, klaargemaakt in een overheerlijke seafood saus. Zeer aan te bevelen. Wel van te voren even bellen, dat u dit wilt eten. Dan wordt hiermede in de keuken rekening gehouden.

De bediening is nog steeds hartelijk, vriendelijk en innemend. Wij komen graag bij Tak Lee.
Hartelijk aanbevolen.
Harm M.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Tak Lee is een restaurant waar ik frequent kom, meestal met enkele Chinezen, want wij hebben Chinese studenten in huis. Steevast worden wij begroet met N? h?o en Yin gaat direct over in het Chinees met mijn tafelgenoten, zodat die zich ook thuis voelen. Op verzoek krijg je de echte Chinese kaart, met de receptuur erbij. Ik vertrouw meestal op mijn Chinese tafelgenoten om voor mij te kiezen en dat pakt altijd goed uit. Zeer attente bediening, uiterst vriendelijk. Qua decor is het niet bijzonder, hoewel het nieuwe servies een enorme stap voorwaarts is. Met name de Ti Pan gerechten met beef, duck of garnalen zijn voortreffelijk. Daar kan menig Chinees restaurant een voorbeeld aan nemen.

Recentelijk met dezelfde Chinese tafelgenoten (uit Harbin en Shanghai, dus geheel andere smaken en voorkeuren) bij enkele andere Chinese restaurants gegeten en de mening was unaniem: Tak Lee steekt er met kop en schouders bovenuit. Voortreffelijke bediening, uitstekend eten en geweldige gastvrijheid.

Ik zal er regelmatig terugkeren. Een absolute aanrader.

Xièxiè
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Onverwachts hier terechtgekomen na een vermoeide dag en geen puf meer om te koken. Van anderen op Facebook gelezen hoe goed dit restaurant was en ook op IENS mooie berichten gelezen. Eerlijkheidshalve... wij eten hooguit 1x per jaar bij een chinees of afhaal omdat we vaak teleurgesteld zijn in de kwaliteit / smaak.
Toen wij aankwamen had ik het al kunnen weten. Een lege zaak met 2 oudere manen alleen aan een tafeltje. We werden heel hartelijk verwelkomd door een aardige dame.
We hebben de chinees/Indische rijstafel genomen met tomatensoep vooraf. Deze soep was te dik en donkerrood. Het smaakte 'gebakken' en niet lekker fris naar tomaat / gember /zoetig. Het zat bomvol met stukken kip, geen blokjes maar geplukt. De kip was prima maar te veel.
De rijsttafel werd keurig uitgeserveerd. De smaak van de verschillende gerechten was vlak en vaak het zelfde.
De bediening was aardig, netjes en zeer vriendelijk Als het restaurant vol zit denk ik dat de sfeer / decor ook prima is. Het eten viel ons zwaar tegen en het aanbod om de rest mee te nemen hebben we afgeslagen.
Maasche .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
heerlijke eend met krokante korst, een aanrader is dumplings als voorgerecht (buiten de kaart om). zeer vriendelijke service. hier gaan we zeker vaker eten!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Tak Lee wordt door mijn vrouw en mij, vaak vergezeld van vrienden en familie, al vele jaren bezocht. Altijd een vriendelijke ontvangst door de charmante gastvrouw Yin, op drukke dagen bijgestaan door niet minder collega's. Ook laat de chefkok, man van Yin, zich regelmatig zien. Een voortreffelijke menukaart. Er kan ook buiten de kaart besteld worden. Een van mijn favorieten: tongfilet met tomaat. Door het grote aantal vaste klanten heerst er in deze niet zo grote zaak al gauw een huiskamersfeer.
Zundappie .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Na lange tijd aarzelen zijn we toch hier heen gegaan, we hoorden zeer verschillende verhalen over dit restaurant. Als we op familie bezoek zijn, proberen we iedere keer een ander. Na de zeer tegenvallende chinees op het Esmeijerplein, kon dit haast niet slechter zijn.
We waren zeer verrast, niet alleen is dit restaurant zeer verzorgt, maar de aankleding was niet zo oubollig als men vermeld. Frisse kleuren, de taferelen op de muur kwam bij de eigenaresse haar dorp vandaan. Maar het eten wat voorgezet werd, overtrof onze stoutste verwachtingen
We hadden soep zeevruchten vooraf, enkele snacks (dumpling) gevulde pasteitjes en Tja sieuw en Eend met witte rijst genomen. De soep was echt de beste die ik tot op heden hebt gehad. De Dumpling was gemaakt door haar nicht, deze waren smaakvol. Maar het hoofdgerecht? de Tja Sieuw was zeer zacht, het smolt op de tong. Dit in combinatie met eend, welke een krokante knapperige korst had ( geen olie film van het frituren zoals bij de meeste chinezen) wat de structuur van de eend zeer ten goede kwam. Zeer zacht vlees.
Na nog wat van de zaak gedronken te hebben, en heel wat met andere aanwezigen te hebben gesproken bleek dat we ruim 2 uur te hebben doorgebracht.
Voor ons meer dan een aanrader, zeker voor personen die een echte Chinese smaak willen proeven.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Gelezen over de nieuwe eetmogelijkheid bij Tak-Lee ´All you can eat´ en dit maar gelijk een keer geprobeerd. Het is ons prima bevallen.

Uit de ruime keuze van voor-, tussen- en hoofdgerechten verschillende keuzes gemaakt, zoals de pekingsoep, chinese loempiaatjes, pangsit en garnalen. Uit de hoofdgerechten zijn vooral de ossenhaas, de kalkoen, maar vooral de tongfilet (over)heerlijk van smaak. De keuken weet te verrassen! Over de bijbehorende sauzen hebben we ons laten adviseren door Yin, de lieve en altijd vriendelijke gastvrouw van het restaurant.

Ook nu was het restaurant weer goed gevuld met gasten, waaronder de vaste gasten die voor de nodige gezelligheid zorgen.

Een aanrader wie nog niet eerder is geweest en voor ons voor herhaling vatbaar.
Chinees-taklee .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
We werden heel vriendelijk ontvangen. Nadat we hadden plaats genomen en er een drankje voor ons stond gaven we aan dat we ons wilden laten verrassen. Er werd ons gevraagd wat we echt niet wilden eten. We kregen eerst een heerlijk soepje geserveerd, gevolgd door nog een gerechtje met garnalen. Daarna werden er 4 verschillende gerechten op tafel gezet met de gebruikelijke mihoen, nasi en bami.
We hebben heerlijk gegeten, de smaken waren voortreffelijk.
De bediening was goed en de gastvrouw maakte het ons naar de zin. We hebben bij al deze heerlijkheden een lekker Chinees biertje gedronken.
Wkalkmansr .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Ik kom hier al vele jaren en het was altijd goed. Nu met de huidige eigenaar/eigenaresse ishet gewoon weg super. Wij komen er als familie regelmatig en gaan altijd met een goed en voldaan gevoel weg weg. Betaalbaar en en super vriendelijke bediening. Een aanrader voor een ieder die graag chinees eet.

mvrgr. Wouter Kalkman sr.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Wij komen hier al vele jaren, ook al bij de vorige eigenaren. Wij hebben grote bewondering voor de twee jonge mensen (met gezin), die zo'n twee jaren geleden het restuarant hebben overgenomen. Dat het klantenbestand is teruggelopen nu - terecht - er geen gratis drankjes en geen kortingen meer zijn, is jammer en niet terecht.

Er worden prima gerechten geserveerd en altijd met verse ingrediënten. De bediening is uiterst vriendelijk en actief. Probeer eens ook buiten de kaart te bestellen, bijvoorbeeld een hele tarbot of zeebaars met seafoodsauce.

Wij zijn dik tevreden en hopen nog vaak te komen eten bij Tak Lee.