Taj Mahal

Zadelstraat 32 3511 LV Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Taj Mahal

Het Indiase middelpunt van Utrecht

Restaurant Taj Mahal is al ruim 30 jaar een begrip in Utrecht. Voor eventjes waan je je in echt Indiase sferen. Hier dragen de warme uitstraling, heerlijke gerechten op de kaart en grenzeloze gastvrijheid zonder twijfel aan bij. Een fantastische avond uit, waarbij je de drukte van alledag tijdelijk achter je laat!

Meer informatie over restaurant Taj Mahal

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

js T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Afgelopen donderdag na een lange tijd weer gegeten bij 1 van mijn favoriete restaurants.
ik koos voor de chicken tikka massala. lekker gerecht met stukjes kip uit de klei-oven met een zoete saus gevuld met amandel, cocos en rozijnen en nog meer. echt super lekker op smaak en de kip was lekker sappig...geserveerd met geurige rijst en deze keer nam ik er een Cheese Nan bij. altijd moeilijk om te kiezen.... de bediening was zeer vriendelijk ondanks alle drukte werd er wel de tijd voor me genomen.als afsluiter deze x geen toetje maar een glaasje lassie. echt mijn favoriet. zeker een aanrader voor iedereen. ik kom zo snel mogelijk weer eens terug!!
sinaya .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Ik eet al jaren lang in het restaurant Taj Mahal.
Het is altijd een feest om terug te komen, ik neem vaak de zelfde mensen mee naar het restaurant die hier precies hetzelfde over denken! Ook neem ik graag vrienden mee die nooit eerder in Taj Mahal zijn geweest en dit is altijd een succes!!( Mijn vrienden zijn dan ook erg tevreden en geven aan dat ze zeker terug komen en wat vervolgens ook gebeurd)
Mijn lievelingsgerecht is de tikka massala(echt een aanrader voor de zoetige liefhebbers!) Taj Mahal is gewoon een aanrader! Als het aan mij ligt eet ik er dagelijks! De service is top en het eten!!!!
Ook mede door het personeel ga ik hier graag heen, altijd vriendelijk en behulpzaam.
Taj Mahal blijf vooral zo door gaan!

Aarti K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Benieuwd na het lezen van de recensies hebben wij vandaag gegeten bij de taj.
Het eten was niet veel bijzonders. Ik heb zelf veel ervaring met Indiaas eten. En dit was toch echt een van de slechte smaken!
Wij zijn geholpen door de baas van het restaurant. Maar klantvriendelijkheid is echt ver te zoeken. Zijn personeel was veel vriendelijker.
De bediening kon ook iets beter. Zij vergaten een aantal keer onze drankjes. En de uitleg wat bv bij een gerecht hoort was onduidelijk.
Voor ons geen 2e X meer.
JLe .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Decor ziet er van de buitenkant gezellig uit, en ven binnen rustig en prettig. Gelukkig geen overdreven Indiaas museum, zoals je op andere plekken wel eens tegenkomt. Het restaurant was wel zo vol met tafels gezet dat sommigen recht naast de wc zaten, en de obers niet goed bij de tafels konden.

Het eten van twee verschillende menus met meerdere gangen was saai. Het was flauw en lauw. In tegenstelling tot sommige andere tafels werd het hier niet op een warmhouder geserveerd. In de curries zat totaal geen pit, en waren veel te mild. Ik begrijp dat dit voor sommige westerse mensen bedoeld is, die niet tegen pittig kunnen. Maar zorg dan wel dat de klant dit weet.

Ook de service liet te wensen over, het duurder vrij lang voordat het hoofdgerecht geserveerd werd (toch zeker een uur), en toen dit het geval was, werd er geen bord bijgeleverd. Die kwam pas nadat we dit na een tijdje zelf aan hadden gegeven. Verder werden de glazen en flesjes niet tussentijd opgehaald, waardoor we een hele berg op de tafel hadden verzameld op het einde. Dit alles terwijl de prijzen wel relatief hoog liggen.

Kortom, slechte service en flauw eten.
Ik kom hier in ieder geval niet meer terug.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Prima Indiaas restaurant in hartje Utrecht. Zowel mijn tafelgenote als ik hadden een (verschillend) menu. Snelle service en lekkere mango lassi. Eten was prima van smaak en variatie. Had van tevoren om extra pittig gevraagd, en hield een beetje mijn hart vast ook al omdat ik had gelezen dat de meeste gerechten hier mild zijn, en men bovendien rekening houdt met de 'westerse' smaak. Maar werd zeker niet teleurgesteld, gerechten waren goed pittig. Mijn tafelgenote vond de kip in mango-kokossaus erg lekker. Al met al zeker een aanrader!
Jordy V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Bediening: Sommigen zijn niet goed verstaanbaar, maar ze kunnen gelukkig met de handen en voeten veel duidelijk maken wat ze bedoelen. Verder loopt iedereen rond met een glimlach.
Eten: Ik bestel standaard de Mixed Grill. Het vlees mag wel wat sappiger zijn, maar de smaak is echt heerlijk. De bakjes met aardappel en groente mag van mij weg. Het is zonde dat het altijd overblijft. Het aperitiefje, de rijst en (vooral!) de naan zijn heerlijk.
Prijs: Niet goedkoop, maar waar voor je geld.
Sfeer: In het nieuwe gedeelte vind ik het altijd leuk, maar in het originele restaurant voelt het altijd als 'thuis komen'.

Tip: Bestel een 'lassi' als je een pittig gerecht kiest of gewoon voor de lekker.
Let op: Je kleding ruikt naar de Indiaanse keuken als je het restaurant verlaat.
TEFK .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Afgelopen weekend weer bij Taj Mahal (Lounge) gegeten. De zaak heeft een verfrissende facelift ondergaan sinds een paar weken. Bediening altijd aardig en het eten is van goede kwaliteit en smaakt fantastisch. Inmiddels bijna alle gerechten van de kaart wel eens geprobeerd. Chicken Tikka Masala is toch echt een favoriet en de Lamb Biryani is heerlijk.
Aanrader, naar mijn mening het beste Indiase restaurant van Utrecht.
lusdus .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Ook nu was het eten weer erg goed. Vooral de Massala saus met Nan brood blijft voortreffelijk.
De bediening is altijd erg vriendelijk en attent. Tip: laat de menukaart voor wat het is en vraag de bediening om de specialiteiten van het huis!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Dit was voor het eerst dat ik hier gegeten heb en ik kom zsm weer terug! Heel lekker gegeten. Had een niet heel pittig gerecht maar die was al pittig zat. Pitiig is hier ook wel heel pittig, maar als je die fout niet (mits je het aankunt) maakt dan ga je heel lekker eten! Gr. Bas
Nikki K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Weer heerlijk gegeten samen met mijn vriend.
We komen geen van beide uit de buurt van Utrecht maar zijn wel terug gekomen omdat het eten erg lekker was!
Alleen wat ons wel een klein beetje stoorde was dat we door het bedienend personeel veel vergeten werden. Maar de eigenaar pakte het gelukkig weer goed op!
Qnky W.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Veel positieve verhalen op Iens doen ons besluiten te gaan eten bij Taj Mahal.
Een alleenstaande moeder met drie kinderen gaat niet vaak uit eten, maar er is iets te vieren. We hebben er zin in.
Via internet de reservering gedaan op zondagavond 19 uur.
Onze reservering blijkt niet binnen te zijn gekomen. Het is er overvol, tafels lijken er tussen gepropt.
Personeel is netjes en beleefd maar neemt niet echt te tijd te luisteren door de drukte.
Het eten is lekker, de Tandoori mixed grill een specialiteit van de chef is erg lekker en goed warm opgediend. Spinazie met lamsvlees ook erg smaakvol.
De beroemde specialiteit Chicken Tikka Massala was wel lekker met veel kokos, maar lauw opgediend. PTegen het personeel wat de mixed grill kwam brengen gezegd dat het lauw was maar geen enkel initiatief genomen om er iets mee te doen, vraag me af of ik gehoord werd.
Kortom lekker eten maar wij ga er nooit meer naar toe, of je moet geen trek hebben, het kan even duren.

Bartien I.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Straks weer heerlijk eten bij Taj Mahal. Kijk er erg naar uit.... Mijn vriend en ik komen hier ca 1x per maand omdat het eten hier heerlijk is. Er is een ruime keus aan gerechten, ook aan vegetarische gerechten. De medewerkers van Taj Mahal hebben kennis van de gerechten en kunnen je dan ook goed adviseren over wat je het beste kan eten. We komen ook graag in dit restaurant omdat het een heel prettige sfeer heeft. Het personeel is altijd vrolijk en in voor een praatje. Als je weinig tijd hebt, zorgen ze ervoor dat je snel geholpen wordt en het eten gauw op tafel staat. Er wordt geluisterd naar je wensen, super! We zien ook regelmatig Indiase mensen hier eten, dus dat zegt denk ik voldoende over de kwaliteit van het eten!
Lara V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Dit is een van de meest authentieke Indiase restaurants die ik ken. Het zit altijd gezellig vol, terwijl er ook altijd wel een plelke voor jou overblijft als je spontaan binnenvalt in de Zadelstraat. En (*bloost*), ik ken Taj Mahal al heel lang. Toen ik voor het eerst kwam, in de jaren negentig, bestelde ik menu's, omdat ik niet wist wat ik at of kon kiezen en alle smaken wilde leren kennen. Nu, anno 2015 ben ik dol op Madras en Djal Frezi (lekker pittig), in combinatie met naan in mintsaus of zoetere gerechtjes of een lekkere Lassie (Mango-drankje). Afgelopen week kozen we een menu met specifiek een gerechtje omgewisseld naar eigen smaak. De service is geweldig, personeel herkent je, zelfs met enige tijd na je laatste bezoekje en..het eten en de sfeer zijn geweldig!!! Aanrader. dus.
Tastycouple .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Mrs. Tasty is al vaker geweest bij Taj Mahal. Ze vindt Taj Mahal het beste Indiaas restaurant waar ze ooit heeft gegeten. Dit blijkt ook weer na het afgelopen bezoek met Mr. Tasty en nog 2 vrienden.

De kaart was zo uitgebreid dat we geen keuze konden maken en omdat we van gevarieerd eten houden hadden we 2 verschillende menu’s en een grill schotel genomen zodat we van alles konden proeven. De chicken massala was ons favoriet. Daarnaast hadden we ook een gerecht met en zoete mangosaus (naam vergeten, shame shame) en deze viel ook zeer goed in de smaak. Omdat we dit sausje zo lekker vonden kregen we een extra portie saus er gratis bij.

Het personeel is zeer vriendelijk en houden er ook van om een praatje te maken over India. Het hoogtepunt vonden we de gastvrijheid van de eigenaar. We kregen een extra dessert van het huis aangeboden, omdat er bij het menu slechts 3 desserts waren inbegrepen en wij met een tafel van 4 waren.
McGerrrit .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
In het verleden al vaker bij Taj Mahal gegeten en nu dus nogmaals, omdat het altijd zo goed bevalt. Ook dit keer werden we niet teleurgesteld. Het eten was weer fantastisch!
Al vooraf een soort van Indiase mixed-grill, erg lekker en al hoofd gerecht natuurlijk curry. We waren met 3 personen en hadden dan ook 3 verschillende gekozen zodat we van elkaar konden proeven. Heerlijk!! Net als de geserveerde rijst en het naanbrood.
De biedingen is zakelijk, nonchalant (in positieve zin) en vlot! Kom hier zeker terug!
Ebskamp .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Al ruim 20 jaar komen we bij de Taj Mahal. Eerst als inwoners van Utrecht, en al tien jaar als inwoners van Renkum (45 min rijden). Op speciale dagen komen we nog steeds met veel plezier hier. Vandaag, moederdag hebben we opnieuw genoten van de heerlijke gerechten en de bijzonder vriendelijke bediening. Onze kinderen eten al jaren met veel smaak en plezier met ons mee. Vooral de voor hen 'Hemelse Massalasaus'. Dankzij de veelzijdige keuken en veel verschillende smaken is er voor ieder wat wils. We hebben al heel wat kunnen vergelijken de afgelopen jaren, maar beter dan hier hebben we nog niets gevonden.
Marriette B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
We hebben heel lekker gegeten bij Taj Mahal. Service was goed en de prijs / kwaliteit verhouding is juist naar ons idee.
MajaUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Twee jaar geleden is er een tweede vestiging van de Taj Mahal in Utrecht geopend. Locatie: Zadelstraat, binnenstad Utrecht.
Je kan dus kiezen tussen twee restaurants met verschillende interieurs, terwijl de culinaire kwaliteit even goed is.
Heerlijk eten. Wat dat betreft vind ik de Indiase keuken ondergewaardeerd. De bereiding van de meeste gerechten is complex en tijdrovend. En je eet er voor een klein prijsje.
Wat me opvalt: mensen kiezen snel een gerecht met vlees, uit gewoonte of omdat ze denken dat vlees lekkerder is. Probeer ook eens de vegetarische gele curry, of de mixed grill groenten uit de tandoori oven.
Tip voor de chefkok: ban de plofkip uit de keuken en ga over op scharrelvlees en/of biologisch vlees.
kenzosuai .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
ik ben hier voor de derde keer in korte tijd geweest. De Taj Mahal is denk ik wel een van de beste restaurants van Utrecht. Het eten is werkelijk verrukkelijk, het decor is prima en op de service is ook niks aan te merken. Zelfs als het druk is, wat eigenlijk altijd wel het geval is rond etenstijd.

Vandaar dat ik vandaag ervoor heb gekozen het eten af te halen. Waarbij ze zelfs een afhaalkorting van 10% heb gekregen. Ik kom uit Amsterdam, dat is hier werkelijk ondenkbaar.

Ik beveel dit restaurant aan voor iedereen en zal hier zeker nog vaak eten dan wel afhalen!
Top restaurant met veel keuze in voor, bij, hoofd en nagerechten.

zalig!
Lolabob .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Heerlijke butter chicken massala gegeten. Krijg je nergens anders zo lekker! Taj mahal is al jaren het beste indiaase restaurant in Utrecht. Bediening vriendelijk. Perfecte locatie. Een aanrader!