Taj Mahal

Zadelstraat 32 3511 LV Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Taj Mahal

Het Indiase middelpunt van Utrecht

Restaurant Taj Mahal is al ruim 30 jaar een begrip in Utrecht. Voor eventjes waan je je in echt Indiase sferen. Hier dragen de warme uitstraling, heerlijke gerechten op de kaart en grenzeloze gastvrijheid zonder twijfel aan bij. Een fantastische avond uit, waarbij je de drukte van alledag tijdelijk achter je laat!

Meer informatie over restaurant Taj Mahal

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

ABCDEFGHIJ .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Veel positieve verhalen op Iens doen ons besluiten te gaan eten bij Taj Mahal.
Een alleenstaande moeder met drie kinderen gaat niet vaak uit eten, maar er is iets te vieren. We hebben er zin in.
Via internet de reservering gedaan op zondagavond 19 uur.
Onze reservering blijkt niet binnen te zijn gekomen. Het is er overvol, tafels lijken er tussen gepropt.
Personeel is netjes en beleefd maar neemt niet echt te tijd te luisteren door de drukte.
Het eten is lekker, de Tandoori mixed grill een specialiteit van de chef is erg lekker en goed warm opgediend. Spinazie met lamsvlees ook erg smaakvol.
De beroemde specialiteit Chicken Tikka Massala was wel lekker met veel kokos, maar lauw opgediend. PTegen het personeel wat de mixed grill kwam brengen gezegd dat het lauw was maar geen enkel initiatief genomen om er iets mee te doen, vraag me af of ik gehoord werd.
Kortom lekker eten maar wij ga er nooit meer naar toe, of je moet geen trek hebben, het kan even duren.

Bartien I.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Straks weer heerlijk eten bij Taj Mahal. Kijk er erg naar uit.... Mijn vriend en ik komen hier ca 1x per maand omdat het eten hier heerlijk is. Er is een ruime keus aan gerechten, ook aan vegetarische gerechten. De medewerkers van Taj Mahal hebben kennis van de gerechten en kunnen je dan ook goed adviseren over wat je het beste kan eten. We komen ook graag in dit restaurant omdat het een heel prettige sfeer heeft. Het personeel is altijd vrolijk en in voor een praatje. Als je weinig tijd hebt, zorgen ze ervoor dat je snel geholpen wordt en het eten gauw op tafel staat. Er wordt geluisterd naar je wensen, super! We zien ook regelmatig Indiase mensen hier eten, dus dat zegt denk ik voldoende over de kwaliteit van het eten!
Lara V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Dit is een van de meest authentieke Indiase restaurants die ik ken. Het zit altijd gezellig vol, terwijl er ook altijd wel een plelke voor jou overblijft als je spontaan binnenvalt in de Zadelstraat. En (*bloost*), ik ken Taj Mahal al heel lang. Toen ik voor het eerst kwam, in de jaren negentig, bestelde ik menu's, omdat ik niet wist wat ik at of kon kiezen en alle smaken wilde leren kennen. Nu, anno 2015 ben ik dol op Madras en Djal Frezi (lekker pittig), in combinatie met naan in mintsaus of zoetere gerechtjes of een lekkere Lassie (Mango-drankje). Afgelopen week kozen we een menu met specifiek een gerechtje omgewisseld naar eigen smaak. De service is geweldig, personeel herkent je, zelfs met enige tijd na je laatste bezoekje en..het eten en de sfeer zijn geweldig!!! Aanrader. dus.
Tastycouple .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Mrs. Tasty is al vaker geweest bij Taj Mahal. Ze vindt Taj Mahal het beste Indiaas restaurant waar ze ooit heeft gegeten. Dit blijkt ook weer na het afgelopen bezoek met Mr. Tasty en nog 2 vrienden.

De kaart was zo uitgebreid dat we geen keuze konden maken en omdat we van gevarieerd eten houden hadden we 2 verschillende menu’s en een grill schotel genomen zodat we van alles konden proeven. De chicken massala was ons favoriet. Daarnaast hadden we ook een gerecht met en zoete mangosaus (naam vergeten, shame shame) en deze viel ook zeer goed in de smaak. Omdat we dit sausje zo lekker vonden kregen we een extra portie saus er gratis bij.

Het personeel is zeer vriendelijk en houden er ook van om een praatje te maken over India. Het hoogtepunt vonden we de gastvrijheid van de eigenaar. We kregen een extra dessert van het huis aangeboden, omdat er bij het menu slechts 3 desserts waren inbegrepen en wij met een tafel van 4 waren.
McGerrrit .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
In het verleden al vaker bij Taj Mahal gegeten en nu dus nogmaals, omdat het altijd zo goed bevalt. Ook dit keer werden we niet teleurgesteld. Het eten was weer fantastisch!
Al vooraf een soort van Indiase mixed-grill, erg lekker en al hoofd gerecht natuurlijk curry. We waren met 3 personen en hadden dan ook 3 verschillende gekozen zodat we van elkaar konden proeven. Heerlijk!! Net als de geserveerde rijst en het naanbrood.
De biedingen is zakelijk, nonchalant (in positieve zin) en vlot! Kom hier zeker terug!
Ebskamp .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Al ruim 20 jaar komen we bij de Taj Mahal. Eerst als inwoners van Utrecht, en al tien jaar als inwoners van Renkum (45 min rijden). Op speciale dagen komen we nog steeds met veel plezier hier. Vandaag, moederdag hebben we opnieuw genoten van de heerlijke gerechten en de bijzonder vriendelijke bediening. Onze kinderen eten al jaren met veel smaak en plezier met ons mee. Vooral de voor hen 'Hemelse Massalasaus'. Dankzij de veelzijdige keuken en veel verschillende smaken is er voor ieder wat wils. We hebben al heel wat kunnen vergelijken de afgelopen jaren, maar beter dan hier hebben we nog niets gevonden.
Marriette B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
We hebben heel lekker gegeten bij Taj Mahal. Service was goed en de prijs / kwaliteit verhouding is juist naar ons idee.
MajaUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Twee jaar geleden is er een tweede vestiging van de Taj Mahal in Utrecht geopend. Locatie: Zadelstraat, binnenstad Utrecht.
Je kan dus kiezen tussen twee restaurants met verschillende interieurs, terwijl de culinaire kwaliteit even goed is.
Heerlijk eten. Wat dat betreft vind ik de Indiase keuken ondergewaardeerd. De bereiding van de meeste gerechten is complex en tijdrovend. En je eet er voor een klein prijsje.
Wat me opvalt: mensen kiezen snel een gerecht met vlees, uit gewoonte of omdat ze denken dat vlees lekkerder is. Probeer ook eens de vegetarische gele curry, of de mixed grill groenten uit de tandoori oven.
Tip voor de chefkok: ban de plofkip uit de keuken en ga over op scharrelvlees en/of biologisch vlees.
kenzosuai .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
ik ben hier voor de derde keer in korte tijd geweest. De Taj Mahal is denk ik wel een van de beste restaurants van Utrecht. Het eten is werkelijk verrukkelijk, het decor is prima en op de service is ook niks aan te merken. Zelfs als het druk is, wat eigenlijk altijd wel het geval is rond etenstijd.

Vandaar dat ik vandaag ervoor heb gekozen het eten af te halen. Waarbij ze zelfs een afhaalkorting van 10% heb gekregen. Ik kom uit Amsterdam, dat is hier werkelijk ondenkbaar.

Ik beveel dit restaurant aan voor iedereen en zal hier zeker nog vaak eten dan wel afhalen!
Top restaurant met veel keuze in voor, bij, hoofd en nagerechten.

zalig!
Lolabob .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Heerlijke butter chicken massala gegeten. Krijg je nergens anders zo lekker! Taj mahal is al jaren het beste indiaase restaurant in Utrecht. Bediening vriendelijk. Perfecte locatie. Een aanrader!
Sigrid H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Hier gegeten nadat ik 's middags langsliep en in een opwelling reserveerde omdat ik wel trek had in een curry. Meneer noteerde toen niets en knikte alleen maar zodat ik er een hard hoofd in had of dit goed zou komen. 's avonds liepen zoon en ik naar binnen en het was AFGELADEN vol. Ohjee...dacht ik. We kregen een drankje aan de bar (die we achteraf wel moesten betalen) en binnen 5 minuten was er een tafeltje. Die stond zo dicht op de buren dt ik het parfum van de dame naast me kon ruiken. Geen enkele privacy. Het eten liet wat op zich wachten , logisch gezien de drukte maar was gewoon echt heel goed. De Onion Bahji's vonden wij vreemd qua structuur en minder smakelijk, alsof er een grote Bahji gemaakt was en daar plakken afgesneden werden, maar mijn kip-tandoori-schotel was waarschijnlijk het beste ooit door mij gegeten. De prijs is redelijk. Kortom, ik zou hier zeker weer gaan eten maar niet op een vrijdag of zaterdag denk ik want het was me gewoon veel te druk. Oh en het damestoilet zat verstopt. Maar zowel dames als herentoilet heeft een zelfreinigende bril...dat is dan wel weer prettig en hygiënisch.
Kors V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Ik kom hier al jaren eten. Is heerlijk eten opgediend met aandacht! De sfeer is fijn, altijd druk en erg gezellige sfeer. Zeker een aanrader als je een keer Indiaas wil proberen, je blijft terugkomen!
Onno D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
We hadden gereserveerd op zaterdag, en kregen een tafeltje met de tocht van de steeds opengaande voordeur in mijn nek. We konden naar boven verhuizen - iets minder leuk, maar ok. Ik had de vegetable massala, mijn disgenoot chicken tandoori. We kregen 4 bakjes voorgeschoteld, waarvan de serveerster er 2 aanwees als de massala, en 2 als de tandoori. Toen we na een paar happen constateerden dat de massala niet zoet was, en de tandoori geen kip bevatte, bekeek ze alles nog even, en zei dat het toch echt klopte. Een tijdje later kwam ze aan met... de chicken. Vergissing. Het smaakte verder best goed. Een paar dagen later at ik er weer, de panir dit keer, en vond ik het gerecht erg eentonig en vlak van smaak. Mijn disgenoot ook (wat die had ben ik vergeten). Te zoet naar mijn smaak, en nauwelijks groente bij beide gerechten.
KoenKl .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Taj Mahal is één van onze favoriete restaurants in Utrecht. De klassieke Indiase uitstraling, vriendelijke bediening en heerlijke traditionele gerechten zorgen voor een uitstapje naar India, midden in Utrecht. Tip: vegetable massala!
Annemieke D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Vanavond weer gegeten bij Taj Mahal in Utrecht en opnieuw ècht genoten van de heerlijke gerechten: op goed advies ( thanXs Renou!), deze keer een (medium heet) gerecht met groenten (Sabnam tari): top! en verder de heerlijk malse en voortreffelijk gekruide Tandoori chicken. Als bijgerechten geurige rijst; een verassend lekkere Peswari Nan (nan met cocos en amandelen: smullen!) en dal (een gele linzen gerecht). Daarbij nog de heerlijke rode (huis)wijn en super gezellige bediening, heeft ons weer een héérlijke avond uit bezorgd: Een absolute aanrader!! Rieke & Annemieke
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
gister na een tijdje weer hier gegeten. blijft "one of my favorites".. super aardige en vriendelijke bediening. snelle service en met speciale wensen doen ze helemaal niet moeilijk. heerlijke zoete chicken tikka massala en een lekkere kruidige iets pittige lamb dansank(ook mijn favoriet) gegeten. zo lekker met een cheese Nan. alles was goed en lekker warm, heerlijk frisse salade erbij en rijst genoeg. Lassie erbij genomen. als afsluiter een indian chai.en mijn avond was weer volmaakt
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Heerlijk Indiaas gegeten! Ik had een ovengerecht besteld, waardoor ik iets langer moest wachten, maar dat was het zeker waard. Het eten zag er prachtig uit, de porties waren groot genoeg en de verwarmde plaat op tafel hield alles lekker warm. Ook was ik als vegetariër positief verrast over het grote aanbod aan vegetarische gerechten. De menukaart is enorm, waardoor kiezen lastig kan zijn. Het toetje bestaande uit rijstpudding en Indiaas ijs was ook verrukkelijk!
Roxanne15 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Gister hier onverwachts gegeten met 8 personen! We kregen binnen vijf minuten een leuke tafel bij de bar ondanks het gigantisch druk was! Het eten was super lekker, samen met mijn partner hebben wij ons laten verassen door de aardige gastvrouw die verschillende gerechten voor ons had samen gesteld! De kip tikka masala was mijn favoriet! Mild maar super lekker met cocos en cashewnoten hier kom ik zeker voor terug! Mijn partner was dol op de tandoori goed gekruid en een beetje pittig. Ja zeker een super gezellige zaak, leuke vlotte bediening wel heel erg druk maar dat vonden wij niet storend. Wij hebben met ze 8e een top avond gehad!
Maria .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Wat een TOPRESTAURANT is dit!! Wij komen hier al 20 jaar. Het eten is subliem, altijd zeer lekker en vol van smaak. Ik neem vaak de Chicken Massala, mijn man de Lamb Djel Frezi met Mushrooms. De Garlic Naan is overheerlijk, de wijn goed en de lassie is geweldig! De bediening is altijd aardig en in voor een praatje, ook al is het vaak druk. De eigenaar komt vaak langs de tafeltjes om te vragen hoe het smaakt, hee leuk. Er is hier altijd plek, ook al is het vaak heel druk, maar ook heel gezellig. Ze zijn 365 dagen per jaar open, ook met Kerst en Oud&Nieuw! Doen!!
Seuffe .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Jammer, helemaal niets te maken met authentiek indaas eten.
Op zoek naar Hollandse flauwe indiaase hap? Dan ben je hier aan het goede adres. Wel vriendelijk, die bediening.