Taj Mahal

Zadelstraat 32 3511 LV Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Taj Mahal

Het Indiase middelpunt van Utrecht

Restaurant Taj Mahal is al ruim 30 jaar een begrip in Utrecht. Voor eventjes waan je je in echt Indiase sferen. Hier dragen de warme uitstraling, heerlijke gerechten op de kaart en grenzeloze gastvrijheid zonder twijfel aan bij. Een fantastische avond uit, waarbij je de drukte van alledag tijdelijk achter je laat!

Meer informatie over restaurant Taj Mahal

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

D .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Over smaak valt te twisten, dus of het decor typisch, traditioneel of authentiek is laat ik in het midden. De smaak van het eten is mij en mijn Indiase vriend echter erg tegen gevallen. De keuken van India kent een rijke variatie van kruiden en specerijen, hier trof ik echter weinig van aan op mijn bord. Flauw, met weinig passie bereid. De kip-tandoori was goed, de samosa's veel te vet, de groentes niet vers.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Ouderwets lekker gegeten bij de Taj Mahal. Vlotte en zeer hartelijke bediening, heerlijke gerechten. We zijn gek op de zoete tikka-massala, dus die bestellen we altijd, met steeds iets anders ernaast voor de variatie. Ik heb al veel vrienden meegenomen naar dit restaurant en allemaal willen ze en komen ze er terug. Niet voor niets al jarenlang een succesvol restaurant in Utrecht, onze vast stek...
Ton H.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Ik kom al meer dan 25 jaar bij dit uitermate bescheiden maar voortreffelijk restaurant. Na een paar jaren buiten Utrecht te hebben gewoond ben ik erg blij nu weer enkele malen per maand hier te komen eten. Ook mijn gasten genieten van de prima service en heerlijke Indiase maaltijden. Ikzelf ben gek op hot wings en kip Madras, en ook dat al meer dan 25 jaar!
ronnysoehawan .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Met mijn vriendin hier gegeten en beiden met meer verbazing en ongeloof daar gezeten dan kunnen genieten van de kwaliteit van het eten.

Ik snap werkelijk hélemáál niets van de vele lofuitingen over decor/aankleding (of zat ik toch in een oud-pizzeria?? Ook de positieve geluiden dat het eten zo typisch Indiaas zijn wekken volop verbazing. Als kind van Indiase ouders en reiziger naar India, vond ik in de gerechten helaas maar weinig terug van de smaak, tekstuur en verfijning waar deze keuken zo bekend om is.

Lauwe en ongekruide dalsoep, tali's die duidelijk te lang onder de heater hadden gestaan (korstvorming op het eten), klonterige kleverige rijst. Diepvriesgroenten. Biryani waarvan overduidelijk was dat de kruiden erná waren toegevoegd. Kulfi die nog bevroren was.

Owja, er was slechts 1 functionerend toilet. Op zich geen probleem, maar hou de andere wc schoon!! De bediening die duidelijk met andere dingen bezig was. Vuilniszakken die tussendoor ook met de etenslift werden vervoerd.

Jammer dat dit soort restaurants als meetlat lijken te dienen voor de Indiase keuken. Dit restaurant was in onze ogen in ieder geval het predicaat 'Indiaas' echt onwaardig.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Sfeervolle omgeving, bediening die zich het vuur uit de sloffen loopt, goede vegetarische maaltijden, sheek kebab uitstekend, tandoori lamb tikki net iets de hard gebakken, vis tandoori goed. Organisatie chaotisch. De keuken kan het echt niet bijhouden, vandaar veel te lange wachttijden. Jammer, want iedereen doet wel zijn/haar best.
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Voor het eerst hier geweest. De aankleding doet wat oubollig aan en de website oogt veel mooier dan het in werkelijkheid is. Maar personeel is vriendelijk en kwam aanvankelijk vaak langs, maar dit werd allengs mindere naarmate de avond en drukte vorderde. Ik heb genoten van de mixed grill en eigenlijk waren alle menu's (ook de vegetarische) "top". We moesten helaas erg lang wachten voordat het hoofdmenu kwam. Men was ons duidelijk vergeten maar verzuimde hierover wat te zeggen.
Desalniettemin toch een aanrader, maar dan wel het advies op een "rustige" avond te komen!
Lekkereten1961 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Kwamen mijn verjaardag vieren met zijn 5en. Hadden ruim op tijd geboekt. Kwamen precies op tijd aan en kregen een tafel aangeboden die nauwelijks ruimte bood aan 4 personen. Hebben vervolgens 2 uur moeten wachten op het hoofdgerecht dat overigens heerlijk smaakte. De bediening was wel vriendelijk. Jammer dat de keuken het op 2 januari kennenlijk niet aan kon.
Yvonne G.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Wat heb ik hier lekker gegeten met een vriendin! De bediening is superattent en stelde ons een menu met van alles wat voor en dit is heel goed bevallen. De inrichting doet wat kitsch aan maar je zit wel gezellig eb knus. Het eten is echt heerlijk en fijn op de brandertjes zodat het warm blijft. We komen hier nog eens!
Joop B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Komen hier al jaren en de kwaliteit blijft onveranderd op een goed tot uitstekend niveau.Hangt van het gerecht af. de bediening is vlot en behulpzaam. Entourage is goed en we komen hier graag terug.
In .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Onverwacht met 6 personen bij Taj Mahal aan tafel geschoven. Heerlijk gegeten en goede bediening. Top! We komen zeker nog een keer terug.
RobbinO .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Taj Mahal is een gezellig restaurant, ondanks de drukte was de service prima. Het menu bood genoeg keuze en het eten was erg goed. De prijzen zijn redelijk. De kat die rondliep in het restaurant was erg lief maar dit zal niet iedereen waarderen.
Mandy S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Heb hier nu meerdere keren gegeten en normaal schrijf ik geen recensies maar vind het bij dit restaurant zeker de moeite waard! Het personeel is uiterst vriendelijk. Ook ben ik heel erg fan van het eten vooral van de kipfilet in een soort oranje saus echt een aanrader!!! En vergeet niet het heerlijke toetje te nemen met rijst en ijs! Echt super leuk restaurant en betaalbaar.
ermelindis .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Ik was vandaag voor het eerst bij Taj Mahal en dat is me uitstekend bevallen. We waren vroeg, maar het restaurant druppelde langzaam vol, wat bijzonder is voor een dinsdagavond. Het was eenvoudig, maar gezellig binnen.

Het personeel bood weinig service en was ook niet bijzonder vriendelijk, maar ze waren effectief en snel en alles op de menukaart sprak voor zich. Als er vragen geweest waren van onze kant, dan hadden ze ze ongetwijfeld vriendelijk beantwoord.

Het eten was ontzettend goed. We hadden een vegetarische curry en een curry met kip waarvan ik de naam ben vergeten met rijst en nan brood. De rijst was perfect en zacht. De curry's waren zeker niet flauw, maar we hadden dan ook voor de meest pittige op de menukaart gekozen. De bite van de groenten was goed en de kip was heerlijk mals. Ook de nan was uitstekend, niet te vettig zoals je ze vaak krijgt.

Kortom, een fijne avond met heerlijk eten.
iens19801 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Hi allemaal. Ik had n lassi-mango en een tandoori chickenmasala curry gehad.
Ik heb n x aantal maanden in India gereisd. En daar heb ik echt genoten van t eten. Toen dacht ik dat gevoel wil ik weer krijgen. Helaas... de lassi was erg waterig. De dikte en de smaak waren oke maar niet wat ik in India heb gehad.
Toen t eten. De rijst leek simpele rijst uit n pakje...de groente van mijn vriendin was zo exact dezelfde maat gesneden...dat t diepgevrorenzakje groente leek. Niks mis mee alleen ik heb besloten als ik echt die smaak van India wil...moet ik weer naar India.
Zaramohebiyan .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Weer heerlijk gegeten. Was erg lekker en leuk. Aardig personeel en heb het naar me zin gehad ik kom zeker terug! Die tien is dik verdiend!
Corrie V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Ik heb maandagavond heerlijk met m,n vriendin gegeten bij taj mahal in de zadelstraat Utrecht het personeel als altijd heel vriendelijk en gastvrij ik had shaslick was superlekker m,n vriendin had chicken karai zij vond het ook superlekker kortom wij blijven hier komen gezellige sfeer vriendelijke mensen en heerlijk eten
js T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Afgelopen donderdag na een lange tijd weer gegeten bij 1 van mijn favoriete restaurants.
ik koos voor de chicken tikka massala. lekker gerecht met stukjes kip uit de klei-oven met een zoete saus gevuld met amandel, cocos en rozijnen en nog meer. echt super lekker op smaak en de kip was lekker sappig...geserveerd met geurige rijst en deze keer nam ik er een Cheese Nan bij. altijd moeilijk om te kiezen.... de bediening was zeer vriendelijk ondanks alle drukte werd er wel de tijd voor me genomen.als afsluiter deze x geen toetje maar een glaasje lassie. echt mijn favoriet. zeker een aanrader voor iedereen. ik kom zo snel mogelijk weer eens terug!!
sinaya .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Ik eet al jaren lang in het restaurant Taj Mahal.
Het is altijd een feest om terug te komen, ik neem vaak de zelfde mensen mee naar het restaurant die hier precies hetzelfde over denken! Ook neem ik graag vrienden mee die nooit eerder in Taj Mahal zijn geweest en dit is altijd een succes!!( Mijn vrienden zijn dan ook erg tevreden en geven aan dat ze zeker terug komen en wat vervolgens ook gebeurd)
Mijn lievelingsgerecht is de tikka massala(echt een aanrader voor de zoetige liefhebbers!) Taj Mahal is gewoon een aanrader! Als het aan mij ligt eet ik er dagelijks! De service is top en het eten!!!!
Ook mede door het personeel ga ik hier graag heen, altijd vriendelijk en behulpzaam.
Taj Mahal blijf vooral zo door gaan!

Aarti K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Benieuwd na het lezen van de recensies hebben wij vandaag gegeten bij de taj.
Het eten was niet veel bijzonders. Ik heb zelf veel ervaring met Indiaas eten. En dit was toch echt een van de slechte smaken!
Wij zijn geholpen door de baas van het restaurant. Maar klantvriendelijkheid is echt ver te zoeken. Zijn personeel was veel vriendelijker.
De bediening kon ook iets beter. Zij vergaten een aantal keer onze drankjes. En de uitleg wat bv bij een gerecht hoort was onduidelijk.
Voor ons geen 2e X meer.
JLe .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Decor ziet er van de buitenkant gezellig uit, en ven binnen rustig en prettig. Gelukkig geen overdreven Indiaas museum, zoals je op andere plekken wel eens tegenkomt. Het restaurant was wel zo vol met tafels gezet dat sommigen recht naast de wc zaten, en de obers niet goed bij de tafels konden.

Het eten van twee verschillende menus met meerdere gangen was saai. Het was flauw en lauw. In tegenstelling tot sommige andere tafels werd het hier niet op een warmhouder geserveerd. In de curries zat totaal geen pit, en waren veel te mild. Ik begrijp dat dit voor sommige westerse mensen bedoeld is, die niet tegen pittig kunnen. Maar zorg dan wel dat de klant dit weet.

Ook de service liet te wensen over, het duurder vrij lang voordat het hoofdgerecht geserveerd werd (toch zeker een uur), en toen dit het geval was, werd er geen bord bijgeleverd. Die kwam pas nadat we dit na een tijdje zelf aan hadden gegeven. Verder werden de glazen en flesjes niet tussentijd opgehaald, waardoor we een hele berg op de tafel hadden verzameld op het einde. Dit alles terwijl de prijzen wel relatief hoog liggen.

Kortom, slechte service en flauw eten.
Ik kom hier in ieder geval niet meer terug.