Taj Mahal

Zadelstraat 32 3511 LV Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Taj Mahal

Het Indiase middelpunt van Utrecht

Restaurant Taj Mahal is al ruim 30 jaar een begrip in Utrecht. Voor eventjes waan je je in echt Indiase sferen. Hier dragen de warme uitstraling, heerlijke gerechten op de kaart en grenzeloze gastvrijheid zonder twijfel aan bij. Een fantastische avond uit, waarbij je de drukte van alledag tijdelijk achter je laat!

Meer informatie over restaurant Taj Mahal

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Voordelig
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
vandaag na een lange tijd weer eens wezen eten. afgeweken van wat wij normaal namen deze keer gekozen voor: tandoori mix grill, heerlijk mals warm vlees en kip. sissend op een pannetje uitgeserveerd. heerlijke geuren en smaken en ruim voldoende, daarbij nog een pittige garnalen madras bestel.. ook dit was lekker... heerlijk kruidig fris van smaak door de citroen en een groot pluspunt; de garnalen waren nog lekker sappig en niet uitgedroogd. we konden het ook niet laten om als tegenhanger ook nog een zoet gerecht erbij te nemen: chicken massala. gewoon lekker, met malse kip en zoet romige goed gevulde saus.... als extra nog een goed gevulde cheese nan erbij en onze avond was top!!! als afsluiter een chai en een lekkere romige mango lassie... veel nieuwe, maar ook bekende gezichten in de bediening die allemaal hun uiterste best deden om onze avond te maken zoals die was. top!!! tot een volgende keer... absolute aanrader
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Verscheidene malen geweest. Vond het nu matig. Kip was te gaar, vlakke smaken, overall niet echt bijzonder. Vervolgens was de bediening zeer ongeïnteresseerd en niet attent. Daarnaast was het druk en stonden de tafels veel te dicht bij elkaar.
Alles bij elkaar niet echt een overtuigende ervaring....dan kan veel beter!
Koos H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We moesten bijna 2 uur wachten op ons eten! Hierbij bleek een van ook nog eens het verkeerde gerecht te krijgen (geroosterd vlees i.p.v. de bestelde geroosterde groenten). Het restaurant is blijkbaar niet goed ingesteld op de drukte van de zaterdagavond. Overigens was het eten wel lekker.
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Heerlijke curries met leuke bijgerechten. Helaas moesten we bijna een uur wachten op ons eten en kwam er niemand tussendoor vragen of we nog wat wilden drinken. Het was maandagavond dus niet bepaald druk.
Maar het eten was een feestje dus we komen echt nog wel een keer terug!
Sarina S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk uit eten geweest en super vriendelijk bediend leuk geadviseerd door de gastheer Valentijn zelf koffie van het huis gehad zeker voor herhaling vatbaar
Adriana P.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
heerlijk indiaas gegeten! fantastische gastvrijheid en leuk geadviseerd door spontane vriendelijke gastheer Valentijn. Verrassings menu prijs kwaliteit verhouding was top. Zeker voor herhaling vatbaar. Een echte aanrader.
NickyvanOosterhout88 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Vegetarische schotel voor 2 personen besteld. Soepje vooraf en daarna enkele bakjes met allerlei lekkere, spannende gerechtjes. Goed op smaak en zoals Indiaas eten bedoeld is. Leuk ter afwisseling van de Franse en Italiaanse keukens. Bediening vriendelijk, prijs/kwaliteit in orde!
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Zolang Taj Mahal in Utrecht bestaat kom ik er al met diverse mensen en iedereen is net als ik enthousiast over het eten en de bediening. Mijn favorieten zijn Chicken Tikka Massala en Onion Bhaji. Ook al is het heel erg druk, wat natuurlijk niet voor niets is, de bediening blijft vriendelijk en heel attent.
Ik vind het een aanrader!
Frank0000001 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Vaste gast, en altijd lekker eten, maar je moet je van te voren instellen op lange wachttijden. Dit keer was het echter echt te gek. Complete chaos. We kregen ons voorgerecht pas na 1 uur en 3 kwartier! Geen minuut gelogen. Hoe lekker het eten ook is, ons zien ze er niet meer. Je gezellige avond wordt uiteindelijk toch beheerst door het wachten. Jammer, maar ze schijnen het allemaal zelf niet zo erg te vinden.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
mijn verjaardig hier gevierd. gekozen voor het taj mahal menu.... uitstekend wederom. goed gekruid, lekkere sauzen, malse kip en de Nan is echt top.. vooral peswarinan... heb echt mijn vingers afgelikt. bediening was zeer oplettend en vriendelijk. bijzonder knap hoe ze met zo een drukte het met z'n 2e voor elkaar kunnen krijgen. hier ging een tevreden mense de deur uit.
tot de volgende keer
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Vanavond heb ik met een vriend bij restaurant Taj Mahal gegeten. Omdat ik de voorgaande keren al het standaard Taj Mahal menu had gekozen kozen we nu voor iets anders: het vismenu. Bij aankomst stond er een pappadum met 3 sausjes op tafel (8). Als drankje hebben we allebei twee mangolassis genomen plus gratis een karaf kraanwater. Het voorgerecht was heerlijk: gekruide witvis (9). Het hoofdgerecht viel een beetje tegen: 4 schaaltjes met respectievelijk: 2 grote garnalen (8), een sausje met garnalen (7), een sausje met vis (7) en wat groenten (7) en rijst en een naanbrood (8). Het toetje was wel weer goed: rijstepap met wat ijs (8). Al met al redelijk tot goed gegeten voor 37,50 euro pp.
Storend was wel dat de hele avond de muziek vrij hard aan stond. We hebben er 3! keer wat van gezegd. Dan ging gedurende 2 minuten de muziek wat zachter om vervolgens weer op volle sterkte te worden aangezet. Ik vermoed dat meer mensen de muziek te hard vonden staan. Vanwege de muziek voor het decor een 7 ipv een 8.
D .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Over smaak valt te twisten, dus of het decor typisch, traditioneel of authentiek is laat ik in het midden. De smaak van het eten is mij en mijn Indiase vriend echter erg tegen gevallen. De keuken van India kent een rijke variatie van kruiden en specerijen, hier trof ik echter weinig van aan op mijn bord. Flauw, met weinig passie bereid. De kip-tandoori was goed, de samosa's veel te vet, de groentes niet vers.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Ouderwets lekker gegeten bij de Taj Mahal. Vlotte en zeer hartelijke bediening, heerlijke gerechten. We zijn gek op de zoete tikka-massala, dus die bestellen we altijd, met steeds iets anders ernaast voor de variatie. Ik heb al veel vrienden meegenomen naar dit restaurant en allemaal willen ze en komen ze er terug. Niet voor niets al jarenlang een succesvol restaurant in Utrecht, onze vast stek...
Ton H.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Ik kom al meer dan 25 jaar bij dit uitermate bescheiden maar voortreffelijk restaurant. Na een paar jaren buiten Utrecht te hebben gewoond ben ik erg blij nu weer enkele malen per maand hier te komen eten. Ook mijn gasten genieten van de prima service en heerlijke Indiase maaltijden. Ikzelf ben gek op hot wings en kip Madras, en ook dat al meer dan 25 jaar!
Ronnysoehawan .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Met mijn vriendin hier gegeten en beiden met meer verbazing en ongeloof daar gezeten dan kunnen genieten van de kwaliteit van het eten.

Ik snap werkelijk hélemáál niets van de vele lofuitingen over decor/aankleding (of zat ik toch in een oud-pizzeria?? Ook de positieve geluiden dat het eten zo typisch Indiaas zijn wekken volop verbazing. Als kind van Indiase ouders en reiziger naar India, vond ik in de gerechten helaas maar weinig terug van de smaak, tekstuur en verfijning waar deze keuken zo bekend om is.

Lauwe en ongekruide dalsoep, tali's die duidelijk te lang onder de heater hadden gestaan (korstvorming op het eten), klonterige kleverige rijst. Diepvriesgroenten. Biryani waarvan overduidelijk was dat de kruiden erná waren toegevoegd. Kulfi die nog bevroren was.

Owja, er was slechts 1 functionerend toilet. Op zich geen probleem, maar hou de andere wc schoon!! De bediening die duidelijk met andere dingen bezig was. Vuilniszakken die tussendoor ook met de etenslift werden vervoerd.

Jammer dat dit soort restaurants als meetlat lijken te dienen voor de Indiase keuken. Dit restaurant was in onze ogen in ieder geval het predicaat 'Indiaas' echt onwaardig.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Sfeervolle omgeving, bediening die zich het vuur uit de sloffen loopt, goede vegetarische maaltijden, sheek kebab uitstekend, tandoori lamb tikki net iets de hard gebakken, vis tandoori goed. Organisatie chaotisch. De keuken kan het echt niet bijhouden, vandaar veel te lange wachttijden. Jammer, want iedereen doet wel zijn/haar best.
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Voor het eerst hier geweest. De aankleding doet wat oubollig aan en de website oogt veel mooier dan het in werkelijkheid is. Maar personeel is vriendelijk en kwam aanvankelijk vaak langs, maar dit werd allengs mindere naarmate de avond en drukte vorderde. Ik heb genoten van de mixed grill en eigenlijk waren alle menu's (ook de vegetarische) "top". We moesten helaas erg lang wachten voordat het hoofdmenu kwam. Men was ons duidelijk vergeten maar verzuimde hierover wat te zeggen.
Desalniettemin toch een aanrader, maar dan wel het advies op een "rustige" avond te komen!
Lekkereten1961 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Kwamen mijn verjaardag vieren met zijn 5en. Hadden ruim op tijd geboekt. Kwamen precies op tijd aan en kregen een tafel aangeboden die nauwelijks ruimte bood aan 4 personen. Hebben vervolgens 2 uur moeten wachten op het hoofdgerecht dat overigens heerlijk smaakte. De bediening was wel vriendelijk. Jammer dat de keuken het op 2 januari kennenlijk niet aan kon.
Yvonne G.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Wat heb ik hier lekker gegeten met een vriendin! De bediening is superattent en stelde ons een menu met van alles wat voor en dit is heel goed bevallen. De inrichting doet wat kitsch aan maar je zit wel gezellig eb knus. Het eten is echt heerlijk en fijn op de brandertjes zodat het warm blijft. We komen hier nog eens!
Joop B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Komen hier al jaren en de kwaliteit blijft onveranderd op een goed tot uitstekend niveau.Hangt van het gerecht af. de bediening is vlot en behulpzaam. Entourage is goed en we komen hier graag terug.