Als je jezelf een avond lang wilt onderdompelen in waanzinnig mooie Aziatische gerechten in een bijzonder vernieuwend jasje, zit je bij Taiko goed. Het prachtige restaurant zit in het eveneens imponerende Conservatorium Hotel en is gewoonweg stunning. De sfeer in het restaurant is warm en een tikkie mysterieus. Echt een plek om lekker lang te tafelen en uitgebreid te genieten van al dat moois en lekkers dat er voorbij komt.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem de king crab hij was zo bizar vers en sappig. Het was de beste koningskrab die ik ooit gegeten heb.

Over het restaurant Taiko (Conservatorium Hotel)

Schilo's Aziatische droom

Schilo van Coevorden neemt je mee op Aziatische reis, maar dan wel op zijn manier. In het schitterende Conservatorium Hotel geniet je van bijzondere gerechten: schilderijtjes op je bord en barstensvol smaak. Het huwelijk tussen lokale producten en verre keukens was nog nooit zo mooi.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Taiko (Conservatorium Hotel)

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 18:30 - 22:30
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Taiko (Conservatorium Hotel)

Niels V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Subliem eten & drinken in cosmopolitische sferen!
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
De gerechten zijn kunstwerken die er niet alleen geweldig uit zien maar ontzettend lekker en verfijnd zijn.

Zeker de moeite waard om dit restaurant te bezoeken voor het decor, de ambiance en het voortreffelijke eten.
michael W.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
just perfect
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Kwaliteit van eten goed alleen duurde het net even te lang waardoor hoeveelheid drank/eten nogal uit balans raakte..
Merel R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Ging van alles mis: 45 minuten minuten in bar moeten wachten op tafel, ‘beverage pairing’ die belabberd was en 2 x veel te laat kwam (gang al opgegeten). Rekening klopte niet, bediening kan veel beter, lawaaiig restaurant met tafels erg dicht op elkaar, stoelen zijn te laat voor tafel. 12-course menu zijn allemaal kleine hapjes en de belofte voor ‘Red King Crab’ blijkt uit miniscule stukjes krab te bestaan. 200 euro pp is veel te duur voor de kwaliteit die geboden wordt.
Hilde P.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heerlijk Alles was perfect Verdient een Michelinster!
Jan A.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Wat een ongelooflijk goed en gaaf restaurant! Super lekker gegeten en ook veel nieuwe dingen mogen proeven. De combinatie van de diverse Oosterse ingrediënten is een ware smaaksensatie! We hebben een top avond gehad en dat lag vooral aan het personeel. Zeer attent, vriendelijk en kundig personeel. Zelfs de dame die nog maar twee dagen! aan het werk was kon alles haarfijn uitleggen. Complimenten aan het team en de leiding! Onze dank is groot en wij komen zeker terug!
Annemarie L.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Heerlijk gegeten, perfecte bediening.
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Ambiance, sfeer en lokatie zijn heel mooi! Het duurde heel lang voordat we een aperitief konden bestellen. We bestelde verschillende gerechten van de kaart en het was ok. De prijzen zijn alleen echt aan de hoge kant. €9,50 voor een kopje (was ook echt een kopje) thee is echt absurd en €13,50 voor een glas open wijn geadviseerd door de sommelier (en de prijs niet gecommuniceerd) is ook wat aan de hoge kant. Het is jammer want deze zaak is echt heel mooi...
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Een feestelijke omgeving met bijzonder lekkere gerechten. Het restaurant wordt slechts teruggehouden door een amateuristische, maar wel vriendelijke, bediening.
Aiko D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Kwaliteit van bediening kan het beoogde niet niveau waarmaken. Verkeerde aperitief wordt geschonken na lang wachten. Bij op tafel zetten weet reguliere bediening niet wat men schenkt. Extra flessen water a 8-9 euro worden op tafel gezet zonder te vragen of dit wordt beliefd. Gerechten zijn op zich prima, maar naar mijn persoonlijke mening iets te druk met sausjes, cremetjes en frutseltjes. Matige akoestiek om elkaar te verstaan en dan wordt er ook nog een Aziatische drum naar binnen gehaald om de maat te slaan. Wat betreft prijs/kwaliteit niet bijzonder om nog een tweede keer te komen maar met alle toeristen in de stad hoeft dit waarschijnlijk ook niet.
Mirjana M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Xx
piet P.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Erg plezierige ervaring: mooi dat een top hotel ook een top restaurant heeft.
Een aanrader voor zakelijk en ook prive gelegenheden
Thomas Z.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Goed = Goed
Fon Z.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Voor het eten geef ik een 10.

Bediening was te formeel, niet adequaat, uitleg bij gerechten was onvoldoende of ontbrak geheel. Met een 5+ vind ik ze al iets te royaal bedeeld...

Muziek stond op disco stand en had niets te maken met de Aziatische sfeer die ze willen creëren.

De wijnen zijn te prijzig en de wijnkaart biedt onvoldoende keuze als je geen sake wilt drinken.

Ik ben blij dat ik er ben geweest, maar een tweede bezoek zit er niet in...
jaffens K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Absoluut een geweldig restaurant , modern en innovatief. Verdient een ster in mijn ogen. Het was modern gepresenteerd met, in een prachtig interieur. Wat een smaaksensatie’s! Zo hebben we het niet eerder gehad, klasse apart.
Suzanne S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Eten was verrukkelijk en de ambiance trendy, maar ook warm. Staf was heel vriendelijk, maar wel heel veel wisselingen, beetje rommelig. De sake kenner wist niet waar de sake vandaan kwam. De Italiaan dacht dat de valpolicella vd valpolicella-druif gemaakt werd en had nog nooit v Barbaresco gehoord. Dat kan echt niet in een restaurant v dit niveau.
tam3 T.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Heerlijke bijzondere gerechten en perfecte combinatie van drank en spijs.
Pien V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
We kozen het progressie omaka en dat is een bijzondere ervaring. Fantastisch eten, leuke dranken maakten de avond compleet. Een aanrader!
Esther G.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Het eten was fantastisch, echt bijzonder. Ik vond het wel iets aan de prijs € 85 euro voor 4 gangen. Maar het waren stuk voor stuk juweeltjes. Ik vond de bediening ietwat afstandelijk en ik heb de sommelier gemist met wat meer informatie over sake en hulp bij wijnkeuze. Het is wel een heerlijk avondje uit in dit fijne restaurant!