Taiko (Conservatorium Hotel)

Van Baerlestraat 27 1071 AN Amsterdam Nederland Kaart
31-205700000

Over restaurant Taiko (Conservatorium Hotel)

Schilo's Aziatische droom

Schilo van Coevorden neemt je mee op Aziatische reis, maar dan wel op zijn manier. In het schitterende Conservatorium Hotel geniet je van bijzondere gerechten: schilderijtjes op je bord en barstensvol smaak. Het huwelijk tussen lokale producten en verre keukens was nog nooit zo mooi.

Meer informatie over restaurant Taiko (Conservatorium Hotel)

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 18:30 - 22:30
Zondag Gesloten

Duur
Eugenie R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Erg lekker, maar ook heel erg duur. En we hadden nadien het gevoel niet genoeg gegeten te hebben.
Irene P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Hier eten is een beleving! Erg dure wijnen .... totaal flink aan de prijs!
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijke sushi, super vers. Heerlijke kip als hoofdgerecht.
Niet goedkoop maar de kwaliteit is super. Het geld
dus zeker waard
Wilfred B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Door de hele goede beoordelingen op Iens hier terecht gekomen en ruim van tevoren gereserveerd. Zeker aan te raden, zeer goede kaart met smakelijke gerechten. Het is vrij prijzig maar het geld dubbel dwars waard.
Robbert E.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk, geweldig. Lust voor oog
Vanessa H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Super eten, fijne sfeer alles in allen heel leuk. Top location, fantastic food. Amazing flavours. Super schönes Lokal mit tollem essen und super Atmosphäre. Sehr nettes Personal. Top Adresse
Simon P.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Prachtige locatie in art deco gebouw. Sashimi gegeten. Zalm (japanse
en Taiko style) en Hamachi. Vis was oud, taai, koud en glazig.
"Taiko style" is een eigen interpretatie van de kok: niet doen als je
van gewoon klassieke sashimi houdt. Gedoe met een soort broodkruim,
azijn en kaviaar op de vis. Bakje rijst er bij gevraag, deze kwam
lang nadat we de vis op hadden. Er zijn betere plekken in Amsterdam
om sashimi te eten.
Anouk B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Op een werkelijk prachtige locatie genoten van het 8-gangen tasting menu! Elke gang was een plaatje om te zien en een feestje in de mond. Erg leuk begin ook met de 'Taiki cocktails' wat geen echte cocktails zijn maar met alcohol geinfuseerd licht gevroren fruit dat een nacht heeft ingetrokken! Bediening was prima, maar een tikkie onpersoonlijk met als positieve uitzondering de jonge maar kundige sommelier.
Evelyn E.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We hebben gisteravond heerlijk gegeten. De bediening was goed. Het was een echt lekkere verrassing afgelopen avond. Wij komen zeker terug.
Karen B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Taiko is gevestigd in het Conservatorium hotel. Decor is prachtig! We kregen een tafel bij het raam, met uitzicht op de binnentuin. We kozen voor a la carte. 5 voorgerechtjes die we deelde en een hoofdgerecht die we ook hebben gedeeld. Bediening heeft veel verstand van de kaart. We mochten ook de cappucino kreeftensoep van het menu los nemen. Deze was werkelijk goddelijk! Ook de siu mai is een absolute aanrader. Alle gerechten zagen er schitterend uit. Met name versheid van groente en vis proefde je erg goed. Het wagyu vleesgerecht als hoofdgerecht was zeer goed en lekker.
Achteraf besefte we dat ze een gerecht vergeten waren, we zaten al vol en was dus goed. Het stind ook niet op de rekening.
Bediening gebruikte de kachel achter ons om spullen voor andere gasten neer te leggen. We hebben er niet aan gestoord, het viel wel op.
In september krijgen ze een nieuw menu, dan komen we zeker weer eten.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Een prachtige locatie , redelijk uitgebreide sushi kaart maar de keuze in de overige gerechten is beperkt.
De gerechten zijn overprijsd en ik ken veel betere restaurants in dit genre. Maar .......... geweldige ambience
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Aziatische keuken, veel Japans maar ook andere invloeden. We hadden 4 gangen menu (alternatief is 8), maar die 4 bestaan weer uit vele gangetjes. Ben tel kwijt geraakt hoeveel het precies was, maar ruim ruim voldoende. Restaurant is beetje aangepast aan nieuwe keuken, maar niet enorm. Wij waren er op rustige avond, op drukke avonden zit je wel heel dicht (echt te dicht) op elkaar, ook nu kon je meeluisteren met de buren van paar tafels verderop. Vandaar die 6 voor decor. Service was prima, maar 'een kleine bijbetaling voor het Wagyu rund' die naderhand 30% verhoging blijkt te zijn van menuprijs (van 85 naar 110), die moet je niet als 'klein' presenteren. Dat rund was wel heel erg lekker overigens! Eten was verder meer dan prima!
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Over het menu hoefden we niet lang na te denken, de gehele wandeling graag. Mijn tafelgenoot leek het een goed idee om daarbij een sake proeverij te bestellen. Nu hebben wij samen al heel wat geweldige ervaringen gehad in vergelijkbare keukens rond de wereld, van Roka in Londen tot NoMI in Chicago, Soto in NYC en NOAE in Miami. De reden dat ik deze restaurants noem is dat wij beiden het gevoel hadden dat Taiko zich (makkelijk) kan meten met deze restaurants). Verrassende gerechten (Sashimi van watermeloen met een heerlijke dressing) tot klassiekers (Wagu). Het werd een memorabele avond. If anything, de bediening was wat traag (wel glazen neerzetten maar er verder niets mee doen) maar dat was het dan ook wel. Een grandioze ervaring.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Gisteren het 8-gangen menu gegeten bij Taiko in het Conservatorium hotel. Het restaurant is een plaatje om te zien: mooie, sfeervolle zaak met Aziatische hints.
Het eten was erg wisselend per gang. De ene gang was super smaakvol en de andere gang vond ik juist weinig smaak aanzitten. De wijnparing was wat ons betreft helaas geen succes. De wijnen haalden de gerechten niet op, op 1 wijn en 1 sake na. Al met al goed gegeten, maar voor het niveau dat zij proberen na te streven en het geld dat zij ervoor vragen, vond ik het niet goed en bijzonder genoeg.
De reden dat ik een 5 scoor op de service ligt absoluut niet aan het personeel. Ze waren allen erg vriendelijk, wisten veel te vertellen over het eten en de wijn. Het ging af en toe wat onhandig met serveren, er zou een sommelier komen maar die kwam niet, dat soort kleine 'foutjes' (als je het zo wilt noemen), maar dit stoorde ons niet perse. Ze zorgden ervoor dat we niets tekort kwamen en kwamen vaak peilen of we tevreden waren. De reden dat ik toch een 5 scoor, heeft vooral te maken met prijs-kwaliteit verhouding. Mijn inziens wordt er teveel geld gevraagd voor de kwaliteit en een restaurant zonder Michelin ster.
Leuk om een keer de Aziatische keuken op deze manier geproefd te hebben, maar voor ons eenmalig.
Chloe.hubner .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Een onvergetelijke ervaring, een verwennerij voor alle zintuigen. Warm en vriendelijk personeel, prachtige setting en als je dan toch gaat zitten: ga voor het acht gangen Taiko menu van Shilo.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Voortreffelijk 8 gangen menu gegeten, lekkere wijn erbij gedronken.
Prima bediening.
Kortom perfect! en zeker voor herhaling vatbaar!
MissEva .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wat een top restaurant! De oesters vooraf waren erg smakelijk, gevolgd door de lekkerste Wagyu beef. Welke op een roostertje met koutskool werd geserveerd. Wat een smaak en kwaliteit aan vlees! Helaas maar 1 merk champagne, daar waar de cocktail bar weer wel genoeg mogelijkheden biedt. Mooie locatie waar je verwelkomt wordt door goed pesoneel.
AnkeZ .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Eten was heel erg goed. Black cod is een aanrader. Bediening was vriendelijk, maar had het zo druk dat we steeds erg lang moesten wachten.
Meike_jacobs .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Prachtige locatie en een hele fijne sfeer. Betrokken bediening. Eten was lekker maar over priced, het was minder spectaculair dan we hadden verwacht.
Madeloneetpuur .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, vers, puur, autentiek met een hedendaagse twist!
Onze tafeldame, Nikkie, was bijzonder goed op de hoogte en heeft ons fantastisch geholpen.