Tai Wu

• Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Mathilde K. Gastronoom (110 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Tai Wu. Flensjes met pekingeend, gestoomde dimsums met garnalen en krab, zeebaars, gewokte groenteschotel. Alles uitstekend. De bediening was vriendelijk en adequaat. Met twee kleine kinderen konden we hier heel goed terecht. Ze hebben kinderstoelen en ook voor een kinderwagen is er genoeg ruimte rond de tafels.
Familiejammiejammie . Fijnproever (9 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij vinden dit meer een resataurant voor een grote groep, is handig om aan de ronde tafel te zitten en veel verschillende gerechten te nemen en deze dan met z'n allen te delen. Het eten smaakt zoals het bij een Chinees hoort te smaken. De dimsums zijn lekker. Wij zijn hier lang niet geweest, we vonden het eten vroeger veel lekkerder, toen had je bijv. rund met macadamia noten, maar dit gerecht hebben ze niet meer.....Maar er is wel genoeg keus op de kaart. Het decor is wel wat somber helaas. Voor ons niet een plek om vaak te komen eten. Zo nu en dan wel ok.

Anne-Marieke V. Gastronoom (16 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Met een grote groep hier gegeten. Veel verschillende gerechtjes genomen en gedeeld. Ik vond veel gerechten wel te vet, maar dat hoort denk ik wel zo. Verder smaakte het meeste goed en dit is zeker een aanrader als je wilt gaan dimsummen.
Uiteindelijk hadden we voor 15 euro pp gegeten, erg goedkoop!
Eduardstein . Gastronoom (14 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Hier nu drie keer gegeten in het afgelopen jaar. Heel geschikt om met een groep te gaan eten (ronde tafel), maar ook met z'n 2en gezellig. Tot laat 's avonds ben je welkom om te komen eten. Publiek is zeer gevarieerd wat wij leuk vinden. Multi-cultureel en van alle leeftijden. Bediening houdt echt te wensen over, niet onaardig, maar voegt ook niks toe. Maar als je dat van te voren weet erger je je er misschien niet zo aan, wij in ieder geval niet. Het eten maakt alles goed! Eend met pannenkoekjes vinden wij een aanrader en de kleine hapjes in het algemeen. Het decor gaat wat ons betreft ook nergens over, maar dat is juist wel geestig. Grote draken en andere toestanden op de muur. En dan komt de rekening, je kunt het haast niet geloven... Zo veel gegeten voor zo'n laag bedrag. Hier moet je echt heen, een beleving an sich.
Wimvankeulen29 . Gastronoom (14 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een restaurant waar je komt voor het eten, niet voor de sfeer en gezelligheid. Altijd druk en bedrijvig. Authentiek Chinees zoals j dat weinig tegenkomt in Nederland.

Uiteraard moet je hier de peking eend eten, maar als je experimenteler wil: ga vooral voor de kippentenen en orgaanvlees. Hier kan je alles eten van een dier. Niet alles naar mijn smaak, maar de beleving opzich is al een wereldreis.
Rafaël M. Gastronoom (40 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Inmiddels kom ik hier al vele jaren. Ja, het decor is een beetje cliché en inderdaad, de bediening is niet altijd consequent vriendelijk en behulpzaam, maar het eten.........wat is dat toch fantastisch!! Voor mij staat Tai Wu op eenzame hoogte qua kwaliteit van Chinees eten in Zuid Holland. Nergens anders eet je zulke lekkere gerechten als Ossehaas met macadamia, Honingkip en Woestijngarnalen. En tegen redelijke prijs! Kortom, super!
Selleck1989 . Fijnproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijk eten hier. Kwa Dim Sum is hij lekker, maar de gerechten (Geroosterde Eend) en Koe Loe Yuk is het de allerbeste van Rotterdam! een echte aanrader voor een liefhebber van Chinees eten.
Thijs M. 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Lekker gegeten met de kleppers aan te raden als je in Rotterdam bent.als we er weer in de buurt zijn zeker terug.voor het geld krijg je lekker en veel te eten
Proevert010 . Gastronoom (24 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Tai Wu. Eend met flensjes, oesters met gember en zwarte bonensaus, een paar dim sum; alles smaakte heerlijk. Bediening vergat een paar gerechtjes maar dat kon de pret niet drukken.
Rutger M. Bourgondiër (4 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ik heb er op zaterdagmiddag met 2 personen gegeten. N.a.v. De recensies hadden wij ons ingesteld op slechte bediening. Maar het tegenovergestelde was waar. 3 goed Nederlands sprekende dames vormden de bediening en kwamen meerdere malen vragen of we nog wat nodig hadden. Ook de eigenaar kwam lngs of te vragen of alles naar wens was. Ongeveer 50% van de zaak was bezet. Ik zou er zo weer heen gaan, voor zowel de service als de pekingeend met flensjes en de oesters met gember.
Henkie13 . Gastronoom (39 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Heerlijke authentieke gerechten. Is een echt feest om hier te eten. Entourage wordt aan gewerkt. Ben benieuwd hóe dit wordt. Bediening altijd vriendelijk maar wel vrij onpersoonlijk.
Diederik N. Gastronoom (10 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Een origineel chinees restaurant en blijkbaar "hot" bij de chinese bevolking. Op een willekeurige woensdag zaten om 19:00 makkelijk 100 vooral chinezen aan ronde tafels in een restaurant met traditioneel rood en goud en natuurlijk de vijver met koi karpers bij de ingang. De bediening is zoals verwacht heel snel, maar met wat weinig aandacht voor de klant. Echter een zeer uitgebreide kaart met gerechten die je niet bij de het wat eenvoudiger chinese eethuis tegenkomt.
Als entree de oesters met gember geprobeerd, heel smakelijk!! De peking eend als hoofdgerecht is een belevenis. Super kwaliteit en mooi geserveerd. Ik ga echt een keer terug om andere specialiteiten te gaan proeven!
Bas H. Gastronoom (33 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Gisteravond met 6 man hier gegeten. Zodra je binnenkomt waan je je in China, er eten ook veel Aziaten, gezellig. Het eten is lekker, vooral het dim summen is aan te raden! Het decor is een beetje een zooitje en de service lomp maar efficiënt. Al met al een gezellige en zeker niet dure avond.
HPang . Fijnproever (8 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
2e Kerstdag heerlijk gegeten bij Tai Wu, was er al jaren niet meer geweest. Bediening was vlot en het eten snel op tafel
Rkromowirjo . Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Tai Wu in Rotterdam moet je een keer geprobeerd hebben en je zal er altijd terug keren, keer op keer. Omdat de tijd er niet was om uitgebreid te eten en om zo ook onze smaak papillen tegemoet te komen hebben we een combinatie schotel besteld. We hebben beide geen spijt van gehad, het was de moeite waard!
Madeliefje83 . Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Het is altijd erg druk, dus wanneer je niet reserveert is de kans groot dat je moet wachten op een tafel. De sfeer is geweldig, alsof je je in een ander land waant. Ook al is het heel erg druk, je hoeft niet lang op je eten te wachten. En als je eenmaal je eten krijgt dan is het ook echt wel genieten.
Minaaa . Fijnproever (8 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Dit is eerlijk gezegd het meest Chinese Chinese restaurant dat ik tot nu toe ben tegengekomen in Nederland. De zeer efficiënte (en daarbij wat lomp overkomende) bediening hoort daar gewoon bij. De laatste keer dat ik bij Tai Wu was, werd er nog een nieuwe vloer geplaatst dus zag het er niet zo leuk uit maar aan de laatste recensies te zien is deze klus nu geklaard. Ik raad vooral de pekingeend aan.
Gustav B. Gastronoom (43 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
De meeste vooroordelen over dit restaurant zijn waar. Ik kom hier al jaren, en niets is veranderd. Nee, niet helemaal waar: de vloer wordt al een tijdje aangepakt. Maar de arbeid gaat gewoon door. Ik kan me helemaal voorstellen dat eten in een groot restaurant in China net zo gaat....
Gisteren at ik hier met een oude vriend van me. En we deden iets slims, wat ik iedereen kan aanraden: we gingen er pas om een uur of 8 eten. Normaal is het hier een kakofonie van harde geluiden (afwerking wanden en plafond en nu ook nieuwe vloer hard: als het vol zit is het écht vol!). Nu was het er betrekkelijk rustig. Bijkomend voordeel, zelfs de (in onze westerse ogen gezien) onaardigste bediening kreeg iets rustigs over zich heen. Sommigen werden zelfs aardig, bijna klantvriendelijk. Maar laat ik stoppen met de verhulde kritiek: voor de aardige bediening moet je hier niet echt komen. Maar als je dat weet...is het juist grappig! En sommigen blijken in de rust van de avond te verleiden tot een grapje. Enjoy!
Wij aten samen: de allerlekkerste Pekingeend (halve portie, met voldoende flensjes, mooi gelakt vel en veel vlees), de heerlijkste gestoomde wonton met varkensvlees en garnalen en super garnalen in gefrituurd jasje als voorgerecht. Dat was al genieten! Daarna het heerlijkste Sichuan varkensvlees (ook samen) en ...we vroegen iets wat de echte Chinezen (daar zit het hier altijd vol mee, ook plaatjesmenukaart met Chinese beschrijving!) hier het liefst eten. Dat was 'Woestijngarnalen'.... nooit van gehoord. Gefrituurde garnalen in een bed van opgebakken gezouten broodkruim met kruiden, gebakken uitjes en gesneden Spaanse pepers. Mensen..ga nooit meer naar zo'n aangepaste Chinees in je dorp. Dit is zo veel lekkerder!
Ok...de becijfering: bestel hier geen nasi goreng met saté, maar echt Chinees eten: the best! Nou ja...ik vond het een 9 waard. De service: eigenlijk heel slecht. Maar niet belangrijk. De entourage: verschrikkelijk, maar onvergetelijk mooi. En vooral niets aan veranderen!!!!
Ik kom hier snel weer terug. En oh ja: ik werd getrakteerd. Maar het is betaalbaar!
JohnC8 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Maandag 12 oktober bij Tai Wu voor het eerst gegeten. Sfeer zeer goed, echt Chinees zoals ook de inrichting. Ruim ingedeeld met veel grote tafels. Verlichting o.a. kristallen kroonluchters, is heel even wennen, maar past uitstekend in het geheel. De 8 verschillende voorafjes en 8 hoofdgerechten waren stuk voor stuk erg lekker en goed. De Pekingeend met flensjes was erg erg lekker. Dit was het Chineeste eten wat ik tot nu toe heb verorberd. Bedienend personeel is correct, direct en vriendelijk. De groep waar ik 1/7 deel van uitmaakte was relaxed en erg vriendelijk en vonden het ook zeer goed, dus deze recentie x 7.
Het schitterend Centraal Station op 200 meter afstand, de Doelen en Pathe theater om de hoek, Rotterdamse Schouwburg om de andere hoek, voor de warme avonden grote kunstwerken aan de andere kant van de singel.