Tai Wu

6,4

Jouw recensie over het restaurant Tai Wu

Lauréanne S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
De allerbeste Chinees van Nederland. Hier kom je niet voor de gezelligheid, goede bediening of sfeer. Hier kom je voor het eten. Met name de dim sum en de Pekingeend in rijstflensjes zijn echt om over naar huis te schrijven. Ga hier niet "romantisch met z'n tweetjes uit eten", hier moet je met een grote groep vrienden heen en genieten van de geweldige schotels. Altijd vol met Chinezen en schreeuwende kinderen. Verschrikkelijke aankleding. In één woord Ge-wel-dig!
SV. J.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Heerlijk gegeten, zoals eigenlijk tijd. De inrichting van het restaurant was eerst oud en typisch Chinees, dit hebben zij nu verassend veranderd in iets moderns. De prijzen van de gerechten zijn helaas omhoog gegaan. Wat jammer is want Tai Wu is echt een begrip in Rotterdam en zou eigenlijk moeten blijven zoals het is: heerlijke gerechten voor een zeer betaalbare prijs.
Het enige echte minpuntje is het personeel. Bij Tai Wu hoef je geen klantvriendelijkheid te verwachten.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Een groot Chinees restaurant waar ook veel Chinezen zelf komen eten, dit omdat je er zowel de "Europese" Chinese gerechten kan eten, maar ook de wat traditionelere gerechten. We waren er op een zaterdag avond met zijn 6-en, dus we konden aan een tafel met draaiplaat zitten waarop alle gerechten werden geplaatst zodat iedereen van alle gerechten kon pakken (zoals het ook hoort).
Alle gerechten smaakten prima, lekker mals vlees, verse groenten. Vriendelijke, maar soms wat haastige bediening door de drukte. Door de drukte ook veel lawaai waardoor je elkaar soms moeilijk kon verstaan. Niet echt goedkoop,maar prima kwaliteit. Maar aan te raden om te gaan als het wat rustiger is.
liang L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten , goede peking eend met super krokante huid, heerlijke dim sum. Prijs kwaliteit verhouding erg goed. Wel geen bami goreng speciaal. Waarschijnlijk reden waarom lambert k. Zo teleurgesteld.
Lamber K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Ik kan me niet herinneren ooit zo slecht gegeten te hebben.. Chinees eten is bij een doorsnee chinees doorgaans best prima, maar dit is een zware tegenvaller. De menukaarten vallen van ouderdom uit elkaar, en je bier slaat binnen 5 seconden dood, maar dat kan je nog scharen onder de charme van zo'n tent. Het gaat immers om het eten. Maar ja,.... daar ging het dus ook echt mis. Typisch geval van kost niks, maar dan heb je ook niks.
Tari .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Na sluiten van mijn favoriete dim sum restaurant de lange muur, ben ik na jaren van afwezigheid hier maar weer eens neergestreken.
De lunch was heerlijk, we hebben ongeveer 8 hapjes geprobeerd en stuk voor stuk waren ze goed. (inktvisballetjes met kaas, getoomd rijstvel met garnaal, gefrituurde garnaal, getoomd broodje met room, gefrituurde broodstengel, ba pao met varkensvlees, siu mai) Ik denk dat dit vanaf nu weer mijn stekje wordt. De prijs ligt op zo'n € 4,- per dim sum. Het personeel is een beetje stug maar wel vriendelijk. De verbouwing is inderdaad wat lawaaierig en de geur van de lijm was ook goed te ruiken. Ik hoop dat ze snel klaar zijn met de verbouwing.
marko D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
dit is tegenwoordig het restaurant waar ik heen ga voor dim sum (nadat mijn vorige favoriet de Lange muur opeens verdwenen is). Het zou me niet verbazen als de kok van dat verdwenen restaurant nu bij Tai Wu de dim sum maakt!
inmiddels (in meerdere keren) zo'n 10-12 verschillende gerechtjes geprobeerd en de conclusie is simpel: heerlijke dim sum.
tijdens de verbouwing is het nu af en toe erg lawaaierig maar de grote restaurantzaal ziet er alvast prima uit.
vriendelijke bediening en snelle service voor een schappelijke prijs. Hier kom ik vaak terug!
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Tai Wu staat bij mij al jaren bovenaan qua Aziatische restaurants.

De kwaliteit en authenticiteit is zoals je die nergens anders tegenkomt. Zelfs op diverse plaatsen in China kon men niet aan Tai Wu tippen.

Voor de vaste/regelmatige bezoekers, de wanden en het plafond van het achterste deel zijn nu ook helemaal opgeknapt. Het leuke is dat je van een, voor ons Europeanen, kitscherig draken plafond met lantaarntjes, nu terecht komt in een soort van moderne Chinese karaoketent met spiegelend plafond. Dus helemaal leuk en weer lekker iets om over te praten/klagen.

Conclusie was is en blijft voor mij dat ik nergens anders zo'n goede kwaliteit authentiek chinees eten heb kunnen eten en dus blijft Tai Wu voor mij een aanrader !

Wat personeel betreft, hier heb ik eigenlijk nooit problemen mee.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Voorafgaand aan ons bezoek aan het Gergiev-festival aten we bij Tai Wu aan de Rotterdamse Mauritsweg, niet ver van De Doelen. De grote achterzaal werd verbouwd, er was even wat herrie, maar die vergat ik snel toen ik mijn overheerlijke Wan Tan-soep verorberde. Na de soep een Ha Foejong Hai met veel grote Chinese garnalen en een portie witte rijst. Ronduit verrukkelijk ! Misschien moet ik er voortaan nassi bij nemen. Mijn tafelgenoot was ook erg te spreken over zijn nassi met kipfilet. De bediening bij Tai Wu is altijd vriendelijk. Mijnheer Tai Wu begeleidde ons naar de voordeur.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Tai Wu. Flensjes met pekingeend, gestoomde dimsums met garnalen en krab, zeebaars, gewokte groenteschotel. Alles uitstekend. De bediening was vriendelijk en adequaat. Met twee kleine kinderen konden we hier heel goed terecht. Ze hebben kinderstoelen en ook voor een kinderwagen is er genoeg ruimte rond de tafels.
familiejammiejammie .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij vinden dit meer een resataurant voor een grote groep, is handig om aan de ronde tafel te zitten en veel verschillende gerechten te nemen en deze dan met z'n allen te delen. Het eten smaakt zoals het bij een Chinees hoort te smaken. De dimsums zijn lekker. Wij zijn hier lang niet geweest, we vonden het eten vroeger veel lekkerder, toen had je bijv. rund met macadamia noten, maar dit gerecht hebben ze niet meer.....Maar er is wel genoeg keus op de kaart. Het decor is wel wat somber helaas. Voor ons niet een plek om vaak te komen eten. Zo nu en dan wel ok.

Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Met een grote groep hier gegeten. Veel verschillende gerechtjes genomen en gedeeld. Ik vond veel gerechten wel te vet, maar dat hoort denk ik wel zo. Verder smaakte het meeste goed en dit is zeker een aanrader als je wilt gaan dimsummen.
Uiteindelijk hadden we voor 15 euro pp gegeten, erg goedkoop!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Hier nu drie keer gegeten in het afgelopen jaar. Heel geschikt om met een groep te gaan eten (ronde tafel), maar ook met z'n 2en gezellig. Tot laat 's avonds ben je welkom om te komen eten. Publiek is zeer gevarieerd wat wij leuk vinden. Multi-cultureel en van alle leeftijden. Bediening houdt echt te wensen over, niet onaardig, maar voegt ook niks toe. Maar als je dat van te voren weet erger je je er misschien niet zo aan, wij in ieder geval niet. Het eten maakt alles goed! Eend met pannenkoekjes vinden wij een aanrader en de kleine hapjes in het algemeen. Het decor gaat wat ons betreft ook nergens over, maar dat is juist wel geestig. Grote draken en andere toestanden op de muur. En dan komt de rekening, je kunt het haast niet geloven... Zo veel gegeten voor zo'n laag bedrag. Hier moet je echt heen, een beleving an sich.
wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een restaurant waar je komt voor het eten, niet voor de sfeer en gezelligheid. Altijd druk en bedrijvig. Authentiek Chinees zoals j dat weinig tegenkomt in Nederland.

Uiteraard moet je hier de peking eend eten, maar als je experimenteler wil: ga vooral voor de kippentenen en orgaanvlees. Hier kan je alles eten van een dier. Niet alles naar mijn smaak, maar de beleving opzich is al een wereldreis.
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Inmiddels kom ik hier al vele jaren. Ja, het decor is een beetje cliché en inderdaad, de bediening is niet altijd consequent vriendelijk en behulpzaam, maar het eten.........wat is dat toch fantastisch!! Voor mij staat Tai Wu op eenzame hoogte qua kwaliteit van Chinees eten in Zuid Holland. Nergens anders eet je zulke lekkere gerechten als Ossehaas met macadamia, Honingkip en Woestijngarnalen. En tegen redelijke prijs! Kortom, super!
Selleck1989 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijk eten hier. Kwa Dim Sum is hij lekker, maar de gerechten (Geroosterde Eend) en Koe Loe Yuk is het de allerbeste van Rotterdam! een echte aanrader voor een liefhebber van Chinees eten.
Thijs M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Lekker gegeten met de kleppers aan te raden als je in Rotterdam bent.als we er weer in de buurt zijn zeker terug.voor het geld krijg je lekker en veel te eten
proevert010 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Tai Wu. Eend met flensjes, oesters met gember en zwarte bonensaus, een paar dim sum; alles smaakte heerlijk. Bediening vergat een paar gerechtjes maar dat kon de pret niet drukken.
Rutger M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ik heb er op zaterdagmiddag met 2 personen gegeten. N.a.v. De recensies hadden wij ons ingesteld op slechte bediening. Maar het tegenovergestelde was waar. 3 goed Nederlands sprekende dames vormden de bediening en kwamen meerdere malen vragen of we nog wat nodig hadden. Ook de eigenaar kwam lngs of te vragen of alles naar wens was. Ongeveer 50% van de zaak was bezet. Ik zou er zo weer heen gaan, voor zowel de service als de pekingeend met flensjes en de oesters met gember.
henkie13 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Heerlijke authentieke gerechten. Is een echt feest om hier te eten. Entourage wordt aan gewerkt. Ben benieuwd hóe dit wordt. Bediening altijd vriendelijk maar wel vrij onpersoonlijk.