Tai Wu

6,4
Voordelig
Tari .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Na sluiten van mijn favoriete dim sum restaurant de lange muur, ben ik na jaren van afwezigheid hier maar weer eens neergestreken.
De lunch was heerlijk, we hebben ongeveer 8 hapjes geprobeerd en stuk voor stuk waren ze goed. (inktvisballetjes met kaas, getoomd rijstvel met garnaal, gefrituurde garnaal, getoomd broodje met room, gefrituurde broodstengel, ba pao met varkensvlees, siu mai) Ik denk dat dit vanaf nu weer mijn stekje wordt. De prijs ligt op zo'n € 4,- per dim sum. Het personeel is een beetje stug maar wel vriendelijk. De verbouwing is inderdaad wat lawaaierig en de geur van de lijm was ook goed te ruiken. Ik hoop dat ze snel klaar zijn met de verbouwing.
Marko D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
dit is tegenwoordig het restaurant waar ik heen ga voor dim sum (nadat mijn vorige favoriet de Lange muur opeens verdwenen is). Het zou me niet verbazen als de kok van dat verdwenen restaurant nu bij Tai Wu de dim sum maakt!
inmiddels (in meerdere keren) zo'n 10-12 verschillende gerechtjes geprobeerd en de conclusie is simpel: heerlijke dim sum.
tijdens de verbouwing is het nu af en toe erg lawaaierig maar de grote restaurantzaal ziet er alvast prima uit.
vriendelijke bediening en snelle service voor een schappelijke prijs. Hier kom ik vaak terug!
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Tai Wu staat bij mij al jaren bovenaan qua Aziatische restaurants.

De kwaliteit en authenticiteit is zoals je die nergens anders tegenkomt. Zelfs op diverse plaatsen in China kon men niet aan Tai Wu tippen.

Voor de vaste/regelmatige bezoekers, de wanden en het plafond van het achterste deel zijn nu ook helemaal opgeknapt. Het leuke is dat je van een, voor ons Europeanen, kitscherig draken plafond met lantaarntjes, nu terecht komt in een soort van moderne Chinese karaoketent met spiegelend plafond. Dus helemaal leuk en weer lekker iets om over te praten/klagen.

Conclusie was is en blijft voor mij dat ik nergens anders zo'n goede kwaliteit authentiek chinees eten heb kunnen eten en dus blijft Tai Wu voor mij een aanrader !

Wat personeel betreft, hier heb ik eigenlijk nooit problemen mee.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Voorafgaand aan ons bezoek aan het Gergiev-festival aten we bij Tai Wu aan de Rotterdamse Mauritsweg, niet ver van De Doelen. De grote achterzaal werd verbouwd, er was even wat herrie, maar die vergat ik snel toen ik mijn overheerlijke Wan Tan-soep verorberde. Na de soep een Ha Foejong Hai met veel grote Chinese garnalen en een portie witte rijst. Ronduit verrukkelijk ! Misschien moet ik er voortaan nassi bij nemen. Mijn tafelgenoot was ook erg te spreken over zijn nassi met kipfilet. De bediening bij Tai Wu is altijd vriendelijk. Mijnheer Tai Wu begeleidde ons naar de voordeur.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Tai Wu. Flensjes met pekingeend, gestoomde dimsums met garnalen en krab, zeebaars, gewokte groenteschotel. Alles uitstekend. De bediening was vriendelijk en adequaat. Met twee kleine kinderen konden we hier heel goed terecht. Ze hebben kinderstoelen en ook voor een kinderwagen is er genoeg ruimte rond de tafels.
Familiejammiejammie .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij vinden dit meer een resataurant voor een grote groep, is handig om aan de ronde tafel te zitten en veel verschillende gerechten te nemen en deze dan met z'n allen te delen. Het eten smaakt zoals het bij een Chinees hoort te smaken. De dimsums zijn lekker. Wij zijn hier lang niet geweest, we vonden het eten vroeger veel lekkerder, toen had je bijv. rund met macadamia noten, maar dit gerecht hebben ze niet meer.....Maar er is wel genoeg keus op de kaart. Het decor is wel wat somber helaas. Voor ons niet een plek om vaak te komen eten. Zo nu en dan wel ok.

Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Met een grote groep hier gegeten. Veel verschillende gerechtjes genomen en gedeeld. Ik vond veel gerechten wel te vet, maar dat hoort denk ik wel zo. Verder smaakte het meeste goed en dit is zeker een aanrader als je wilt gaan dimsummen.
Uiteindelijk hadden we voor 15 euro pp gegeten, erg goedkoop!
Eduardstein .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Hier nu drie keer gegeten in het afgelopen jaar. Heel geschikt om met een groep te gaan eten (ronde tafel), maar ook met z'n 2en gezellig. Tot laat 's avonds ben je welkom om te komen eten. Publiek is zeer gevarieerd wat wij leuk vinden. Multi-cultureel en van alle leeftijden. Bediening houdt echt te wensen over, niet onaardig, maar voegt ook niks toe. Maar als je dat van te voren weet erger je je er misschien niet zo aan, wij in ieder geval niet. Het eten maakt alles goed! Eend met pannenkoekjes vinden wij een aanrader en de kleine hapjes in het algemeen. Het decor gaat wat ons betreft ook nergens over, maar dat is juist wel geestig. Grote draken en andere toestanden op de muur. En dan komt de rekening, je kunt het haast niet geloven... Zo veel gegeten voor zo'n laag bedrag. Hier moet je echt heen, een beleving an sich.
Wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een restaurant waar je komt voor het eten, niet voor de sfeer en gezelligheid. Altijd druk en bedrijvig. Authentiek Chinees zoals j dat weinig tegenkomt in Nederland.

Uiteraard moet je hier de peking eend eten, maar als je experimenteler wil: ga vooral voor de kippentenen en orgaanvlees. Hier kan je alles eten van een dier. Niet alles naar mijn smaak, maar de beleving opzich is al een wereldreis.
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Inmiddels kom ik hier al vele jaren. Ja, het decor is een beetje cliché en inderdaad, de bediening is niet altijd consequent vriendelijk en behulpzaam, maar het eten.........wat is dat toch fantastisch!! Voor mij staat Tai Wu op eenzame hoogte qua kwaliteit van Chinees eten in Zuid Holland. Nergens anders eet je zulke lekkere gerechten als Ossehaas met macadamia, Honingkip en Woestijngarnalen. En tegen redelijke prijs! Kortom, super!
Selleck1989 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijk eten hier. Kwa Dim Sum is hij lekker, maar de gerechten (Geroosterde Eend) en Koe Loe Yuk is het de allerbeste van Rotterdam! een echte aanrader voor een liefhebber van Chinees eten.
Thijs M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Lekker gegeten met de kleppers aan te raden als je in Rotterdam bent.als we er weer in de buurt zijn zeker terug.voor het geld krijg je lekker en veel te eten
Proevert010 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Tai Wu. Eend met flensjes, oesters met gember en zwarte bonensaus, een paar dim sum; alles smaakte heerlijk. Bediening vergat een paar gerechtjes maar dat kon de pret niet drukken.
Rutger M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ik heb er op zaterdagmiddag met 2 personen gegeten. N.a.v. De recensies hadden wij ons ingesteld op slechte bediening. Maar het tegenovergestelde was waar. 3 goed Nederlands sprekende dames vormden de bediening en kwamen meerdere malen vragen of we nog wat nodig hadden. Ook de eigenaar kwam lngs of te vragen of alles naar wens was. Ongeveer 50% van de zaak was bezet. Ik zou er zo weer heen gaan, voor zowel de service als de pekingeend met flensjes en de oesters met gember.
Henkie13 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Heerlijke authentieke gerechten. Is een echt feest om hier te eten. Entourage wordt aan gewerkt. Ben benieuwd hóe dit wordt. Bediening altijd vriendelijk maar wel vrij onpersoonlijk.
Diederik N.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Een origineel chinees restaurant en blijkbaar "hot" bij de chinese bevolking. Op een willekeurige woensdag zaten om 19:00 makkelijk 100 vooral chinezen aan ronde tafels in een restaurant met traditioneel rood en goud en natuurlijk de vijver met koi karpers bij de ingang. De bediening is zoals verwacht heel snel, maar met wat weinig aandacht voor de klant. Echter een zeer uitgebreide kaart met gerechten die je niet bij de het wat eenvoudiger chinese eethuis tegenkomt.
Als entree de oesters met gember geprobeerd, heel smakelijk!! De peking eend als hoofdgerecht is een belevenis. Super kwaliteit en mooi geserveerd. Ik ga echt een keer terug om andere specialiteiten te gaan proeven!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Gisteravond met 6 man hier gegeten. Zodra je binnenkomt waan je je in China, er eten ook veel Aziaten, gezellig. Het eten is lekker, vooral het dim summen is aan te raden! Het decor is een beetje een zooitje en de service lomp maar efficiënt. Al met al een gezellige en zeker niet dure avond.
HPang .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
2e Kerstdag heerlijk gegeten bij Tai Wu, was er al jaren niet meer geweest. Bediening was vlot en het eten snel op tafel
Rkromowirjo .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Tai Wu in Rotterdam moet je een keer geprobeerd hebben en je zal er altijd terug keren, keer op keer. Omdat de tijd er niet was om uitgebreid te eten en om zo ook onze smaak papillen tegemoet te komen hebben we een combinatie schotel besteld. We hebben beide geen spijt van gehad, het was de moeite waard!
Madeliefje83 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Het is altijd erg druk, dus wanneer je niet reserveert is de kans groot dat je moet wachten op een tafel. De sfeer is geweldig, alsof je je in een ander land waant. Ook al is het heel erg druk, je hoeft niet lang op je eten te wachten. En als je eenmaal je eten krijgt dan is het ook echt wel genieten.