Tai Soen

6,9
6,8
Rebecca M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Helaas een slechte ervaring met Tai Soen. Het enige vegetarische gerecht op de kaart besteld blijkt dat dit gemaakt is in (inktvis) bouillon. Er zaten 3 stukken (kraakbeen?) inktvis in mijn eten. Aangezien ik een 'echte' vegetariër ben een zeer vervelende ervaring voor mij. Tai Soen opgebeld en heb mijn geld teruggekregen. Ze hebben me gezegd dat ze hun informatie op de website gingen aanpassen. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ik hier nog echt vegetarisch kan eten zonder dat er toch bouillon wordt gebruikt of iets dergelijks. Uit het telefoongesprek bleek dat ze niet wisten wat vegetarisch eten is. 'Vegetarisch eten is toch wel vis?' 'Bouillon mag toch wel?' 'Misschien was de pan niet schoon' werden helaas gemeld als argumenten.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk, authentieke Cantonese Dimsum gegeten. Ik had een beetje heimwee naar de vakantie is Hong Kong en Canton.

Goed eten voor een redelijke prijs. Hier zijn ook veel Chinezen te eten, dat is voor mij een duidelijk teken dat het goed eten is.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het aantal Chinese restaurants in Utrecht met een echte Chinese kaart is dun gezaaid maar Tai Soen mag zich al jaren tot één van de beste in de stad rekenen. De dim sum gerechten (bestel ze wel van de Chinese kaart!) voor de lunch zijn heerlijk. Ik ben niet zo vaak in Utrecht maar ik kijk altijd weer uit naar de Ap si en de Tsieuw yiem fa zi pein. Een potje Chinese thee erbij en de rest van de dag kan niet meer stuk.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Vriendelijke en correcte bediening. Het eten is uitzonderlijk goed en de kaart ZEER uitgebreid. Diverse malen werd gevraagd of alles naar wens was. Voor mij was zijn de diverse gerechten met kerrie echt een TOPPER! Typisch Chinese gerechten zoals onder andere kippenklauwen zijn heerlijk!

Complimenten en we blijven terugkomen!!!
Joachim L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Na het bezoeken van de Support Beurs besloten we in Utrecht te gaan eten. Aangezien ik goede herinneringen aan dit restaurant heb vanuit mijn studentijd, werd het Tai Soen.

Met twee menukaarten zou je denken dat het allemaal teveel van het goede is. Maar waar de reguliere kaart inderdaad reguliere gerechten biedt - overigens zeer smaakvol - is de specialiteitenkaart een belevenis.

Ditmaal kozen we voor dim sum. Mijn partner koos de Vietnamese loempia's en de rijstnoedels ... ze heeft zitten smullen.

Zelf ging ik voor de zeekwal met duizendjarig ei (de eigenaresse kwam vragen of ik dit echt wilde want weinig westerlingen kiezen dit), siu mai, pijlstaartinktvis, St. Jakobsschelpen met zwarte bonen en gevulde eendenvoet. Van begin tot eind heb ik genoten. De zeekwal met duizendjarig ei was heerlijk, de gevulde eendenvoet heerlijk mals, de St. Jakobsschelpen zeer smaakvol ... kortom, een aanrader en wat ons betreft voor herhaling vatbaar.

Leuk detail is dat de eigenaresse regelmatig glunderend langskwam om deze westerling dit soort gerechten te zien eten.
AMeHa .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Tai Soen is een restaurant waar je vooral niet heen moet gaan voor de sfeer of de service want die vind ik middelmatig.
Het eten daarentegen is ZO lekker! Ik heb hier vaker gezeten en de Dim Sum is echt een aanrader. Handig dat ze foto's hebben bij de gerechten. Loop eens een keertje binnen als je trek hebt in goede Dim Sum!
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Tai Soen is voor mij dé plek om dim sum te eten in Utrecht. Kleine gestoomde of gefrituurde gerechtjes om te delen met je tafelgenoot/tafelgenoten. Wij nemen met z'n tweeën vaak 6 gerechtjes en dat is ruim voldoende! Er zijn genoeg vegetarische gerechten en verwacht verder veel gerechten met varkensvlees of garnalen en alles is goed van smaak. Wat prettig is, is dat niet alles in 1x op tafel staat, maar de gerechtjes uit de keuken komen rollen, zodra ze klaar zijn. Potjes thee worden bijgevuld met heet water en is overigens gratis.

Het interieur is zoals bijna elke andere Chinees. De bediening net zo; Chinese bediening is niet overdreven vriendelijk, maar ze doen wat je vraagt. Daarnaast gaan zij expres geen gesprek met je aan, verwacht dat ook niet. Wat je wel kan verwachten: de lekkerste dim sum!
Tessaaaaaa .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De Dim Sum kaart is een aanrader voor een leuke lunch, mooie authentieke gerechten! De menukaart voor de Dim Sum is lang en er staan kleine plaatjes bij van de gerechtjes, dat is handig om een idee van hoeveelheden te krijgen. We kozen het fijngesneden eendenvlees met kwal (die kwal heeft nauwelijks smaak maar een geweldige structuur), de gestoomde oesters met zwartebonen saus (aardig, lekkere bouillon), gestoomde lapjes rijstdeeg gevuld met bbq vlees (dit staat eigenlijk op iedere dimsum kaart en is verreweg m'n favoriet!), gebakken sojavellen gevuld met taro en groenten (erg lekker met wat sambal-olie die op tafel staat, wel uitzonderlijk vet) en gevulde eendenzwemvliezen (daar kwam de baas(?) nog even voor langs, die vond het grappig, want dat werd meestal niet door Nederlanders besteld. Wel een aanrader als je houdt van kluiven, kan leven met het idee van eendenpootjes en vijfkruidenpoeder lekker vindt). Alles hebben we met de nodige kannetjes droge witte wijn weggespoeld, en voor je het weet ben je dan een paar uur verder en een aantal leuke ervaringen qua voedsel rijker.
Niehk .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We hebben hier 's avonds dim sum gegeten. Traditioneel is dim sum meer voor overdag, maar wij vinden het 's avonds ook lekker en gelukkig serveren ze het hier ook 's avonds. Het is handig dat ze een menukaart hebben met foto's; op basis van de Nederlandse omschrijving is het een stuk lastiger om je te herinneren wat je de vorige keer ook alweer zo lekker vond.

Over het algemeen: prima! Maar het is niet de beste dim sum die ik in Utrecht heb gegeten. De "gestoomde lapjes rijstdeeg" vond ik bijvoorbeeld een beetje melig en de gestoomde Sint-Jacobsschelpen (à €5 per stuk) waren een beetje een anticlimax. Begrijp me niet verkeerd, we hebben heel wat gerechtjes genomen en gemiddeld was het prima. Onze favorieten: gebakken rettichcake, plakrijst in lotusblad, gebakken deegflensjes, sponscake (zoet). Voor de mensen die open staan voor wat "aparter" eten: gestoomde kippenklauwen (die in donkere saus, niet de witte) en rundermaag (al hadden ze het wel wat kleiner mogen snijden).

Bediening: efficiënt ondanks de drukke zaterdagavond, maar niet erg persoonlijk: gerechten en dranken worden op tafel gezet zonder woorden of oogcontact.

Decor: "traditioneel Chinees restaurant", ongeveer zoals de Chinese restaurants er 20 jaar geleden ook uit zagen. Ik kom voor het eten, niet voor het decor.
Maarten F.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Beslist prima eten tegen een redelijke prijs, geen uitschieters naar boven maar ook niet naar beneden. Het decor lijkt onveranderd sinds de opening van het restaurant.
AlPeBe .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Zondagavond Kantonese rijsttafel afgehaald: Soep was erg lekker, goed pittig en zeker niet maimstream. Hoofdgerechten redelijk vlak van smaak, maar wel goede, verse groenten en mals vlees. Er was na bestelling nog wat onenigheid, maar na kort telefoontje hebben ze alles perfect gewijzigd en precies op tijs klaar.
Francien B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
We waren hier al geen jaren meer geweest, maar gelukkig is alles hetzelfde gebleven. Het decor ziet er nog steeds niet uit en ook de bediening is en blijft matig. Maar dat hoort er eigenlijk gewoon bij. Het belangrijkste is dat het eten even goed is gebleven. Wij bestelden van de Chinese kaart en zonder uitzondering was alles heerlijk. Pittig is pittig en opvallend waren de mooie stukken vlees. Absoluut een aanrader als je Chinees wil eten.
Ria K.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Ik ga niets over het eten zeggen, meestal wel goed! Kom er geregeld maar aan het personeel zie je geen herkenning ,wat bij menige eetgelegenheid je wel gebeurd. Dus erg onpersoonlijke behandeling. Maar het meest vrees ik dat ik naar het toilet moet! Wat dat is ver beneden peil volgens de verwachting bij zo'n groot restaurant Onbegrijpelijk dat het er zo uit zoet armoedig en klein en in de hoeken van de vloer niet echt fris. Hoop dat men daar eens verandering gaat inbrengen. Want als met de trein bent geweest en je komt in Utrecht aan, breng ik graag de chinees een bezoekje. Hoop dan ook dat men iets doet met deze opmerkingen!!!!!!Groet M.L.Klop
Kham .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Gisteren hier eten afgehaald, maar dat gaan we nooit meer doen. Was de kok dronken? Of staat er een kind in de keuken boven de pannen? Ik weet het niet, maar het resultaat was meer dan belabberd. De ossenhaas met Tausie saus (=zw. bonen saus) was smakeloos, er zat heel weinig vlees in en dat gecompenseerd door groente, een soort Tjap Tjoy maar dan zonder smaak. De grote loempia was voornamelijk gevuld met taugé, er zaten wel geteld 3 kleine st. kip erin. De bami, ah, daar zat bijna niks in, er was ook een minuscule portie in een erg klein bakje. Kortom - bij Tai Soen krijg je kleine porties tegen vrij hoge prijzen, die ook nog smakeloos zijn. Nooit meer dus.
Babe .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Vroeger bezoeken we deze restaurant regelmatig, na een tijdje niet meer geweest hebben we hier eten afgehaald. De portie zijn echt weinig en duur geworden en smaakt niet zo lekker meer als toen. Personeel ook niet zo vriendelijk. Echt jammer hier komen we echt niet meer terug!
Alle R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Net afhaaleten bij Taisoen gehaald.

(Wangtangsoep. Ossenhaas in oestersaus met bami en witte rijst met foe Yong hai.)

Al was de service hier snel. Ik kom hier nooit meer eten! Er zat geen smaak aan mijn soep, en de kip in de foe Yong hai was oud! Verder was de bami ook nog eens smaakloos. Uit angst voor voedselvergiftiging ging mijn eten direct de prullenbak in.
Mijn advies is dan ook om hier geen afhaal te halen, je krijgt rotzooi!
Verfkwast .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Heerlijk! Prima vegetarische opties, smaakvolle gestoomde gerechtjes en vriendelijke bediening. Porties waren groter dan verwacht, pluspunt! De thee werd automatisch aangevuld zonder erom te hoeven vragen, ook fijn.
Kim K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Interieur dat uit de jaren '50 stamt, maar de dim sums zijn redelijk lekker. Grote variatie, sommige gerechten zijn beter dan andere. Vandaag waren de Ha Kau iets te lang gestoomd waardoor het deeg te kleverig was geworden. Het rijstpakketje in blad gewikkeld was superlekker, evenals de kippenpoten.
Bediening is professioneel en vriendelijk.
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Tijdens een onverwachte stop op Hoog Catherijne zijn we bij Tai Soen belandt. Het interieur oogt zoals bij elke Chinees, traditioneel kitsch.. en dat hoort erbij! Vond de bediening vrij onpersoonlijk maar ach, het eten werd snel geserveerd en als je trek hebt is dat een hele grote plus!
Genoten van een heerlijke ruime portie nasi met Babi Pangang. Heerlijk knapperig en lekker fris zoet sausje erbij! Geserveerd in een aparte kannetje wat heel erg prettig was!
Helaas kwam alles er bijna uit toen ik een toiletpauze maakte voorafgaand aan het dessert en daar de bediende uit het toilet zag komen die zich terug haastte naar het restaurant zonder haar handen te wassen!! Heb haar hier op aangesproken en ze deed gewoon alsof ze me niet begreep. Dit kan echt niet!! Dessert hebben wij gecanceld. En hoe lekker het ook mag zijn geweest, wij komen hier niet meer eten!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Goed restaurant om met een grote groep te eten. Ruime keuze uit verschillende gerechten, zowel authentiek als 'Nederlands-Chinees'. Ons gezelschap koos enkele dimsums, ossehaas met kerrie en met tjap tjoy, babi pangang, en garnalen met groente. Het was van goede kwaliteit, alleen de tjap tjoy miste wat smaak. Ook het kindermenu voor de jongste was in orde. Vriendelijke en adequate bediening. De inrichting is vrij klassiek, maar wel lekker ruim, met veel ronde tafels.