Tabkeaw

Rechtstraat 102 6221 EL Maastricht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Tabkeaw

Eten8,2/10
Service7,6/10
Decor7,6/10
Lekkerhapje69 . Fijnproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
InekeenPeter . Gastronoom (13 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Een long-weekend Maastricht is de gelegenheid om nieuwe restaurants uit te proberen. Op vrijdag voor Thais eten bij Tabkeaw gekozen. Het eten was redelijk te noemen. Vooraf een "pittige" soep die aardig van smaak was. Een van de hoofdgerechten was met rundvlees. Het vlees was erg droog en in super kleine stukjes gesneden. Het andere hoofdgerecht met garnalen was redelijk van smaak met wel een goede bite. Het eten is hier wel aan de prijs. Bediening is vriendelijk. Decor: dat moet je smaak zijn. Zal bij een volgend bezoek aan Maastricht hier niet gaan eten.
Juliette J. Bourgondiër (2 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Al vaker in dit restaurant gegeten, maar nu viel het echter tegen. Groene curry met rundvlees, niet goed. Vlees in blokjes, droog. De groene curry maak ik zelf beter. Kokosmelk niet geproefd. Jammer, want met mijn glutenvrije dieet is dit een van de restaurants waar ik goed kan/kon eten. Vriendin had rode curry, die was veel lekkerder.
Bewetten . Fijnproever (6 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Voor ons de 2e keer dat we hier hebben gegeten. Deze keer binnen gegeten. Muziek stond erg hard. Voor- en hoofdgerechten waren smakelijk, echter niet bijzonder zoals bij andere Thaise restaurants. Soep kokos-kip en Masseman kip gekozen. Voor ons geen Tabkeaw meer.
Sjuul V. Gastronoom (17 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Altijd goed. Top gastvrouw! Alles vers, uit eigen keuken. Bijna wekelijks gaan we er eten en zijn. Og nooit teleurgesteld! Aanrader ,
Croque-Madame . Gastronoom (14 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Het decor was heel mooi, de bediening was ook erg aardig. Een van de serveersters kon van alles vertellen over de ingrediënten.
Het eten smaakte erg goed. De krabkoekjes raad ik onmiddellijk aan.
Veronique T. Gastronoom (57 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
We zijn een paar maanden geleden nog door Thailand getrokken en het eten hier in dit restaurant is wel iets minder lekker dan in Thailand maar is zeer zeker goed te noemen. We hebben lekker gegeten. Eerst een mix van voorgerechten die prima waren, met daarbij een heerlijke satay saus! daarna als hoofdgerecht een soort rijsttafel (staat helemaal achteraan op het menu op de laatste pagina, makkelijk over het hoofd te zien). Met 4 soorten gerechten. oa rundvlees in oestersaus, grote garnalen, kipfilet met groenten in een kerrieachtige setting en nog een vleesgerecht. Zeer smakelijk allemaal. Dessert hebben we niet gehad wel koffie en thee. Koffie was te slap, Thee was erg lekker. Leuke verse variaties die je in een thee-ei in je grote theeglas kreeg. Aanrader dit restaurant! Vriendelijke bediening, niets mis mee.
Chaos . Gastronoom (21 recensies) 4,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Voorgerechten, satay en octopus, zijn goed. Grote porties, uitstekende sausjes erbij. Vooral de pindasaus bij de satay is prima in orde. De verwachtingen voor de hoofdgerechten zijn dan ook hooggespannen. Helaas, helaas maken ze deze verwachtingen totaal niet waar. Allebei de currys die we krijgen, panang & groen, zijn heel ver onder de maat. Misschien is het niet eerlijk om dit te vergelijken met een curry in Thailand maar dit is wel heel veel minder. Veel te veel vlees, droog rundvlees van slechte kwaliteit, met maar minimale groente en daadwerkelijke curry. Absurd om hier bijna 20 euro voor te vragen. Voor een werkelijk goede curry zou ik het graag overhebben maar dit is echt belachelijk.
Ineens is storend ook dat het personeel afstandelijk en eigenlijk ook gewoon niet vriendelijk is. Helaas duurt het lang voor we daadwerkelijk weg kunnen. De tafel wordt wel afgeruimd maar niemand komt eens vragen of je nog iets van een dessert of koffie zou willen of, zoals in ons geval, wilt betalen en zo snel mogelijk weg wilt gaan.
Alex S. Gastronoom (10 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Zowel de soep vooraf als de hoofdmaaltijd smaakte prima. Toch redelijk pittig maar goed te doen voor Nederlanders. De maaltijden werden opvallend snel opgediend, wat voor mij prima was, maar misschien niet voor iedereen. De zaak en de service zijn OK, maar niet heel bijzonder.
Levenssgenieter . Gastronoom (32 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Onverwacht hier aan gekomen. Ambiance, netjes maar niet buitengewoon. De ontvangst was vriendelijk. Een grote menu kaart met veel verschillende gerechten. We kozen voor een kant en klaar menu en dat was meer dan de moeite waard. Een selectie van verschillende voorgerechtjes mooi gepresenteerd om blauw-wit porselein met mooi Thais bestek. De viskoekjes waren heerlijk evenals de kip satay die een lekkere saus had met een duidelijk andere smaak dan we in de Indische keuken gewend zijn. Daarna een grote schaal met 4gerechten, allemaal anders van smaak en het zag er mooi uit. Rundvlees, kip, garnalen , varkensvlees. Zonder uitzondering heerlijk.De huiswijn was lekker, maar niet bijzonder, maar netjes in een wijnkoeler zodat het goed op temperatuur bleef.
De bediening was vriendelijk maar afstandelijk.
We zijn geëindigd met koffie, want voor het ijs hadden we geen plaats meer. Dit restaurant serveert echt Thais eten, waarbij de scherpte iets aangepast is aan de Nederlandse smaak, maar als je het authentiek Thais-scherp wilt hebben, kun je dat zeker krijgen.
Wij houden dit restaurant op ons lijstje staan! Prima adres!

JanNaaktgeboren . Gastronoom (11 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Dit restaurantje is een leuke verrassing in Maastricht! Je moet even weten waar het is want je kijkt er zo overheen als je langsloopt. Ik heb maar 1 keer een betere curry geproefd en dat was in Thailand zelf, dus dat doen ze goed! Bediening was vriendelijk, attent en niet al te nadrukkelijk aanwezig. Het decor is prima, maar niets bijzonders, hoeft ook niet.. de gerechten die geserveerd worden maken dit een fijne locatie om te eten!
Yasmine K. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Als je een fantastisch Thais restaurant zoekt moet je hier zijn. Zelf komen wij beide uit de horeca en houden van goed en puur eten en dit restaurant voldoet aan alle eisen. Wij hebben heerlijk buiten op het terrasje gegeten. Als voorgerecht Thaise viskoekjes, 1 van onze favorieten. Deze stonden snel op tafel en smaakten voortreffelijk! Als hoofdgerecht beide een curry, een met vlees en een met scampi's, werkelijk waar fantastisch. De bediening is erg snel en het eten word snel geserveerd. Een echte aanrader als je in Maastricht bent.
Swanna . Gastronoom (10 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Zeer gastvrije en kundige bediening. Bij binnenkomst werd meteen aangeboden om onze jas in de garderobe te hangen. Mooie ambiance met apart Thais serviesgoed en koperen bestek. Vriendelijke gastvrouwen die desgevraagd uitgebreid uitleg geven over de gerechten en ook actief meedenken wat je het best kunt bestellen. Jammer genoeg zijn wij niet zo'n grote eters, wij zouden graag het 3-gangen menu besteld hebben. In overleg met de gastvrouw kozen we voor alleen het hoofdgerecht van het menu, een combinatie van 4 gerechten, varkensvlees, bief, garnalen en kip met heel verschillende groenten en sauzen. Sublieme smaken, alles even vers en heerlijk. Wat ik ook erg positief vind is dat álle gerechten van de zeer uitgebreide kaart vegetarisch kunnen worden besteld. Absoluut een grote aanrader dit restaurant!
Awh . Gastronoom (20 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
We namen het Tabkeaw menu en hebben voortreffelijk gegeten!Toelichting bij de gerechten en vriendelijke en attente service.
Bram D. 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Het eten was heerlijk, het menu is redelijk aan de prijs, maar heerlijk bereid en goed van smaak.Helaas was de rest van de beleving van ontvangst tot aan bediening matig tot slecht. Een zeer lauwe ontvangst waarbij gezwaaid werd in de richting van 2 lege tafeltjes. Iets te drinken besteld en na hier na 10 minuten nogmaals om gevraagd te hebben werd het verkeerde gebracht. Bestek voor het hoofdgerecht dat nog net niet neergegooid werd op tafel, maar het scheelde weinig... Erg jammer, want met meer zorg voor bediening (misschien zelfs eens vragen of alles naar wens is???) zou dit een hele goede ervaring kunnen zijn geweest. Gemiste kans!
Rene V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Het eten smaakt als in Thailand en wordt met een glimlach en persoonlijke aandacht geserveerd. Gezellig interieur met heel veel Thaise accenten. Eten/menu kan op vraag naar eigen smaak worden aangepast. Een echte aanrader!!