Taberna dushi

40-A Pannekoekstraat 3011 LH Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Taberna dushi

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Voordelig
Karinne L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Klein en fijn, zowel de locatie, de vriendelijke bediening en het heerlijke eten nodigen uit naar herhaling! Vrijdagavond 30 september, na 21u nog konden wij met tweetjes nog gerust aanschuiven aan een tafeltje waar wij uitstekend bediend zijn. De tip van de gastvrouw dat 3 gerchten ruim voldoende zou zijn voor 2 personen was niet teveel gezegd. Wij konden ons echter niet inhouden en hebben meer dan voldoende gehad aan de 4 gerechten die wij hadden uitgekozen: maiskolven, pompoen met schimmelkaas, gebakken funchi met kaas en overheerlijke geitenvlees. En wat wij over hadden, kregen wij mooi ingepakt mee naar huis, toen we daar om vroegen. Klasse!!!
Mark O.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Erna, die ene extra Dushi bal, dat doet de rest vergeten zeg ik met een big smile. Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Een gastvrouw zoals een gastvrouw hoort te zijn, attent spontaan maar nooit overdreven. Prijs kwaliteit verhouding is super goed. Dank voor de gastvrijheid en het heerlijke eten. Mij (ons) zie je vaker
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk gegeten op het terras, dat wel wat opgevrolijkt mag worden, binnen ziet het er nl erg leuk uit. We hadden stoof van geit, bakkeljauw en gebakken banaan, alles tropisch lekker, daarbij een fijne bediening, prima!
Suzanne A.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We stapte deze zaak binnen en voelde ons gelijk thuis zelfs mijn schoenen uit gedaan ;). Zeer vriendelijk en rustgevende bediening. Eenvoudige maar super diverse kaart. Eten was food voor je soul. Subliem! Er werd goed geadviseerd over hoeveelheid die je moest bestellen. Gratis water werd ook gewoon al op je tafel gezet. Prijs/ kwaliteit verhouding is goed pp rond 30€. We komen zeker terug als we weer in buurt zijn.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Tropisch gezellig is het hier. Rotterdamse hartelijkheid met een Caribisch sausje. Je voelt je gelijk op je gemak en neemt de tijd. De gerechten zijn stevig en onopgesmukt. Zoete aardappelen met knoflook, geitenstoof, je proeft wat weg. Geen haute cuisine, wel oorspronkelijk en lekker eten. Gerechtjes kun je delen. Bij de koffie een goeie rum, er staan er vier op de kaart. Fijne afsluiting! En de rekening valt mee.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Wat is en blijft dit toch een heerlijk eettentje! Door de mix van de mediterrane en Caraïbische keuken waan je jezelf in semi-tropische sferen. Een en ander wordt versterkt door de inrichting met prachtige pasteltinten en gadgets uit de Antillen. De lekkere en gezonde porties zijn niet klein dus kijk uit hoeveel je bestelt ook al ga je voor de grote trek. De bediening is daarnaast super attent. Ik hoop echt dat deze resto zichzelf blijft in de snel veranderende - nu: trendy - Pannekoekstraat.
Glamour80 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Dushi ballen, oftewel de (Arubaanse kroketten) hmmmm die waren verrukkelijk !!! Ook de Bakeljauw stoba (stoofpotje van gedroogde gezouten kabeljauw) met gebakken banaan was om te smullen. Tip: is wel handig om te reserveren, taberna dushi is een klein knus gezellig restaurant, ze zijn snel volgeboekt.
Tonny V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het eten was erg lekker en verrassend. Vooral het proeven van verschillende gerechtjes door ze met elkaar te delen was een aangename ervaring van verschillende wereldsmaken. Een heerlijk avondje tafelen. Het was een tikkie rumoerig wat jammer was voor tafelgesprekken maar dat gaf ook een gezellige ongedwongen sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar!
Ytsejam .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
De keuze voor niet-vegetarische gerechten is zeer beperkt. We hebben per persoon elk vleesgerecht op de kaart besteld, maar het was verre van genoeg. Dan nog maar wat bestellen, maar uiteindelijk zaten we aan bijna 150 euro voor drie personen, wat echt teveel is voor een avondje tafelen (zonder toetje en koffie) in een simpel eetcafé als dit. De spareribs waren best lekker, maar met een beetje moeite maak je ze zelf minstens zo lekker. De vegetarische bijgerechten zagen er (op de kaart althans) niet altijd even smakelijk uit. Ook de tip van de kelner, iets van salade met avocado, maak je in een handomdraai zelf, en dan (veel) lekkerder. Jammer van die prijs! De omgeving is bijzonder luidruchtig en daardoor niet ontspannen: we moesten bijna tegen elkaar schreeuwen om ons enigszins verstaanbaar te maken. Wat een prijzige, herrierijke en matig smakende avond. Dit niet meer.
Sabina D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Geweldig restaurant. . Super lekker eten. Bediening is vriendelijk en gastvrij. Nemen ook allergieën serieus. Veel eten voor een klein prijsje. 1 van mijn favorieten in Rotterdam.
Carol G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Afgelopen zaterdag aangeschoven bij Taberna Dushi. Gezellige knusse sfeer in het restaurant. Niet te groot. We hebben gekozen voor brood met aioli, garnalen, vis, kip en de bietensalade. Ruim voldoende voor 2 personen. De gerechtjes zijn net even anders dan anders maar zo smaakvol en lekker. Als toetje hebben we de brownietaart genomen.. Heerlijke afsluiter van de maaltijd. Fijn dat je hier ook gewoon een karafje water aan tafel krijgt! Hier kom ik zeker terug!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Omdat ik me voorgenomen heb dit jaar ieder restaurant bezoek met een recensie te belonen, schrijf ik in korte tijd een 2e over Dushi.
Dit keer niet samen met mijn vriendin gegeten, maar met een gezelschap van 8 personen. (2 kids, 6 volwassenen)
Het ontvangst als altijd erg vriendelijk. Onze ober was zeer attent door ons te adviseren om in 2 ronden te eten. Iets wat we met zijn tweetjes eigenlijk nooit doen. Goed advies!
Het eten, als vanouds. De spareribs, de kip, de zuurkoolsalade, natuurlijk de bietjes met extra yoghurt (aanrader) en wat een voortreffelijk eendenborst.
Van alle wat we op tafel hebben laten zetten, was het oordeel uitmuntend. Van Jong (de kippies en de ribben) tot oud (de eendenborst) Iedereen heeft uitgebreid zitten smullen.
De variatie op tafel was groot en tot ieders tevredenheid.
De geserveerde wijn was ook zeer goed. De prijzen voor de wijn en sterke drank noem ik eigenlijk nooit, maar prijs kwaliteit verhouding behoren echt tot de betere in de stad. Zelden dat ik voor maar 25 euro zo'n fijne wijn gepresenteerd krijg.

Het decor! Gezellig druk binnen.
R. Van Zon V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Eten is prima. Geen culinaire hoogstandjes, maar wel lekkere en ook creatieve gerechtjes. Bediening was attent, correct en snel. Echt een aanrader en wij komen hier zeker terug.
Enig klein minpuntje: de eigenaresse kletst eindeloos met vaste klanten en laat contact met nieuwe klanten aan haar personeel over. Dat voelt niet echt welkom.
Terence A.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Taberna Dushi was voor mij echt een ware ontdekkingsreis. De Caribische gerechten waren echt super. Funchi hasa ku keshi (gefrituurde polenta met kaas) was top in combinatie met de runderstoofpot. De Rode linzen salade met feta en dadels was verrassend fris en echt lekker en de eendenborst en de Calamares fritos (gefrituurde inktvis) met remoulade saus waren twee gerechten die prima samen gingen met de rest. Niet te vergeten de maagvuller Zoet aardappel in romige knoflooksaus en een wijntje (aangeraden door de eigenaresse) maakte onze avond compleet. Een aanrader want dit is nou out of the box uiteten gaan.
RotterdamFood .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Hier kan je heerlijk eten. Iedere week een wisselende menu. Altijd wel wat lekkers voor een ieder. De desserts zijn erg lekker vooral de beroemde kesio en de brownietaart met dulce leche, echt hemels! Zou ik iedere dag kunnen eten (-: Jammer alleen in het weekend op de menukaart. Tip: maak het een vast onderdeel van de menukaart!
Koos J.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Regelmatig eet ik bij Taberna Dushi, maar niet eerder schreef ik een recensie. Onlangs at ik hier met een vriend. Naast dat het eten van zeer goede kwaliteit is (zeker in verhouding tot de lage prijs), worden er ook flinke porties geserveerd. Aangezien ik hier vaker eet, houd ik daarmee rekening bij het bestellen, maar wat mij betreft zouden de gerechtjes best iets kleiner mogen. Zo kunnen er meer verschillende worden gekozen wanneer gasten met zijn tweeën komen eten. De prijs kan wat mij betreft gewoon gelijk blijven. De kaart bestaat trouwens voor een groot gedeelte uit vegetarische gerechten en wisselt elke dag een beetje. De service is goed, Erna (de eigenaresse) komt altijd even een praatje maken en schuift soms zelfs even aan als het later op de avond wat rustiger wordt. Het decor is wat oud, maar wel gezellig. Zeker een aanrader!
Lucya .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Ons favoriete Rotterdamse restaurant. We houden niet van gerechten die vooral bestaan uit vlees of vis met een sprietje groente en een halve aardappel als garnering. Dan zit je bij Dushi goed, want ze hebben heerlijke groentegerechten en salades. Wij aten onder meer de zoete aardappel in romige saus en de salade van zwarte bonen met meloen, aardbeien en feta. De keus uit vlees en vis is beperkt, maar ook daar weet de kok raad mee; de dorade met pittige saus en het runderstoofvlees waren prima. Het concept – met z'n allen diverse gerechten bestellen en delen – is ook sympathiek. Evenals de bediening. Enige minpuntje is de akoestiek; door de gladde wanden is het al snel lawaaiig; maar dat komt ook doordat de ongedwongen sfeer geanimeerde gesprekken stimuleert.
Fritsi .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heb hier met collega's diverse gerechten die op de menu kaart stonden gegeten: vlees, vis en groenten gerechten. De vlees en vis gerechten waren redelijk goed, de groenten gerechten vielen tegen, nagerecht was goed. Eten is op een niveau van een goed eetcafé. Maar voor het geld dat je hier dan kwijt bent, rond de 40 euro, kan je in echt goede restaurants een drie gangen menu eten.
Mandy V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Een bezoek aan Taberna Dushi is eigenlijk altijd weer een feestje. Het eten is er heerlijk en het personeel zorgt ervoor dat er een fijne ongedwongen sfeer hangt. Met Latin muziek op de achtergrond en het Caribische interieur waan je je zelfs in de winter even helemaal ergens anders. De spareribs, kip en stoofpotjes zijn perfect van smaak en ontzettend mals. De kaart is met ongeveer 15-20 gerechten vrij compact. Maar er is voor ieder wat wils; vlees, vis, vegetarisch en salades. De tips op de kaart zijn ook zeker de moeite waard. Je kunt de gerechten het beste samen delen. Met 2 personen heb je aan 3-4 gerechten ruim voldoende. Inclusief drankjes ben je ongeveer rond de €30pp kwijt; en dan heb je echt een top maaltijd én avond gehad. Oja, je kunt hier ook prima terecht voor cocktails of ginger beer! Ideaal voor de zwoele zomeravonden!
Jaqueline R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Hallo allen, Ik heb een tijdje geleden samen met mij Jamaicaanse vriendin bij Taberna Dushi gegeten, sindsdien heb ik aan bijna heel mijn vriendenkring de tip gegeven om een keer bij Taberna Dushi te gaan eten! Zelf kom ik van de Kaapverdische eilanden en heb er niet 2 maar 3 super lekker gegeten bij Taberna Dushi. Ik heb ook veel vrienden van de Antillen die niet afweten van Taberna Dushi maar dankzij mij slaan sommige vrienden van mij Vapiano tegenwoordig over op de shopping uitjes in Rotterdam, om bij Taberna Dushi te eten. Voor Vapiano had ik in het begin ook veel mond op mond reclame gemaakt. Mijn favoriet is trouwens de zoete aardappels in roomsaus. Het personeel heeft niet echt een indruk achtergelaten dat uitblinkt ofzo, wel moet ik zeggen dat de kok super knap is ( naar mijn mening ). Ik woon voor mijn studie in België en zal morgen in Rotterdam zijn, hopelijk kan ik mijn stiefvader overhalen om daar weer te gaan eten. Aangezien hij betaald hahaha