't Zwaantje

Meer informatie over restaurant 't Zwaantje

Maandag t/m Zondag vanaf 16:30

Hans V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Tja, we kunnen natuurlijk kritisch doen over de tourist traps maar ik vind dat toeristen helemaal niet gek uit zijn bij 't Zwaantje. Decor geheel oud Hollands en wel typisch Amsterdams. De kaart is divers genoeg voor vis, vlees en zelfs vegetarisch. De prijzen zijn zeer redelijk en verwacht daarvoor dan geen haut cuisine maar een redelijke biefstuk met lekker patatten, verse salade voor de vitamientjes, leuke joviale bediening. Op de andere borden zag ik visjes, gamba's, mosselen en voor zover ik kon zien had men het er naar de zin. Laten we eerlijk zijn, dit beveel je toch liever aan dan een laffe pizza van een keten?
Han M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Wollig aangekleed restaurant. Doet een beetje aan als een oud cafe. Een beetje moderner en lichter zou het een stuk gezelliger maken. De bediening was een bekende van me en dan is het natuurlijk als gauw gezellig. Het eten is niet geweldig maar gewoon goed. Echt eetcafe voedsel. De saté was goed de spareribs lekker mals en smakelijk maar niet echt in de buurt van een vlammetje geweest.
Het lekkere knapperige randje zit er niet aan. De patat is niet slap maar mag wat meer door gebakken! Al met al scoren ze ergens tussen matig en goed. Verwacht geen culinaire hoogstandjes.
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij 't zwaantje, recensies waren goed maar de ervaring was stukken minder. Het décor moet je van houden, echt hollands met van alles aan de muur voor toeristen zeker leuk! Het tafelkleed is wel wat vies om daarop te moeten eten.....
Ik had gekozen voor de zalmforel, gegrilld - kreeg een hele vis met alles erop en eraan zag er prima uit. Maar uiteindelijk was de vis smakeloos, saus kwam er niet bij want dat was niet nodig volgens de bediening , de groentes die erbij zaten en die je erbij kreeg in een schaaltje waren doorgekookt en smakeloos. De service was prima behalve dat we geen water uit de kraan konden krijgen als tafelwater, vandaar ook daar het wat lage cijfer voor service. Al-met-al geen beste ervaring....
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Ik/we komen regelmatig bij dit restaurant. Vaste kaart. Stamppotten in de winter en verder veel vlees- en vis gerechten. Geen spannende combinaties of creaties, wel lekker klaar gemaakt eten. Fantastische spare ribs, heerlijke biefstuk of stoofpotjes. Een mooi stukje zalm, tongfiletjes.... Alles met een glimlach geserveerd, heerlijke frietjes erbij en een mooie, knapperige, salade. Water van de tap komt per glas, zonder morren. Dat zou van mij een karafje mogen zijn, maar dat is dan ook echt mijn enige min puntje. Over een paar weken zitten we er vast weer. :-) Koffie of dame blanche toe. Hollandse pot op z'n best.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Na een 'museumdagje' hier terecht gekomen. Een lekker sfeertje met kleedjes op tafel en heel veel posters van concerten + ontelbare visitekaartjes van enthousiaste gasten. We kozen voor de gebakken mosselen met knapperige frieten en frisse salade, gewoon goed zoals 'bij moeder thuis', bijpassende witte huiswijn. Een zaak om je te wentelen in gezelligheid en goede smaak! We komen hier terug!
Sunny-2001 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
De locatie is leuk in de Jordaan. De inrichting doet je denken uit "bij oma thuis is de 50er jaren", wel grappig. Het eten was niet goed, de biefstuk was wel aardig maar de gebakken aardappeltjes waren bijzonder taai en erg donker, niet doorheen te komen. De groenten (wel 5 soorten in één schaaltje) was zonder smaak en kwam zo uit het water, 2 keiharde spruitjes en smakeloos. De frites die mijn man had waren prima dus heb ik daarvan meegegeten. Zijn gordon bleu was geen toppertje, het eten is veel te duur. Wij waren aan de vroege kant tegen half 7 en na een half uurtje kwam de "baas" binnen, die hoorden we mopperen tegen de 2 jongelui die in de bediening werken dat het veel te stil was, er waren 3 of 4 tafeltjes bezet. Toen wij weggingen tegen 8 uur zat het bijna helemaal vol, wel met touristen ! Wij komen hier niet meer terug.
Yvon M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Heerlijk gegeten oma stoofpotje erg lekker mijn vrouw kip met honing was erg goed bediening was spontaan wel erg druk maar dat is logies voor zo een tent komen zeker terug
Daisy B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Lekker Hollands eten, af en toe heel erg leuk, zeker omdat ik dat zelf nooit maak. Je vindt hier echt alle klassiekers en waant je zo weer bij opa en oma op bezoek. De gezellige bediening is in voor een praatje en reageert heel ontspannen en het restaurant oogt typisch Hollands decor met kleedjes op tafel en van alles leuks aan de muur.
Gerrie B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Nostalie, met familie in ons oude buurtje. De familie was heel gezellig, kwaliteit van het eten bar en boos. de bediening was ook nergens te bekennen. na lang wachten tussen voor en hoofdgerecht geen aandacht meer voor eventueel nagerecht of koffie. dus maar afrekenen en bij de ijssalon een heerlik ijsje en in cafe de jordaan een lekkere koffie gehaald.
Zwaantje is een "toeristenklapper" te duur, slecht eten, en waardeloze bediening.
Stefanie B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Met een groep hier gegeten en het was niet echt bijzonder te noemen. Het begon voor mij al niet best, bij mijn glas witte wijn was het niet mogelijk een glaasje water te krijgen. Nu snap ik heus dat je niet alleen een glas kraanwater kan bestellen, maar het niet serveren bij een glaasje wijn of koffie kan gewoon niet. Dan maar hopen dat het eten lekker is, maar helaas.
Ik had de varkenshaas, beetje droog, met een waterig champignonsausje, wel heerlijke frietjes trouwens! Al met al geen bijzondere ervaring, wel prima betaalbaar, maar voor dat geld is er veel beter te vinden in Amsterdam.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
Wat een afknapper. Mijn moeder komt tweede paasdag op bezoek in Amsterdam en ik wil haar verrassen. Ik maak een lijstje van restaurants waar ik haar wel mee naartoe wil nemen maar deze vallen stuk voor stuk af omdat ze allemaal gesloten zijn op maandag. Vervolgens heb ik op IENS gezocht en 't Zwaantje leek me wel wat. De menukaart zag er goed uit, bijna een acht gemiddeld als beoordeling, en het restaurant ligt in de buurt. Tot zover het goede nieuws. Het begon al met de quasi vriendelijke ober. De extra friet is nooit aangekomen en de wijn werd ook vergeten. Dan het eten. Als ik een vergelijk moet maken dan zou ik zeggen de gaarkeuken van een wegrestaurant. Dit heeft werkelijk niets met restaurantwaardige gerechten te maken. Bijvoorbeeld dat vreselijke blaadje sla en schijfje oneetbaar op de rand van het bord. De saus was waarschijnlijk opgewarmd in de magnetron. Een acht gemiddeld voor het eten: het is lachwekkend. En tot slot de inrichting waarvan sommigen klaarblijkelijk zo gecharmeerd zijn omdat het typisch Hollands zou zijn. Ik weet zeker dat Nederlanders met een inrichting als deze al decennialang dood zijn. Kortom: nooit meer.
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Duffe kleedjes op tafel, maar helemaal passend in het concept van t zwaantje. Aardige, vlotte bediening en een wisselende, maar veel terugkerende gerechten, die altijd lekker smaken. Een eetcafe die niets meer of minder is dan het pretendeert te zijn of misschien ook wel, want wat er op de kaart staat smaakt gewoon goed, ook al zijn het eenvoudige gerechten. Saté, stamppotten, goede biefstuk,... Wij kwamen hier al vaker en blijven dat doen.
Dewi O.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
't Zwaantje is voor mij een vast adres voor lekker en veel eten voor een goede prijs. Ik kom meestal niet verder dan Spareribs of mosselen maar dat is ook niet nodig, want die zijn heeeerlijk. Het is altijd gezellig druk bij 't Zwaantje, maar even aan de bar wachten is niet erg. De inrichting is heerlijk met kleedjes op tafel en de ontelbare rijen visitekaartjes langs de wand.
Casper D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Hier vandaag voor het eerst, en naar tevredenheid, gegeten. De keuken is eenvoudig (Hollands), maar de smaak en porties zijn dik in orde. De sfeer is ongedwongen en gezellig, en het personeel vonden wij zeer attent. Al met al een gezellige avond gehad voor een zeer schappelijke prijs!
Art .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Afgelopen jaren al een keer of 10 hier gegeten en altijd naar grote tevredenheid. Het is misschien niet verfijnd maar wel lekker en meer dan genoeg. Service is goed (verwacht geen formele bediening maar juist opgewekt met een grap).
Het is altijd vol dus reserveer wel op tijd.