't Zusje Doetinchem

Meer informatie over restaurant 't Zusje Doetinchem

7,2
MaMar18 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Voor de tweede keer wezen eten bij 't Zusje. Over de eerste keer al een recensie geschreven.

Wat vooral de eerste keer opviel (behalve het goede eten) was de lange wachttijd tussen de gerechten door. Bij binnenkomst werd gevraagd of we al eerder waren geweest en wat we er toen van vonden. Uitgelegd dat we de vorige keer erg tevreden waren over het eten, maar het wel wat lang vonden duren. Hier had de meneer ook zeker iets mee gedaan want er werd gedurende de avond een aantal keer gevraagd of alles naar wens was.

Uiteindelijk hebben we er heerlijk gegeten, ruime keuze van de kaart. Op het moment dat het de "top tijd" met bestellingen hebben ze het wat lastig om de door hun gestreefde maximale 20 minuten wachttijd te halen. Ga er vanuit dat je lekker de hele avond zit en als ze de tijden van de rondes rond de 20 minuten kunnen houden heeft Doetinchem er een prima restaurant bij.
Harry T.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
We waren met z'n vieren en praten veel en graag. Daarom hebben we waarschijnlijk niets gemerkt van lange wachttijden bij het Zusje in Doetinchem. We hadden ook een vol en voldaan gevoel toen we gingen want we zaten 5 uur lang te genieten (en te schransen, wat een lekkere toetjes zeg...)
Pluspunten:
Veel keuze, gevarieerd eten.
Vriendelijke bediening.
Prachtige atmosfeer.
Mooie, schone w.c.'s.
Minpunt:
Vaker genoemd: geen karaf kraanwater op tafel.
Meestal gaan we weg als we dit soort onzin te horen krijgen, maar we zijn blijven zitten vanwege het steunen van een waterproject in Nigeria.
Achteraf bedachten we dat dat eigenlijk dom was: je betaalt €3,75 voor een fles Chaudfontaine van 0,75 liter. Zusje verdient daar flink geld aan MAAR €0,25 is voor het goede doel.
Hallo Zusje, als je een statement wilt maken, zet dan een karaf kraanwater (kraanwater heeft in Nederland een voortreffelijke kwaliteit) op tafel en daar willen we best €2,00 voor betalen als jullie dat geld doneren in een waterproject. Kijk, dan ben je goed bezig.

Harry en Agnes Thissen
Arie_ .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Gisteravond met 4 personen hier gegeten. Eten is prima, hoewel de tijd tussen de "rondes" wel erg lang duurde (minimaal een half uur).
Waar ik me wel vreselijk aan gestoord heb, is het feit dat er geen kraanwater geschonken wordt. Dit is blijkbaar policy van 't Zusje, omdat er misbruik van gemaakt zou worden (?). Bij elk ander restaurant in Doetinchem wordt bij een glaasje wijn (of een kopje koffie) gewoon kraanwater geschonken (als er om gevraagd wordt).
Erg jammer, dus voorlopig zien ze mij hier niet meer terug.
Rita K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We zijn met z'n vijfen wezen eten leuk concept.Zilaatsen goed ingedeeld ondanks de drukte geen last van andere gasten.
Het eten was lekker smakelijk en lekker op temperatuur. Moesten soms wel lang wachten.
op de volgende gang, dus een avond vullend programma , niks mis mee.
Wat wel raar is als je zo'n hele avond zit, dus ook de nodige wijntjes drinkt, dat je geen kraan water kan krijgen dus een dure fles water moet bestellen slechte service!!!!
Vaerny C.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Met een vriendin bij 't Zusje gegeten. Mijn reservering werd per sms bevestigd, waarna ik nog een bericht kreeg met de vraag of er allergieën zijn. Deze heb ik en het was erg prettig dit ruim van tevoren door te kunnen geven.
Gezien het weer zaten wij buiten. Ik kreeg formulieren met bij elk gerecht genoteerd wat de kok weg moest laten ivm allergie. Dit was ook voor mij erg overzichtelijk.
Een erg goede en fijne service!

Graag hadden ook wij een karaf water besteld, maar helaas is dit tegen het beleid van het moederbedrijf in. Een karaf water kon alleen besteld worden bij bestelling van een fles wijn. Ook en glas water kon helaas ook niet.

Gerechten werden mooi geserveerd en alles kwam tegelijk. De warme gerechten kwamen op warme bordjes, waardoor het ook warm bleef.

Al met al heerlijk gegeten!
Ingeee81 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Er was het eea niet goed gegaan met de boeking, maar uiteindelijk toch een tafel buiten gekregen. De bediening kwam rommelig over en er waren ook geen messen genoeg!?! Dat was raar....
Het eten smaakte wel lekker en ook de app waarbij je gestimuleerd wordt je mobiel niet te gebruiken is leuk bedacht!
Renee T.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Enige tijd geleden op een maandag hier gegeten. Met personen. De verwachtingen waren best hoog. 2x eerder konden wij een halve week van tevoren niet terrecht en zouden wij beter een maand van tevoren kunnen reserveren...
Ook nu was het best druk. Zeker voor een maandag. Er lijkt geen 2 uur te worden gehanteerd, wat prettig is, maar ook noodzakelijk. Hier houd de positieve ervaring, naast de inrichting dan helaas ook op.
Het duurde erg lang voor wij de bestelde drankjes kregen, zolang dat ik bang was dat we ons eten eerder zouden krijgen dan ons drankje. Dit was niet het geval. Het eten liet nog langer op zich wachten. Wel kreeg de hele tafel zijn bestelling tegelijk. Dit kwam alleen de temperatuur dan weer niet ten goede. Dit tempo is de hele avond zo gebleven.
Het eten is niet slecht, maar op zijn zachtst gezegt ook niet bijzonder. De glazen waar de vorige recencent op doelde, kan ik mij geheel bij aansluiten. Ik dacht eerst nog. Hoeveel kan er mis zijn met een wijnglas? Het is echter inderdaad een erg klein glas die je, afgezien van het plaatselijke pannenkoekenhuis, eigenlijk niet meer tegenkomt. Ook nog eens zeer beperkt gevuld.
Wij zijn toch iet wat telleurgesteld vertrokken. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog geschaald.
Bieleveldtsuzanzusje .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Wij waren hier dinsdag 17 mei met 5 personen ter gelegenheid van de verjaardag van mijn moeder. Allereerst kom je binnen in een prachtig pand, modern, klassiek in mijn beleving. Zeker aan te bevelen is, als je beneden hebt gereserveerd, om even een kijkje te nemen op de 1e verdieping. Zo mogelijk nog mooier dan beneden. Ik vind persoonlijk dat je zo'n zaak ook in grote steden, als Amsterdam, Rotterdam etc. zou kunnen aantreffen, maar toch heel knus en gezellig.
Het eten en de bediening waren ook super ! Allemaal lekkere kleine hapjes en heel gezellig eten, omdat je elke keer een nieuwe ronde krijgt. De bediening, ( voornamelijk Dave die onze tafel bediende ) , was heel vriendelijk en correct. En het eten, nogmaals, heerlijk. Wat ik echt een aanrader vind zijn de ossehaaspuntjes Thai style. Maar ik heb in 1 avond natuurlijk nog niet alles kunnen proeven.

De enige 2 minpuntjes vonden wij dat je geen gewoon ( kraan ) water kan bestellen, terwijl 4 van ons dat graag wilde voor bij de wijn. Dat komt erg ongastvrij over vind ik. Ik denk dat je gewoon standaard een karaf water op tafel moet zetten ( als mensen dat willen natuurlijk ), want nu zou je dan een fles Spa Blauw moeten bestellen voor 3,80 euro! Sorry , maar dat vind ik belachelijk duur en zou gasten weleens voor de borst kunnen stoten. Wij hebben er dan ook voor gekozen om geen water te drinken. En de wijn was niet bijzonder. ( seizoenswijn, Pinot Grigio ) en ook in vrij kleine glazen terwijl jullie daarnaast hele mooie waterglazen hadden staan, waar je de wijn ook in zou kunnen doen. Staat net iets leuker en professioneler vind ik. Dit vind ik jammer want verder was de hele avond fantastisch, lekker, mooie locatie en vriendelijke bediening.

Dit is slechts bedoeld als positieve kritiek. Hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Met vriendelijke groet,

Suzan Bieleveldt.