't Zeeltje

6,6
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Ton v. D.
Wij hebben al jaren goede ervaring met ’t Zeeltje in Bleiswijk.
Zowel het contact met de medewerkers, als de kwaliteit en het prijsniveau maken altijd een positieve indruk. We komen daar met familie en vrienden die door ervaring met klasse restaurants mogen oordelen. Bij voorbeeld oordeel “zeer goed” voor de Gamba’s in knoflook olie, Tournedos met friet, Dame Blanche en koffie.
In recensies ben ik negatieve beoordelingen tegen gekomen die ik niet begrijp.
Dat er bij de ingang friet over de toonbank wordt verkocht wil nog niet zeggen dat in het restaurant een, overigens uitstekende, Tournedos voor de prijs van een balgehakt kan worden geleverd.
De sfeer is prettig. Het kan er wel druk zijn. Dat is een goed teken.
Beslist een tafeltje reserveren.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Vandaag met het heerlijke weer op het terras gegeten. Er waren ongeveer 7 tafels bezet, hoe drukker het werd des te chaotische het werd. We hadden vooraf een stokbroodje met kruidenboter besteld, dit was lekker warm maar de hoeveelheid kruidenboter was matig. Na het vragen van nog wat boter kregen wij dit maar werd er uiteindelijk wel 2 euro bij de rekening gezet. Vervolgens hebben wij zeker 30 min gewacht tot dat wij onze gerechten kregen. kip met stroganoff, spare ribs en een pannenkoek. Ook hierbij waren de sausjes erg matig en ook hier weer bij besteld wat ook weer op de rekening te zien was. Spare ribs waren goed, Kip was erg droog. Aardappeltjes en friet waren goed, salade was niet smakelijk.
Tijdens het eten wilde wij wat te drinken bestellen maar om een medewerker aan tafel te krijgen bleek vrij lastig aangezien, denk ik een vaste gast, erg interessant was omdat alle 4 de medewerkers om die tafel stonden. En geen aandacht hadden voor de andere gasten.
Wij hebben het toetje maar laten zitten aangezien onze tafel werd afgeruimd en ons niet gevraagd werd of wij nog wat wilden.
Vervolgens maar een lekker ijsje gehaald bij de plaatselijke patatzaak.
Ethmulder .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Eten is hier altijd goed! Vers vlees en groente. Met mooi weer op het terras gezeten en dus uitzicht op groen en water. Attente bediening!
Mike1986 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we met een groep gegeten bij 't Zeeltje. Op een mooie locatie nabij het water stond er een soort camping blokhut/winkel op ons te wachten. Via een bruin café-achtige ruimte, met de daarbij horende verslonste stamgasten, werden we door een vriendelijke blonde serveerster naar onze tafel gebracht, die in een plastic serre met dakramen stond.
Hier werd het serveren helaas door twee andere dames overgenomen. We kregen het idee dat we op de lokale markt vis aan het kopen waren.
De gerechten werden met prima patatjes en aardappeltjes geserveerd. De garnering was droog en slap.
De zalmlende was goed van smaak en kleur. Wel wat vettig, maar de frisse tomaatjes maakte dit goed.
De tournedos was ook goed. Geen op of aanmerkingen hier.
De schnitzel werd via de AH en de frituur platgeslagen geserveerd.
Bij het uiten dat de soep te zout was, werd dit gevoel niet gehoord en weggewuifd. Wel werd het van de rekening gehaald. Tot slot kregen we een bleke, niet gare, degerige pannenkoek met plakjes voorverpakte totsti-kaas.
Het opnemen van de bestelling van koffie en thee verliep chaotisch en moest 3x over.
Al met al kunnen het decor en een aantal serveersters een opfrisser gebruiken. Qua prijs/kwaliteit van het eten moeten we helaas oordelen dat de prijs wat aan de hoge kant lag voor wat je kreeg.
Niet voor herhaling vatbaar.
Nele G.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Lunch is goed maar niet meer dan dat en heel duur voor wat het maar is ! Decor is oud en donker , mooie lokatie maar een up date zou mooi zijn !
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Gisteren hadden wij (3 vrienden) wel zin in een lekker biertje, en besloten dat te gaan drinken bij 't Zeeltje; een prachtig in het groen gelegen restaurantje met uitzicht op het park (recreatiegebied Rottemeren - Bleiswijkse zoom).
We dronken Affligem blond, Erdinger Weiz en gewoon pils van de tap, en waren in opperbeste stemming, maar eigenlijk helemaal niet van plan om daar ook wat te gaan eten.
Toen 1 van ons drieën ineens met iemand mee kon rijden en spontaan aanbood de drankrekening te betalen, waardoor wij (2 overgebleven vrienden) geld over hielden voor een hapje, besloten we maar even te kijken wat de kok ons voor kon schotelen.
Buiten de kaart om was er vers gevangen snoekbaars, waar ik wel heel veel zin in had, en een stoofpotje van wild. Onze zeer gezellige, vrolijke, spraakzame en behulpzame serveerster had slecht nieuws betreffende de snoekbaars, want die bleek op te zijn, maar ze kon het stoofpotje van harte aanbevelen.
Dat bleek geen verkeerde keus, daar dat stoofpotje - met een heerlijk gekruid aardappelpureetje (basilicum?), patatten + verse salade - ons voortreffelijk smaakte.
Intussen was het donker geworden, en de grote serre waar we zaten veranderd in een heel sfeervol verlichte ruimte met romantische uitstraling. We dronken nog een rood wijntje (Merlot) en sloten af met een heerlijk prima verzorgd kaasplankje, met naast de kazen wat noten- en vijgenbrood + een een bakje tomatensalsa.
Het was allemaal zeer naar onze tevredenheid, en ook nog heel betaalbaar.
Wij zeggen dus: mocht u in de buurt zijn, ga dan daar vooral even buurten!
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Met broer en zussen ons jaarlijks etentje. Kip sathe spies was heerlijk maar de cordon bleu was vochtig en niet lekker. Om 20.40u werden er zonder pardon de zaak uitgebonjourd. De rekening werd aan de tafel gebracht met de mededeling dat ze nu gingen sluiten. Geen waarschuwing vooraf of we nog wat wilde gebruiken oid. Een beetje klant vriendelijkere benadering zou wel op z'n plaats zijn.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Voor de lunch gekozen voor een maaltijd salade met ossenhaas. De salade was niet aangemaakt en assortiment was nauwelijks verrassend, dus saai. Het vlees was te droog met zwarte randen. En dat allemaal voor 18,50. Bediening vriendelijk, maar kwam niet terug op de kritiek. Prachtig weer en een mooie lokatie.
Ppsand2 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Na de sauna lekker eten bij t zeeltje.
bierjte erbij !!
2x tournedo met gebakken aardappeltjes gekozen.2x doorbakken gevraagt en gekregen.alleen de gebakken aardappetjes waren geen gebakken schijfjes maar van die vierkante blokjes , het zelfde als korte patat. jammer.
de biefstuk was goed doorbakken , alleen het was geen biefstuk.
het vlees was dradig leek op varkenshaas. Vraag de jonge dame wat voor saus wilt u erbij. Denken wij dat dat bij die 20 euro van die biefstuk zit.Nee hoor op de rekening 2 x € 2.80 voor de saus. Gelukkig was het bier koud.

Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2012
Lekker gegeten. De pompoensoep was lekker maar niet zo homogeen (niet zo goed doorgeroerd). De varkenshaas was erg lekker, met frites. De groente erbij stelde niet zoveel voor. Sfeervolle omgeving en vriendelijke bediening.
Kalodibo .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
Ik was hier op uitnodiging van een zakenrelatie met een klant uit Zwitserland. Het was er erg druk, we hadden bijna de laatste tafel tijdens de lunch. Onze Zwitserse klant had nog nooit mosterdsoep gegeten dus dit was zijn eerste keer. Smaakte erg goed. Verder uitsmijters, ommeletten en broodje met hamburger gegeten. Zag er allemaal goed uit al mogen de porties best wat ruimer, hier heb ik voor de lunch niet genoeg aan. Het restaurant is mooi gelegen in het groen en aan de rotte meren. Het interieur is wat saai.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Sinds 't Zeeltje in 2006 door het AD uitgeroepen is als beste terras in de regio, is het een beetje stil blijven staan.

De locatie (vlak aan de Rotte) en de bediening zijn nog steeds fantastisch, maar de prijzen zijn gestegen, terwijl de kwaliteit een paar jaar achterblijft.
Wij lunchten met een pannenkoek (erg klef) en een broodje warm vlees -> %u20AC8,50 voor een zacht wit broodje met kledder fricandeau is echt veel te veel...

Blijft wel een aanrader voor gezinnen met kleintjes; vanaf het terras heb je zicht op een kleine speeltuin een midgetgolfbaan en de kinderboerderij is ook vlakbij.