't Weesperplein

Lang

Jouw recensie over het restaurant 't Weesperplein

Iris R.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Zeer vervelende ervaring! We zijn niet eens aan eten en drinken toe gekomen. Bediening negeerde ons lang na binnenkomst. Toen we eindelijk bij de bar zijn gaan vragen om te mogen bestellen en we besteld hadden kwam men na ca 10 min vertellen dat ze deze bestelling niet gingen leveren, omdat ze niet meer van de kaart die gewoon op tafel lag leverden. Deze kaart gold tot 17 uur. Wij kwamen echter vóór 17 uur binnen, het stond niet op de kaart en anderen om ons heen die zelfs later waren binnengekomen kregen wel hun bestelling. Toen wij meldden dat we toch echt al een tijd zaten te wachten voordat we überhaupt konden bestellen werden we niet geloofd.
We voelden ons niet welkom!
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Het was jaren geleden dat ik hier had gegeten. Het eten was lekker, de bediening charmant maar ietsje onzeker. Er werd erg vaak gevraagd of het lekker was. We kregen ongevraagd brood: dat hoefden we niet (vriendin glutenallergie). Jammer dat het weer niet toestond dat we buiten aten.
arm .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Met drie vrouwen geluncht.
Cappuccino en droge witte wijn. Runderkroketten, kaaskroketjes en pulled pork.
Alleen het laatste smaakte niet zo. Het was veel, met salade maar het had een erg overheersende rooksmaak. En waarom denk ik dan, het is varkensvlees .
Brood was lekker, grove sneden wit en bruin. De bediening was niet heel vlot maar het was druk. (marktdag misschien ?), maar wel erg aardig. Erg gezellig zitten, jammer dat vandaag wegens de motregen de binnentuin geen optie was.

Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Besloten om weer eens een saté te eten bij Weesperplein. Bij binnenkomst is er aanvankelijk geen bediening om me op te vangen. Ik besluit om ondanks het beetje frisse weer buiten te gaan zitten op de sfeervolle binnenplaats, met de mogelijkheid om later naar binnen te verhuizen. De dame van de bediening kan zich nog herinneren dat ik de vorige keer op dezelfde plek zat en wat ik toen dronk (al bijna een jaar geleden!). Ze weet ook nog dat het brood toen lang duurde, dat komt nu vrijwel meteen. Zo attent maak je het zelden mee. De wijn van toen is er niet meer, maar ik krijg wel een andere geadviseerd. Ze biedt aan dat ik hem eerst mag proeven, maar er wordt door haar collega meteen een vol glas gebracht. Het smaakt gelukkig wel. De kaart is nieuw en aantrekkelijk, op een paar kleine schrijffoutjes na (bijv. "Contreau"). Vooraf neem ik de zalmrillette, heerlijk en leuk gepresenteerd. De huiskat komt bedelen. Vroeger had ik dat misschien leuk gevonden, maar nu vind ik dat dit niet in een restaurant thuishoort; hij klimt ook nog op een lege tafel om daar op te gaan zitten, lekker hygiënisch. Als hoofdgerecht dus de saté en die is OK. Achteraf nog een koffie en met twee wijn onder de €40 klaar, heel schappelijk. De bediening lijkt nog vriendelijker dan de vorige keer, maar laat wel soms een beetje op zich wachten bij het afruimen en bijschenken. De gerechten kunnen ook iets sneller komen. De bril van het toilet blijft niet omhoog staan. Voor de rest wel lekker gegeten in een aangename sfeer. Binnen het palet van restaurants in Weesp blijft het een aardig adres, maar niet uitzonderlijk.
W. M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gegeten met een Groupon surf en turf. Erg teleurstellend, een minimaal stukje vlees en 4 diepvriesgarnalen, geserveerd op een paar stukjes groente. Voor een kleine eter zelfs nog te weinig. Chardonnay was heerlijk, dat wel.
Zelfs met Groupon nog te duur.
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
't Weesperplein is al lang een vaste waarde in Weesp. Vanavond er spontaan gegeten in mijn eentje, op het achterterras. Een gezellige plek en nog net te doen qua temperatuur. Ik bestel een lekkere pinot grigio en de saté. Het brood komt na een tijdje en dan vrij snel daarna de saté. Foutje in de planning, het stond kennelijk net in de oven. Het is wel lekker warm. De saté is leuk geserveerd op een plankje, met frietjes in een miniatuur-frituurmandje, sla in een weckpot en atjar in een apart bakje. Het smaakt allemaal OK. Voor het dessert ga ik naar binnen en neem de Weesper soes (met chocolademousse en ijs) en een espresso, erg lekker. Onder de €30 ben ik klaar en heb ik lekker gegeten in een prima sfeer met vriendelijke bediening.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Via Groupon van een heerlijke surf&turf mogen genieten. Smaakte goed en de presentatie van de gerechten leuk!
Personeel vriendelijk en de sfeer prima.
Onze tafel was wel wat wiebelig en we zaten dicht op andere gasten. Er ging die avond ook hier en daar wel wat mis maar dit werd door t personeel keurig opgelost. Dus zou er zeker nog wel n keer terug komen.
Els K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Een mosselpannetje voor 2 besteld. Bij het openen van de deksel, kwamen er geen heerlijk aroma naar boven, de mosselen waren in een melkachtige substantie gekookt, de mosselen waren bedekt met, het leek wel, geschifte melk, met een paar stukjes prei. Onder in de pan zat een vastgekoekte kleverige groene substantie! Al met al zag het er onsmakelijk uit, niet zoals je zou verwachten. We hebben ons beklag gedaan, de kok werd (volgens de vriendelijke ober) een beetje boos, heeft wel in de pan geroerd en gaf toe dat er een dikke koek onderin de pan lag. We kregen als troost een kopje koffie gratis. Bij nader inzien hadden we deze onsmakelijk bereidde mosselpan moeten weigeren, zo presenteer je geen mosselen en dat voor 38 euro, kortom zéér slecht! Bij afrekenen een blik in de keuken geworpen, daar mankeerde wel het e.e.a. aan!!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Heerlijk met de grouponbon hier gegeten, prima voorgerecht en de surf &Turf was uitmuntend. Vergeeld door een heerlijke Chardonay. Zeker een aanrader in het pitoreske plaatsje Weesp!
Christiaan W.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Hier gezellig op het terras in de achtertuin sliptongen gegeten, vooraf een sashimi van tonijn en zalm. De sliptongen werden geserveerd met gebakken groenten en wat frietjes. Bij de sliptongen werd een lekker wijntje geschonken.

Verder erg vriendelijke bediening en een leuke ambiance.
Alex R.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Wat 'n tegenvaller! Surf & turf met groupon. Een klein platgeslagen doorbakken stukje vlees dat door moet gaan voor tournedos met een halve eenhaps kreeft. Dat is zelfs met een grouponactie nog veel te duur. Zo laat je je wel kennen als restaurateur. Jammer...
Simone M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Goede eetcafé kwaliteit in een prettige en ontspannen sfeer. De ribeye was precies zo gebakken als afgesproken en werd geserveerd met wat gegrilde groenten en frites, simpel maar lekker. Wel duurde het ruim een uur voordat die klus geklaard was. In dat uur is er nadat we onze eerste drankjes besteld hadden ook niemand meer aan onze tafel geweest om te vragen of we nog iets wilden bestellen. Wij hadden geen zin in een voorgerecht, maar als dan lijkt of je daarvoor gestraft wordt met zo lang wachten zonder enige verklaring...
Het broodje met kruidenboter was redelijk, maar afbak kwaliteit en met een minimale hoeveelheid kruidenboter. De olijfolie was redelijk, ik betwijfel of het echt goede Arbequina was, maar dat stond wel op het flesje.
Ik vond de prijzen op de dessertkaart buiten proportie voor hetgeen er geserveerd werd, een vrij simpel dessert kost bijvoorbeeld 8 euro. Dit verklaart overigens wel de run van de meeste gasten naar de naastgelegen ijssalon om daar de maaltijd af te sluiten.
Ook een glas wijn is in verhouding tot de prijs voor een fles te hoog (te klein glas voor bijna 4 euro). De Spaanse (eenvoudige) huiswijn kost 19 euro per fles, ook pittig.
Een leuke zaak, lekker eten, maar toch niet voldoende om nog een keer naar Weesp af te reizen.
caroladekker .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Gisteravond heerlijk gedineerd bij 't Weesperplein, met 5 volwassenen. Wij zaten voor in het restaurant aan een ronde tafel. De aankleding van het restaurant sprak ons allen zeer aan.
Een romantisch, gezellig, buitenleven gevoel! Absoluut geen chique toestand! Heel fijn!
Bediening was super. Keurig meisje, die aanvoelde dat wij veel te bepraten hadden!
Alle gerechten hebben ons gesmaakt. Dat was af te lezen aan de lege borden.
Als ik u was zou ik voor 't Weesperplein kiezen.
JohanVoog .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Lunchen bij 't Weesperplein met twee personen. Koffie verkeerd, warme chocolademelk met slagroom en muntthee. Muntthee vers, koffie goed van smaak en chocolademelk met stevige slagroom. Prima!
Uitsmijter ham/spek op wit brood. Vers en grof gesneden brood onder de eieren van goede kwaliteit (geen fabrieksbrood!).
Kroket op brood ook prima van smaak; duidelijke Van Dobben/Kwekkeboom kwaliteit.
Bediening plezierig en snel.
Prijzen zijn gemiddeld.
Zaten in het voorste gedeelte van de zaak en daar liggen ook mijn enige punten van advies:
de stoelen aan onze tafel waren gammel, niet van gelijke soort en de tafel wiebelde. Een beetje meer aankleding van dit gedeelte zou ook niet misstaan want de boom middenin de zaak fleurt maar heel even op!
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Laatst met 2 personen gegeten in dit restaurant met een bon van Groupon.
Goede ontvangst, aardige bediening. Het eten met garnituur was prima!
Alleen jammer dat het meest simpele, de patat, bestond uit kleine hard gebakken stukjes.
Ondanks dit komen we nog wel een keer terug. Hopen dat zij dit laatste foutje goedmaken!
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Wij hebben hier fantastisch gedineerd met een Groupon! Het was turf&surf Dat betekende lendebiefstuk met gamba's. De biefstuk was echt heerlijk, super mals.

Ook kregen we nog prosecco als welkomstdrankje, eveneens heerlijk! We kregen ook nog gratis een heerlijk vers warm broodje aangeboden met roomboter en tapenade.

De bediening was vriendelijk en netjes. We hebben lekker buiten kunnen zitten, ook al waaide het hard. Het terras is nl. heel beschut gelegen! Onze complimenten voor dit restaurant!
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Met ons vijven hadden we een grote tafel aan de straatkant kamer. Er staan enkele grote kunstbomen in, die best een aardige sfeer geven omdat ze net echt lijken. De ruimte aan de tuinkant ziet er ook prima uit. Ik had een kastanjerisotto (maar proefde helaas geen kastanjes) en de anderen hadden asperges met zalm en een lamsrack met patat en groente. Zij waren tevreden over het eten.
Kriszti .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Klandizie opvallend laag in korte tijd, bediening top ( meisje), heeft onze klacht goed behandeld, maar eigenaar en vriend redelijk neerbuigend te noemen! Eten was ronduit slecht, ceasar salade met garnalen en gekookt ei vreselijk, eiersalade leek van appie te komen en brood neergekewakt, nog niet te spreken van ondoorbakkkem friet, ondanks vriendelijke serveerster nooit meer!
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Op zich een aardig restaurant in de winkelstraat van Weesp. De jeugdige serveerster moet nog even wennen en mist duidelijk ervaring. Dat kun je van de keuken ook zeggen. Men probeert het wel, maar top is het niet. Bij de kroketjes van fazant en zuurkool mis ik iets, beetje flauw geworden. Dat geldt ook voor de saus bij de eendenborst. De klassieke Crème Brûlée zit vol klontjes en is het beslist niet. Wijnen zijn verder prima en of je het leuk hebt is afhankelijk van waar je zit.
David S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Ik ben een beetje verbouwereerd over de vorige recensies. Het eten was uitmuntend. Steak tartare van hert. Perfect aangemaakt. Hertenbiefstuk, perfecte cuisson en een heerlijk dessert. Mijn vega tafelgenoot heeft ook genoten. Wijn/koffie heerlijk. Het personeel "voelde wat jong/onervaren" aan, maar deed hun werk prima. De inrichting (met bomen op een pleintje...maar dan binnenshuis) vond ik erg geslaagd. Jammer om te zien dat mijn mening afwijkt van de andere..wellicht is er een nieuwe kok, of is de kwaliteit niet constant; ik heb bijzonder goede herrineringen aan het restaurant en raad het zeker aan.