't Weesperplein

Woensdag t/m Zaterdag vanaf 11:00
- Diner vanaf 11:30
Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Arm .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Met drie vrouwen geluncht.
Cappuccino en droge witte wijn. Runderkroketten, kaaskroketjes en pulled pork.
Alleen het laatste smaakte niet zo. Het was veel, met salade maar het had een erg overheersende rooksmaak. En waarom denk ik dan, het is varkensvlees .
Brood was lekker, grove sneden wit en bruin. De bediening was niet heel vlot maar het was druk. (marktdag misschien ?), maar wel erg aardig. Erg gezellig zitten, jammer dat vandaag wegens de motregen de binnentuin geen optie was.

Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Besloten om weer eens een saté te eten bij Weesperplein. Bij binnenkomst is er aanvankelijk geen bediening om me op te vangen. Ik besluit om ondanks het beetje frisse weer buiten te gaan zitten op de sfeervolle binnenplaats, met de mogelijkheid om later naar binnen te verhuizen. De dame van de bediening kan zich nog herinneren dat ik de vorige keer op dezelfde plek zat en wat ik toen dronk (al bijna een jaar geleden!). Ze weet ook nog dat het brood toen lang duurde, dat komt nu vrijwel meteen. Zo attent maak je het zelden mee. De wijn van toen is er niet meer, maar ik krijg wel een andere geadviseerd. Ze biedt aan dat ik hem eerst mag proeven, maar er wordt door haar collega meteen een vol glas gebracht. Het smaakt gelukkig wel. De kaart is nieuw en aantrekkelijk, op een paar kleine schrijffoutjes na (bijv. "Contreau"). Vooraf neem ik de zalmrillette, heerlijk en leuk gepresenteerd. De huiskat komt bedelen. Vroeger had ik dat misschien leuk gevonden, maar nu vind ik dat dit niet in een restaurant thuishoort; hij klimt ook nog op een lege tafel om daar op te gaan zitten, lekker hygiënisch. Als hoofdgerecht dus de saté en die is OK. Achteraf nog een koffie en met twee wijn onder de €40 klaar, heel schappelijk. De bediening lijkt nog vriendelijker dan de vorige keer, maar laat wel soms een beetje op zich wachten bij het afruimen en bijschenken. De gerechten kunnen ook iets sneller komen. De bril van het toilet blijft niet omhoog staan. Voor de rest wel lekker gegeten in een aangename sfeer. Binnen het palet van restaurants in Weesp blijft het een aardig adres, maar niet uitzonderlijk.
Yunowil .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gegeten met een Groupon surf en turf. Erg teleurstellend, een minimaal stukje vlees en 4 diepvriesgarnalen, geserveerd op een paar stukjes groente. Voor een kleine eter zelfs nog te weinig. Chardonnay was heerlijk, dat wel.
Zelfs met Groupon nog te duur.
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
't Weesperplein is al lang een vaste waarde in Weesp. Vanavond er spontaan gegeten in mijn eentje, op het achterterras. Een gezellige plek en nog net te doen qua temperatuur. Ik bestel een lekkere pinot grigio en de saté. Het brood komt na een tijdje en dan vrij snel daarna de saté. Foutje in de planning, het stond kennelijk net in de oven. Het is wel lekker warm. De saté is leuk geserveerd op een plankje, met frietjes in een miniatuur-frituurmandje, sla in een weckpot en atjar in een apart bakje. Het smaakt allemaal OK. Voor het dessert ga ik naar binnen en neem de Weesper soes (met chocolademousse en ijs) en een espresso, erg lekker. Onder de €30 ben ik klaar en heb ik lekker gegeten in een prima sfeer met vriendelijke bediening.
MarisenEric .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Via Groupon van een heerlijke surf&turf mogen genieten. Smaakte goed en de presentatie van de gerechten leuk!
Personeel vriendelijk en de sfeer prima.
Onze tafel was wel wat wiebelig en we zaten dicht op andere gasten. Er ging die avond ook hier en daar wel wat mis maar dit werd door t personeel keurig opgelost. Dus zou er zeker nog wel n keer terug komen.
Jwk73 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Vandaag high tea bij het Weesperplein. Dat bleek een grote vergissing. De website belooft scones, cotted cream, bijzondere thee etc. In praktijk echter niets van dit alles. In plaats van scones kwamer er warme (????) zoete broodjes uit de oven, de cotted cream was slagroom, de bijzondere thee was doodgewone pickwick thee, de bijzondere bonbons waren simpele chocolaatjes van de supermarkt, evenals de vieze muffins. Je kunt er leuk zitten, prima bediening maar het de kwaliteit van het eten sloeg echt helemaal nergens op.
Els K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Een mosselpannetje voor 2 besteld. Bij het openen van de deksel, kwamen er geen heerlijk aroma naar boven, de mosselen waren in een melkachtige substantie gekookt, de mosselen waren bedekt met, het leek wel, geschifte melk, met een paar stukjes prei. Onder in de pan zat een vastgekoekte kleverige groene substantie! Al met al zag het er onsmakelijk uit, niet zoals je zou verwachten. We hebben ons beklag gedaan, de kok werd (volgens de vriendelijke ober) een beetje boos, heeft wel in de pan geroerd en gaf toe dat er een dikke koek onderin de pan lag. We kregen als troost een kopje koffie gratis. Bij nader inzien hadden we deze onsmakelijk bereidde mosselpan moeten weigeren, zo presenteer je geen mosselen en dat voor 38 euro, kortom zéér slecht! Bij afrekenen een blik in de keuken geworpen, daar mankeerde wel het e.e.a. aan!!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Heerlijk met de grouponbon hier gegeten, prima voorgerecht en de surf &Turf was uitmuntend. Vergeeld door een heerlijke Chardonay. Zeker een aanrader in het pitoreske plaatsje Weesp!
Christiaan W.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Hier gezellig op het terras in de achtertuin sliptongen gegeten, vooraf een sashimi van tonijn en zalm. De sliptongen werden geserveerd met gebakken groenten en wat frietjes. Bij de sliptongen werd een lekker wijntje geschonken.

Verder erg vriendelijke bediening en een leuke ambiance.
Dennenrode .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Wat 'n tegenvaller! Surf & turf met groupon. Een klein platgeslagen doorbakken stukje vlees dat door moet gaan voor tournedos met een halve eenhaps kreeft. Dat is zelfs met een grouponactie nog veel te duur. Zo laat je je wel kennen als restaurateur. Jammer...
HenkTruus .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Hebben gekozen voor Diner-parade = 4 voorgerechten + 4 hoofdgerechten.
Prima keuze, vriendelijke, attente bediening. Het was niet druk en dan valt op dat het restaurant somber is. Onze tafel was een beetje gammel.
Marjolein F.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Op het eerste gezicht wel prijzig... maar ik moet bekennen dat ik al twee dagen af en toe met weemoed terugdenk aan de huisgemaakte broccoli quiche, ik wil het recept! Ambiance ongedwongen en sfeervol. Het bier: weinig keuze en nogal duur. Toch zal ik hier wel eens terug willen komen :)
Simone M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Goede eetcafé kwaliteit in een prettige en ontspannen sfeer. De ribeye was precies zo gebakken als afgesproken en werd geserveerd met wat gegrilde groenten en frites, simpel maar lekker. Wel duurde het ruim een uur voordat die klus geklaard was. In dat uur is er nadat we onze eerste drankjes besteld hadden ook niemand meer aan onze tafel geweest om te vragen of we nog iets wilden bestellen. Wij hadden geen zin in een voorgerecht, maar als dan lijkt of je daarvoor gestraft wordt met zo lang wachten zonder enige verklaring...
Het broodje met kruidenboter was redelijk, maar afbak kwaliteit en met een minimale hoeveelheid kruidenboter. De olijfolie was redelijk, ik betwijfel of het echt goede Arbequina was, maar dat stond wel op het flesje.
Ik vond de prijzen op de dessertkaart buiten proportie voor hetgeen er geserveerd werd, een vrij simpel dessert kost bijvoorbeeld 8 euro. Dit verklaart overigens wel de run van de meeste gasten naar de naastgelegen ijssalon om daar de maaltijd af te sluiten.
Ook een glas wijn is in verhouding tot de prijs voor een fles te hoog (te klein glas voor bijna 4 euro). De Spaanse (eenvoudige) huiswijn kost 19 euro per fles, ook pittig.
Een leuke zaak, lekker eten, maar toch niet voldoende om nog een keer naar Weesp af te reizen.
Caroladekker .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Gisteravond heerlijk gedineerd bij 't Weesperplein, met 5 volwassenen. Wij zaten voor in het restaurant aan een ronde tafel. De aankleding van het restaurant sprak ons allen zeer aan.
Een romantisch, gezellig, buitenleven gevoel! Absoluut geen chique toestand! Heel fijn!
Bediening was super. Keurig meisje, die aanvoelde dat wij veel te bepraten hadden!
Alle gerechten hebben ons gesmaakt. Dat was af te lezen aan de lege borden.
Als ik u was zou ik voor 't Weesperplein kiezen.
JohanVoog .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Lunchen bij 't Weesperplein met twee personen. Koffie verkeerd, warme chocolademelk met slagroom en muntthee. Muntthee vers, koffie goed van smaak en chocolademelk met stevige slagroom. Prima!
Uitsmijter ham/spek op wit brood. Vers en grof gesneden brood onder de eieren van goede kwaliteit (geen fabrieksbrood!).
Kroket op brood ook prima van smaak; duidelijke Van Dobben/Kwekkeboom kwaliteit.
Bediening plezierig en snel.
Prijzen zijn gemiddeld.
Zaten in het voorste gedeelte van de zaak en daar liggen ook mijn enige punten van advies:
de stoelen aan onze tafel waren gammel, niet van gelijke soort en de tafel wiebelde. Een beetje meer aankleding van dit gedeelte zou ook niet misstaan want de boom middenin de zaak fleurt maar heel even op!
Wdgv .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Laatst met 2 personen gegeten in dit restaurant met een bon van Groupon.
Goede ontvangst, aardige bediening. Het eten met garnituur was prima!
Alleen jammer dat het meest simpele, de patat, bestond uit kleine hard gebakken stukjes.
Ondanks dit komen we nog wel een keer terug. Hopen dat zij dit laatste foutje goedmaken!
RBauwens .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
De datum weet ik niet meer zeker, maar ik wou toch nog even wat feedback geven!

Ik heb hier een tijdje geleden met mijn moeder gegeten. Ik was al heel lang niet meer naar het Weesperplein geweest. Bij het reserveren werd ons al keurig verteld dat het druk was en we dus een tafel achterin kregen. Helaas zat deze tafel wel naast een kinderkeuken, niet erg handig als je het mij vraagt.

Het decor is vooral aan de voorkant van de zaal erg sfeervol, de achterkant is iets minder maar zeker niet verkeerd. Wel wil ik meegeven dat de stoelen erg slecht zaten en mijn moeder hier dus last van kreeg.

De service was erg goed, je zag wel duidelijk verschil tussen oudere en nieuwe medewerkers. Maar als je iemands aandacht wou kreeg je die vaak gelijk.

Als voorgerecht had ik een koningskrab taartje met coquilles, deze was zeer lekker en echt aan te raden. Als hoofd het ik de eendenborst die uitstekend gegaard was en heerlijk op smaak. Helaas vond ik de groenten erg saai, en daarbij ook niet passend bij het gerecht. Teveel verschillende groenten. Voor de rest was het heerlijk, ik denk dat ik zeker nog eens terug kom!

Ireenster .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
De bediening was ok op paar kleine puntjes na. Het decor was ook ok, maar niet erg speciaal. De eend was eveneens niet speciaal en de champagne mousse, was naar mijn mening geen mousse en hij was ook niet van champagne gemaakt. De aardbeien in balsamico waren ook erg simpel.
Freelanz123 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Wij hebben hier fantastisch gedineerd met een Groupon! Het was turf&surf Dat betekende lendebiefstuk met gamba's. De biefstuk was echt heerlijk, super mals.

Ook kregen we nog prosecco als welkomstdrankje, eveneens heerlijk! We kregen ook nog gratis een heerlijk vers warm broodje aangeboden met roomboter en tapenade.

De bediening was vriendelijk en netjes. We hebben lekker buiten kunnen zitten, ook al waaide het hard. Het terras is nl. heel beschut gelegen! Onze complimenten voor dit restaurant!
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Met ons vijven hadden we een grote tafel aan de straatkant kamer. Er staan enkele grote kunstbomen in, die best een aardige sfeer geven omdat ze net echt lijken. De ruimte aan de tuinkant ziet er ook prima uit. Ik had een kastanjerisotto (maar proefde helaas geen kastanjes) en de anderen hadden asperges met zalm en een lamsrack met patat en groente. Zij waren tevreden over het eten.