't Weeshuys

Meer informatie over restaurant 't Weeshuys

• Af te huren , Terras
Olafroks .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Met vrouw en dochter naar het Weeshuys in Geertruidenberg eten voor mijn verjaardag. Na een hartelijk ontvangst plaats genomen aan onze gereserveerde tafel. Een zeer sfeervolle ambiance kan niet anders zeggen. Besloten om een 5 gangen surprise menu te nemen met een wijn arrangement. Alles wat ter tafel kwam was werkelijk fantastisch zeker in combinatie met de wijn die werd geserveerd. Een aanrader van jewelste. Niet goedkoop maar zijn geld zeker waard.
ACJTeijgeler .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Al meerdere keren hier mogen dineren, en nog altijd blijft 't Weeshuys ons verrassen. De gerechten nemen soms wat tijd in beslag en de keuken probeerd de tafels zoveel mogelijk tegelijk te bedienen waardoor de wachttijd tussen de gerechten soms wat oploopt. Dit is heel begrijpelijk dan wel niet soms wat storend. Een tip om bijvoorbeeld op een dag te gaan waarop het niet druk is. Service aan tafel is prima, geen ogen die continue op je staan gericht om meteen ergens mee van dienst te kunnen zijn maar toch betrokken genoeg om klaar te staan voor vragen of andere dingen. Wijnkennis is hier top, een uitgebreide wijnkaart met speciale wijnen en een binpassend wijnarrangement waarbij het lijkt dat het eten eerder op die wijn is afgestemd dan andersom.
Tafelindeling is ruim waardoor er een gesprek goed te onderhouden is zonder de tafel naast je te storen. Decor uitstekend, vraag de gastheer over het gebouw en je krijgt een mooie uitleg over de historie van de ruimte waar je je bevind.
Tijdens terrasweer ook een prachtige tuin om de avond in te starten.
Wij komen zeker (voor een 4de keer) terug.
Janet H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Vandaag voor het eerst in t Weeshuys geluncht ter ere van een feest. Fantastisch gegeten, vers, kleurrijk, heerlijke smaaksensaties, prettige wijn enattente bediening, Aangenaam gezelschap en perfect errasweer maakten de dag af! Hier kom ik graag een keer terug!
Excelsior .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Wederom een fijne avond bij het Weeshuys, gevestigd op een sfeervolle locatie op de fraaie historische markt in Geertruidenberg. Een korte recensie ditmaal, aangezien ik eerder reeds uitgebreider schreef over dit restaurant. Eten; puur, vers, lekker. De kwaliteit is hier constant en het wordt nergens saai doordat Chef Adri en zijn witte brigade de kunst verstaan om bijvoorbeeld zuren op een juiste manier te gebruiken waardoor andere smaken nog beter tot hun recht komen en spannender worden. Tip; let op portionering; het was dit keer tegen het randje.. Bediening; correct maar ik zou zo langzamerhand een wat eigentijdsere richting op gaan; wat minder stijfjes hier en daar, wat minder te duidelijk 'uit het hoofd geleerd' mbt de (fijne) wijnen en oja, geen stropdassen en andere formele iconen meer, ontvang en serveer zoals er wordt gekookt; swingend!
Hills .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Afgelopen zaterdag 14-07-2013 hier met 4 personen wezen eten.
Eten was zeer goed, bediening moet en kan veel beter!
De sommelier was wel heel goed, deze vrouw verstaat haar vak en kan het ook nog zeer goed vertellen, nu de rest van de brigade nog.
Al met al wel zeer tevreden en heel lekker gegeten. We hopen er nog eens te mogen komen.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Genoten van een uitgebreide lunch met een gezelschap van 10 personen. De lokatie is erg mooi, gelegen aan het oude marktplein in deze vestingstad, en van binnen ziet het restaurant er ook goed verzorgd uit incl. de toiletten. Wij hadden een eigen kamer, gelegen vlakbij de ingang, maar toch niet afgelegen door de directe open verbinding met de rest van het restaurant. Een mooie ruimte voor niet te grote gezelschappen.
De bediening was correct, wel een beetje afstandelijk.
De gerechten van het 3 gangen lunchmenu incl. wijnarrangement waren van super kwaliteit. Culinair genieten, mooi opgemaakte borden, ook nog amuses vooraf en een dessertamuse. En dan koffie na met iets lekkers.
Het is niet goedkoop, maar het is voortreffelijk. Ons gezelschap was zeer tevreden en vond de prijskwaliteit zeker OK.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
hier met twee personen gegeten na het lezen van de vorige recensies hier terecht gekomen, en geen moment spijt van gehad zeer vriendelijk personeel , dat de tafel goed onderhoud het eten in een woord geweldig , echter met 1 kant tekening dat de porties voor grote eters wel aan de kleine kant zijn neem daarom ook een broodje vooraf een aanrader super heerlijk vers afgebakken brood . toiletten dik in orde zeker een vervolg bezoekje waard
Tyrion .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Hier kunnen we gewoon kort en bondig over zijn; op het moment dat je een 10 gangen proeverij kunt aanbieden van een dergelijke kwaliteit (lekker, vers, kwalitatief & creatief), voor 45,- euro, dan doe je het gewoon heel goed. Een verademing in prijs-kwaliteitsverhouding. Hopen dat dat zo blijft, want dat is met recht een onderscheidende factor. Mooie wijnen.

Prima, voldoende personeel, ritme tussen de gangen prima, wijn wordt vriendelijk bijgeschonken, waarbij niet per definitie wordt gekeken naar 'het aantal glazen in het wijnarrangement', maar naar het tempo van de indiviuele gasten in het gezelschap. Vriendelijk en bourgondisch.

Prachtige zaak, veel sfeer en ambiance. Het pand is, zowel van binnen als buiten, sowieso fraai, maar de recente interieur 'uplift' geeft het geheel zeker een extra dimensie. De open blik op de geconcentreerde keukenbrigade is een pré.

Conclusie;
Chef Adri Branderhorst levert hier een puike prestatie in een sfeervolle zaak. Een adres waar ik graag kom, en waarvan ik vurig hoop dat dat zo zal blijven.
Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2012
Afgelopen jaar meerdere keren mogen dineren in dit restaurant. De ene keer in groepsverband maar zeer zeker ook privé. In alle geval was het prima verzorgt. De smaakpapillen worden uitgedaagd, zeker in combinatie met een uitstekend wijnarrangement. Uitdagend is zeker ook dat bijzonder groenten geserveerd worden. Aanrader!
Toloba .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
Dinsdagavond 13/11/12 met 6 personen gaan eten. Zeer vriendelijke ontvangst. 4 personen kozen voor het surprise menu, 2 aten à la carte. Was geen enkel probleem. Lekkere amuses, en een prima menu. Zeer uitgesproken smaken bij alle gerechten. Professionele uitleg over de gerechten door zeer vriendelijke bediening. Jammer voor 't Weeshuys dat er zo'n doordeweekse avond niet meer klanten zijn. Ze hebben in ieder geval een smakelijke avond gemist.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Hier gisterenavond gegeten met vrienden.
Van amuses tot koffie zat het menu vol met verassingen, extra gerechtjes en lekkere wijnen. Alles was goed op smaak en ook de opmaak van de borden zag er keurig verzorgd uit. De wijn-spijs combinaties waren ook goed gekozen. Voor ons was de bediening prima: niet te formeel en niet te aanwezig.
Het Bob-arrangement was ook prima. Wat weinig wijn per glas, maar hiermee kan je nog wel autorijden.
Als ik toch een klein minpuntje moet noemen: het was nogal warm binnen.
Wat mij verbaasde, was dat ondanks het hoge pand het geluid wel meeviel. Meer dan genoeg privacy en niet teveel lawaai, terwijl de tent echt ramvol zat.
Kortom: een prima restaurant, en voor herhaling vatbaar.
Mooorrrizz .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Helaas is aan onze redelijk hoge verwachtingen niet voldaan. Uiteraard mag je een restaurant als dit niet vergelijken met de absolute top, maar toch overheerste de teleurstelling. Met name de service en bediening is van een middelmatig niveau. Geen van de personen in de bediening straalde warmte en enthousiasme uit en dit kwam vooral tot uiting in de ongeïnteresseerde manier waarop de bijpassende wijnen werden toegelicht. Passie voor het vak hebben wij in ieder geval bij de bediening niets kunnen waarnemen. Een gemiste kans. Het eten is goed maar helaas geen echte uitschieters in de smaakbeleving. De wijnen waren ook goed, maar misschien hoort het ook bij het vak om aan te geven waarom een wijn bijpassend is bij een gang. Samengevat: eten en drinken is goed maar niet bijzonder. De bediening toont vrijwel geen passie voor het vak waardoor enig gevoel van kilte zelfs nog de volgende ochtend voelbaar is.
Kees A.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2012
Gisteren hier gegeten en was echt prima. We hadden het 4 gangen menu met wijn en was perfect. Heerlijke avond gehad.
Bij het afrekenen ging iets fout in onze ogen en dit werd uiteindelijk keurig opgelost. Zeker een aanrader en ik ben echt een kritische uit-eter
Beertjep .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Mooie lokatie en inrichting, ook in de tuin is het prima toeven. 10-gangen verrassingsmenu besteld, mooie ingredienten, met soms verrassende (smaak)combinaties. Wij vonden de bediening wat ''op de automatische piloot'' en af en toe te amicaal. Complimenten voor de sommelier; zij deed het uitstekend.