'T Wapen van Leeuwarden

• Terras
Duur
EefenDik .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Bediening kwam op ons over als "je hebt Friezen en Hollanders, en jullie zijn de laatste". Fish & chips voor €13,50; potje ongekruide kibbeling en een ienie-mienie portie frites, aangevuld met een even zo klein potje "salade"; stukjes komkommer, 3 blaadjes sla en stukjes ingemaakte paprika. Dieet? Op onze vraag om saus zonder ei (tomatenketchupmipv mayo) was de reactie als "nou, dsn kun je maar beter niet in een restaurant gaan eten". Als restaurant niet echt serieus te nemen. Dit is een eetcafé en best gezellig waarschijnlijk, als het druk is.
JMAM V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Hadden niet gereserveerd maar konden toch nog terecht. Vlotte bediening, lekker eten, ondanks drukte toch snel (maar niet te snel) geholpen. Binnen een half uurtje zaten we te eten. Bediening blijft contact houden, namen de tijd voor je. Flinke porties eten, alle lof. Bedankt voor een gezellige avond en het lekkere eten. Prijs/kwaliteit dik in orde.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Toegegeven, het was een zeldzaam mooie warme avond, terras helemaal vol, toch vlot plek toegewezen. Bediening attent, frequent en belangstellend. Eten top.Vega portabello's met blue waren voortreffelijk, salade met beefpuntjes was zo mals en zacht. Uitmuntend. De vlezen van the green egg werden enthousiast onthaals. Komen hier zeker terug.
UMCG .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Gezellig eetcafe in Leeuwarden met zeer enthousiaste en vriendelijke bediening.
De proeverij van voorgerechten was lekker. Garnalenkroketjes, tomatensoepje en stukje pate met chutney van witlof. Hoofdgerecht: de vegetarische pasta met paddestoelen en mozzarella was zeer smakelijk en de hachee van mijn tafelgenoot ouderwets lekker. En de wijn zeer smaakvol bij onze gerechten.

Marian J.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
We eten met enige regelmaat bij dit restaurant omdat het eten goed is en de bediening goed, vrolijk en gezellig. Deze combinatie is ideaal. Gisteravond was er iemand in de bediening die niet communicatief en ook niet professioneel was. Een bedankje voor de fooi kon er niet af.
Heel jammer.
Marinda R.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Een afscheidsfeestje van een collega in dit restaurant. Hij had gekozen voor een lopend buffet en we kwamen in de zaal boven. Ik was daar nog nooit geweest. Het heeft een andere uitstraling dan beneden en ik vond het er iets minder gezellig, maar voor de gelegenheid was het perfect. We zaten dus alleen met de groep collega's en niet met andere gasten.

Het buffet was op zich wel goed, maar niet heel bijzonder. Drankjes werden snel gebracht. Er was maar 1 personeelslid voor de grote groep, maar hij deed het goed. Helaas was er kermis en het was warm, dus de ramen stonden open. Rustig kon je er dus niet zitten, want het lawaai van de kermis overstemde alles.
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Vandaag gezeten bij 't wapen van Leeuwarden met mijn vriendin. We waren net klaar en wilden afrekenen, toen kwam er een groep van 6 personen binnen. De zaak zat bijna vol dus de uitbater schoof -terwijl wij nog aan tafel zaten een lege tafel tegen de onze aan en pakte ons servies al van tafel en vroeg of wij plaats wilden maken voor de nieuwe gasten, nog voordat wij überhaupt ons wisselgeld ontvangen hadden. gastvrijheid is hier dus ver te zoeken, helaas voor zo'n mooie locatie aan het Zaailand.
SirYvo .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Gisteren gegeten bij dit restaurant. Vooraf carpaccio en die was veruit de beste en lekkerste carpaccio die ik heb gegeten. In een woord subliem. Daarna als hoofdgerecht de tournedos met in de schil gebakken aardappeltjes, groenten en een topping van crème fraiche. Ontzettend lekker en de tournedos was perfect klaargemaakt op de grill. Echt een aanrader. Ook de gebakken aardappeltjes in de schil waren erg lekker met de topping van verse crème fraiche. De porties waren voldoende. Nog wel wat aardappeltjes bijbesteld. Al met al heerlijk lekker gegeten voor een schappelijke prijs.
Marinda R.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2014
Heerlijk gegeten met een groep. Mooi gelegen aan het vernieuwde plein, op loopafstand van het station. Bediening is snel en attent. De sfeer is gemoedelijk, maar de paaseitjes waren voor mij wel wat jammer, goedkope versiering die ik zelf niet snap. Maar daar smaakte het eten niet minder om.

Gesmuld van tomaatjes met pesto en gesmolten kaas vooraf, daarna een lekker stukje vlees wat zeer goed bereid was en toch nog ruimte gevonden om het toetje naar binnen te werken.
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Gewoon lekker en goed bereid no nonsense eten in een gezellige bruine kroeg en genieten van super vriendelijke en attente bediening in hartje centrum Leeuwarden, gelegen aan het prachtig gerenoveerde Wilhelminaplein. Op de kaart o.a. schnitzel, mixed grill, ossenhaas sate, gamba-spies en diverse lekkere nagerechten. Alles goed en snel bereid. Aanrader voor wie niet altijd culinair lang wil tafelen maar toch iets goed op z'n bord wil
Caro H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2013
Prima gegeten, vriendelijke bediening, ontspannen sfeer. Centraal gelegen vlakbij Fries Museum. Eten in de "Pub". Er is ook gedacht aan vegetariërs.
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
leuk dat ik 't wapen nu op de kaart ga zetten.. kom hier als buurtgenoot zo nu en dan al jaren naar volle tevredenheid.. en nu eindelijk buitenshuis asperges hier wel naar behoren mogen genieten.. plezierige, attente bediening.. goedgekoelde weduwe netjes aan tafel met kop geschonken, decor mooi bruin cafee op de hoek van het prachtig opgeknapte 'zaailand' dus leuk uitzicht.. prima zittende stoelen.. en de asperges gewoon ouderwets met beenham, ei, botersaus en aardappelpuree geserveerd.. ja lekker, heerlijk, bedankt, tot ziens..
Lekker Ite I.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Bruin eetcafé op de hoek van het Zaailand. Gevarieerde kaart, eten smaakt gewoon goed. Prettige bediening met een persoonlijke noot. Enige minpuntje (voor mij althans) is dat de muziek vrij luid is.