't Wapen van Kennemerland

Ramplaan 125 2015 GV Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant 't Wapen van Kennemerland

In de 19e eeuw liepen talloze vissersvrouwen dagelijks van Zandvoort naar Haarlem, om daar verse vis te verkopen op de markt. Een zware baan, op de terugweg hielden zij dan ook halt bij Het Wapen Van Kennemerland voor een welverdiende neut. Nog steeds is dit restaurant de ideale bestemming voor voorbijgangers die willen ontspannen, terwijl ze genieten van een verfijnde lunch, diner of heerlijk drankje. De prachtige omgeving maakt dit mooie plaatje helemaal af.

Meer informatie over restaurant 't Wapen van Kennemerland

diner 17:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant 't Wapen van Kennemerland

Natasha D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Druk , tafeltjes staan heel dicht op elkaar
Anya V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Weinig keuze en kleine porties. Er zijn geen salade maaltijden op het menu. Appeltaart zeer matig
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Genoten van het parelhoen. Wat een heerlijk gerecht. Personeel is uitermate vriendelijk en klantgericht.
Harry N.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Heerlijke gerechten, alleen de kaart mag wat uitgebreider.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Heerlijke hapjes en mooie wijnen op de kaart. Vriendelijk en klantgericht personeel. Prettige sfeer.
Bedankt voor de leuke recensie Sylvia%21
Henriette S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Gezellige sfeer en heerlijk eten met bijpassende wijnen
Wat een leuke recensie!
Penelope V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Dit is de eerste keer dat wij teleurgesteld zijn. Wij hadden een paar dagen van de voren geboekt, maar waren toch aan de kant van de bar geplaatst. Hier was het erg druk, (borrel / feestje), heel moeilijk om elkaar te verstaan, en de service was helaas zeer teleurstellend. Heel langzaam van wegens de drukke bar. Uiteindelijk hebben wij maar een gerecht genomen. Erg Jammer!
Jammer om te horen dat u deze avond als vervelend heeft ervaren.
Het was deze vrijdag inderdaad erg druk met meer lawaai dan normaal. Wij proberen grote groepen in het weekend normaliter niet aan de bar te plaatsen (op dat tijdstip) maar was deze avond helaas niet het geval. Ik hoop dat u hier de volgende keer als u een bezoek brengt aan ons restaurant, hier geen last van zult hebben. Graag tot een volgende keer!
Mvg, 't Wapen (Sanne)
cornel S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Leuke locatie met sfeervolle haard, goed te combineren met een wandeling door landgoed Elswout. We zaten heerlijk in een rustige zijruimte en genoten van koffie, lunch en thee uit een grote glazen beker.
Leuk om te horen!
Mvg, 't Wapen (Sanne)
Anne1961 B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Dit restaurant, in de volksmond van oudsher 'De Stinkende Emmer' (vanwege de vissers die er op de terugweg van de Grote Markt naar Zandvoort pleisterden en er hun lege emmers buiten moesten neerzetten) ligt geweldig, zeker het terras in de zomer. De kaart was altijd verrassend goed met heel mooie ingrediënten en originele gerechten. Alles royaal en verfijnde smaken. Helaas is dat veranderd. Wij aten stoofvlees, papadum met coquille, carpaccio en gerookte zalm. Alles was veel te zout en vet en verder inspiratieloos. Geen frites of groenten bij het vlees (werd ook net als suppletie aangeboden) zoals voorheen. Vooraf nog maar twee minibroodjes, vroeger was dat een verscheidenheid aan vers brood. Bediening is wel heel vriendelijk en correct en na onze opmerking over het zout kregen we een gratis kop koffie aangeboden. Heel aardig, maar daar kom je niet voor. Het dessert was vooral zoet, van alles wat op een bordje maar niet van hoge kwaliteit. Al met al lijkt er stevig bezuinigd te zijn en is er ook een andere chef. Heel erg jammer dit. De huiswijn (Pinot Noir) waar een glas van gedronken werd was heerlijk. Het restaurant gaat uitbreiden, zagen we aan een bouwbord. Het is al niet klein meer maar ik vrees het ergste voor de kwaliteit als er nog een heleboel tafels bij komen. Laten we hopen dat Het Wapen op zijn schreden terugkeert.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Het eten en service waren prima. Alleen (natte) honden in de nabijheid iets minder prettig.
De tafel van Els H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Prima gegeten en aardig bediening.
Wendel G.
hele gezellige tent, gastvrij, lekker eten en drinken! mooi startpunt voor wandeling.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Helaas was de Babette erg taai . De tonijn was heerlijk, maar vindt het behoorlijk aan de prijs omdat zowel de friet als salade, apart en duur, betaald moeten worden.
P. K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Prime gegeten , leuke bediening en een gezellig restaurant .
Els H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten met vrienden in een leuke omgeving.
Mieneke N.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Was heel lekker broodje carpaccio
Dat is fijn om te horen Mieneke!
Marianna V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Verrassend menu, prachtige locatie
Beste Marianna,

Bedankt voor uw mooie recensie!
Fred T.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Warm aanbevolen
Bedankt voor jullie recensie. Graag tot ziens.

Met vriendelijke groet,

Team 't Wapen van Kennemerland
Marion S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Aardige bediening.Heerlijk gegeten.Prachtige landelijke lokatie aan de rand van de stad.
j.mulder6810 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Afgelopen Maandag 8 Mei wederom bij het Wapen van Kennemerland gegeten.Wat het eten betreft hebben wij weer volop genoten.Een fantastische keuken wat ons betreft.
Over het algemeen waren wij ook erg tevreden over de service.Ik weet nog dat ik wel eens zei dat ik me verbaasde hoe veel ze hier over de wijn die er geschonken wordt en de gerechten konden vertellen.
Afgelopen Maandag was de bediening echter beneden alle peil.Er werden structureel dingen vergeten en dit gebeurde bij alle gasten,er werd niet goed opgelet of men nog wilde bestellen ,de rekening klopte niet en twee medewerkers die uitgewerkt waren zaten gezellig aan de bar nog een glaasje na te drinken.Voor hen had het nog bedienend personeel wel veel aandacht.Twee nieuwe gasten moesten uiteindelijk naar de bar lopen om aan te geven dat ze graag iets wilde bestellen.Het toilet was ronduit smerig.
Ik moest toch even kijken op internet of dit restaurant mischien een nieuwe eigenaar heeft gekregen.Kon hier echter niets over vinden.
Hopelijk was dit een incident.Dit zal de volgende keer moeten blijken

Beste heer / mevrouw Mulder,

Hartelijk dank voor uw recensie.

Allereerst fijn om te horen dat u zo vol lof bent over het eten! Vervelend daarin tegen dat de service deze avond zo tegen viel, waarvoor onze excuses. Het beeld wat u schets staat haaks om de service die wij graag aan onze gasten willen bieden. Uw punten zullen dan ook zeker worden meegenomen in de eerste volgende vergadering. We geven juist vaak veel aandacht aan de service en afgelopen maandag is dan waarschijnlijk ook een incident geweest.

Ik hoop u binnenkort weer te mogen verwelkomen.

Met vriendelijk groet,

Robbert van Berkel
Eigenaar 't Wapen van Kennemerland
Xandra J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Als lunch een heerlijke carpaccio gegeten met brood.
Ruime portie, en super vriendelijke bediening en ontvangst.
Voor jong en oud!