Over het restaurant 't Wapen van Kennemerland

In de 19e eeuw liepen talloze vissersvrouwen dagelijks van Zandvoort naar Haarlem, om daar verse vis te verkopen op de markt. Een zware baan, op de terugweg hielden zij dan ook halt bij Het Wapen Van Kennemerland voor een welverdiende neut. Nog steeds is dit restaurant de ideale bestemming voor voorbijgangers die willen ontspannen, terwijl ze genieten van een verfijnde lunch, diner of heerlijk drankje. De prachtige omgeving maakt dit mooie plaatje helemaal af.

Meer informatie over restaurant 't Wapen van Kennemerland

Maandag t/m zondag 10.00 - 24.00 uur
Keuken geopend van 12.00 - 21.30 uur

Fred T.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Warm aanbevolen
Bedankt voor jullie recensie. Graag tot ziens.

Met vriendelijke groet,

Team 't Wapen van Kennemerland
Marion S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Aardige bediening.Heerlijk gegeten.Prachtige landelijke lokatie aan de rand van de stad.
j.mulder6810 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Afgelopen Maandag 8 Mei wederom bij het Wapen van Kennemerland gegeten.Wat het eten betreft hebben wij weer volop genoten.Een fantastische keuken wat ons betreft.
Over het algemeen waren wij ook erg tevreden over de service.Ik weet nog dat ik wel eens zei dat ik me verbaasde hoe veel ze hier over de wijn die er geschonken wordt en de gerechten konden vertellen.
Afgelopen Maandag was de bediening echter beneden alle peil.Er werden structureel dingen vergeten en dit gebeurde bij alle gasten,er werd niet goed opgelet of men nog wilde bestellen ,de rekening klopte niet en twee medewerkers die uitgewerkt waren zaten gezellig aan de bar nog een glaasje na te drinken.Voor hen had het nog bedienend personeel wel veel aandacht.Twee nieuwe gasten moesten uiteindelijk naar de bar lopen om aan te geven dat ze graag iets wilde bestellen.Het toilet was ronduit smerig.
Ik moest toch even kijken op internet of dit restaurant mischien een nieuwe eigenaar heeft gekregen.Kon hier echter niets over vinden.
Hopelijk was dit een incident.Dit zal de volgende keer moeten blijken

Beste heer / mevrouw Mulder,

Hartelijk dank voor uw recensie.

Allereerst fijn om te horen dat u zo vol lof bent over het eten! Vervelend daarin tegen dat de service deze avond zo tegen viel, waarvoor onze excuses. Het beeld wat u schets staat haaks om de service die wij graag aan onze gasten willen bieden. Uw punten zullen dan ook zeker worden meegenomen in de eerste volgende vergadering. We geven juist vaak veel aandacht aan de service en afgelopen maandag is dan waarschijnlijk ook een incident geweest.

Ik hoop u binnenkort weer te mogen verwelkomen.

Met vriendelijk groet,

Robbert van Berkel
Eigenaar 't Wapen van Kennemerland
Xandra J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Als lunch een heerlijke carpaccio gegeten met brood.
Ruime portie, en super vriendelijke bediening en ontvangst.
Voor jong en oud!
Ankie P.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Informeel,gezellig restaurant.Erg leuke plek met landelijk uitzicht
Jose V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Buitengewoon gemakkelijk en vriendelijke ontvangst, we zaten er lekker, werden leuk bediend en het eten was heerlijk
Riet M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Gezellig, huiselijk goede bediening en heel lekker eten
JoséPhine R.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijke terras , prima lunch !
Marjan D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk eten, goede wijn en peima service! Echte aanrader en we komen hier snel terug voor een van de speciale avonden (bv de kreeft of asperge avond).
McMarco B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Prachtige locatie. Zeker met een lekker zonnetje in februari, na een wandeling in het bos. Eten is prima, de kaart heeft voor ieder wat wils. De porties zijn niet heel groot, maar is genoeg. We komen hier nog wel eens terug.
schel1234 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Prima gegeten met vriendin.
Ook hier een karaf water bij de glazen wijn.
De voorgerechten zagen er mooi uit.
Het voorgerecht met Zeeuws spek was hoog op smaak maar van het gerecht met huisgerookte zalm met sushi had de sushi weinig smaak.
De hoofdgerechten, eendenborst en rib-eye waren voortreffelijk van smaak en mooi geserveerd.
De zeer vriendelijke en attente bediening maakt je avond echt tot een uitje.
Kortom, een bezoek meer dan waard.
N L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Verrassend lekker gegeten, kom al jaren hier en het eten is altijd goed, nu was het echt beter nog, verfijnder. Chapeau!
Ton Jan V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
sfeervol en lekker gegeten. vriendelijke en goede bediening.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Bezoek was al weer enkele weken geleden, maar wat kunnen deze mensen heerlijk koken. Borden zijn een plaatje. Super ervaring. Daarnaast genoeg keuze voor onze kinderen. Reserveren is een must want de naam van dit restaurant is breed bekend. Heeft ook een fijn terras voor lunch of borrel. Tevens thema-avonden, waarvan wij de kreeften-avond zeer konden waarderen. Wisselende maandmenu's. Vriendelijke bediening!
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Vanavond met vrienden lekker buiten gegeten op het terras van het Wapen van Kennemerland. Zeer attente en vriendelijk bediening, mooi uitzicht op de weilanden en lekker gegeten. De saté met frieten was royaal en lekker, maar ook de zwezerik vooraf was prima en de 3 soorten varkensvlees was een traktatie. Prima plek voor een mooie zomeravond.
Susanne B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Dit was de derde keer dat we 's avonds dineerden in het Wapen van Kennemerland. De omgeving is prachtig, het cafe-restaurant binnen zelf ook sfeervol. De bediening vriendelijk, de prijs-kwaliteitverhouding echter is minder goed. Als hoofdgerecht 6 losse lauwe en stugge tortellini's voor de prijs van 16,50 is lijkt niet in verhouding. Wat ons betreft is het Wapen een prima plek om te lunchen, dineren vinden wij van mindere kwaliteit
George W.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met een grote groep hier wezen eten. Allemaal familie, gezellig dus. Konden van tevoren eerst wat borrelen in een zijzaaltje. Keuze uit een aantal opties(wel handig met een grote groep).
Vooraf tonijn, daarna "diamanthaas", toe iets zoets met kersen.
Het geheel was goed, niks haute cuisine maar goed eten en mooi opgedaan!
Zeker met zo'n hoeveelheid mensen alles warm op tafel en erg attent personeel.
Vlg jaar weer?? hangt af van de organisatie. Van mij mag het.
p.s. ik vond "de stinkende emmer"(en het verhaal hierachter)ook een geweldige naam.
JannekeZaandam .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Fraai terras met uitzicht over de weilanden direct aan het bos. Eigenlijk een soort pareltje in Haarlem! De kaart is eenvoudig maar compleet. Geen rompslomp. Wij waren hier voor de lunch en onze kid's vonden de pannenkoeken heerlijk. Trouwens ook zeer kindvriendelijke bediening. Waard om een keer om te rijden.
Matthijs78 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Vandaag gegeten met drie volwassenen en twee kinderen. Fijne avond gehad!

Het restaurant is een boerderij en aan de binnenkant ziet het er uit als een mooie Engelse kroeg. Gezellig en gemoedelijk.
Het eten was een verrassing. Gezien het restaurant verwacht je iets rustieks maar het is verfijnd. Er wordt duidelijk werk van gemaakt. Ik had vooraf lamsham met zwezerik. Hoofd diamanthaas. De gerechten zijn mooi opgemaakt. De saus bij de haas had wat sterker van smaak mogen zijn maar alles was zeker lekker. De verhouding voor- en hoofdgerecht was alleen wel een beetje zoek. Namelijk beide even groot. Hoofd had echt meer mogen zijn, zeker gezien de prijs. Na een combi van appel en amandelspijs. Door de appel door de spijs viel die smaak weg (jammer) voor de rest zeker lekker. Door nog wat puntjes voor op de I en de prijs een 8.

Personeel was vriendelijk en goed. Genoeg aandacht en gewoon weten hoe het hoort.

Al met al een prima restaurant waar we lekker gegeten hebben en zeker terug komen!
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Na een keer hier geluncht te hebben, wil je ook wel eens dineren. Hier koken mensen met passie en veel aandacht voor de smaak van de gerechten en de opmaak van de borden. Het dessert van het maand menu was voortreffelijk en 10!
Bediening jong en attent. Éen minpunt de akoestiek is erg slecht.