Over het restaurant 't Wapen van Kennemerland

In de 19e eeuw liepen talloze vissersvrouwen dagelijks van Zandvoort naar Haarlem, om daar verse vis te verkopen op de markt. Een zware baan, op de terugweg hielden zij dan ook halt bij Het Wapen Van Kennemerland voor een welverdiende neut. Nog steeds is dit restaurant de ideale bestemming voor voorbijgangers die willen ontspannen, terwijl ze genieten van een verfijnde lunch, diner of heerlijk drankje. De prachtige omgeving maakt dit mooie plaatje helemaal af.

Meer informatie over restaurant 't Wapen van Kennemerland

Maandag t/m zondag 10.00 - 24.00 uur
Keuken geopend van 12.00 - 21.30 uur

Jose V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Buitengewoon gemakkelijk en vriendelijke ontvangst, we zaten er lekker, werden leuk bediend en het eten was heerlijk
Riet M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Gezellig, huiselijk goede bediening en heel lekker eten
JoséPhine R.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijke terras , prima lunch !
Marjan D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk eten, goede wijn en peima service! Echte aanrader en we komen hier snel terug voor een van de speciale avonden (bv de kreeft of asperge avond).
McMarco B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Prachtige locatie. Zeker met een lekker zonnetje in februari, na een wandeling in het bos. Eten is prima, de kaart heeft voor ieder wat wils. De porties zijn niet heel groot, maar is genoeg. We komen hier nog wel eens terug.
schel1234 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Prima gegeten met vriendin.
Ook hier een karaf water bij de glazen wijn.
De voorgerechten zagen er mooi uit.
Het voorgerecht met Zeeuws spek was hoog op smaak maar van het gerecht met huisgerookte zalm met sushi had de sushi weinig smaak.
De hoofdgerechten, eendenborst en rib-eye waren voortreffelijk van smaak en mooi geserveerd.
De zeer vriendelijke en attente bediening maakt je avond echt tot een uitje.
Kortom, een bezoek meer dan waard.
N L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Verrassend lekker gegeten, kom al jaren hier en het eten is altijd goed, nu was het echt beter nog, verfijnder. Chapeau!
Ton Jan V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
sfeervol en lekker gegeten. vriendelijke en goede bediening.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Bezoek was al weer enkele weken geleden, maar wat kunnen deze mensen heerlijk koken. Borden zijn een plaatje. Super ervaring. Daarnaast genoeg keuze voor onze kinderen. Reserveren is een must want de naam van dit restaurant is breed bekend. Heeft ook een fijn terras voor lunch of borrel. Tevens thema-avonden, waarvan wij de kreeften-avond zeer konden waarderen. Wisselende maandmenu's. Vriendelijke bediening!
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Vanavond met vrienden lekker buiten gegeten op het terras van het Wapen van Kennemerland. Zeer attente en vriendelijk bediening, mooi uitzicht op de weilanden en lekker gegeten. De saté met frieten was royaal en lekker, maar ook de zwezerik vooraf was prima en de 3 soorten varkensvlees was een traktatie. Prima plek voor een mooie zomeravond.
Susanne B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Dit was de derde keer dat we 's avonds dineerden in het Wapen van Kennemerland. De omgeving is prachtig, het cafe-restaurant binnen zelf ook sfeervol. De bediening vriendelijk, de prijs-kwaliteitverhouding echter is minder goed. Als hoofdgerecht 6 losse lauwe en stugge tortellini's voor de prijs van 16,50 is lijkt niet in verhouding. Wat ons betreft is het Wapen een prima plek om te lunchen, dineren vinden wij van mindere kwaliteit
George W.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met een grote groep hier wezen eten. Allemaal familie, gezellig dus. Konden van tevoren eerst wat borrelen in een zijzaaltje. Keuze uit een aantal opties(wel handig met een grote groep).
Vooraf tonijn, daarna "diamanthaas", toe iets zoets met kersen.
Het geheel was goed, niks haute cuisine maar goed eten en mooi opgedaan!
Zeker met zo'n hoeveelheid mensen alles warm op tafel en erg attent personeel.
Vlg jaar weer?? hangt af van de organisatie. Van mij mag het.
p.s. ik vond "de stinkende emmer"(en het verhaal hierachter)ook een geweldige naam.
JannekeZaandam .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Fraai terras met uitzicht over de weilanden direct aan het bos. Eigenlijk een soort pareltje in Haarlem! De kaart is eenvoudig maar compleet. Geen rompslomp. Wij waren hier voor de lunch en onze kid's vonden de pannenkoeken heerlijk. Trouwens ook zeer kindvriendelijke bediening. Waard om een keer om te rijden.
Matthijs78 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Vandaag gegeten met drie volwassenen en twee kinderen. Fijne avond gehad!

Het restaurant is een boerderij en aan de binnenkant ziet het er uit als een mooie Engelse kroeg. Gezellig en gemoedelijk.
Het eten was een verrassing. Gezien het restaurant verwacht je iets rustieks maar het is verfijnd. Er wordt duidelijk werk van gemaakt. Ik had vooraf lamsham met zwezerik. Hoofd diamanthaas. De gerechten zijn mooi opgemaakt. De saus bij de haas had wat sterker van smaak mogen zijn maar alles was zeker lekker. De verhouding voor- en hoofdgerecht was alleen wel een beetje zoek. Namelijk beide even groot. Hoofd had echt meer mogen zijn, zeker gezien de prijs. Na een combi van appel en amandelspijs. Door de appel door de spijs viel die smaak weg (jammer) voor de rest zeker lekker. Door nog wat puntjes voor op de I en de prijs een 8.

Personeel was vriendelijk en goed. Genoeg aandacht en gewoon weten hoe het hoort.

Al met al een prima restaurant waar we lekker gegeten hebben en zeker terug komen!
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Na een keer hier geluncht te hebben, wil je ook wel eens dineren. Hier koken mensen met passie en veel aandacht voor de smaak van de gerechten en de opmaak van de borden. Het dessert van het maand menu was voortreffelijk en 10!
Bediening jong en attent. Éen minpunt de akoestiek is erg slecht.
Josbakker1980 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Zaterdag na een leuke dag te hebben gehad gekozen om bij Het wapen van Kennemerland te gaan dineren.
Bij binnenkomst werden wij vriendelijk begroet en werden aan tafel gebracht.
We waren met zijn 4e en kozen voor een 3 gangen menu.
Vooraf kregen wij een heerlijke zalmtartaar met een eigen gemaakte marshmallow en makreelmayonaise met tomaten kroepoek.
Heb in veel restaurants zalmtartaar gegeten maar deze was overheerlijk met een passende mayonaise erbij heerlijk.
Als hoofdgerecht hadden wij de longhaas deze was perfect gegaard een heerlijk gerecht.
Als nagerecht had de helft kaas en de helft het nagerecht met griesmeel en bloedsinnasappel.
Overheerlijk dit gerecht.
Kazen waren heerlijk.
Leuk om te zien hoeveel tijd en passie de keuken erin stopt.
Super mooi opgemaakte borden.
De bediening had iets beter gemogen.
Maar over het totaalplaatje ben ik zeer tevreden en hebben een super avond gehad.
Hier zie je mij nog wel en keer terug.
Bedankt,
Jos bakker

Bart R.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Op 4 januari bij het "wapen van kennemerland" wezen eten, wat een ervaring! Toen wij voor de deur stonden hadden wij totaal geen verwachtingen, wij dachten dat we beland waren bij een oude boerderij. Bij binnenkomst kwamen we in een luidruchtige kroeg waarna een van de medewerkers ons mee nam naar een tafel, wij vonden het wel jammer dat er geen tafelkleed op de tafels lagen dat zou wel een betere uitstraling hebben. eenmaal aan tafel werden meteen drankjes opgenomen en de menukaart werd ons gebracht.
Vanaf het voorgerecht waren wij helemaal verkocht, de eend en wild zwijn waren echt een schot in de roos. Een samenspel van complexe smaken, werkelijk een genot in de mond. Daarna de hoofdgerechten eendenborst en haas en wederom een succes. Vele garnituren mooi opgemaakt op het bord, ik durf voorzichtig te zeggen dat dit vele sterrenzaken in smaak evenaart! Je proeft dat de kok het met passie doet en dat zie je ook aan de opmaak!
Wij sloten het diner af met etagère met huisgemaakte friandises, wederom iets wat je in de meeste restaurants niet zou krijgen. Echt een top zaak wat betreft eten!

Na de tops natuurlijk ook paar tips:
- Tafelkleedjes op de tafels zou het helemaal afmaken.
- En bediening zou iets meer kunnen letten op het begroeten bij binnenkomst en het afscheid van de gasten.

maar verder, GA ZO DOOR!!!
hj T.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Wat een openbaring, deze locatie. We wilden hier lunchen op een zaterdag. Het zat bomvol.
Fantastisch stekje met leuke hapjes. Heerlijke wildquiche met een glas wijn. Top bediening. U ziet mij hier vaker!!
C. G.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Wapen van Kennemerland heeft een speciaal plekje bij ons, niet in het minst vanwege het terras! Binnen is het prima te doen, alleen de tafels staan wel erg dicht op elkaar. Het is er vaak vol met honden, kinderwagens en gezelschappen met rugzakken etc. Dan wordt het wel erg krap. Er schijnt een nieuwe zaal te zijn, maar daar zijn we nog niet geweest.
De bediening is heel vriendelijk, maar weet niet veel van de gerechten en de wijnen af. Dat moet toch makkelijk te verbeteren zijn!
Nu het eten: dat is super! Mooi opgemaakte borden met een verscheidenheid aan dingetjes erop. We hadden de eendenborst (krokant gebakken) en de hertenbiefstuk die mooi rood was. Het vlees was royaal, de gerechtjes erbij minder ruim bemeten, maar dat vinden wij bij een restaurant minder belangrijk. De smaak wel, en die was uitstekend. Je kunt er nog frites bij bestellen, maar dat was voor ons niet nodig, want het nagerecht in Wapen van Kennemerland moet je vooral niet overslaan. Zo mooi opgemaakt zie je het zelden: een bord (beter gezegd: een plankje) vol met bijzondere toefjes en bolletjes. We hadden de dragonbavarois met zoethout meringue. Een genot om op te peuzelen en lekker lang over te doen.
Het restaurant wisselt maandelijks het menu en dat is voor ons een reden om er vaker te komen.
Culinaria2 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
Wij komen hier regelmatig vanwege het heerlijke eten en de toplocatie. Vooral de sfeer op het terras in de zomer is geweldig! Het leuke aan Het Wapen is dat je er even een snelle hap kan eten, maar je kan ook voor bijvoorbeeld een 5 gangen menu kiezen. Er komen dan gerechten voorbij die echt van hoog niveau zijn en spannende garnituren hebben. De kwaliteit is ook nog eens altijd constant. De bediening is vriendelijk en redelijk amicaal, wat perfect bij de sfeer in de zaak past. Decor is gezellig en knus ingericht, een soort bruin café. De tafels staan wel ruim opgesteld.
Wij komen snel weer even langs!