't Wapen van Haarzuylen

Glas champagne

Meer informatie over restaurant 't Wapen van Haarzuylen

Q buzz lijn 127
  • Kom je met de auto?
    Vanaf Amsterdam A-2 afslag 5 Breukelen - Kockengen - Haarzuilens Vanaf Den Bosch Arnhem A-2 afslag 6 Maarssen Utrecht Noord -vervolgens Vleuten Haarzuilens Vanaf Rotterdam Den Haag A-12 afslag 14a Harmelen, de Meern, Vleuten, Harzuilens
  • : Gratis parkeren op eigen parkeerterrein

Dinsdag t/m Zondag vanaf 10:00
- Diner vanaf 17.00

Aaldrik T.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Gezellig op het terras gegeten. Mooie setting midden in het oude dorp. Zeer attente en vlotte bediening, we zaten nog niet of er kwam al iemand voor de drankjes en het stokbrood. We hebben "de vangst van de dag" besteld. Dat was een barramundi, een vis die we Jaren terug een keer in Australië hadden gegeten en daarna nooit meer. Verrassend. De vis was goed klaargemaakt, maar de garnituren waren vrij standaard (patatjes en sla).
Hartelijk dank voor uw mooie recensie.
Leuk dat u de barramundi vis kon waarderen.We zien u graag nog eens terug.
Carla van Dommelen
Kimrmol .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Echt een geweldige High Tea hier gehad vandaag met 8 personen. Perfecte bediening en het eten was heerlijk (en veeeel!). Veel variatie. De High Tea begon met een glaasje prosecco om te proosten. Daarna kregen we een heerlijk tomatensoepje, om de eetlust te bevorderen. Vervolgens werden er etagères met sandwiches neergezet; kip/ananas, gezond, zalm en rosbief. Ook de zoetigheden kwamen op tafel; soesjes, bon bons, cakejes etc. Hier zat ik al behoorlijk vol van. Daarna volgden twee borden met scones (super!) + nieuwe schalen zoetigheden en of het nog niet genoeg was, daarna kwamen ook nog warme snacks (sausijsjes/kaasbroodjes/Kipkerrie). Wij hebben een top middag gehad!
Beste Kim,
Heel erg bedankt voor deze lovende recensie. Leuk dat jullie zo'n gezellig middag gehad hebben.
Graag tot ziens.
Carla
Corina S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Al meerder keren zo lekker gegeten hier maar gisteren een grote tegenvaller!!!
Ik had de zomerspeciaal "Big angus burger". Helaas was er niets " bigs" aan, bijna klein te noemen. Mijn broodje was waarschijnlijk ontdooit in de magnetron, niet te eten, gewoon taai!!
Mijn partner had de zomerspeciaaal "huis gemarineerde spareribs" helaas smaakte dit gewoon naar beenham! Dus de kaart is prima en het stokbroodje vooraf ook maar de zomerspecials zijn inderdaad speciaal op de verkeerde manier.
ZO JAMMER!

Beste Corina,
Wat vervelend dat het eten zo tegen gevallen is. We hebben het met het keukenteam besproken en hopen dat wij u in de toekomst toch nog eens mogen verwelkomen om te bewijzen dat het weer net zo lekker kan zijn als uw vorige bezoeken.
Carla van Dommelen
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Met vier personen voor speciale gelegenheid gereserveerd. Vriendelijke bediening en knap hoe de verantwoordelijke het ogenschijnlijk redelijk onervaren bedienend personeel aanstuurde. Nu nog wat grotere flesjes fris (wist niet dat de groothandel zulke kleintjes levert) en - aandachtspuntje - witbier drink je niet zonder schijfje citroen. Voorgerechten - De carpaccio was zoals het hoort, de garnalenkroketjes heel aardig (lagen in de schaduw van enorme bos ruccola; waarom?), tomatensoep lekker en de lauwwarme geitenkaas met vijgen, walnoten en heerlijke uienringen was niet alleen mooi opgemaakt maar ook meteen het hoogtepunt van de gerechten. Hoofdgerechten - De ossenhaaspuntjes op een spies met pepersaus waren matig, weinig aantrekkelijk gepresenteerd en smaakten vreemd. De bijhorende garnituur mag die naam eigenlijk niet hebben: bakje met hoofdzakelijk kleine blokjes komkommer. Het broodje Angus burger was een blamage: dikke bol gehakt die ongevraagd saignant en fantasieloos werd opgediend. Een drama waren de pannenkoeken Baronesse: veel te dik, niet gaar van binnen en een rommelig door elkaar gemixte spek, kaas, ui en champignons er bovenop gekwakt. Iedereen moet leren pannenkoeken bakken maar dit was een dikke onvoldoende (worden de borden wel door de chef gecontroleerd voordat ze de keuken verlaten?) Desserts - Het warme chocoladetaartje met ijs en slagroom was aardig maar doorsnee en bij het verrassings dessert (aardbeien, ijs en slagroom) sprongen de tranen ons in de ogen; niet van blijdschap maar van de naturel aardbeien die onwaarschijnlijk zuur waren.
Kortom, we hebben ons laten verrassen door 't Wapen maar dat was geen onverdeeld genoegen.
Carla B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Afgelopen vrijdag (17 juni) hebben wij hier met 34 collega's van ons bedrijf gegeten. We hadden niet erg veel tijd, omdat we uiterlijk om 19.00 weer in de bus moesten zitten richting theater. Hierover hadden we vooraf goede afspraken gemaakt en het was in een woord GEWELDIG. Alles liep gesmeerd, en er was totaal geen stress. Complimenten dus voor de organisatie. En voor de kok, want het eten was ook prima!
Angelica H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Dankzij Peter, Carla en Chris hebben wederom weer een geweldig feest gehad omdat mijn man met pensioen ging.
We hebben genoten van een geweldig buffet en een fantastisch toetjes buffet.
Alles was tot in de puntjes verzorgd en de bediening was uitstekend niets was te veel.
Zeer zeker een aanrader.
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We hadden hier al eens een pannekoek gegeten op het terras en nu hebben we er gedineerd. We kozen beiden voor het 3 gangen jubileum menu en dit bleek een zeer goede keuze. Voor champignons in bierbeslag met tomatensaus, was een lekker gerecht. Daarna zeer malse biefstukpuntjes met paprika, ui, spek en pepersaus. De pepersaus kon voor mijn vriendin zonder moeite worden geruild voor een champignonsaus. Er zat lekkere rauwkost en friet bij. Na een wafel met warme kersen, ijs en slagroom. We waren zeer voldaan na het eten en de service was goed! De vlotte dame die ons bediende voelde alles goed aan en was goed in haar vak. We komen hier snel weer terug!
C W.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij hebben hier slechts alleen koffie met taart gebruikt. Zondagmiddag, buiten regent het en binnen druk. De bediening was correct en vriendelijk. Omdat we met een kinderwagen kwamen werden we in een hoekje geplaatst met aan de wand delftsblauwe tegels die vol met vieze vlekken zat. We hadden bij de koffie appeltaart met slagroom. Bij de vraag of het huisgemaakte appeltaart was werd dit bevestigd. Was echter niet zo. De slagroom kwam uit de spuitbus. Of we hier ooit terug komen???
Beste Wolha,
Jammer dat uw bezoek aan ons restaurant u is tegengevallen. De meeste gasten zitten graag aan de tafel in het oude gedeelte van onze zaak waar u met uw gezin zat.
De 118 jaar oude Delftsblauwe tegels zijn schoon.In de loop van de tijd zijn er echter tegels afgebroken en glazuur verdwenen ( er heeft lange tijd een piano voor gestaan) met metselwerk zijn de scherpe randen weggewerkt die "vegen" achter hebben gelaten. Onze appeltaart komt van onze lokale warme bakker en de verse gezoete slagroom wordt door onze koks in een spuitbus gedaan en met kidde patronen op de gewenste dikke gemaakt. Het kan echter voorkomen dat de slagroom terug loopt en de bediening de spuitbus niet voldoende heeft geschut voor gebruik waarvoor onze excuses. We hopen uw ongenoegen weg te hebben genomen en zien u graag nog eens terug.
Anne G.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Op 8 januari 2015 heb ik een zeer aangename avond in dit bijzonder sfeervolle restaurant beleefd. Het was mijn eerste bezoek maar zal beslist niet het laatste zijn en dit is zeer zeker te danken aan de heerlijke gerechten die werden voorgeschoteld door de vriendelijke en professionele gastheer en gastvrouw.
Wij, mijn zoon en ik kozen voor de bitterballen van wildragout geserveerd met een bosvruchten coulis; een verrassend en erg smakelijk voorgerecht. Mijn Schoondochter heeft genoten van een mooi opgediende carpaccio
Als hoofdgerecht besloten we alle drie voor de hertenbiefstuk met kastanje-champigons en rode wijnsaus te kiezen en daar hebben we geen spijt van gekregen.
Wij kregen een leuk opgemaakt bord met daarop o.a. rode kool , spruitjes, een stoofpeertje en niet te vergeten een prachtige hertenbiefstuk met een perfecte garing...... en dit alles was in combinatie met de saus een ware smaaksensatie.
Het heerlijke eten, samen met de fijne bediening en de prachtige ambiance zijn wat mij betreft genoeg redenen om hier snel weer terug te komen.

Fred V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Komende vanuit Amsterdam hier beland met 3 personen. Was die avond erg druk daar een grote bus met toeristen binnen kwam ivm de christmas fair. Bediening was echter correct en vlot ondanks dus de grote drukte. Eten was echter zeer matig. Soep en wild plateau was redelijk op smaak. Champignons met old amsterdam was weinig smaakvol. De wildzwijn kotelet en de hertebiefstuk waren niet goed van smaak en op smaak. Zeker gezien het nog redelijke prijsniveau voor deze gerechten. Spruiten waren niet voldoende gaar. Zowel rode als witte huiswijn hadden geen aroma, en waren echte slobber wijnen. Prima adres voor een pannekoek, en een mogelijke lunch, maar voor een diner kunt u beter doorrijden.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
In de avond met de totale verlichting ziet Het Wapen van Haarzuylen eruit als een sprookje. De parkeerplaats is nauwelijks verlicht, maar dat komt door de prachtige verlichting dit schitterende pand ten goede. Dan valt bij binnenkomst de aankleding binnen wel tegen. Daar had meer van gemaakt kunnen worden. Overigens zijn de tafels keurig gedekt., maar bar , garderobe en entrée
zijn voor verbetering vatbaar.
Het personeel doet een beetje populair, maar dat is zeker niet hinderlijk en het reageert adekwaat en is dienstverlenend ingesteld.
Het restaurant heeft itt vele restaurants in de omgeving een uitgebreide wildkaart.
Wij hebben derhalve "wild" gegeten. als voorgerecht een ree en fazantenpate. Niet alleen was die voortreffelijk, maar dit gerecht werd bovendien erg kleurrijk opgediend met veel meer extra's dan op de kaart werd aangegeven. Jammer dat de noten, die wel op de kaart werden aangegeven slechts bestond uit 1 not, die daardoor geheel in het niet bleef.
Als hoofdgerecht een trio, bestaande uit wildzwijnmedallion, hazerug filet en hertenbiefstuk.
Over het zwijn en de has niets dan lof. De hertenbiefstuk heb ik wel eens malser gegeten. Dit exemplar was wel erg stug.
Mijn partner had graved lax en was daar zeer over te spreken. Als hoofdgerecht sliptongen, die goed gebakken waren.
De borden waren weer goed opgemaakt met een veelvoud aan kleuren. De rode kool bij het wild
had wat fijner gesneden kunnen worden. Daarnaast nog spruiten en nu eens niet sla, maar komkommer. Een welcome afwisseling van een meestal gebruikelijke sla bak.
Bij dit alles een Shiraz huis wijn. Ook een Merlot was beschikbaar evenals een special voor het wild geselecteerde wijn.
Als nagerecht de gebruikelijke mogelijkheden. Niets bijzonders, behalve dan de apfelstrudel.
Wij kozen voor de sorbet als gaatjes vuller.
Al met al een plezierige avond. Wij blijven terugkomen.
Brenda K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. Glutenvrij was geen enkel probleem, ik kon meerdere gerechten van de kaart kiezen. Vooraf de in knoflook gebakken champignons met Old Amsterdam: smullen! Varkenshaas als hoofdgerecht met een glutenvrij sausje. Ook erg lekker! Mijn man genoot van de carpaccio en de tournedos. Erg goede en vriendelijke service aan tafel.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
We hebben vorige week hier heerlijk een salade gegeten, mooie locatie. prima bediening en een prima prijs, het is net of je in een sprookjesdorp zit te eten :)
Gervanlierop .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Helaas erg matige ' escagooos' van het menu gekozen. Slap, waterig, kaas was amper gesmolten , geen stukje brood erbij voor de ' saus' maar bovenal waren sommige slakken gewoon koud!
Uiteindelijk na drie pogingen besloten terug te laten brengen. Er werd vreemd gekeken op mijn opmerkingen en aangeboden iets anders te kiezen. Heb dat niet gedaan om de planning van het hoofdgerecht niet in de weg te staan. Direct bij het serveren daarvan een nieuwe fles wijn gevraagd, maar helaas ook daar werd (tegen verwachting na zo'n misser) gene aandacht aan geschonken en moest ik na 20 minuten weer vragen, waarop de jonge bediende quasi-lollig moest opmerken (met zn handen op zn rug mij aankijkend) dat deze 'onderweg' was... Wijn werd toen wel direct gebracht (nadat er eerst nog even iets gerommeld moest worden met de hoeveelheid ijs in de koeler?).
Toen er daarna nog iemand kwam informeren waarom ik die knaap had weggestuurd en mij moest vertellen dat die wijnuitvraag pas om tien voor acht was doorgekomen (is dat mijn probleem dan?) heb ik gevraagd of hij serieus een dergelijke discussie wilde aangaan halverwege het hoofdgerecht...
Besloten toen maar direct te stoppen en weg te gaan omdat ik dit geen gastvrijheid kan noemen en wij geen behoefte meer hadden daar nog te blijven. Geen enkele geste bij het afrekenen en werd slechts de escargots niet berekend.
Nooit meer terug hier!
Marye83 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Wat een service! Door voedselallergieen mocht ik diverse gerechten van het buffet niet. Speciaal voor mij werden meerdere kleine gerechtjes gemaakt. Goed bereid, heerlijke smaken en veel variatie. Uit eten is vaak voor mij een uitdaging, hier was het puur genieten.
NicoleC .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Wij hebben hier vrijdag 12 juni ons huwelijksdiner in de Raadzaal en huwelijksfeest in de Kasteelzaal gehad, tot onze volste tevredenheid! Het restaurant is gelegen op een prachtige locatie in een heel lief dorp en de verschillende zalen zien er ook schitterend uit! Ons contactpersoon was Dymphna en zij heeft ervoor gezorgd dat de zalen prachtig en volgens de afspraken waren aangekleed. Alles is mogelijk en zij denkt graag met je mee. Het is ook duidelijk dat zij de nodige ervaring heeft. Wij zijn erg kritisch en serieus en wilden dat alles perfect georganiseerd zou zijn, als het dan lukt om onze verwachtingen zelfs nog te overtreffen!! Heel bijzonder en echt een aanrader, voor een huwelijksdiner of -feest (of andere gelegenheid) en ook om gewoon een hapje te eten. De bediening is heel gastvrij en vriendelijk, er hangt een gemoedelijke sfeer.
SVANDESANDE .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Aardig personeel, het eten was erg goed. Echter aankleding van restaurant als bord was karig.

Klein maar verschrikkelijk goed stukje vlees met slechts een worteltje er naast als groente.

Daarnaast werd voor de overige tafelaars een schaaltje goede patatten en een erg klein schaaltje komkommer weg gezet.

Maar..............de wijn was lekker!
Angelica H.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
We zijn er getrouwd en aansluitend na het nuttigen van de bruidstaart hebben we een huifkartocht gemaakt, daarna hebben we genoten van een drankje en wat hapjes gevolgd door een heerlijk buffet.
Kortom ze leveren een compleet arrangement.
Mede doordat alles fantastich was geregeld door Peter, Carla en Dymhpna en de bediening van het personeel hebben wij een onvergetelijke dag gehad.
Het is zeker een aanrader als je een fantastische dag wilt hebben.

Bruidspaar Treuren.
Barber U.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Gezellig en eenvoudig. Prima saté gegeten en manlief koos en goed gebakken tournedos. Vriendelijke bediening en goede sfeer.
Floor H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Gistermiddag hier een HighTea gehad voor mijn moeders verjaardag. We werden meteen opgemerkt bij binnenkomst en naar onze tafel gewezen. Deze stond al netjes opgedekt. Een dame van de bediening kwam ons uitleggen hoe de high tea in zijn werking zou gaan en dat er zo direct een collega zou komen met een pot heet water. Deze kwam dan ook snel. De High Tea begon met een soepje. Wat we een erg origineel idee vonden. De HighTea bestond uit verschillende hapjes die een geleidelijk op tafel kwamen. De bediening was zeer oplettend en vulde vaak de theepot bij. Met andere woorden, we hebben een heerlijke middag gehad. En de bediening hier is zeer vriendelijk!!