't Wapen van Bunnik

Dorpsstraat 9 3981 EA Bunnik Nederland Kaart

Over het restaurant 't Wapen van Bunnik

Heerlijk eten in het centrum van Bunnink

Gelegen in het oude centrum van Bunnik. De Franse keuken is de basis en dit levert een keur aan smaakvolle, verfijnde gerechten op. Het attente personeel adviseert je graag een passend glas wijn. Wat een heerlijke avond!

5 & 6 november Wildweekend: “Natuurlijk uit de Natuur”
Online reservering uitsluitend voor wilddiner

25 & 26 december Kerstdiner
Online reservering uitsluitend voor kerstdiner

Meer informatie over restaurant 't Wapen van Bunnik

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 10:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Anja Z.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Een goed restaurant op een mooie plek in Bunnik, heel gezellig. De bediening was super snel en heerlijk eten! Een aanrader!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Voor de 6de keer gegeten bij 't Wapen van Bunnik. De kwaliteit blijft constant goed tegen een acceptabele prijs. Ook de bediening en de service blijven goed.
Yaris1975 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Via de Ah bonnen gegeten bij het restaurant. De bediening was goed en de richting van het restaurant was gezellig. Het eten was heerlijk en je kon zien aan de borden dat er aandacht aan was besteed. Jammer dat Iens niet de juiste gegevens op hun website hadden staan betreft de menukaart die was veranderd sinds deze week.
Jeannette Y.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
wij waren ah-restaurantactie-klanten:
we kregen eerst een tafel in het midden van de zaak. vroegen om een ander tafeltje, werd direct geregeld!
3-gangen surprisemenu besteld, leuk voor het oog, lekker op de tong en voor de maag!
allemaal heerlijke gerechten, die deze dag voor het eerst op het menu stonden. ook werd ons gevraagd wat we niet lusten/allergieen, heel goed! dit restaurant is zeer aanbevelingswaardig!!
vera B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
vriendelijke bediening, prima verrassings menu met echt verrassende dingen, zoals gebruik van parelgort. Om nog eens te doen! Leuke ambiance. Wel sfeervolle tafel maar deze had weinig licht zodat menu slecht te lezen was. Maar wel intiem...
Gonda H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Altijd fijn om daar te gaan eten ,levendig en toch gezellige sfeer en mooi voedsel.Voldoende ruimte buiten om de auto te parkeren ,ook daar geen zorgen over.
Wilma S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Vriendelijke bediening. Goede prijs- / kwaliteitverhouding.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Op 8 januari gegeten bij het Wapen van Bunnik. We werden gastvrij ontvangen, onze jassen werden aangenomen, maar we werden niet geattendeerd op het verrassingsmenu (à € 32,50). Nu werd ons uitgelegd dat we (met de AH-actie) alles konden kiezen van de kaart en dat er € 32,50 van de nota zou worden afgetrokken. Daarmee kregen wij de indruk (zoals we ook wel elders hebben aangetroffen) dat alle menu's € 32,50 kosten. We kozen uit de kaart, maar bij het afrekenen bleek dat we voor respectievelijk € 39,00 (zalmfilet - wijtingfilet - roomijs) en € 42,75 (bietensalade - fazant - kaasselectie) hadden gegeten. Dat werd ook gerekend en daar ging de €32,50 dan van af. Uiteindelijk klopte de uitleg (waar we achteraf om vroegen)wel, maar het maakt het begrip '2e menu gratis' wat discutabel. Niettemin, lekker gegeten, met een karafje wit (goed voor ruim 2 glazen), een rode rioja en een rode port (bij het kaasplankje), al had het hoofdgerecht wel wat warmer gemogen en was het roomijs samengesteld uit drie verschillende bolletjes.
Ingeborgh M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
De gerechten waren matig. Bij het verassingsmenu overheerste de zuurkool bij zowel het hoofd- als het voorgerecht, iets wat je niet verwacht en hoopt. Vanuit ons tafeltje keken we de (open) keuken in en zagen tot 3x toe dat er brood op de grond viel en weer op het plankje gelegd werd.
Klantvriendelijkheid straalde niet van het personeel af (uitzondering van de jongen bij het afrekenen).
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Tafels voor 2 personen gesitueerd recht voor de open keuken, die baadt in het tl licht en in de loop van de bediening liggen. Uiterst ongezellig. Hoewel in de buitenrand tafels voor 4 personen stonden, die grotendeels door 2 personen benut werden, was het ons -ondanks dat we al 2 maanden van te voren gereserveerd hadden- klaarblijkelijk niet gegund hier te zitten. Na langdurig aandringen over waar dit ongeveer uit bestond, omdat niet gevraagd werd of we ergens allergisch voor waren of bijvoorbeeld geen vlees of vis wilden, toch voor het verrassingsmenu van de chef in combinatie met een wijnarrangement gekozrm. Vooral tussen voor- en hoofdgerecht een te lange wachttijd. De wijn werd wel direct ingeschonken, met als gevolg dat die al weer bijna op was toen het gerecht kwam. Gerechten op zich waren voortreffelijk, zowel qua uiterlijk als smaak. In de juiste ambiance en iets meer aandacht was het met deze gerechten een Top avond geweest, jammer dat het niet zo mocht zijn.
Ria307 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Met de AH restaurantactie gegeten in Bunnik. Werden prima bediend zonder poespas. Ook de gerechten waren eenvoudig maar wel aandacht aan besteed.
Willemijn S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Eten is wat je prijs/kwaliteit mag verwachten. Mooi verzorgde gerechten, goed klaargemaakt en lekker. Niet een mega wauw ervaring, maar het is ook geen sterrenrestaurant. Bediening was vriendelijk, aanwezig op de juiste momenten zonder opdringerig te zijn. Erg plezierig! Inrichting is eenvoudig, vraagt daardoor geen aandacht (op de mooie flessen kerstboom na, origineel!)
Prima gelegenheid voor een lekker en gezellig hapje eten.
h.j.hengeveld .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Met AH-actie weer eens gekozen voor Het Wapen. Vorige ervaring was matig tot slecht (2e kerstdag 2015). Nu kozen we voor het verrassingsmenu met wijnarrangement. We zijn bijzonder aangenaam verrast. Alle gangen waren buitengewoon lekker en verfijnd. goede wijnkeuze erbij. Dir was genieten.
Liefhebber V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Eten redelijk goed. Bavette en reestoofpotje. Bediening zeldzaam onvriendelijk, onprofessioneel en ondeskundig. We zaten nog niet (1 persoon moest nog aanschuiven), of drankbestelling werd al opgenomen, Nadat we de bestelling voor het diner (alleen hoofdgerecht) hadden doorgegeven, stond het eten werkelijk binnen 5 minuten op tafel. Hetgeen je doet afvragen in welke mate het eten vers is bereid...bij macdonalds moet je soms langer op je bestelling wachten, waarbij de gang van zaken ook niet het toonbeeld is van een 'gezellige avond'. De koffie kregen we voor de kaas geserveerd...Tijdens het hoofdgerecht werd er gevraagd: smaakt het trouwens? Met andere woorden: ondeskundigheid voert de boventoon, waarbij het personeel niet weet hoe je gasten ontvangt en bejegent.
Janneke D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Menukaart overzichtelijk, maar beperkt in keuze. Gerechten goed van smaak. Bij topdrukte, moet je wel iets te lang wachten. Personeel vriendelijk.
anneliesklokke .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Geweldige bediening. Wij hadden slechts anderhalf uur tijd om te dineren. Daar werd fantastisch rekening mee gehouden. Verrassingsmenu was boven verwachting. Chapeau voor de witte en zwarte brigade.
wil.ienvandervelden .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We vonden de samenstelling van de kaart maar heel beperkt. Weinig vlees gerechten. Verder prijsstelling boven gemiddeld. Vlotte bediening die ook afstemde wanneer we de volgende gang zouden willen hebben.
Sunairda01 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het eten was goed alleen de bavette was wel erg rauw. Je kunt merken dat je hebt geboekt voor de AH restaurantactie. We drinken beide geen wijn en ze lieten goed merken dat ze hier niet blij mee zijn.
Supernovae .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben een paar weken geleden hier gegeten en twijfelde of ik de recensie hier moest plaatsen alvorens ik contact heb gehad met de manager over zijn visie op zaken. Helaas niets vernomen op mijn uitgebreide e-mail. Jammer wat dan had ik wellicht wat dingen genuanceerd.

We maakten gebruik van de AH restaurantactie. Zorgvuldig gekozen, ziet er veelbelovend uit.
De zeetong die naast de kaart is spreekt wel een paar van ons aan. Prima voorstel van de €32,- (in ons geval 2x dit bedrag) korting vanwege de AH-actie.

De menukaart werd bestudeerd en het werd bij iedereen snel duidelijk: moeilijk kiezen uit al het lekkers! We hebben als hoofdgerecht gekozen voor de fazant, 2x de zeetong en de bavette. We zagen al dat deze voor 2 personen is eigenlijk. Maar mijn vriend lust wel een goed stuk vlees en wilde deze bestellen voor hem alleen. 450 gram kan een goede mannelijke eter wel aan. Geen probleem dat deze dan ook voor 2 personen werd gerekend, hij eet ten slotte voor 2. De medewerkster kwam onze bestelling opnemen en we gaven het 1 voor 1 door. Mijn vriend zijn bavette als laatste. Ze keek op en zei dat het helaas niet kan, want deze is voor 2 personen. Mijn vriend zei: geen probleem, ik lust in mijn eentje wel zo'n stuk vlees. "Echt waar??, zei ze. Ja hoor, ik vind het lekker. "Weet u het zeker? U betaalt wel voor 2 personen". Waarop ik vervolgens zei: "Ik en mijn schoonvader eten ook een stukje en dan is het zo op". Mijn schoonvader zei vervolgens dat hij afziet van zijn keuze en meedoet met de bavette. Ik en mijn vriend wilde samen een frietzak delen, dus we gaven aan dat we ook graag friet willen. We vroegen aan onze (schoon)ouders of zei willen en ook zij wilden een zak delen. De medewerkster: "toch 2 keer?".

Vervolgens komt het voorgerecht. Nadien kwam ze afruimen. We wilden een beetje helpen, zodat ze niet helemaal hoefde te rekken en over mensen heen te buigen. Dus ze nam eerst de platte borden en mijn schoonvader gaf zijn bord met een diep bord aan. Medewerkster: "wilt u het laten staan, want anders moet ik 2 keer lopen". Ze legde op 1 bord het bestek en op de andere stapelde ze de borden. Daarna pakte ze het platte bord met het diepe bord en nam ze het mee.

Hoofdgerechten werden geserveerd. De bijgerechten kwamen op tafel, waaronder de puntzakken met friet. De medewerkster gaf aan dat ze de mayonaise nog komt brengen. Wij beginnen met eten.

Helaas was de bavette behoorlijk rood. De medewerkster heeft niet gevraagd welke gaarheid gewenst is, dus wellicht dat rood de standaard is ipv medium. Het was voor mijn schoonvader onprettig om te eten, die wil alsnog de zeetong bestellen. Voor mijn vriend was het ook helaas te rood. Dit hebben we aangegeven bij de medewerker (een jongeman) en die heeft het aangegeven bij de medewerkster die bij ons aan tafel kwam. Ze heeft het meegenomen en ook de bestelling voor de zeetong opgenomen. Mijn schoonmoeder heeft de zeetong gedeeld met mijn schoonvader, zodat ie ook kon beginnen met eten. Wij hebben een minuut of 10 gewacht op de mayonaise en geconstateerd dat de medewerkster deze vergeten was. Hier alsnog om gevraagd en ze heeft het gelijk gebracht

Verder is de avond naar wens verlopen. Ik weet niet of het voor u als lezer merkbaar is uit het verhaal, maar de bediening door de medewerkster was erg onprettig. Zoals ze (de Fransen) zeggen: cést le ton qui fait la musique. Het is de toon die muziek maakt. Daarnaast was haar houding erg naar en zei ze dingen op een bitse manier. Dit was niet alleen mijn beleving, maar ook die van mijn tafelgenoten. De jongeman was juist erg vriendelijk en hartelijk trouwens.

Dit past ons inziens bij geen enkele horeca-gelegenheid, maar helemaal niet bij de gastronomische karakter van 't Wapen van Bunnik. Tevens ook niet bij het prijskaartje. Met 4 personen, hebben we €157,50 betaald. Een flink bedrag, waarbij we nog eens gebruik maakten van de AH-actie. Eigenlijk schrik ik ervan nu ik het zo opschrijf.
Anjali S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
gerechten zijn zeer klein, je krijgt zeer weinig voor je geld, Ook zat er veel vet aan het vlees. Kwaliteit van de gerechten kan veel beter. En de muziek mag wel wat zachter.