't Vliegertje

Scheldestraat 79 1078 GH Amsterdam Nederland Kaart
31-206798480

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant 't Vliegertje

't Vliegertje is al 30 jaar een begrip in Amsterdam. Bekend van de saté van 300 gram ossenhaas en de heerlijke spareribs. Door vele vaste gasten de beste van Amsterdam genoemd. Maar daarnaast hebben ze ook nog vele mooie gerechten uit eigen keuken.

Geniet hier bijvoorbeeld van terugkomende toppers zoals de Mexicaanse tortilla of van een heerlijke vegetarische salades.

Je proeft hier de sfeer van een authentiek bruin café, met zand op de vloer en een café- en restaurantgedeelte. Het restaurant is populair bij grote groepen, maar ook gezellig voor een etentje met z’n twee. Reserveer daarom nu bij 't Vliegertje in Amsterdam!

Meer informatie over restaurant 't Vliegertje

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 02:00

Jouw recensie over het restaurant 't Vliegertje

Petra V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Super gezellig café- restaurant met ontzettend vriendelijk personeel.
De saté Ossenhaas gegeten...echt heerlijk!
Nagerecht citoentaartje met gezouten caramelijs.. zo verukkelijk!
Wij komen snel weer terug!
Marian L.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Alles wat hieronder positief beschreven wordt klopt wel. Leuke kaart en door de mooie aktie van drie gangen vd kaart voor €29,95 kun je hier heerlijk eten voor een schappelijke prijs. Dat verwacht je niet als je hier binnen stapt. En dan ook nog een prettige bediening. Hier gaan we vaker heen.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
In het horecadeel van de Scheldestraat, vlakbij de RAI. Op een zonnige lenteavond buiten op het terras goed gegeten. Vriendelijke ontvangst door de bediening. Rustige sfeer. Kwaliteit van de gerechten was prima (respectievelijk een ossenhaas en een (kleine) saté).
Aardige wijnkaart. Gaandeweg de avond raakte het terras meer en meer bevolkt, maar geen herrie. De bediening werkt snel en blijft vriendelijk. De gerechten komen snel door.
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Al jaren komen wij hier met veel plezier, we maken altijd gebruik van de 3-gangen Aktie, de wisselende gerechten op de kaart zijn altijd verrassend lekker, gisteren hebben we het nieuwe voorgerecht genomen, Hollandse sucade op een aardappelmousseline, was verrukkelijk ,wij houden de face book in de gaten. Wij worden altijd hartelijk ontvangen en heel goed bediend door de geweldige meiden.Ga zo door,...
stephan A.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Zeer vriendelijk personeel. Eenvoudige maar smaakvolle menu's voor redelijk budget.
Bianca M.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Gezellig Amsterdams informeel en redelijk geprijst
Max W.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
De sate, het vlaggenschip van het vliegertje was droog. De satesaus flauw. Echt een. Afknapper. Voelt als vergane glorie.
Beste Max,
Bedankt voor je reactie en we vinden het zeker niet leuk dat je een mindere ervaring hebt gehad bij 't Vliegertje.
Maar als je bij de tweede hap het vlees droog vindt, roep dan even de bediening en er wordt een nieuwe saté geregeld. Zo gaat dat bij ons. Je betaald tenslotte voor iets en je krijgt het volgens jou niet.
Maar helaas lukt dit wel hier op iens en dat vinden wij nu net een beetje jammer, dat wij niet de kans krijgen om te herstellen. Het is vlees, een natuurprodukt en dat kan weleens even anders zijn. Maar om dan gelijk te beginnen over vergane glorie? Kom gerust nog eens langs en wij bieden je een nieuwe saté aan. Dat is 't Vliegertje, geen vergane glorie, maar up to date met service. ;-) Tot snel Max
James S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Uitstekend restaurant met een vriendelijke service gerichte bediening. Gezellige en gepaste inrichting alla het Vliegertje. En het eten was super. Zelf de wereld beroemde spareribs gegeten, over heerlijk gewoonweg. Dit restaurant is een echte aanrader. Score een 9.
Pepita G.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Als een restaurant reclame maakt met -20% van de rekening, en het 3 gangenmenu dat standaard gevoerd wordt, valt buiten die aanbieding, dan moet het restaurant dat mi heel duidelijk aangeven op de website. Dat geldt ook voor Iens zelf want Iens maakt reclame met deze kortingsaanbiedingen! Het werd weliswaar gemeld toen wij gingen bestellen maar toen zaten wij er al. Wij hadden het graag tevoren willen weten.
Beste Pepita,
Iens maakt ook melding op hun site dat deze aktie van iens niet geldt met andere akties, zoals de aktie bij ons. Dat kan natuurlijk ook niet want dan zou je op onze scherpe aktie van 29,95, daar nog eens 20% korting op krijgen. Dan kan ik de tent wel sluiten ;-) Aktie op een aktie is in geen enkele branche geldig. Sorry dat het dan tot een misverstand komt, maar vele andere gasten begrijpen dit wel, dus wij zien geen noodzaak om dit aan te passen. Begrijp wel dat de aktie van iens op de gehele rekening van toepassing is en vind je het dan nog steeds duur, zoals je het vermeldt?
Kimm H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Heerlijke spies van Ossenhaas gegeten vanavond! Sausje apart, ongevraagd, waarschijnlijk omdat het de “ladyspies” was, maar erg fijn! Prima service en sfeer. Hielden zelf in de gaten dat je 20% IENS korting kreeg wat in andere restaurants niet gebeurd, super! Al met al heerlijke tent welke net een tandje luxer is dan een eetcafé maar met leuke prijsjes ????????
Dick W. V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
't Vliegertje is al jaren mijn vaste restaurant na bezoek aan de RAI. Al jaren kom ik er en nog steeds ... top. Informeel, fantsiche saté en spareribs en Bavaria en Swinkels bier. Een oase voor een Brabander in de grote stad. Service: zoals je zelf gasten ontvangt en ontvangen en bediend wil worden - toppertjes.
Francisco S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Het restaurant wist niks van onze reservering via IENS. We werden al bijna weggestuurd, maar er was nog een tafeltje ergens tussen andere tafels. Erg krap en rumoerig.

Je zou moeten kunnen verwachten dat als je een reservering met IENS maakt, dat die dan ook naar het restaurant gecommuniceerd word.
Alexander K.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Gezellig en heerlijk eten!
ivo R.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Door een grote luidruchtige groep was communiceren met tafelgenoten onmogelijk.
Carolien O.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
We waren er voor de verjaardag van mijn vader en ze hadden zelfs een slinger opgehangen. De service was echt top, heel leuk personeel heel behulpzaam en vriendelijk. Eten was ook heel lekker! Zeker een aanrader voor een casual diner!
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Levendig en gezellig eetcafe met goed stukje eten.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Vooral het personeel was heel leuk.
De grote blonde dame met bril wist overal een feestje van te maken ????
Jeane M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Kom hier al m’n leven lang en het blijft (ondanks de overnames) een geweldige plek. Good old times! Love it!
Caroline P.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Als wij trek hebben in spareribs gaan wij alleen baart vluggertje omdat het ergens anders altijd tegenvalt. Trouwens de voorgerechten zijn ook heerlijk en de dames in de bediening vriendelijk.
Anna S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018