't Vlasbloemeken

Nieuwstraat 8 4576 AL Koewacht Nederland Kaart
31-114361914

Over het restaurant 't Vlasbloemeken

Bij het 1-Michelinsterren restaurant 't Vlasbloemeken in Koewacht wordt je ontvangen in een ongedwongen, warme sfeer. Eigenaresse Bianca van Bochove zal je verwelkomen met heerlijke amuses en aperitieven.

De keuken wordt verzorgd door eigenaar Eric van Bochove. Koken met passie en respect voor seizoensgebonden producten, dat is de insteek! Met iedere maand een wisselend menu bieden ze je de kans om te genieten van alle mooie producten uit de lokale omgeving.

Ze zijn niet voor niets bekroond met 1 Michelinster! Wees welkom in het gezellige Koewacht, dichtbij de Vlaamse grens. Kom proeven wat Zeeland allemaal te bieden heeft bij 't Vlasbloemeken.

Meer informatie over restaurant 't Vlasbloemeken

Hoog tempo

Jouw recensie over het restaurant 't Vlasbloemeken

Juliette T.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Om halfeen zijn we bij ’t Vlasbloemeken. De eega van de chef-kok herkent ons en zegt dat ze ons aan dezelfde tafel als de vorige keer zet. Dat is een jaar geleden. Ik hou van die herkenning en de egards, maar verder vind ik haar niet echt vriendelijk, ook niet onvriendelijk, maar gewoon weinig persoonlijk en haar verhaaltje afraffelend boven de eerste hapjes, de amuse en het voorgerecht en de rest van het diner. En standaard vragend of het smaakt. Ja, het smaakt, het zijn exquise smaken en prachtige gerechten met liefde bereid en verzorgd met bloemen en de mooiste finesses, maar ze biedt ons na de eerste ronde geen drinken meer aan, hier moeten we telkens zelf om vragen. Ik kan mij voorstellen dat je naar dit Michelinster-restaurant gaat en je hierop kleedt, maar de eega zelf heeft makkelijke stappers en een makkelijke outfit aan die een gesoigneerde verpleegster op een vrije dag niet zouden misstaan. Op het moment van onze lunch zijn er drie tafeltjes bezet, anders zou ik nog begrip op kunnen brengen voor de afstand en de drukte, maar de drukte is er niet en het blijft al met al een vrij onpersoonlijk en afstandelijk gebeuren. Men wil nu eenmaal in de watten gelegd worden bij restaurants als dezen. De viognier is zalig en de Zeeuwse appelsap is zalig, maar het blijft een standaard riedeltje van uit het hoofd geleerde opsommingen van het menu. Het meiske in opleiding is sowieso niet te verstaan. En dat is jammer want ik ben wel degelijk geïnteresseerd in de verschillende en bijzondere smaken. Bij de bediening mis ik zeker het enthousiasme wat de gerechten van vis wel uitstralen. Je ziet levendig voor je hoe de chef-kok zijn gerechten in opperste concentratie met gebogen hoofd en vol toewijding tot in precisie perfectioneert met kokspincet en vol liefde. Alle gerechten, het servies en het bestek zijn zo uit het duurste kookboek geplukt of mogen daar in voorkomen. De gerechten, het zijn volmondige en gekleurde plaatjes, stuk voor stuk. Je wilt ze wel zo van de pagina plukken en proeven of ze in hun stilleven laten en die mogelijkheid wordt ons geboden. De plaatjes van gerechten staan daadwerkelijk voor ons. Ik geniet. We hebben voor vegetarisch en voor vis gekozen en krijgen vis, dat is prima, al was ik wel benieuwd naar de vegetarische gerechten. Ik zou hier graag van leren. We bestellen na afloop een dubbele espresso en krijgen een volle bak koffie die in een bedrijfskantine van truckers weggegooid zou worden. De chocolaatjes en de te mierzoete kletskoppen bij de koffie zijn aardig, maar niet uitnodigend.
Ik heb geen idee of de prijs-kwaliteit in verhouding is, zoals ons later via een website gevraagd wordt. Mijn man betaalt en wat ik doe is genieten en mij laten verwennen. Het is en blijft een cadeautje zo’n mooie middag en zo’n bijzondere lunch op een geliefde plek in Zeeland.
Juliette T.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Exquise gerechten. Heerlijke wijn. Prachtig opgemaakte borden. Het leken wel schilderijtjes en dan die bepaalde smaken. Zo verrassend, zo heerlijk. Zeer vriendelijke bediening door mevrouw Van Bochove. Het was een feestje hier te lunchen.
VandenHende .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We hebben de 6 gangen menu genomen + aangepaste wijnen. Dit was uitstekend , ook de wijn past perfect bij de gerechten.

Eén groot minpunt was dat er bij één gerecht op de bloemetjes bladluizen zaten. We hebben dit direct gemeld aan de tafelbediening , die op haar beurt de gastvrouw erbij haalde. Dit duurde meer dan 5 minuten en haar reactie was :"sorry maar dit kan normaal niet omdat de bloemetjes biologisch gekweekt worden." We hebben er voor de rest niks meer van gehoord en ook de sfeer sloeg om bij de bediening. Het kwam over of ze geloofden ons niet.

Kortom , het eten was voor de rest op niveau , maar dit hadden ze toch anders moeten aanpakken. Nu zal het voor ons bij 1 keer blijven.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Leuke amuses.Perfect 4 gangen menu,kreeft,zeebaars,lamsvariatie, uitstekend aardbeiendesert.Heel goede wijnen per glas.Zeer vriendelijke bediening.
André T.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
De vijf gangen heerlijk menu diner waren lekker en verfijnd, vooral het hoofdgerecht en het nagerecht en de formaat van de porties waren ook normaal. Heel gastvrij gastvrouw, vriendelijke bediening en heel attent. Tijdens het wachten kreeg ik ook boek om te lezen en daarna mocht ik dat meenemen voor thuis. Wat een service.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Omdat het een mooie avond Is, krijgen we een tafel in de tuin. Maar die ziet er een beetje verwaarloosd uit. Een lelijke schutting, afgebladderde verf en een treurig watervalletje. Bovendien ruikt het er af en toe penetrant naar visafval. Een flinke opknapbeurt zou dan ook geen kwaad kunnen. Binnen in het restaurant ziet het er overigens beter uit.
Omdat we graag nog een keer Oosterscheldekreeft willen eten voordat het seizoen voorbij is, nemen we het 4-gangen kreeftmenu. Helaas beantwoordt dat niet aan onze verwachtingen. Het voorgerecht smaakt wel lekker. De stukken kreeft zijn omlijst met frisse smaken van komkommer, zeewier en karnemelk - bij elkaar een harmonieus gerecht. Dat geldt niet voor het tussen- en het hoofdgerecht. De mousseline die de kreeft in het tussengerecht omgeeft is veel te zuur, waardoor de smaak van de kreeft helemaal wegvalt. Datzelfde geldt voor het hoofdgerecht. Daarin wordt de smaak van de uitstekend bereide kreeft naar de achtergrond gedrongen door een combinatie van wortels en kardemom. Onze conclusie is dat in deze keuken de heerlijke Oosterscheldekreeft ten onder gaat door een te uitbundige culinaire creativiteit. Jammer, want bij een goed gegrilde kreeft is een simpel, niet overheersend sausje voldoende om er een perfect gerecht van te maken.
Over de bediening kunnen we kort zijn: vriendelijk maar te afstandelijk.
Lizetta S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
We hadden gekozen voor een 7 gangen menu. De bediening was vriendelijk, correct en kundig. Alle gerechtjes en de amuses waren erg lekker, de borden waren prachtig opgemaakt. De gekozen wijn smaakte ook prima. De aankleding van het restaurant zou anders kunnen wat ons betreft. Het doet een beetje huiskamerachtig aan. Zeker voor herhaling vatbaar!
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het 7 gangen jre menu bracht het ene mooie gerecht na het andere. Een hoogtepunt noemen zou de andere gerechten te kort doen. De correcte maar zeer vriendelijke bediening zorgde samen met de ongedwongen sfeer voor een fantastische avond. Door het bob-arrangement kon ook degene die terug reed van de combinatie wijn en spijs genieten. kortom een aanrader.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Tussendemiddag zakelijk gegeten. Het was heerlijk weer waardoor we een aperitief in de tuin mochten genieten. Heel aangenaam. Aan tafel werden wij verrast met een aantal aangename amusus, waaronder een klein balletje met een krokante korst en een lauwwarme rillette, erg lekker. Alle gasten kozen het menu van vier gangen. De op de huid gebakken vis met een schuimsaus werkte heel goed, de eendeborst met lekker krokante huid idem. De presentatie op de borden is ook zeer verzorgd.
Bediening was correct en snel. Het was overigens er rustig, dus we hebben ze niet erg op de proef hoeven stellen.
Overall een aangename ervaring.
Arjen B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Afgelopen zaterdag (de 25e) met z'n 4-en hier gegeten. Erg vriendelijke & rsutige ontvangst, direct een vertrouwd gevoel en een bijna huiskamer sfeer.
1 maal de Jeunes Restaurateurs en 3 maar het crustace menu (6-gangen) genomen. Van te voren het bob-arrangement voor de dames, maar uiteindelijk niet alle wijnen gehad.
Ik kan er veel woorden voor gebruiken, maar het eten was simpelweg voortreffelijk. Bediening zoals het hoort, juiste timing en goede wijnen.
Al met al de verwachtingen zeker waar gemaakt!
Opama .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
We zijn die maandagavond de enige gasten, krijgen een erg persoonlijke geen gehaaste ontvangst, we voelen ons erg welkom.Na enkele mooie voorafjes volgt in een mooi tempo het 5-gangen Alliance menu, dat voldoet bijna volledig aan onze verwachtingen. Alleen het eerste visgerecht ( stukjes kabeljouw ) is niet helemaal onze smaak: te vlak van smaak/bereiding ; daarna toppie, o.m de jacobsnootjes zijn delicieus, ook het volgend visgerecht; de kalfsbereiding is zalig, het "toetje" goed in balans en is een luchtige afsluiting. Als wijn een heerlijke duitse Riesling.
We hadden in de eenzaamheid, verzacht door de aandachtige gastvrouw toch een culinair mooie avond, van goede prijs-kwaliteit
En het kader werd aardig opgefleurd door talrijke kleurrijke schilderijen in een aangenaam strak kader
Eduard N.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Na vanaf de kant van Terneuzen door een schitterend deel van Zeeuws Vlaanderen te hebben gereden meerden we aan bij 't Vlasbloemeken in Koewacht. Het is altijd een verrassing hoe een restaurant voor de eerste keer overkomt en in dit geval was dat erg positief. Van buiten een enigszins onopvallend pand, maar eenmaal binnen vonden we een mooi ingerichte zaak met een sfeervol eetgedeelte met veel kleurrijke kunst aan de muur en een prachtige open keuken. We kozen voor een 5 gangenmenu (menu Jeunes Restaurateurs d'Europe) dat voortreffelijk bleek te zijn bereid. Op telkens zeer mooi opgemaakte borden genoten we achtereenvolgens van een salade van kreeft, gebakken coquilles met structuren van wortel en doperwt en een fris citroenschuim, een geweldig smakend stukje griet en verschillende bereidingen van lam, voorzien van een veelheid aan verse groenten. Prachtige ingredienten, met een prachtige smaakbalans bereid en met gevoel voor detail gepresenteerd. Het nagerecht viel vervolgens bij ons wat minder in de smaak door een iets te grote hoeveelheid kleine toefjes, die niet echt uitgesproken van smaak waren. Maar misschien viel het vooral op door de zeer hoge kwaliteit van de eerste 4 gangen! Al met al een zeer aangenaam adres met een prettige bediening, waar we zeker graag naar terug zullen keren.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
Met 5 personen naar Koewacht, lunchen tegen Restaurant week tarief. Vriendelijke ontvangst, mooie tafel, rustige setting. Prettig dat we een extra gang konden bestellen, dus het werden er 4 in plaats van 3. Zwager en ik deden er nog een wijnarangement bij en daar hadden we geen spijt van. Dat begon al bij het voorgerecht met kreeft, daarbij werd een WITTE cabernet sauvignon geschonken uit Moldavië, geen alledaags wijnland. Die was zo lekker dat we nadien via Internet een aantal flessen besteld hebben, met dank aan kok Eric van Bokhove die ons keurig per mail de gegevens zond. Na de kreeft volgenden zeebaars, diamanthaas en het toetje met chocolade en karamel of naa keuze de kaasplank. We hebben alle 5 van elke gang volop genoten. Perfect bereid en een lust voor het oog. Tempo tussen de gangen was precies goed. De maaltijd was ter ere van mijn 50e verjaardag en ik had me geen betere maaltijd kunnen wensen. Het was sinsds De Librije geleden dat ik zo smakelijk en ontspannen gegeten hebt. Leuk detail: als je 5 meter het restaurant uitloopt, ben je in België.