't Vlasbloemeken

Donderdag t/m Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Catering , Terras
VandenHende .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We hebben de 6 gangen menu genomen + aangepaste wijnen. Dit was uitstekend , ook de wijn past perfect bij de gerechten.

Eén groot minpunt was dat er bij één gerecht op de bloemetjes bladluizen zaten. We hebben dit direct gemeld aan de tafelbediening , die op haar beurt de gastvrouw erbij haalde. Dit duurde meer dan 5 minuten en haar reactie was :"sorry maar dit kan normaal niet omdat de bloemetjes biologisch gekweekt worden." We hebben er voor de rest niks meer van gehoord en ook de sfeer sloeg om bij de bediening. Het kwam over of ze geloofden ons niet.

Kortom , het eten was voor de rest op niveau , maar dit hadden ze toch anders moeten aanpakken. Nu zal het voor ons bij 1 keer blijven.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Leuke amuses.Perfect 4 gangen menu,kreeft,zeebaars,lamsvariatie, uitstekend aardbeiendesert.Heel goede wijnen per glas.Zeer vriendelijke bediening.
André T.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
De vijf gangen heerlijk menu diner waren lekker en verfijnd, vooral het hoofdgerecht en het nagerecht en de formaat van de porties waren ook normaal. Heel gastvrij gastvrouw, vriendelijke bediening en heel attent. Tijdens het wachten kreeg ik ook boek om te lezen en daarna mocht ik dat meenemen voor thuis. Wat een service.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Omdat het een mooie avond Is, krijgen we een tafel in de tuin. Maar die ziet er een beetje verwaarloosd uit. Een lelijke schutting, afgebladderde verf en een treurig watervalletje. Bovendien ruikt het er af en toe penetrant naar visafval. Een flinke opknapbeurt zou dan ook geen kwaad kunnen. Binnen in het restaurant ziet het er overigens beter uit.
Omdat we graag nog een keer Oosterscheldekreeft willen eten voordat het seizoen voorbij is, nemen we het 4-gangen kreeftmenu. Helaas beantwoordt dat niet aan onze verwachtingen. Het voorgerecht smaakt wel lekker. De stukken kreeft zijn omlijst met frisse smaken van komkommer, zeewier en karnemelk - bij elkaar een harmonieus gerecht. Dat geldt niet voor het tussen- en het hoofdgerecht. De mousseline die de kreeft in het tussengerecht omgeeft is veel te zuur, waardoor de smaak van de kreeft helemaal wegvalt. Datzelfde geldt voor het hoofdgerecht. Daarin wordt de smaak van de uitstekend bereide kreeft naar de achtergrond gedrongen door een combinatie van wortels en kardemom. Onze conclusie is dat in deze keuken de heerlijke Oosterscheldekreeft ten onder gaat door een te uitbundige culinaire creativiteit. Jammer, want bij een goed gegrilde kreeft is een simpel, niet overheersend sausje voldoende om er een perfect gerecht van te maken.
Over de bediening kunnen we kort zijn: vriendelijk maar te afstandelijk.
Lizetta S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
We hadden gekozen voor een 7 gangen menu. De bediening was vriendelijk, correct en kundig. Alle gerechtjes en de amuses waren erg lekker, de borden waren prachtig opgemaakt. De gekozen wijn smaakte ook prima. De aankleding van het restaurant zou anders kunnen wat ons betreft. Het doet een beetje huiskamerachtig aan. Zeker voor herhaling vatbaar!
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het 7 gangen jre menu bracht het ene mooie gerecht na het andere. Een hoogtepunt noemen zou de andere gerechten te kort doen. De correcte maar zeer vriendelijke bediening zorgde samen met de ongedwongen sfeer voor een fantastische avond. Door het bob-arrangement kon ook degene die terug reed van de combinatie wijn en spijs genieten. kortom een aanrader.
Dr. M.P.S. S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
In grensdorp gelegen restaurant. Voldoende gratis parkeergelegenheid in de buurt. Keurige en vriendelijke ontvangst. Eenvoudig doch sfeervol ingericht. Smakelijke gerechten waarbij met name locale en seizoensproducten (locaal lam, locale kreeft etc.) werden gebruikt. Vol van smaak, qua presentatie wat eenvoudig. Bediening was beleefd en attent. Ook qua servies/bestek netjes, maar wat eenvoudig voor een restaurant met een Michelin-ster. Samenvattend zeker een "aanrader" voor een diner met partner of gezien of met de zaak: geen grandeur, maar smakelijke gerechten, keurige bediening en een zeer redelijke prijs.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Tussendemiddag zakelijk gegeten. Het was heerlijk weer waardoor we een aperitief in de tuin mochten genieten. Heel aangenaam. Aan tafel werden wij verrast met een aantal aangename amusus, waaronder een klein balletje met een krokante korst en een lauwwarme rillette, erg lekker. Alle gasten kozen het menu van vier gangen. De op de huid gebakken vis met een schuimsaus werkte heel goed, de eendeborst met lekker krokante huid idem. De presentatie op de borden is ook zeer verzorgd.
Bediening was correct en snel. Het was overigens er rustig, dus we hebben ze niet erg op de proef hoeven stellen.
Overall een aangename ervaring.
Arjen B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Afgelopen zaterdag (de 25e) met z'n 4-en hier gegeten. Erg vriendelijke & rsutige ontvangst, direct een vertrouwd gevoel en een bijna huiskamer sfeer.
1 maal de Jeunes Restaurateurs en 3 maar het crustace menu (6-gangen) genomen. Van te voren het bob-arrangement voor de dames, maar uiteindelijk niet alle wijnen gehad.
Ik kan er veel woorden voor gebruiken, maar het eten was simpelweg voortreffelijk. Bediening zoals het hoort, juiste timing en goede wijnen.
Al met al de verwachtingen zeker waar gemaakt!
Opama .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
We zijn die maandagavond de enige gasten, krijgen een erg persoonlijke geen gehaaste ontvangst, we voelen ons erg welkom.Na enkele mooie voorafjes volgt in een mooi tempo het 5-gangen Alliance menu, dat voldoet bijna volledig aan onze verwachtingen. Alleen het eerste visgerecht ( stukjes kabeljouw ) is niet helemaal onze smaak: te vlak van smaak/bereiding ; daarna toppie, o.m de jacobsnootjes zijn delicieus, ook het volgend visgerecht; de kalfsbereiding is zalig, het "toetje" goed in balans en is een luchtige afsluiting. Als wijn een heerlijke duitse Riesling.
We hadden in de eenzaamheid, verzacht door de aandachtige gastvrouw toch een culinair mooie avond, van goede prijs-kwaliteit
En het kader werd aardig opgefleurd door talrijke kleurrijke schilderijen in een aangenaam strak kader
Ed N.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Na vanaf de kant van Terneuzen door een schitterend deel van Zeeuws Vlaanderen te hebben gereden meerden we aan bij 't Vlasbloemeken in Koewacht. Het is altijd een verrassing hoe een restaurant voor de eerste keer overkomt en in dit geval was dat erg positief. Van buiten een enigszins onopvallend pand, maar eenmaal binnen vonden we een mooi ingerichte zaak met een sfeervol eetgedeelte met veel kleurrijke kunst aan de muur en een prachtige open keuken. We kozen voor een 5 gangenmenu (menu Jeunes Restaurateurs d'Europe) dat voortreffelijk bleek te zijn bereid. Op telkens zeer mooi opgemaakte borden genoten we achtereenvolgens van een salade van kreeft, gebakken coquilles met structuren van wortel en doperwt en een fris citroenschuim, een geweldig smakend stukje griet en verschillende bereidingen van lam, voorzien van een veelheid aan verse groenten. Prachtige ingredienten, met een prachtige smaakbalans bereid en met gevoel voor detail gepresenteerd. Het nagerecht viel vervolgens bij ons wat minder in de smaak door een iets te grote hoeveelheid kleine toefjes, die niet echt uitgesproken van smaak waren. Maar misschien viel het vooral op door de zeer hoge kwaliteit van de eerste 4 gangen! Al met al een zeer aangenaam adres met een prettige bediening, waar we zeker graag naar terug zullen keren.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
Met 5 personen naar Koewacht, lunchen tegen Restaurant week tarief. Vriendelijke ontvangst, mooie tafel, rustige setting. Prettig dat we een extra gang konden bestellen, dus het werden er 4 in plaats van 3. Zwager en ik deden er nog een wijnarangement bij en daar hadden we geen spijt van. Dat begon al bij het voorgerecht met kreeft, daarbij werd een WITTE cabernet sauvignon geschonken uit Moldavië, geen alledaags wijnland. Die was zo lekker dat we nadien via Internet een aantal flessen besteld hebben, met dank aan kok Eric van Bokhove die ons keurig per mail de gegevens zond. Na de kreeft volgenden zeebaars, diamanthaas en het toetje met chocolade en karamel of naa keuze de kaasplank. We hebben alle 5 van elke gang volop genoten. Perfect bereid en een lust voor het oog. Tempo tussen de gangen was precies goed. De maaltijd was ter ere van mijn 50e verjaardag en ik had me geen betere maaltijd kunnen wensen. Het was sinsds De Librije geleden dat ik zo smakelijk en ontspannen gegeten hebt. Leuk detail: als je 5 meter het restaurant uitloopt, ben je in België.
Dedikkepad .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
In de culinairste regio van Nederland, Zeeuws Vlaanderen doemt plots het plaatsje Koewacht op. Een dorp dat behoort tot de gemeente Terneuzen en waar Nederland luttele meters verderop op houd te bestaan. Er stond ons een culinaire lunch te wachten, of te wel het beste wat chef Eric van Bochove uit zee, vee en veld kan bieden. We starten met gerookte kingkrab, bombe van schaal en schelpdiertjes garnituur van romanesco en rode biet. Wat een fantastisch gaaf begin! Het 1e tussengerecht was ook een waar spektakel van smaken. Kabeljauw, risovineren, broccoli, bloemkool en truffel. Het water loopt me nog uit de mond. Als je in Zeeuws Vlaanderen bent, moet je niet verwachten dat je geen schaal en schelpdieren voorgeschoteld krijgt. We werden op ons wenken bediend; kreeft en winterpeen. Als laatste tussengerecht kregen we krokant gebakken kalfszwezerik, mooi op smaak gebrachte spruitblaadjes en groene asperges. Als piece; mooi gegaarde jodenhaas met bitterbal van kalfswang, aardpeer en mäis met een prachtige jus! Het dessert van diverse chocolade was een beetje grof opgemaakt maar de smaak was prima. We zijn deze middag helemaal in de watten gelegd door de gastvrouw en de andere spontane dame in de bediening. Een restaurant waar zeker omgereden voor mag worden!
1947 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2012
Het restaurant en bediening was prima tot zij een Michelin ster toegekend kregen. De bediening was "robot"achtig. Het eten veel te zout en het wijnarrangement miniscuul, ong. 2 cm wijn in het glas. Jammer!