't Verlangen

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
6,9
Appelkroost .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Het eten was lekker. De bediening was aardig. Af en toe vroegen ze hoe het smaakte maar wanneer er lege glazen stonden werd er niet gevraagd of je nog iets te drinken wilde.
Aan het eind van de avond was het personeel niet meer te zien. Stond met de telefoon achter de bar met de kok te praten.
Irma K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisteravond tapas onbeperkt gegeten. Slechts een aantal echt spaanse tapas op de kaart. De spaanse gehaktballetjes en de patatas bravas waren lekker en goed op smaak, maar verder vonden wij alle tapas best vlak van smaak. De gamba's zijn helaas geen echte, maar zeer waterige roze garnalen, wat heel jammer was van de bijgaande saus. Meisje in de bediening was zeer vriendelijk, maar had weinig verstand van wat ze serveerde. We kregen niet het gevoel dat er met onze opmerkingen iets werd gedaan. Toetje (zijn geen tapas maar een volle gang!) creme brullée was uitstekend. Al met al te weinig kwaliteit helaas.
Mikascm .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een leuke en gezellig restaurant waar je wel even kunt toeven.
We hebben het Tapas menu onbeperkt gekozen. Omdat we alles lusten en moeilijk keuzes kunnen maken hebben de de gerechten laten kiezen door de kok. Het is niet zo dat je dan alle goedkopere gerechten krijgt. Je krijgt een leuke mix van allerlei gerechten en je hoeft zelf niks te kiezen.
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Na lange tijd weer eens naar 't Verlangen in Wijchen geweest. Bijzonder vriendelijke dames in de bediening. Je kunt hier kiezen voor een door de kok samengesteld tapas-menu of je maakt zelf je keuzes. Wij hebben voor de laatste optie gekozen. Voor een vastgesteld bedrag mag je een avondje onbeperkt eten. Niks geen maximum in de tijd! Hier worden de schaaltjes/bordjes heel mooi opgemaakt. Haast-werk vind je hier niet terug. Alle gerechtjes smaken anders, andere kruiden, ander dressings of sauzen. Heerlijk, complimenten aan de keuken. Zelfs de desserts smaken heerlijk. Ik hoop tot snel!
LeonHuijts .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
We gingen voor de 'verrassings mix' van de chef. We gaven aan geen garnalen, inktvis of schelpdieren te willen. Er werden twee keer 5 gerechtjes geserveerd waarbij de tweede serie calamari bevatte. Dit bleek een misverstand en het werd onmiddellijk teruggebracht en vervangen. Geen uitgesproken Spaanse gerechten, soms een wat Nederlands tintje, maar wel allemaal mooi geserveerd, erg lekker en divers qua smaakbeleving. Ook het Spaanse wijntje paste goed bij het eten. Het liep helemaal vol die avond maar de 5 jonge meiden die serveerden deden het prima. Nergens lang op moeten wachten en de dames waren behoorlijk alert. Met mijn vrouw goed en gezelllig gegeten voor slechts € 65.
KCBr .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Blijft een leuk concept. All you can eat tapas voor een nette prijs. Bediening was goed en vrij vlot, zelfs op een drukke avond met een vol terras. Gerechten waren allemaal goed, soms verrassend, soms klassiek, maar allemaal lekker.
Toen ik een stuk vis liet liggen werd er geïnformeerd of er iets mis mee was, wat overigens niet zo was, ik had gewoon echt genoeg gegeten.
Prima restaurant om tapas te gaan eten
Anouk M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
paar weken geleden hier lekker gegeten samen met m'n vriend.
Ruime keuze uit de menukaart en prijs kwaliteit is top.
Het doet gezellig aan maar is vrij simpel in gericht. Ze wilden ons eerst een tafel geven die pal voor de ingang van de keuken stond. Gevraagd of we een andere tafel konden krijgen, dat kon en dat was prettig. Bij de nieuwe tafel zat wel een erg krakkemikkige stoel dus die heb ik gewisseld.
Bediening was verder vriendelijk en behulpzaam.
Komen zeker een keer terug.
Robin O.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Op een doordeweekse dag in de week voor kerst hier gegeten. Onbekend met Wijchen en 't Verlangen waren beide een leuke verrassing!

Wij hebben gekozen voor onbeperkt verrast worden door de chef (voor €24,95 p.p.). Om te beginnen kregen we een paar dikke sneeën brood met aïoli. Vervolgens hebben we 2.5 rondes ons laten verrassen. In totaal hebben we 12 gerechten gehad. Daarbij was zeer netjes rekening gehouden met de voorkeur voor 1 persoon geen vis en de ander wel. In elke ronde werd er 1 visgerecht en 1 niet-vis tegenhanger geserveerd. Met recht waren de gerechten wereldtapas (en dus niet alleen maar Spaanse tapas), want er was van alles wat lekkers.

Inclusief bij het menu was een dessertronde (na de 2.5 ronde). Hier mag met recht de titel Grand Dessert op worden geplakt. Nog nergens heb ik van zoveel lekkers mogen genieten (zelfgemaakte Toblerone-ijs, banaanijs, brownie, warme wafel en slagroom). In het merendeel van de restaurant krijg je maar 1/4 van wat 't Verlangen in de dessertronde serveert.

Mochten we in de buurt zijn dan is de kans groot dat we teruggaan.

Tip voor mensen van buiten Wijchen. Parkeren kan gratis voor de deur (paar plaatsen beschikbaar), anders verderop naast de molen of bij het station.

Tip voor de bierliefhebbers: bestel een van de 3 plaatselijke biertjes bij het eten. Een aanrader!
Erica D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Ondanks zeer goede eerdere ervaring viel het nu tegen.
Trage doorstroom van de gerechten. . Jammer dat de Thaise tapas erg tegen vielen. Salade droop van dressing. Heb sla bij moeten vragen. Noedels veel te gaar en teveel saus. En de thaise viscurry bevatte slechts 1 gamba en een stukje vis en dat voor 5. 95€ . Heb dit gemeld. Kreeg koffie van het huis. Maar dit maakte het voor mij niet meer goed. Wil niet 3x moeten klagen. Laat Thais kojen maar aan de Thai over.
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Dit keer gingen we naar Het Verlangen in Wijchen (i.p.v. Elst). Vanwege het WK-voetballen was het erg rustig en we kozen voor een tafel op het terras. Toen ik naar binnen liep om te melden dat we gearriveerd waren, zag ik dat het sfeervol was ingericht. Het terras daarentegen vond ik een beetje saai: Er stond niets op de tafels en ik miste ook wat ‘groen’. We kregen vlot ons eerste drankje plus de menukaart en het concept bleek gewijzigd: Het onbeperkt tapasmenu op zaterdag (€ 26,95) bleek nu een verrassingsmenu. De kok bepaalt en je kunt natuurlijk wel aangeven wat je absoluut niet wilt/mag eten. We waren teleurgesteld, want we wilden juist de gerechtjes bestellen die we nog niet eerder proefden + wat (oude) succesnummers natuurlijk. Dan maar a la carte bestellen, hetgeen je natuurlijk direct weer in je portemonnee voelt! Aangezien we met z’n vieren aan tafel zaten, kwamen er aardig wat gerechtjes voorbij. Ik zal er een aantal noemen.

Tip: altijd starten met de tortillachips uit de oven; héérlijk! Bladerdeegpakketje gevuld met geitenkaas, spinazie en dadels: er zat niet te veel geitenkaas in, maar de smaak was goed. De krokante kipreepjes met panko en pittige tomatendip, gamba’s in knoflook-limoensaus, de Italiaanse ratatouille plus de salade met gegrilde kip waren lekker net als de tricolore pasta met pestoroomsaus (de laatste na toevoeging van wat zout). De gebakken rundvleespuntjes in hoisinsaus met taugé en Chinese kool: vol smaak en lekker pittig. De kabeljauwfilet met een Marokkaanse notenkorst was iets te droog. De Spaanse gehaktballetjes in amandelsaus: héérlijk! De Mexicaanse rode rijst met maïs en kidneybonen: lekkere compacte rijstkorrel met heerlijk pittig sausje in goede (rijst/saus)verhouding. De visburrito met heekfilet en een salsa criolla: lekker, hoewel de vis iets meer gekruid mocht zijn. En
de Vlaamse frieten met aioli mogen sowieso niet ontbreken: zooo lekker! Voor de laatste ronde wilde ik een groentetortilla bestellen, maar dat was (gelukkig) niet mogelijk. Ik besloot toen namelijk voor een weekgerecht te kiezen: Salade van bolletjes geitenkaas, aardbeien en pistachenoten: overheerlijk! Jammer dat dit een tijdelijk gerecht is. En dan de nagerechten: 1 x Klassieke appeltaart met een bolletje vanille-ijs. Een flink stuk taart met niet te zoet/erg lekker ijs: heerlijk! 3 x Kersenmonchoutaart met een bolletje bramensorbetijs: vol van smaak en niet te zwaar met een heerlijke bodem en lekker fris/smaakvol ijs. Een topperje!

Al met al: Wisselende, maar overwegend smakelijke gerechten. Dat het niet alleen Spaanse gerechtjes zijn, zien wij als positief (voor alle smaakpupillen wat te vinden). De bediening was vriendelijk en gastvrij; de één iets afstandelijker en de ander wat enthousiaster.
Oftewel: voor herhaling vatbaar.
Helga T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Na lange tijd niet meer geweest te zijn omdat de 2e keer dat we er kwamen heel erg tegenviel, zijn we toch op herkansing gegaan. Buiten op het terras plaats genomen, terras ligt aan een doorgaande weg, maar is heel erg leuk zitten. Helaas kregen we ineens een wolkbreuk en haastte iedereen zich naar binnen waar gelukkig genoeg ruimte was voor iedereen. Personeel rede zich kapot om alles droog binnen te krijgen en waren zelf dus doorweekt. Hierdoor stond wel een gezellige sfeer tussen de gasten en het personeel. We begonnen met het oerbrood met aïoli. Zowel het brood als de aïoli waren voortreffelijk. Hierna bestelden we een zalmtartaar met een spiesje van gamba en gerookt spek. Heerlijk fris en de gamba's waren goed gebakken. Verder namen we een zalmbonbon gevuld met rivierkreeftjes en dillemascarpone. Ook deze waren heerlijk. Als volgende gerechten de Roti met gekruide wrap en de zalmwrap. Het was beiden heerlijk, alleen moet je bij de Roti niet een echte Roti verwachten, want dat is het zeker niet. Maar het smaakte wel erg goed. Vanwege het warme weer zaten we nu al vol. Maar we zijn blij dat we ze deze herkansing gegeven hebben. Het was erg lekker met een leuke bediening en een goede sfeer.
Raymond K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Tafel gereserveerd, kwamen vroeg en kregen een tafel bij de ingang. Gevraagd om een andere plek, omdat mijn zwager snel last van de stem heeft. Dit was niet mogelijk en vervelend om zo de avond te starten. Het gordijn bij de deur kon wel worden gesloten. De combinaties van de tapas klopten niet. Je denkt te beginnen met wat koude gerechten, daarna warme gerechten, maar het leek wel de omgekeerde wereld. Daarnaast ook veel gerechten met hetzelfde tomatensausje bij. Bediening vriendelijk en attent, kwamen genoeg vragen of je iets wilde drinken en of alles genoeg was. Decor modern en past prima bij het aanbod wereldgerechten.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
't Verlangen is nu al een tijdje om naar "Tapas" en was reden voor ons om dat eens te proberen. Zaak ziet er leuk uit, voor is het wat gezelliger zitten dan aan de achterkant, waar de tafels wel erg dicht op elkaar staan. (mening, sommige mensen houden ervan). Verder leuk gelegen aan de rand van het centrum van Wijchen.

Service goed, hartelijk ontvangst en snelle bediening. Drankjes kwamen snel, niet te opdringerig en duidelijk de intentie op het de gast naar de zin te maken.

Eten helaas iets minder. Tapas missen veel scherpte, de gehaktballetjes te zacht en vet, 2 of 3 keer dezelfde tomatensaus ergens bij en rare volgorde van uitserveren. (eerst warm, dan koud).
De garnalen waren erg lekker, net als de beef, maar gerechtjes hadden niks met tapas te maken.

Conclusie: leuke zaak, goede service maar tapas zijn iets te hollands en missen scherpte. Ik denk dat ze hier een stap kunnen maken, wellicht eens een weekje naar Madrid voor inspiratie?

Jan Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Prima eten. Grote porties voor tapas, maar gezien de prijzen voor de losse tapas mag dat ook wel. Het menu is zeker een aanrader om voordelig uit eten te gaan.
Enorm veel variatie op de kaart, dus voor elk wat wils. Aanpassen van gerechten is geen probleem.
Wat ons betreft zeker een aanrader. Wel jammer dat juist op deze avond de airco het niet deed: met dit benauwde weer was het er erg warm: maar die werd binnenkort gemaakt, dus absoluut geen showstopper! Wat ons betreft een gelegenheid om terug te keren.