't Veerhuys

trein en bus
  • : Gratis parkeren

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 16:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Hendrikus B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Dat was een mooie zaterdagavond in augustus, dat we in het Veerhuys gingen eten. Het beviel ons allemaal prima. Niet teveel pretenties, maar toch wel een paar lekkere, verrassende dingen. Zoals ijs van rode bieten in het voorgerecht en een heel lekkere tiramisu als nagerecht. Het dessert is toch vaak het stiefkind van het menu, maar deze was lekker en ook leuk opgediend. Verder was alles gewoon okay, relaxte bediening die ons ook goed in de gaten hield. Prima eten, prima wijn, leuke aankleding, mooi uitzicht over de uiterwaarden. We zijn niet zo vaak in de buurt, maar hier komen we vast nog een keer terug.
Landgoed V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gisteravond heerlijk in 't Veerhuys gegeten. Een hele aangename verrassing voor ons dit restaurant!
Je zit er fantastisch, zowel buiten als binnen. Buiten met wijds uitzicht over de IJssel, binnen ruim en smaakvol, origineel ingericht. En het belangrijkste: het eten was voortreffelijk. Heerlijke voorgerechtjes met Oosterse zalm en de ander met vijgen, geitenkaas een bietensorbet. Daarna overheerlijke mosselen met mooie homemade friet.
De gasten van mijn bed en breakfast ga ik zeker naar jullie toesturen!
Geachte gast van 't Veerhuys
Onze hartelijke dank voor uw leuke recensie en fijn dat u uw B&B gasten wilt doorverwijzen.
Natuurlijk kunt u folders van uw B&B bij ons achtelaten zodat wij ook naar u kunnen verwijzen.
Vriendelijke groet en graag tot een volgen keer.
Margriet Robert
restaurant 't Veerhuys in Olst aan de IJssel

Handeweerd .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
hemelvaartsdag hier gegeten het was wel prima maar we vonden het erg duur en heel vreemd een verrassingsdessert ze hadden maar 1 keuze ja dat kun je echt niet maken jammer
Nieke12 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
't Veerhuys is een sfeervol restaurant. We kregen een mooi plekje, met uitzicht op tuin, kippen en IJssel. De eerste glazen wijn en de karaf water - met munt en citroen! - waren er vlot.
De menukaart 'lag nog bij de drukker', dus kregen we een paar A4tjes.
De gemarineerde zalm was niet meer als zalm te herkennen. De groenten waren wel heel zuur. Het hoofdgerecht - eendeborst met goede huisgemaakte frites en salade - was goed.
Met 54 euro p.p. (geen nagerecht, drie glazen wijn, 1 koffie) was het flink aan de prijs voor een restaurant met een eetcafe-sfeer en vier man/vrouw bediening aan de tafel op een rustige avond.
Fijnproever24seven .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
afgelopen weekend gebruik gemaakt van het Stentor actie menu restaurant van de maand.
4 gangen keuze menu inclusief 2 consumpties en koffie / thee na voor €29,50 /pp
In een woord fanatastisch lekker gegeten.
Huisgerookte zalm; mmmmmmmm, amusesoepje van gepofte knoflook; niet te evenaren.
Als hoofdgerecht boterzachte sucade van kalf met heerlijk jus en huisgemaakte frieten, biologische salade, en een heerlijk verrassingsdessert.
Bediening was erg correct, spontaan en zeer behulpzaam.
Vanuit de serre genoten van de prachtige avond luchten boven de IJssel en de uiterwaarden.
Kortom een geweldige avond op een prachtige locatie.
Casabao .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Op zich goed gegeten, maar de service bleek beneden peil. Bij het hoofdgerecht werd frites geserveerd, waar per ongeluk het hele zoutvaatje op werd gestort omdat het dekseltje kapot bleek te zijn. Dat kan gebeuren. Afijn, de frites ging terug naar de keuken om vervangen te worden voor een nieuw schaaltje. De 'nieuwe' frites bleek ongelooflijk veel zout te bevatten. Een duidelijk staaltje van 'zout afschudden en opnieuw serveren'. Jammer! De fles wijn die ter compensatie meegegeven werd wordt gewaardeerd, maar kan de ervaring van een mislukt etentje toch niet wegnemen.
Wendyscheuten .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
't Veerhuys,, Robert, Margriet en hun team, hebben ons huwelijksdiner verzorgd. Het was fantastisch! We hebben in samenspraak het menu samengesteld. Het eten was heel erg goed! Het diner was in een romantische, nostalgische setting. Wij en onze gasten hebben genoten!!!! Heel erg bedankt!!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Kerstdiner, vrijdag 25 december 2015. Zowel binnen als buiten prachtig, sfeervol aangekleed.
Wij hadden een 3-gangenmenu en dat was top. Bediening als altijd, uiterst vriendelijk en correct. En nog eens feestelijk gekleed ook! Het was alwéér een mooie avond, met dank aan het gehele team!
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
we hebben met de hele familie heerlijk gegeten. De kalfssucadelapjes waren mosterd gaar ! En zo hoort het ook !
De bediening was goed. Tim, Lisette en Floortje deden hun uiterste best. En dat is gelukt !

De wijn ( rode ) was een eenvoudige maar goede huiswijn.

De inrichting was op z'n Kerst, veel en smaakvol.

Nicoline H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Knus ingericht en super aardige en klantvriendelijke bediening. Alleen viel het eten wat tegen, vooral in verhouding tot de prijs. Het vlees was (volgens mijn tafelgenoten) goed en heerlijk mals, maar andere (vegetarische) gerechten waren veel te zout, groentes puur ter versiering want te hard om te eten. Voor de prijs die wordt gevraagd had ik meer verfijnde smaak, creativiteit en iets van amuses verwacht.
Beste Nicoline Wij vinden het jammer dat de vegetarische gerechten tegen vielen.
Wij krijgen erg veel positieve reacties over de vegetarische aangezien men vindt dat wij daar veel aandacht aan besteden en leuke en lekkere gerechten maken. Als u ons hiervan tijdens uw diner op de hoogte had gebracht hadden wij zekere een passende oplossing voor u bedacht.
Amuses ( ook vegetarische) verzorgen wij uiteraard ook voor u Echter wel op aanvraag.

Elianne K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij t Veerhuys. Een kaart vol met wildgerechten op dit moment, wij genoten van hertenbiefstuk en een stoofpotje van hert&zwijn. Vlees was heerlijk mals en geserveerd met lekkere saus/jus. De porties zijn groot genoeg, wij zaten zo vol dat er voor een dessert geen plek meer was. Op de site staan bepaalde menuprijzen genoemd, deze gelden niet meer. Je bestelt dus losse gerechten voor de individuele prijs. Het interieur is gezellig, het heeft een beetje de stijl van oma zonder ouderwets te zijn. Het enige kleine minpuntje vonden wij de stoelen, deze zaten niet geweldig. Maar al met al zeker een aanrader!
Geachte gast van 't Veerhuys,
Onze hartelijke dank voor uw leuke recensie erg fijn dat u heeft genoten.
Inderdaad hanteren wij tegenwoordig menu prijzen voor groepen vanaf 10 personen
Het menu wordt dan veelal samen gesteld uit een aantal gerechten van de menukaart.

graag tot een volgende keer De kacheltjes kunnen weer heerlijk opgestookt worden.

DJStevie .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Afgelopen zaterdag met mijn familie gegeten bij 't Veerhuys. Ivm met mijn ernstig zieke vader die er toch bij kon en wilde zijn, had ik gevraagd of het mogelijk was om een enigszins "rustige" familie-tafel te krijgen. Bij aankomst stond er een mooi gedekte tafel in de Serre voor ons klaar en kwam iemand van het personeel meteen naar buiten om mijn vader te helpen via de achteringang naar binnen te begeleiden zodat hij het trapje niet hoefde te nemen. Wat een service! We werden zeer vriendelijk ontvangen, de bediening was werkelijk top! We hebben alleemaal heerlijk gegeten, zelf nam ik de Tournedos die echt heel erg lekker was. 'T Veerhuys is echt een aanrader, een restaurant met een gemoedelijke en gezellige sfeer, een super-vriendelijke, en erg aardige bediening, en absoluut lekker eten! Ik en mijn familie hebben genoten, komen graag een keer terug!
Geachte gast van 't Veerhuys Hartelijk dank voor uw recensie Zo is het echt de moeite waard om het gasten naar de zin te maken.
Vriendelijke groet en graag tot een volgende keer
Team 't Veerhuys
Proever1956 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Zaterdag 3 oktober bij 't Veerhuys gegeten. Zo maar aan komen waaien maar er was nog een mooi tafeltje voor ons vrij, gelukkig want het was er gezellig druk. We werden gastvrij verwelkomd. Op het oog een erg jong team in de bediening maar hier merkte je niks van. Gastvrij, verstand van zaken kortom ze wisten precies wat ze moesten doen om het hun gasten naar het zin te maken. Eten was ook super! Als voorgerecht had ik carpaccio en mijn vrouw makreel, als hoofdgerecht beide de tournedos. Heerlijk mals met lekkere smaakvolle garnituren, bediening kwam netjes vragen of het naar wens was en of het voldoende was. Extra frietjes (huisgemaakt) bij besteld, was geen probleem en werd niet berekend. (Waar maak je dat nog mee?) kortom een zeer geslaagde avond en echt een aanrader!! Tot een volgende keer!
Hartelijk dank voor uw leuke recensie
Het is altijd fijn om te horen dat onze gasten hebben genoten en dit zelfs delen op een dinnersite.

Vriendelijke groet en graag tot een volgende keer,
Margriet en Robert en ons fantastische "maar jonge" team
Geert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Na van te voren op Iens te hebben gekeken waren onze verwachtingen hoger als we nu zelf hebben ervaren Was de eerste en ook laatste keer , tVeerhuys Bediening is allemaal jong en je vraagt je af van wie ze het ook moeten leren omdat wij niemand hebben ontdekt die enige leiding gaf. Vooraf broodplankje besteld dat was prima, maar voordat we hiervan gezellig konden genieten stond het hoofdgerecht op tafel De ribeye was gewoon slecht en zeer taai. Even langslopen om te vragen of alles oke is was er niet bij. Dus bleef het ook maar bij een drankje deze avond. Om af te sluiten koffie, maar blijkbaar is het de gewoonte dat je zelf je suiker en melk mee neemt want die kwam niet Natuurlijk
hadden die jonge meiden van de bediening niet geleerd om even te kijken of alles wel ok was. Er
liepen er genoeg en zo druk was het toch niet. Wens de eigenaar veel succes om dit op de rit te
krijgen.
Goedenavond Geert Jan Erg spijtig te horen dat u niet tevreden bent en jammer dat wij dit niet bij tijdens uw bezoek hebben kunnen oplossen. U begrijpt dat dit geen normale gang van zaken is
en wij zullen dit uiteraard ook bespreken met onze medewerkers ( sters ) in dit geval.
Graag zouden wij u even spreken over hoe wij dit voor u op kunnen lossen.
Kunt u ons een mailtje sturen ? info@restaurantveerhuys.nl
Vriendelijke groet Margriet en Robert Veerhuys Olst
Jeroenja .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
al enige tijd geleden gegeten. Was niet slecht, maar voorspelbaar. Prijs-kwaliteit: aan de hoge kant, niet extreem. Decor ook voorspelbaar.
Service belabberd. Te weinig personeel, alles duurde lang. Na val bij toilet door natte vloer en slechte verlichting nagenoeg geen aandacht personeel. Ook nadat ik naar de tafel was terug gestrompeld geen enkele aandacht of blijk van verantwoordelijkheidsgevoel. Klacht bij restaurant door (bij voorval afwezige) eigenaar + diens verzekering later afgewimpeld.
Geachte heer J. Jansen uit Enschede,

U bent blijkbaar teleurgesteld dat u uw gelijk niet heeft gekregen.
Erg spijtig dat u daarom bijna een jaar na dato ( op 22 mei 2015 heeft nl u in 't Veerhuys gedineerd op uitnodiging van vaste gasten van ons ) deze voor ons belastende recensie schrijft.

Blijkbaar vindt u het nodig om dit anoniem op een openbare site te doen.

Wij wensen u veel succes

Margriet en Robert
restaurant 't Veerhuys in Olst aan de IJssel
Danine .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Erg goed! Net een nieuwe kaart, echt een aanrader. We hebben o.a. de tournedos geprobeerd erg lekker. Goede service en vriendelijke bediening.. we komen zeker terug
Hallo Danine Onze hartelijke dank voor de leuk recensie Een tevreden gast daar doen we het voor Graag tot een volgende keer
JandL .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Nadat ik ruim een week eerder voor een gesloten deur stond - mijn eigen schuld, niet goed gekeken op de website - lukte het deze keer wel. Na een zwerftocht door het gebied Wijhe, Heino en Olst belandde ik op het terras van 't Veerhuys in Olst. Wat een schitterende locatie, dicht bij de IJssel, met zicht op het pontveer over de IJssel en met zicht op het baken van Overijssel, een kunstwerk van Lolke van der Bij. Het was een heerlijke zomerse avond en er was ondanks de drukte, een plaatsje voor mij op het terras beschikbaar. Een terras dat doorloopt in het gras en waar de rondscharrelende kippen en haan het landelijk karakter benadrukken. Vooraf kreeg ik stokbroodjes met boter. Van 't Veerhuys had ik iets creatievers verwacht. Bestaat er niet iets als een Sallands broodje of bol? Het maakt zo'n begin dan net even iets anders. Daarna volgde een uitstekende bouillon, prima. Als hoofdgerecht had ik gekozen voor de vangst van de dag. Vandaag was dat zalm. Ongetwijfeld niet in de IJssel gevangen, want de tijd dat daar zalmen werden gevangen is al heel lang verleden tijd. De zalm smaakte echter desondanks prima, hij lag op een bedje van een stevige grofkorrelige risotto. Daarbij werden patatjes en een salade geserveerd. De bediening was vlot, vriendelijk en correct. Kortom ik heb prima gegeten op een schitterende plek. De 'aangeklede' koffie was een goede afsluiting van deze maaltijd. Alles bij elkaar - exclusief drankjes - bedroeg de prijs € 29,50. Dat was het zeker waard.
Geachte gast van 't Veerhuys,

Bedankt voor de leuke recensie en fijn dat er bij het 2e onaangekondigde bezoek toch nog een plaatsje voor je was. Komende week serveren wij als vangst super jumbo mosselen met sla en huisgemaakte frieten en serveren er een heerlijke pinot blanc bij.
Wij kunnen beloven dat ook deze keer de mosselen niet uit de IJssel komen.

Af en toe krijgen,wij door bevriende sport vissers, mooie vers gevangen snoekbaars uit de IJssel aangeleverd. Daar informeren wij dan een aantal liefhebbers over.

Veel wandel plezier vriendelijke groet en graag tot een volgende keer,

Margriet Robert en team Veerhuys
De_Rob .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Vrijdagavond met een bedrijfsuitje, 45 man, te gast geweest in het Veerhuys. We hadden de geweldige tuin tot onze beschikking. Als diner was er een erg lekkere BBQ met dessert buffet. Allemaal van mooie kwaliteit. De bediening en ontvangst was buitengewoon vriendelijk en professioneel. Complimenten en dank voor een perfecte avond. Zeker een aanrader!
Geachte gast van 't Veerhuys
Onze hartelijke dank voor uw lovende woorden uw reactie wordt zeer gewaardeerd.

graag tot een volgende keer

Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
5 jaar geleden zijn we in 't Veerhuys getrouwd en nu hebben we ons 5 jarig huwelijksfeestje gehouden met een voortreffelijke verzorgde High Tea.
De Lokatie , aan de IJssel bij het pontje en de inrichting van het restaurant vinden wij prachtig.
Eigenaren en het personeel zeer gastvrij.

Wij gaan graag uit eten bij 't Veerhuys en zijn altijd vol lof...goede prijs-kwaliteit verhouding.
Hartelijk dank voor de lovende woorden

Ook de gasten zijn van wezenlijk belang voor een geslaagd resultaat
Dat is waar de horeca mensen zich graag voor inzetten.

Graag tot een volgende keer
Margriet Robert en medewerkers

Jcboth .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Het restaurant ligt op een mooie locatie, maar het eten is van zeer matige kwaliteit, getuige onze ervaring met het 3-gangen menu van € 32,50.
Het voorgerecht Carpaccio smaakte alsof deze lang van tevoren klaargemaakt en daardoor aan de randen uitgedroogd. De 'Vangst van de dag' bestond uit vijf (!) gamba's op een bremzoute risotto. De bij een ander hoofdgerecht behorende frites was veel te doorbakken en daardoor moddervet. De 'rood fruit smoothie' bij het sorbetijs hebben we niet kunnen vinden, alleen enkele gehalveerde aardbeien.
Tenslotte nam één van ons een Irish Coffee in plaats van een bij het menu behorend dessert. Ondanks het feit dat de prijs hiervan precies gelijk was aan die van de desserts, werd hiervoor € 4,50 extra in rekening gebracht.
We hebben gezellig gezeten en genoten van het mooie uitzicht. Maar de prijs-kwaliteit verhouding van het eten is onder de maat. De fles wijn die wij als 'troost' meekregen heeft dat niet goed kunnen maken.