Meer informatie over restaurant 't Veerhuys

• Kom je met de auto?
    Al jaren verkozen tot het gezelligste restaurant in het centrum van Leerdam
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Iedere dag 10:00 - 21:00
- High Tea 12:00 - 16:30
Reserveringen tot 20:00

André S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
We hebben hier twee keer het glasstadmenu gegeten en het is een echte aanrader. De kwaliteit voor 25 euro drie gangen is bijzonder. Daarnaast is de bediening erg goed legt netjea uit wat je op je bord heb gekregen. Passende wijn kan ook nog. Tot slot konden onze kinderen nog kiezen uit een ander toetje dan het menu omdat de standaard toetje koffie of met alcohol was samengesteld..
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Yeehaw wat een feestje, weer naar het Veerhuys geweest en dit keer als voorgerecht de Crispy duck en als hoofdgerecht BIEFSTUKPUNTJES ‘BOMBAY-BALI’ in kerrie-kokossaus met soja en verse ananas, wat een feestje was dat zeg, een smaakexplosie waar ik erg vrolijk van werd en meer dan genoeg om van te genieten. Wij zijn weer met een glimlach en een voldaan gevoel naar huis gegaan.
John D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Geweldig restaurant met een super gezellige huiselijke sfeer en leuk gezellig personeel

Echt een aanrader om heerlijk te dineren of andere heerlijke mogelijkheden om lekker te eten

Groeten Familie John de Nijs Dinteloord
Maro V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Gisteren weer heerlijk gegeten bij het Veerhuys. De kok/eigenaar heeft zich zelf weer overtroffen met het nieuwe Glasmenu. Ook de bediening was weer geweldig.
Alderliesten .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Gisteren voor het eerst hier geborreld en uiteindelijk gegeten. Wat een super bediening en het eten was ook heerlijk. Zeker een aanrader voor iedereen die Leerdam bezoekt. We komen zeker terug.
Theo-Macon .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
We hebben hier erg lekker met de familie gegeten in de meivakantie, de kinderen hadden een berenpannenkoek en wij het Glasmenu, onder andere een proeverij met ceviche en zeewolf en vadouvan, heerlijke smaken, hierna asperges, mijn vrouw met zalmforel en ik de buikspek van de grill, ook erg goed, als dessert iets met frambozen, al met al heel leuk om hier geweest te zijn, staan. Ze staan hoog in tripadvisor, zo hebben wij ze gevonden, maar we begrijpen het, tot snel
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
De prijs kwaliteit is uitstekend, vader en moeder aan het glasmenu (proeverij met verschillende kleine gerechten, asperges met zalmforel en een lekker toetje) en dochter aan een pannenkoek met zalm die daar erg vrolijk van werd. Erg vriendelijk personeel en alles wat op het bord kwam werd uitgelegd. In de open kleine keuken zie je de enthousiaste koks de gerechten bereiden. Dit is een goed restaurant die ook 140 pannenkoeken verkoopt. Wij hebben erg genoten.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Leuke plek met wel een onhandige toegangsdeur. Zeker niet makkelijk voor mensen die niet zo goed ter been zijn. Bediening is ok, maar niet heel erg geïnteresseerd. Moeten vaak zelf even wenken. Eten in orde maar niet spectaculair. Leuk om een keer geweest te zijn maar geen must om direct terug te gaan!
Thom J.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Super lekkere saté! Lekker wijntje er bij! Leuke bediening! Heerlijk sfeertje,rond uit perfecte avond gehad! De kok kwam zelfs nog een leuk praatje maken! Leuke omgeving en leuk terras!
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Een heerlijk glasmenu gegeten. De Miguel is een heerlijke witte chardonnay. Bij het 'herfst' glasmenu is de Koekelberg een heerlijke rode wijn! Perfect met een wild gerecht! Het personeel is erg vriendelijk, behulpzaam en enthousiast. De sfeer is goed en de heathers zijn heerlijk warm in de koudere maanden. Wij hebben een perfecte avond gehad. Wij komen zeker nog eens terug.
Nelly D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We wilden nog even wat drinken na ons bezoek aan de glasblazerij en kwamen uit bij 't Veerhuys. De ontvangst was allerhartelijkst en na een glas echt lekkere wijn besloten wij te blijven eten. Wij kozen voor het Glasmenu.
Dit was lekker en voldoende en zijn prijs van € 25,-- zeker waard. Wij komen zeker nog eens terug.
-Frank- .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Vriendelijke service en hielden ook goed rekening met lactose allergie. Betreft een leuk ingericht restaurant. Van binnen niet groot, oogt wel heel gezellig. Het buitengedeelte, overdekt en voorzien van terrasverwamers doet volwaardig mee met het restaurant. Leuk om zo "buiten" te zitten en te dineren. Heerlijk voorgerecht en diner op. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Paar extra bakjes op tafel als aanvulling op het diner had het helemaal mooi af gemaakt. Het eten op het bord zelf was heerlijk met net te weinig. Volgende keer bestellen we dus ietsjes meer :) In ieder geval een leuke aanrader.
BroekmanFrank .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Na een wandeling door een deel van de Biesbosch en aansluitend een korte stadswandeling door Leerdam uiteindelijk gekozen voor dit restaurant. Eigenlijk de aardigste plek die we daar zijn tegen gekomen. Buitenterras genomen vanwege aangename temperatuur en de hond was meer dan welkom. Gekozen voor het zomers 'Glasmenu' en voor partner het 'Vistrio van de BBQ' met samen een bakje dikke frieten. En dat was smullen van hoge klasse!!! Glasmenu met een 4-delig voorgerecht wat zorgde voor een prachtig kleurenpalet, de zomerse varkenshaas perfect gaar met geen enkel spoortje vet op een precies goed gegaard bedje van diverse groenten. Het nagerecht was haast te mooi om de opmaak te verstoren en smaakte 'hemels'. Het 'Vistrio van de BBQ' van partner was van sublieme kwaliteit, prachtig opgemaakt en smolt op de tong. En alles van voldoende hoeveelheid. Zeer vriendelijke bediening waarbij vrijwel alle bedienende dames aan tafel zijn geweest...op gepaste afstand maar ook open voor een praatje. Het werd snel donker buiten en de tafelverlichting was wat povertjes... en dat is jammer want de opmaak van het eten is een lust voor het oog. Zeer aan te bevelen!!!!
Jacqueline1963 V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Vanavond met partner bij 't Veerhuys beland. Hapje eten op het terras begon veelbelovend met een heerlijke salade met gerookte kip en spek en een proeverijtje. Beiden top! Daarna een Hollandse biefstuk die tranig smaakte en niet tegen de draad was gesneden en dus taai. De overmatig grote salade op het bord bij de biefstuk bestond deels uit verdroogde sla en bij het wegschuiven van de oude sla, kwam er een vliegje tussenuit. Gemeld bij bediening, servet met oude sla en vliegje overhandigd aan de serveerster en het zou doorgegeven en onderzocht worden in de keuken. Even later kreeg ik een nieuw servet en er werd geen woord meer over gerept over vliegje en uitgedroogde sla. Partner at gamba's in knoflook. Lekker, maar veel te zout. Het nagerecht crème brulle kwam rechtstreeks uit de koeling en had geen vers gebrand krokantje. Al met al de hoge verwachtingen van het voorgerecht zeker niet waargemaakt. Jammer, voorgerechten scoorden hoog, de rest dik onvoldoende.
laurensz .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Eerdere ervaringen waren prima, maar dit keer viel ons bezoek tegen. Het glasmenu zelf was, hoewel iets minder dan eerdere edities, goed met een goede prijs kwaliteit verhouding. Prima dat men checkt of de gasten salade bij het menu willen om verspilling te voorkomen, maar waarom komt er toch maar 1 klein bakje als alle disgenoten hebben aangegeven graag salade te willen?
Rivella was niet beschikbaar. Kan natuurlijk dat iets niet in het assortiment, maar de uitleg dat dit was gedaan omdat er al ginger ale op de kaart stond wat toch bijna hetzelfde zou zijn kwam wel wat vreemd over.
De echte problemen ontstonden bij het wijnarrangement. Bij eerdere bezoeken werd mij uitgelegd wat ik te drinken kreeg en kreeg ik soms nog wat opties, afhankelijk van mijn smaak. Nu werd niet eens verteld wat ik voorgezet kreeg. Bij het hoofdgerecht kwam er helemaal geen wijn. Met veel moeite konden wij de aandacht van de bediening trekken en naar de wijn vragen. Toen deze kwam (ook weer zonder uitleg) was het hoofdgerecht al lang en breed op. De wijn was ook geen beste keuze.
Bij het nagerecht werd de wijn weer vergeten. Wij besloten om niet opnieuw om de wijn als mosterd na de maaltijd te vragen, maar af te rekenen. Het volledige wijnarrangement stond echter wel op de rekening. Toen ik de bediening er op wees dat ik mijn tweede glas pas kreeg toen het hoofdgerecht op was en mijn 3e glas helemaal niet had gekregen en daarom de prijs voor 2 glazen nogal excessief vond bleef aanvankelijk een reactie uit. Vervolgens werd gezegd dat eerst met het management moest worden overlegd of ze de prijs wel konden aanpassen. Na lang wachten kregen wij te horen dat wij dan wel gewoon voor de 2 glazen mochten afrekenen. (Op een toon alsof dat een enorme concessie van het restaurant was.) Uiteindelijk klonk nog wel een kort 'excuses voor het ongemak'. De manier waarop het ging gaf bij ons het gevoel of wij zeurpieten waren.

Jammer. Ik weet dat 't Veerhuys het veel beter kan. Blijf scherp op die bediening.
Roel M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Gisteravond weer eens heerlijk uit eten geweest in ons favoriete restaurant. De keuze van het eten is altijd een opgave, omdat er uit zoveel lekkers te kiezen is. Het eten wordt altijd met de grootste zorg bereid en dat proeven wij dan ook. Vooraf kregen wij de optie om een broodplankje te bestellen. De keuze die wij gisteravond voor het hoofdmenu hebben gemaakt was weer voortreffelijk. Alles weer goed op smaak, precies goed gebakken en op een heerlijke manier geserveerd. De bediening was zoals altijd vriendelijk, warm, correct en verwelkomend. Een belangrijk punt voor mij is dat wanneer ik gegeten heb, niet weggekeken wordt. Dit vind ik een waanzinnig pluspunt. Dit alles vind plaats in de buitenlucht, maar toch binnen. Dit gedeelte is overdekt dmv 2 mega parasols. Een zeer aangename plek om te vertoeven in een heerlijk rustgevende omgeving. (zelfs in de winter is dit mogelijk) Mijn recensie is daarom ook uitermate goed, dat het de moeite waard is om daar eens te gaan eten of drinken.
cindyv2 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
't Veerhuys geeft op de website en in hun menu aan dat zij erg rekening houden met allergieën. Met een allergie voor ui bij het opgeven van menu gevraagd of er uit in zat of deze eruit gelaten kon worden. Bij het tweede bord (volgens mij dezelfde salade, maar hadden ze er één en ander uitgevist) werd er aangegeven dat het 'absoluut zonder ui' was en nog vond ik ui terug in mijn eten. Daarna verscheen het hoofd bediening aan tafel die naast mij ging staan om excuses te maken, maar deed dit naar mijn tafelgenoten in plaats van naar mij en toen ik wilde reageren werd ik afgekapt. Daarnaast schoof zij de fout ook nog eens toe aan een leerlingkok, alsof daarmee de kous af was. Door de onvriendelijkheid en de manier van afhandelen, plus een heftige buikpijn na afloop, kom ik hier niet meer.
Mienke V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Vanavond 5 juli gegeten ondanks mijn rolstoel gebondenheid een goede plaats. Ik kon onder de tafel een goede ontvangst en heerlijk eten zeker een aanrader voor de regio Leerdam!
Mark Z.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Leuke plek om te eten, fijn terras buiten.
Kwaliteit eten wisselt, biefstukpuntjes waren lekker, bijgaande groenten te gaar.
Dat gold ook voor de tarbot.
Om 18.15 aan tafel gegaan. Pas na 19.30 werd de pannenkoek voor de kinderen geserveerd. Jammer dat het niet vanzelfsprekend is om gezelschap met kleine kinderen niet zo lang te laten wachten.
Meerdere keren verkozen tot leukste restaurant van Leerdam. Die ervaring hebben wij niet helaas....
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
De laatste tijd veel zakelijke afspraken in deze omgeving, wederom een auto reisje om er te komen.
Blij verrast qua ligging en natuurlijk het prachtige weer hielp zeker mee.
Werd vriendelijk ontvangen en een leuk tafeltje mocht ik uitkiezen van de serveerster.
Een drankje en een mooie clubsandwich.
Kom zeker weer voorbij, succes