't Veerhuys

Kerkstraat 93 4141 AV Leerdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't Veerhuys

• Kom je met de auto?
    Al jaren verkozen tot het gezelligste restaurant in het centrum van Leerdam
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 21:00
- High Tea 12:00 - 16:30

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
7,2
Voordelig
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Leuke plek met wel een onhandige toegangsdeur. Zeker niet makkelijk voor mensen die niet zo goed ter been zijn. Bediening is ok, maar niet heel erg geïnteresseerd. Moeten vaak zelf even wenken. Eten in orde maar niet spectaculair. Leuk om een keer geweest te zijn maar geen must om direct terug te gaan!
Thom J.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Super lekkere saté! Lekker wijntje er bij! Leuke bediening! Heerlijk sfeertje,rond uit perfecte avond gehad! De kok kwam zelfs nog een leuk praatje maken! Leuke omgeving en leuk terras!
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Een heerlijk glasmenu gegeten. De Miguel is een heerlijke witte chardonnay. Bij het 'herfst' glasmenu is de Koekelberg een heerlijke rode wijn! Perfect met een wild gerecht! Het personeel is erg vriendelijk, behulpzaam en enthousiast. De sfeer is goed en de heathers zijn heerlijk warm in de koudere maanden. Wij hebben een perfecte avond gehad. Wij komen zeker nog eens terug.
Nelly D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We wilden nog even wat drinken na ons bezoek aan de glasblazerij en kwamen uit bij 't Veerhuys. De ontvangst was allerhartelijkst en na een glas echt lekkere wijn besloten wij te blijven eten. Wij kozen voor het Glasmenu.
Dit was lekker en voldoende en zijn prijs van € 25,-- zeker waard. Wij komen zeker nog eens terug.
-Frank- .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Vriendelijke service en hielden ook goed rekening met lactose allergie. Betreft een leuk ingericht restaurant. Van binnen niet groot, oogt wel heel gezellig. Het buitengedeelte, overdekt en voorzien van terrasverwamers doet volwaardig mee met het restaurant. Leuk om zo "buiten" te zitten en te dineren. Heerlijk voorgerecht en diner op. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Paar extra bakjes op tafel als aanvulling op het diner had het helemaal mooi af gemaakt. Het eten op het bord zelf was heerlijk met net te weinig. Volgende keer bestellen we dus ietsjes meer :) In ieder geval een leuke aanrader.
BroekmanFrank .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Na een wandeling door een deel van de Biesbosch en aansluitend een korte stadswandeling door Leerdam uiteindelijk gekozen voor dit restaurant. Eigenlijk de aardigste plek die we daar zijn tegen gekomen. Buitenterras genomen vanwege aangename temperatuur en de hond was meer dan welkom. Gekozen voor het zomers 'Glasmenu' en voor partner het 'Vistrio van de BBQ' met samen een bakje dikke frieten. En dat was smullen van hoge klasse!!! Glasmenu met een 4-delig voorgerecht wat zorgde voor een prachtig kleurenpalet, de zomerse varkenshaas perfect gaar met geen enkel spoortje vet op een precies goed gegaard bedje van diverse groenten. Het nagerecht was haast te mooi om de opmaak te verstoren en smaakte 'hemels'. Het 'Vistrio van de BBQ' van partner was van sublieme kwaliteit, prachtig opgemaakt en smolt op de tong. En alles van voldoende hoeveelheid. Zeer vriendelijke bediening waarbij vrijwel alle bedienende dames aan tafel zijn geweest...op gepaste afstand maar ook open voor een praatje. Het werd snel donker buiten en de tafelverlichting was wat povertjes... en dat is jammer want de opmaak van het eten is een lust voor het oog. Zeer aan te bevelen!!!!
Jacqueline1963 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Vanavond met partner bij 't Veerhuys beland. Hapje eten op het terras begon veelbelovend met een heerlijke salade met gerookte kip en spek en een proeverijtje. Beiden top! Daarna een Hollandse biefstuk die tranig smaakte en niet tegen de draad was gesneden en dus taai. De overmatig grote salade op het bord bij de biefstuk bestond deels uit verdroogde sla en bij het wegschuiven van de oude sla, kwam er een vliegje tussenuit. Gemeld bij bediening, servet met oude sla en vliegje overhandigd aan de serveerster en het zou doorgegeven en onderzocht worden in de keuken. Even later kreeg ik een nieuw servet en er werd geen woord meer over gerept over vliegje en uitgedroogde sla. Partner at gamba's in knoflook. Lekker, maar veel te zout. Het nagerecht crème brulle kwam rechtstreeks uit de koeling en had geen vers gebrand krokantje. Al met al de hoge verwachtingen van het voorgerecht zeker niet waargemaakt. Jammer, voorgerechten scoorden hoog, de rest dik onvoldoende.
Laurensz .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Eerdere ervaringen waren prima, maar dit keer viel ons bezoek tegen. Het glasmenu zelf was, hoewel iets minder dan eerdere edities, goed met een goede prijs kwaliteit verhouding. Prima dat men checkt of de gasten salade bij het menu willen om verspilling te voorkomen, maar waarom komt er toch maar 1 klein bakje als alle disgenoten hebben aangegeven graag salade te willen?
Rivella was niet beschikbaar. Kan natuurlijk dat iets niet in het assortiment, maar de uitleg dat dit was gedaan omdat er al ginger ale op de kaart stond wat toch bijna hetzelfde zou zijn kwam wel wat vreemd over.
De echte problemen ontstonden bij het wijnarrangement. Bij eerdere bezoeken werd mij uitgelegd wat ik te drinken kreeg en kreeg ik soms nog wat opties, afhankelijk van mijn smaak. Nu werd niet eens verteld wat ik voorgezet kreeg. Bij het hoofdgerecht kwam er helemaal geen wijn. Met veel moeite konden wij de aandacht van de bediening trekken en naar de wijn vragen. Toen deze kwam (ook weer zonder uitleg) was het hoofdgerecht al lang en breed op. De wijn was ook geen beste keuze.
Bij het nagerecht werd de wijn weer vergeten. Wij besloten om niet opnieuw om de wijn als mosterd na de maaltijd te vragen, maar af te rekenen. Het volledige wijnarrangement stond echter wel op de rekening. Toen ik de bediening er op wees dat ik mijn tweede glas pas kreeg toen het hoofdgerecht op was en mijn 3e glas helemaal niet had gekregen en daarom de prijs voor 2 glazen nogal excessief vond bleef aanvankelijk een reactie uit. Vervolgens werd gezegd dat eerst met het management moest worden overlegd of ze de prijs wel konden aanpassen. Na lang wachten kregen wij te horen dat wij dan wel gewoon voor de 2 glazen mochten afrekenen. (Op een toon alsof dat een enorme concessie van het restaurant was.) Uiteindelijk klonk nog wel een kort 'excuses voor het ongemak'. De manier waarop het ging gaf bij ons het gevoel of wij zeurpieten waren.

Jammer. Ik weet dat 't Veerhuys het veel beter kan. Blijf scherp op die bediening.
Roel M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Gisteravond weer eens heerlijk uit eten geweest in ons favoriete restaurant. De keuze van het eten is altijd een opgave, omdat er uit zoveel lekkers te kiezen is. Het eten wordt altijd met de grootste zorg bereid en dat proeven wij dan ook. Vooraf kregen wij de optie om een broodplankje te bestellen. De keuze die wij gisteravond voor het hoofdmenu hebben gemaakt was weer voortreffelijk. Alles weer goed op smaak, precies goed gebakken en op een heerlijke manier geserveerd. De bediening was zoals altijd vriendelijk, warm, correct en verwelkomend. Een belangrijk punt voor mij is dat wanneer ik gegeten heb, niet weggekeken wordt. Dit vind ik een waanzinnig pluspunt. Dit alles vind plaats in de buitenlucht, maar toch binnen. Dit gedeelte is overdekt dmv 2 mega parasols. Een zeer aangename plek om te vertoeven in een heerlijk rustgevende omgeving. (zelfs in de winter is dit mogelijk) Mijn recensie is daarom ook uitermate goed, dat het de moeite waard is om daar eens te gaan eten of drinken.
Cindyv2 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
't Veerhuys geeft op de website en in hun menu aan dat zij erg rekening houden met allergieën. Met een allergie voor ui bij het opgeven van menu gevraagd of er uit in zat of deze eruit gelaten kon worden. Bij het tweede bord (volgens mij dezelfde salade, maar hadden ze er één en ander uitgevist) werd er aangegeven dat het 'absoluut zonder ui' was en nog vond ik ui terug in mijn eten. Daarna verscheen het hoofd bediening aan tafel die naast mij ging staan om excuses te maken, maar deed dit naar mijn tafelgenoten in plaats van naar mij en toen ik wilde reageren werd ik afgekapt. Daarnaast schoof zij de fout ook nog eens toe aan een leerlingkok, alsof daarmee de kous af was. Door de onvriendelijkheid en de manier van afhandelen, plus een heftige buikpijn na afloop, kom ik hier niet meer.
Mienke V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Vanavond 5 juli gegeten ondanks mijn rolstoel gebondenheid een goede plaats. Ik kon onder de tafel een goede ontvangst en heerlijk eten zeker een aanrader voor de regio Leerdam!
Mark Z.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Leuke plek om te eten, fijn terras buiten.
Kwaliteit eten wisselt, biefstukpuntjes waren lekker, bijgaande groenten te gaar.
Dat gold ook voor de tarbot.
Om 18.15 aan tafel gegaan. Pas na 19.30 werd de pannenkoek voor de kinderen geserveerd. Jammer dat het niet vanzelfsprekend is om gezelschap met kleine kinderen niet zo lang te laten wachten.
Meerdere keren verkozen tot leukste restaurant van Leerdam. Die ervaring hebben wij niet helaas....
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
De laatste tijd veel zakelijke afspraken in deze omgeving, wederom een auto reisje om er te komen.
Blij verrast qua ligging en natuurlijk het prachtige weer hielp zeker mee.
Werd vriendelijk ontvangen en een leuk tafeltje mocht ik uitkiezen van de serveerster.
Een drankje en een mooie clubsandwich.
Kom zeker weer voorbij, succes
Pvdniet .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
's Morgens in het restaurant een plekje gereserveerd op het terras in de zon voor een diner. Worden in de namiddag gebeld dat dit een plaats binnen is geworden. Merkwaardig, maar volgens de bediende kan aan een reservering geen rechten worden ontleend. Oppassen dus als je buiten een tafel reserveert!! Uiteindelijk toch een tafel buiten. Arrogante bediening die tutoyeert, bijna twee uur wachten of hoofdgerecht (foutje bij het doorgeven aan de keuken!) en dan nog niet vier gerechten gelijktijdig op tafel geserveerd krijgen. Als we hierover in alle rust ons beklag doen, mogen we al blij zijn dat we hiervoor een drankje van de zaak krijgen ('want dat is niet goed voor de zaak'). Ik schrijf eigenlijk nooit een recensie (mensen mogen gerust fouten maken) maar dit klantonvriendelijke restaurant schrap ik; 't Veerhuys is voor ons een 'nooit Weerhuys'!
Taramautrecht .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Bij het Veerhuys terecht gekomen voor een snelle hap. Bij binnenkomst was het redelijk druk, we zijn meteen goed geholpen door de bediening door reserveringen was er alleen nog plek binnen is jammer maar toch maar gaan zitten. Wat gelijk op viel was hoe klein en krap het daar is kon er amper zitten. We hebben alleen een hoofdgerecht besteld hier hebben we een uur op moeten wachten kon duidelijk merken dat de keuken de drukte niet aan kan. De bediening kon alleen maar de schouders ophalen toen we vroegen hoe lang het nog duurde. De biefstuk was goed de frietjes waren erg vet!
Beste Tamara,
Helaas te lezen dat het niet ging zoals wij verwacht hadden, het was voor ons de allereerste dag met mooi weer waar ze slecht voorspelt hadden. Iedereen ging erop uit, en her was het ons een omschakeling, alleen biefstuk eten kost bij ons nooit een uur wachttijd. De keuken heeft zijn best gedaan om iedereen te helpen. Kom nog eens langs en we zullen u laten zien waarom we al 4 jaar het leukste restaurant zijn van Leerdam,
Mvg
Directie veerhuys
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Afspraak met een goede vriend om te lunchen. Blijkbaar is het een populair restaurant, want het was behoorlijk druk. Vriendelijke ontvangst en vlotte bediening. Leuke en gezellige aankleding. Verse jus d' orange besteld en dan krijg je ook vers! Prima op temperatuur ook. De Holtkamp kroketten waren naar mijn smaak te vet maar de smaak is voortreffelijk. Ruime portie sla met garnituur (en grove mosterd!) erbij maakt het compleet. Bediening komt precies vaak genoeg vragen of alles nog in orde is. Na afloop Latte Machiato die perfect was uitgevoerd. Goede eerste ervaring, Ik ga er nog een keer heen, maar maak dan een keuze uit 'niet zomaar een broodje'... (zie lunchkaart).
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Gezellig met zijn tweeën gegeten, vis en vlees goed bereid! Buiten regende het, binnen zaten we warm en goed verzorgd. Leuke locatie, iets om zomers op terras te zitten.
Yvonne E.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
zondag met 17 personen hier gegeten.
eten heerlijk en chapeau voor de bediening.
iedereen was dik tevreden
en de groep was zeer gevarieerd,van 12 t/m 86 jaar.
echt een aanrader
Liesbeth2016 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het lente-arrangement was een grote verrassing: bijzonder lekkere 3-gangen lunch in sfeervolle ambiance. Snelle bediening en zeer vriendelijk personeel in keurige uitrusting. Ook de avondmaaltijd daar genuttigd, er werd ruimte gecreeerd waar het eerst vol leek vanwege overige reserveringen: gastvrijheid ten top. En zeer betaalbaar bovendien.
Rolien61 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Op 16 april heerlijk gegeten bij Restaurant 't Veerhuys. We hebben vooraf carpaccio gegeten. Dat was echt heerlijk. Daarna hadden we het weekmenu. Dit was varkenhaas van de grill met ketjap met honingsaus. Het vlees was zo mals, zacht dat het bijna smolt op je tong. En dan de saus. Die was ook overheerlijk. Echt een aanrader. De bediening en sfeer zijn uitmintend goed. Al is het druk ze verzorgen je goed. Perfect restaurant. Het is ook makkelijk om met kinderen hier te eten. Je eet zelf een heerlijk diner en de kinderen kunnen een pannekoek eten die ze lekker vinden.