't Vaticaan

Voordelig
Lang
H Van V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Erg lekker gegeten in leuk en gezellig restaurant met prettige bediening (niet heel. snel, maar ook niet heel langzaam). Liefde voor het eten, echt met zorg klaargemaakt. Eén van ons moet glutenvrij eten en daar werd verl asndacht aanbesteed. Klasse! Chill muziek ook
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Op het terras met uitzicht op de gracht rustig genoten van de viscurry en confit de canard. In mooie glazen stemmige witte wijn erbij. Binnen is het erg leuk ingericht, vol met engelen. Vriendelijke bediening. Een echte aanrader.
Karianne H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Het Vaticaan ligt mooi gelegen aan een gracht, en heeft een prettig terras, een goede kaart en lekkere wijnen. De wachttijd (op alleen een hoofdgerecht) duurt ongeveer 45 minuten. Dat schijnt normaal te zijn. Bij navraag aan de eigenaar werden we meerdere malen gesommeerd zelf naar de keuken te gaan om daar te kijken. Dat wilden we natuurlijk helemaal niet. De eigenaar mist helaas de flair om iets lomps op een grappige manier te zeggen, waardoor het gesprek nogal agressief werd. Jammer, want het eten was prima. Misschien moet de bediening aan de vrolijke Friese meiden worden overgelaten, de stadse fratsen van meneer doen de tent geen goed.
Ans L.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Heerlijke coquilles, buiten de kaart om en behoorlijk aan de prijs bleek na afloop.
De Thaise gamba's voor 25 euro's waren niet te eten door een overvloed aan koriander en citroen. Niet te eten, totaal alles overheersend. Teruggeven....
Lokkie .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Tijdens een zwoele zomeravond heerlijk aan een stadsgracht buiten gegeten. Op zoek naar een restaurant in een onbekende plaats kwamen we toevallig langs dit terras.
In dit prachtige decor genoten we van de "Spareribs" en van de "Hete Roofkip" (spicy!).
Beide gerechten erg goed bereid. Spareribs erg lekker van smaak, het vlees viel van de botten. De bijbehorende frites smaakten goed en waren niet vet. Hoeveelheid ruim voldoende!
De hete roofkip (een aziatisch gerecht) smaakte geweldig en werd goed gekruid.
Prijs van deze gerechten tussen de 21 en 24 euro.
Huiswijn was een Cabernet Sauvignon Shiraz, erg goed maar aan de prijzige kant: namelijk vijf euro per glas en dat is voor een huiswijn stevig.
Al met al: ondanks de behoorlijke prijzen komen we vanwege de kwaliteit en het prachtige decor nog eens terug.
Bevo ..
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Goed, smakelijk en degelijk eten. Europese keuken en enkele Aziatische gerechten. Geen culinaire hoogstandjes, maar dit is niet negatief bedoeld. Voldoende keuze in voorgerechten en hoofdgerechten, zowel vlees als vis. Goede prijs/kwaliteitsverhouding.
De ruimte is heel bijzonder. Staat vol met beelden van al dan niet heiligen, afbeeldingen uit kerken etc. Overal waar je kijkt. Dat maakt het decor in ieder geval heel apart. Wie miet van heiligen houdt, moet zich maar richten op het eten.
Saskiek74 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het restaurant deed dus eigenlijk helemaal niet mee aan deze actie. Maar we werden super ontvangen en mochten kiezen van de kaart. We hebben heerlijk gegeten ,bediening attent gewoon super. Voor herhaling vatbaar.
Tineke B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het Vaticaan was niet op hoogte van onze komst.???? Ze hadden geen contact met Iens. Het was zaterdag en ze zaten vol. Toch hebben ze met veel kunst en vliegwerk ervoor gezorgd, dat we toch konden eten tegen de afgesproken prijs. We hadden het niet willen missen. Wat een goede keuken en vriendelijk personeel.

Wietse en Tineke
Lineke T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Vanavond heerlijk gegeten. Een mooie ambiance. Super gastdame en gastheer. En afsluitend op de verdieping genoten van een sigaar, koffie, cognac!
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Dit restaurant wordt goed beoordeeld op Iens dus maar eens een ritje maken. Jammer genoeg was er maar 1 soort witte wijn per glas te bestellen, alle andere wijnen gaan per fles, maar de huiswijn was goed.
Voor het hoofdgerecht was er extra keus uit Tong, Cote de Boeuf en entrecote. We bestelden van de kaart de, aan 1 kant gebakken, Tonijn en de Ribeye. De ribeye was er niet dus dan maar de entrecote.
De tapas als voorgerecht dat we deelden bestond uit wat vettige stukjes vlees in vreemde kruiden en een mooi gefrituurde gamba. Mijn hoofdgerecht was een mooi stuk vlees en zag er prima gebakken uit. Jammer genoeg had de kok besloten om het vlees flink door grof gemalen peper te halen zodat er niets van de smaak overbleef. De tonijn was misschien wel aan 1 kant gebakken maar was van minder goede kwaliteit. De bak met sompige friet kon ons ook niet bekoren. Er waren nog een paar tafels bezet maar er was voor onze tafel geen aandacht. Voor de wijn, en later, voor de koffie moesten we de ober zoeken.
Doede K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Al vele jaren komen wij zeer regelmatig bij 't Vaticaan. Eigenlijk een schande dat ik daar nog geen recensie over heb geschreven. Dus bij deze een meer dan hartelijke aanbeveling namens ons.
Het eten is fantastisch eigenlijk hebben wij alles van de kaart al gegeten en het is allemaal echt even lekker. Maar het absoluut lekkerste eten staat niet (meer) op de kaart. De absolute specialiteit van Sjoerd zijn de "Birmese spiesjes". Bij het eten van deze specialiteit , loop je het risico dat je ook het bord en het bestek mee op eet ;-). Gelukkig maakt hij dit nog wel op verzoek en daarbij ook nog een fantastisch Oosters menu omheen. Een aanvullende aanrader daarbij is de scropino die aan tafel wordt bereid. De bediening is uiterst gastvrij en zeer attent. Je voelt je meer dan gewenst. Het decor is op zijn minst opmerkelijk in een stad als Sneek, maar zeer aangenaam. Overigens is de beste plaats bij mooi weer buiten op het terras. De prijs kwaliteit verhouding is prima. Wij hopen nog vele jaren te kunnen genieten van deze super tent!
Dinet N.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Omdat het vorige week zo goed bevallen was, besloten om hier weer te gaan eten.
Heerlijke sushi, oesters en uiensoep, hoofdgerecht 2 x uitstekende tournedos, 1 x entrecote ook super en de ossenhaaspuntjes waren ook heerlijk. Tussen het voor- en hoofdgerecht een scroppino genomen die heel leuk aan tafel wordt klaar gemaakt. Geen ruimte meer voor een toetje.
Dit restaurant mag geen eetcafé genoemd worden!!
Zoals gezegd je bent hier echt uit eten!
Tot de volgende x.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
't Vaticaan staat vol met beelden van heiligen....heel apart...je moet dat gezien hebben. De gerechten waren erg mooi. Wij hadden een geweldige Rendang ( ik ben een grote liefhebber van de Indonesische keuken) en een super gegaarde ossenhaas. De gerechten werden vergezeld door wat standaard garnituren. Dat geeft helaas een beetje het idee van een eetcafe, maar dat is het niet. De lat ligt hier echt hoger en dat hebben wij geproefd. Een aanrader....
Derk V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Met de boot afgemeerd in Sneek en met mijn gezin met drie pubers gaan eten bij het Vaticaan. Stoofpotje, spareribs en toetje prima. Bediening en prijzen beetje over de top! Gewoon lekker eetcafe, zelf schatten ze zichzelf een stuk hoger in denk ik.
Rinze2 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Eten was redelijk maar keuze op menukaart was niet naar mijn smaak. Wat ik op hun kaart op internet uitzochte stond daar niet op de kaart. Het wachten op de gerechten en het drinken duurde erg lang en niet al het personeel was de hele avond vriendelijk. Het decor lijkt leuk maar is verouderd en slecht onderhouden (scheur in spiegel, kapotte lampen en slecht geisoleerde bedrading van electro) al met al net niet allemaal
JWW11 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Wij dachten, vanwege de naam, in een Italiaans restaurant binnen te lopen. Zin in een pasta! Vaticaan is echter een internationaal georiënteerd restaurant, met een Franse, Nederlandse, Thaise, Spaanse, Japanse kaart, onder anderen. Maar geen pasta. Het is bovendien één van de meest bourgondische restaurantjes waar we ooit geweest zijn. En dat in Sneek. We hebben genoten van het heerlijke eten, en de fantastische bediening. Losse, grand café achtige sfeer. Bediening heel attent, vriendelijk en professioneel. Ze houden er niet van dat de klant iets te kort komt, porties zijn dan ook fors en de informatie ruimhartig. Een absolute aanrader.
Patsi .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Met de boot in Sneek en met 3 volwassenen en mijn zoon van 4 een hapje eten bij 't Vaticaan.
Heerlijk gegeten maar ik begrijp niets van de hoeveelheden en prijzen.
Zelf had ik een heerlijke Ribeye die 400gr zou moeten zijn. Mijn broer had een entrecote die €4 goekoper was en 350gr zou moeten zijn. Hij was wel de helft groter dan de mijne. Wat ik jammer vond is de saus die extra berekend werd. Er werd ons gevraagd wat we bij het vlees moesten hebben. Voor de pe pepersaus bleek achteraf €2,50 en de champignons €3,00 per portie in rekenig gebracht waardoor mijn Ribeye op €32,25 kwam. Ook het kindermenu (frietjes met 4 kipnuggets) vond ik overbetaald met €9,75...
Verder wel heerlijk gegeten!
Pim U.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2013
Met de boot in Sneek aangelegd en waar te eten? Via IENS kwamen we terecht bij 't Vaticaan. Mooie cijfers en een goede waardering. Als voorgerecht namen wij beiden een soep. De soep smaakte voortreffelijk en werd geserveerd in een gezellig pannetje en daarbij heerlijk notenstokbrood. Vervolgens werden wij geadviseerd door de vriendelijke bediening om de Lagerfelder tournedos met zoete Japanse saus als hoofdgerecht te nemen. En terecht. Heerlijk mals vlees met prima frites en dito salade. Dit geheel gecompleteerd met een zachte zuid afrikaanse huiswijn. De rekening was best gepeperd, maar daar hadden we wel wat voor. Het interieur is wat je mag verwachten bij de naam 't Vaticaan. Heilige beelden, schilderijen en andere religieuze curiosa. Apart en gezellig. Kortom een aanrader.
Maeike V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Heerlijk op terras gegeten. Spareribs waren lekker. Gezellig personeel. Toetje van hazelnotentaartje ook zeker een aanrader. Kortom een tip om te gaan eten als je in Sneek bent en je ontspannen, informeel, lekker en tegen een redelijk goede prijs wilt eten
Kristas_tassen .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Erg leuk en gezellig restaurant. Onze favorieten zijn de carpaccio Chateaux Briand en de heerlijk gekruide spareribs. Bediening is prima, wij komen zeker een keer terug!