't Vaerhoes

Duur
Erg lang
Sunsky D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Hoewel er maar zes tafels bezet zijn heeft het personeel absoluut geen zin om ons als gasten te begroeten. Het uitwisselen van kletspraat wordt door de dames veel belangrijker gevonden dan de gasten. Die worden gewoonweg genegeerd, Is dat Limburgse gastvrijheid? Tijdens de ellenlange wachttijd kregen we wel de kans om uitgebreid de kok te observeren tijdens het proeven van de soep. Na de eerste hap wordt de afgelikte lepel gewoon terug in de pan gedaan voor een tweede hap. Jakkes. We hebben geen soep besteld....
Christel P.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
op een mooie zaterdagavond hier gaan eten. komen hier wel vaker. altijd goed.
deze keer eens geen spareribs genomen ( die zijn heerlijk mals en vlees valt van het bot af) maar gekozen voor de lever. had ik dat maar niet gedaan. te lang gebakken dus erg droog. De ober ( die niet erg alert was op lege glazen, was nog 'n broekie) zou dit melden aan kok maar hier niets meer over gehoord.
voorgerecht de krabsalade was goed gevuld en smaakvol.
Vlinder2016 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Zoals altijd weer heerlijk gegeten. De tongfilets en ook de lever waren goed gebakken. Daarbij de salade met de heerlijke dressing en lekkere frites. Alles prima verzorgd. Zeer vriendelijke bediening! We blijven terugkomen!
ClubMichelin .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Nostalgie ten top! Zonder pardon wordt je enige eeuwen in de tijd terug geworpen. Het dorpje Steijl heeft door haar hoge mate van kerkelijke invloeden iets magisch gekregen. Midden tussen de voormalige, maar ook nog actieve kloosters ligt,-hoe kan het ook anders-, naast een per pond te nemen oversteekplaats van de rivier de Maas, restaurant 't Vaerhoes (in NL: het Veerhuis). De lokaal alom bekende, gebroeders Verheijen ontvangen U samen met de charmante gastvrouw, in het authentieke en sfeervol ingerichte etablissement. Als pleisterplaats opgenomen in ons fietstripje, werd vooraf op het sfeervolle terras, eerst een heerlijk koud geserveerd goudgeel Gouverneur biertje genuttigd. Een blik op de kaart liet een verrassende combinatie zien van smaakvolle, hoger culinair bedoelde, gerechten en de meer toegankelijkere "plats du jour" en soepen. Het bijgaand patatje wordt in een heuse puntzak en met de beroemde Venlose mayonaise ter tafel gebracht. Naargelang er op de fiets gepresteerd is geworden, werd er navenant gekozen tussen saté van het huis en de uitgebreide salade Gamba's, samen met een heerlijke Cabernet Sauvignon uit Chili. Allemaal prima verzorgd en leuk gebracht door het optimistische personeel. Dat mag ook wel als je zo'n leuke spontane gastvrouw als bazin hebt.
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Een aangenaam rustpunt in het kloosterdorp Steyl, pal aan de Maas (maar vermoedelijk heeft alleen de kok uitzicht op de rivier), op de plaats waar het pontje naar Baarlo aankomt en vertrekt. We hadden een aangename lunch met een pittige aspergesoep, veel lekker brood erbij en een moeilijk te overtreffen punt vlaai met échte slagroom.
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Reeds bij binnenkomst stap je in een warme Limburgse sfeer. Er wordt een uitstekende cappuccino en latte geserveerd. Een lekker stuk vlaai erbij en je weet ineens weer hoe het hoort te zijn in zo`n café en brasserie omgeving. `s middags word ik verleid door de heerlijke geuren die uit de keuken komen en besluiten we een hapje te gaan eten bij een heerlijk vers getapt Limburg biertje. Direct wordt gevraagd of ik voor een paar euro meer verse frietjes wil hebben en dat doen we dus. Wat een verrassing. Zulke heerlijke frietjes zul je niet snel ergens vinden. Het vlees was ook van prima kwaliteit. Spareribs die zo van het bot vallen en verder ook uitstekend vlees. Echt een aanrader dit restaurant. Nette prijzen en goede service in een prachtig rustieke omgeving.
ClubMichelin .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Traditie werkt ook! En het past ook in deze romantisch, historische omgeving van kerken en voormalige kloosters. Heerlijk om weer eens zo te eten als in de Bistro van weleer. We wilden ons diner eenvoudig houden en namen alleen een hoofdgerecht. De huisgemaakte saté van varkenshaas was heerlijk, en ik hoorde van mijn partner ook lovende woorden over de scholfilet met Hollandaise saus. Ook de wijn was een klassieker "Oude Kaap" die er prima bij paste. We sloten af met een koffie. Prima, en ook de prijs. De Service was goed. En we hielden er dan ook een goed gevoel aan over. Tot de volgende keer.
Steefdus .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Op een nazomerse zaterdag in oktober (!) hebben wij hier op het terras heerlijk in de zon gezeten. Lekker bier, Gouverneur. Aardige vlotte bediening, hele gezellige sfeer. Vissalade goed gevuld, wrap met kip gewoon heel lekker. Bezoekers van rond de veertig / vijftig jaar.
Remco P.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Heerlijk gelunched. Wat met kip was mals met heerlijke zoetige dressing. Broodje met surimi krab was gewoon lekker en zelfs aan de tosti voor onze kleinste was goed aandacht besteed. De droge witte huiswijn was ook heerlijk! Gezellige en vriendelijke serveerster hadden wij. Het weer werkte ook mee :) wij hebben alleen op het terras gezeten.
HaagseSmullers .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
op centraal plein in kloostergemeente Steyl, vlakbij de veerboot over de Maas naar Baarlo buiten gegeten, helaas heeft het terras geen zicht op de Maas. we zaten op gesloten plastic stoelen zonder kussens wat mij een kantine gevoel gaf. mijn krabcocktail (11,95) zat in een overvolle coupe en bevatte erg veel surimi, wat overigens netjes op de kaart als ingrediënt stond vermeld. de lever met uitjes en spekjes was wat droog maar zeker nauwelijks te lang gebakken, heerlijk om dat weer eens te eten, ik zie het niet vaak op de kaart. de bediening waarschuwde overigens een tafelgenote dat de salade als voorgerecht misschien teveel was samen met het gekozen voorgerecht, dat was heel netjes. carpaccio en geitenkaassalade zagen er prima uit. geserveerd met 3 soorten knappend vers brood. het pleintje is leuk tegenover het klooster en de heemtuin, maar het terras is niet bijzonder gezellig ingericht en helaas geen avondzon. de huisgemaakte verse patat was lekker krokant. iedereen heeft prima gegeten. de prijzen voor de voorgerechten (12 euro) zijn uit verhouding met de hoofdgerechten (13 tot 19 euro). de rekening was 140 euro voor voorgerecht, hoofdgerecht, wijntjes, fris en koffie/thee toe, uiteindelijk heel schappelijk voor 4 personen. mijn advies zou zijn om de voorgerechten wat goedkoper en kleiner te maken, dan is er wellicht ruimte voor een nagerecht. menu-kaart op hun website werkt niet. gegeten op 26 juli maar dat kon ik op iens niet selecteren.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Gemoedelijk eetcafé met een eenvoudige kaart, maar de gerechten zijn wel heel zorgvuldig bereid. Het lokaal gebrouwen Steyler Kloosterbier is bijzonder lekker. En welk restaurant voert nog gebakken lever op de kaart? Precies goed gebakken met heerlijke frites erbij. In een puntzak! Attente serveersters met prima service. Later op de avond verandert het restaurant in de plaatselijke dorpskroeg en dat geeft een leuke huiselijke sfeer.
Bouwe K.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2013
Eerlijk eetcafe! Lekkere aspergesoep gegeten en toen gebakken lever. Lekkere frites erbij. Je kunt kiezen tussen standaard en verse frites. En. .. De slagroom op de vlaai is echt en niet uit de spuitbus; waar vind je dat nog!
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Door gebruik te maken van een Wow-deal hebben we voor een hele gunstige prijs in dit restaurant kunnen eten.
Het was een samengesteld menu met bij elke gang keuzen uit 2-3 producten.
Zelf had ik gekozen voor de goucettesoep met zalm, deze was lekker opgediend in een verwarmt bord met ruim voldoende zalm. Mijn man had een carpaccio, de plakjes waren zeer dun gesneden en al langere tijd voorbereid, want de plakjes waren vastgeplakt op het bord, jammer.
Het hoofdgerecht was voor mij een vispotje met puree uit de oven. Werd opgediend in een soepkom met als deksel de puree. Was zeer smakelijk. Als groente kregen we salade, deze was goed. Verder in stukjes gesneden wortelen, waren smakelijk.
Mijn man had een vleesspies met een lekkere saus en frietjes.
Deze was ook smakelijk.
Als dessert kreeg ik gekarameliseerde ananas met een lekkere karamelsaus en ijs, heerlijk. Mijn man had een crêpe met ijs en warme kersen, was een royaal heerlijk toetje.
Als afsluiting werd er nog koffie of thee geserveerd met bonbons.
Alles bij elkaar was dit diner prima voor elkaar en voldoende van hoeveelheid. Altijd een reden om nog eens een keer terug te komen.