't Tuinfeest

Erg voordelig
Lang
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Klein knus kroegje, waar een relatief uitgebreide en aardige kaart wordt gehanteerd.

Vriendelijke bediening, die wel wat foutjes maakt, maar vriendelijkheid en gezelligheid maakt het zeker goed, net als het feit dat het dus erg klein, krap en rommelig is.

Dagmenu van tonijnsteak met gamba is overheerlijk. Aan alles zit een heerlijke rook- en grillsmaak en de hoeveelheid en kwaliteit is top, en voor de (kroeg)bedragen die ze hier rekenen is dat zeer veel waar voor je geld!
Helaas was de lamsschenkel erg flauw en eenvoudig (zelfs zonder enige groenten).
PIN-apparaat was daarna ook nog kapot, dus ik moest ergens cash gaan halen.

Erg gezellig voor een biertje en een lekker hapje eten dus voor goeie prijzen! Er gaan wel dingetjes fout maar dat is hier prima.
Student1992 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Afgelopen vrijdag 15 april bij 't tuinfeest een borrel gedaan. Bij het binnen komen in de zaak werden we vriendelijk gegroed. Snelle service met een grote glimlach. De knusheid zorgde ervoor dat gesprekken zich snel mengde met andere mensen wat wij erg leuk vonden. Tevens kwam het bedienend personeel meerdere keren langs om te kijken of alles naar wens was en een korte babbel kwam er ook nog spontaan uit. Alles bij elkaar een parel in Amsterdam! Top
Evi J.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vooral het voorgerecht (het plankje) was erg lekker. Als hoofdgerecht had ik de vegetarische burger met geitenkaas, deze viel ook in de smaak. De zaak is een combinatie van modern urban café en een gezellige kroeg. Het enige nadeel is dat het enorm krap is. De bediening was prima.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Gewoon gezellig eetcafé. Kleine bite voor het wachten was fijn geweest. De angus steak was goed. Bediening is goed en vriendelijk. Toetje was ( koude crumble ) matig. Houd je bestelling simpel en je hebt een fijne avond.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Bij het tuinfeest, een gezellig klein café bij de Amsterdamse Nieuwmarkt, is de bediening top! Vriendelijk, snel, maar niet opdringerig. Helaas was de vegetarische Moussaka koud en droog en de bijbehorende friet (de kaart zei aardappelwedges) veel te vet. Mijn tafelgenoot had wel een goede schnitzel. De witte huiswijn is prima en het café ademt de sfeer van een modern bruincafe. Ik kom nog eens terug, maar alleen voor een drankje.
D D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Enorm rare ervaring gehad hier. Wij kwamen binnen en bestelde wat te drinken bij de vriendelijke bediening. Vervolgens kwam de kok binnen met een grote AH boodschappen tas die pardoes uit zijn handen viel voor onze tafel. Het waren allemaal pakken kaas fondue. Op de vraag of de kaasfondue dan gewoon uit zo'n pakje kwam maar vervolgens wel voor 15 euro op de kaart stond moest de bardame ons gelijk geven. Schandalig. Toen wij later dezelfde serveerster in het cafe tegenkwamen vertelde deze zelf dat de hamburgers in de middag worden gebakken en bij bestelling alleen in even in de magnetron worden opgewarmd. Deze zaak ziet er leuk uit, heeft enorm vriendelijke bediening en zit op een toplocatie maar de manier waarop men hier met eten omgaat is schandelijk.
EduardH .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Vorige week hier een hapje gegeten met een paar vrienden. We hadden allemaal de daghap, een hamburger met frietjes. Ze waren niet lekker! Wel mooi gepresenteerd in een houten plankje maar de ze waren echt droog en smakeloos. We vroegen of ze "raw" gemaakt konden worden. Geen probleem zij de aardige serveerster, maar kwam vervolgens met een drie volledig grijs van binnen burgers. Jammer! We hadden erg honger, dus hebben ze maar opgegeten en weggegaan. Frietjes waren wel lekker, en de wijn was prima.
Cees W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
vandaag tijdens een kort bezoekje aan Amsterdam per toeval terechtgekomen in 't Tuinfeest. Grappige naam voor een klein eetcafeetje in het midden van Amsterdam. na een lekker biertje ons eten besteld, helaas kregen we in plaats van het voorgerecht meteen het hoofdgerecht. na dit te melden kregen we als alternatief onze nachos na ons hoofdgerecht en zou het niet op de rekening komen. Dit was erg attent. De hoofdgerechten(kipsate, spareribs) waren prima!
Genietergoedeten .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Jammie!
We belde op de valreep of we hier konden komen eten en er zou over een half uurtje een plekje vrij zijn. We werden vriendelijk aan de bar ontvangen, konden meteen een drankje bestellen en kregen een mandje met broodjes van het huis voor het wachten, (wat maar 5 minuutjes duurde)
We hebben hier heerlijk kaasfondue gegeten. Er zaten frietjes, salade, en groentes bij. Het was veel, vers en erg lekker. Het cafe is klein maar heeft een gezellig sfeer.
De bediening was een beetje chaotisch maar erg vriendelijk. Er werd meerdere keren door verschillende personeelsleden gevraagd of alles naar wens was en zorgde dat de drankjes goed werden bijgevuld. Kortom superavond, We komen hier zeker terug!
Proeftkonijn .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Het is hier helaas niet zo'n feest als je zou denken. Ten eerste omdat de krappe boel meer deed denken aan een feest in een overvolle discotheek, dan in een ruime tuin.
Hoewel het bezoek aan dit restaurant nog vrij recent is, weet ik er weinig meer van. Het enige wat me goed bijstaat, is de varkenshaas. Veels te droog en dus niet weg te krijgen. De pepersaus die erbij zat bevatte ook een heel vreemd smaakje, wat de boel niet vooruit hielp.
De bediening was redelijk vriendelijk, maar wat gehaast. Het was dan ook spitsuur, dus ik neem ze dat niet al te kwalijk. Het decor was prima om tegenaan te kijken, maar zoals eerder gezegd ietwat aan de krappe kant.
Ik ben bang dat ik de volgende keer een andere toko inloop, wanneer ik weer eens over de nieuwmarkt loop.
Ruben B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
aardige/behulpzame serveersters. Veel van de kaart was niet meer aanwezig. Bestelden een fles witte wijn, eerste die werd gebracht was al geopend en verre van vol...oops ! moest terug voor een nieuwe ..minpuntje. Eten (3x kaasfondue, 1 burger, 1x pasta zeevruchten) was OK maar niet bijzonder. Zaak is heel erg krap, we moesten met zijn 5en aan een tafeltje waar eigenlijk niet meer dan 3 man aan past. Om naar het toilet te gaan moet men ook zo'n beetje over andere gasten heen kruipen. Misschien voortaan wat minder tafeltjes ?
Allard S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Gaan eten met 4 personen. Eerst 2 verkeerde gerechten en na dat te zeggen beschuldigd worden dat we niet duidelijk praten. Vervolgens zit er in een gerecht een sigarettenpeuk, waarna de kok uit de keuken komt, ons ervan beschuldigd, in een volle zaak, die sigaret zelf in het eten te hebben gedaan, naar buiten loopt en een sigaret op steekt en vervolgens nogmaals ons beschuldigd, want niemand rookt in de keuken. Bijzondere ervaring al met al. Eten is prima, maar we gaan er niet nog een keer heen.
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Met zes personen gegeten bij het tuinfeest. Eenvoudige kaart, maar goeie verdeling in vlees, vis of vegetarisch. Wij konden net niet eens worden over voor-, hoofdgerecht of hoofd-, nagerecht, dus bestelden drie voorgerechtjes en kregen zonder morren zes bordjes. Karaf water met glazen zonder er om gevraagd te hebben. Elk voorgerecht smaakte lekker. Eerlijk gezegd niet bijzonder, maar wel lekker. Smaakvol. Hoofdgerechten waren heerlijk. Alles tegelijk geserveerd. Warm, voldoende en ook hierbij bij de daggerechten leuke vondsten, zoals inktvis tagliatelle met gamba's. Nagerechten spannen de kroon qua opmaak en worden aangeboden in een ruime sortering, de zaak zelf vind ik persoonlijk wat klein en krap en je zit redelijk dicht op elkaar. Het is dan ook druk en toch...ik zou er terugkomen, want op zich voor een eetcafe, was het prima.
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Het eten was vooral vet, niet goed gaar en weinig origineel. De bediening was presteerde het om na het omstoten van een vol glas wijn een vaag "oh sorry" te mompelen en vervolgens geen nieuw glas aan te bieden. Wijntje stond ook nog gewoon op de rekening.

Enkele jaren geleden wel prima gegeten bij 't Tuinfeest, maar nu zou ik het iedereen afraden.
Q1991 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Heel erg gezellig restaurantje in de binnenstad van Amsterdam aan de Nieuwmarkt. Het personeel is erg vriendelijk en er staan veel verschillende gerechten op de kaart. Ook hebben ze een dagmenu, een dagpasta en dag vegetarische maaltijd. Het is niet heel erg goedkoop, maar voor 15 tot 20 euro voor een hoofdgerecht heb je zeker iets lekkers. De kaasfondue is aan te raden! Erg lekkere smaak en veel groenten en brood erbij! Ook de witte en rode huiswijnen en de desserts zijn lekker. Ik kom hier zeker nog eens terug!
Milan K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Best een gezellig eetcafé met een interessante aankleding. Als je boven gaat zitten heb je een mooi overzicht over de zaak en kan je daadwerkelijk alle affiches voor feestjes in de stad lezen. Het personeel is attent en is steeds op het juiste moment bij de tafel. Het eten is leuk opgemaakt, geen saaie prak, maar qua smaak mag het echt wel wat spannender.
Wilbert V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Gezellig decor en, zeker aan het eind van de middag, een heerlijk terras vlak bij de Nieuwmarkt! Prima (eetcafé) gerechten en ondanks de drukte een erg attente bediening. Gezellig interieur, echt een (tuin)feestje!
Lekkereten073 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Onlangs weer eens in Amsterdam geweest en bij het Tuinfeest gaan eten. Na jaren in Amsterdam vertoefd te hebben (nu niet meer woonachtig aldaar), en vaak bij het Tuinfeest en ook zuster-restaurantje Bloemers gegeten te hebben, hadden we zin om hier weer eens aan te schuiven. Helaas is sinds ons laatste bezoek circa 2 jaar geleden, hier het concept op de schop gegaan. We hebben namelijk jarenlang royale borden met allerlei gerechten gegeten, met alle (royale) groenten en frietjes/aardappeltjes al op het bord opgediend. Jammer, eerlijk gezegd zelfs fataal, dat de supplementen nu apart in minuscule bakjes wordt opgediend, waarbij je voor elk extra suplement moet bijbetalen. Typisch overigens dat je met 4 personen exact dezelfde hoeveelheid supplementen bijgeserveerd krijgt bij het hoofdgerecht als voor 2 personen. Overduidelijk een ontzettend hinderlijke en onbeschofte vorm van extra inkomsten proberen te behalen uit de bijgerechten, terwijl je er eigenlijk al voor het hoofdgerecht voor hebt betaald. Het waren welgeteld 4 tot 5 frietjes per persoon welke dan standaard bij je hoofdgerecht horen. Als je dus met z'n tweeen aan tafel zit, zijn dat er zo'n 8 a 10 frietjes per persoon, aangezien je dan dezelfde hoeveel als voor 4 personen ontvangt... De serveerster vroeg ons netjes of alles naar wens was, en toen hebben we deze opmerking wel bij haar neergelegd. Helaas was het antwoord; ja, ik weet dat het erg weinig is, maar dat is nu eenmaal ons beleid. Tja, daar spreken we jullie dan ook op aan, dus hopelijk geeft ze het wel door aan de leiding. Helaas stond er toch doodleuk 2 x supplement op de rekening. Dat heeft ons meteen doen besluiten om dit ten koste te laten gaan van het personeel door geen fooi neer te leggen. Ook als is het niet verplicht, we geven altijd wel wat extra's. Maar als je betaald voor supplementen die gewoon bij het eten horen te zitten, of in ieder geval voldoende bij het eten te horen zitten, en dan op deze manier wordt afgezet zoals hierboven omschreven, dan betalen we de supplementen wel maar dan blijft er geen fooi meer voor het personeel over. Wij kunnen ons zo aan storen aan dit soort praktijken, dat de gunfactor voor een restaurant meteen door het restaurant zelf wordt weggenomen en we na een gezellige avond toch hebben besloten dat dit ons laatste bezoek was geweest aan het Tuinfeest. Genoeg andere restaurants in de wereld, dus vaarwel! Overigens, het zat vroeger altijd stampvol, nu zat er maar 1 tafel. Zegt wellicht al genoeg?

Overigens was het eten op zichzelf prima, niks bijzonders maar wel lekker. Dus dat krijgt wel een 7. Het ziet er ook allemaal wel leuk uit dus dat krijg ook wel een voldoende. De service krijgt van ons een 2, maar dat ligt niet geheel aan de serveersters maar meer aan het beleid van de eigenaar. Al kunnen de serveersters wel ontzettend mopperen als er iemand op het terras een koffie-to-go besteld. Dames, mensen kunnen ook nisk meer bestellen en dan hebben jullie geen werk meer. Dus ietsje respectvoller graag...