't Tuinfeest

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant 't Tuinfeest

kaka L.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Zeer slechte salade. We aten uit trek de helft op- de inhoud was karig zonder kip en feta zowat- met een droge teriyaki saus en alleen maar sla bladeren. Soms duurt t een paar happen, voordat je je realiseert hoe slecht de smaak en kwaliteit was. We hebben het gezegd en toen kwam er iemand aan tafel die zei ; wil je kip of feta erbij- pedant zei ze : volgende keer op tijd zeggen, nu kan ik niks doen...Is dit Nederlands? Om totaal niet klantgericht te zijn? geen drankje of lach- maar een belerend persoon. Wij geven hierdoor nul sterren en raden aan niet terug te komen. Lieve groet een gemengd koppel.
kaka L.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Zeer slechte salade. We aten uit trej de helft op- de inhoud was karig zonder kip en feta zowat- met een droge teriyaki saus en alleen maar sla bladeren. Soms duurt t een paar happen, voordat je je realiseert hoe slecht de maak en kwaliteit was. We hebben het gezegd en toen kwam er iemand aan tafel die zei ; wil je kip of feta erbij- pedant zei ze : volgende keer op tijd zeggen, nu kan ik niks doen...Is dit Nederlands? Om totaal niet klantgericht te zijn? geen drankje of lag- maar een belerend persoon. Wij geven hierdoor nul sterren en raden aan niet terug te komen. Lieve groet een gemengd koppel.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Zojuist een van de allerslechtste eetervaringen ooit gehad.
Blijkbaar is de tent nu overgenomen (want het menu is een exacte fotokopie) door een grotere keten, die ook enkele andere tenten doet zoals op de Nieuwmarkt en naast t Sarphatipark. De ervaringen bij die restaurants zijn echter altijd goed.

Bij binnenkomst al is er wat gedoe of we gereserveerd hebben maar toch krijgen we een plaatsje, tussen de talloze toeristen. Het raam staat open, dus de toeristen er naast zitten in volle winterjas met muts te eten. Het mag gelukkig dicht.

De zeer zure chagrijnige serveerster komt de orders na enige tijd opnemen maar op de vraag of ze inderdaad maar 1 wijn schenken, loopt ze geïrriteerd weg en laat ze ons achter. Er kan de hele avond bij niemand werkelijk geen lachje of sprankje vriendelijkheid af, en ook haar collega is niet echt vrolijk.

Na de (enige) rode wijn te hebben besteld, ontvangen we die als het voorgerecht, een in mayonaise verdronken carpaccio, al bijna op is.
Als de borden worden opgehaald wordt het mayonaisebestek van de borden gehaald en op tafel gegooid. Dat wordt hergebruiken dus.
De hoofdgerechten, een royale en zeer malse kipsaté, en een grote sappige (Trappisten)burger, zijn echter zeer smakelijk.
Helaas wordt het ene gerecht al weggehaald terwijl de ander nog op de helft is, en het tweede wordt opgehaald terwijl de laatste hap nog op de vork zit. Bizar.

We proberen ons de hele avond alsnog net en aardig te gedragen, maar bij de rekening gaat het dan toch goed fout.
Er staan 4 grote speciaalbieren op de rekening, 3 te veel (15 euro). Het personeel gaat hierover 10 minuten voor onze ogen en naast ons in discussie en lijkt ons vergeten te zijn. Op de hernieuwde rekening staat dan ook nog een onbekende mand brood (4 euro), dus wederom discussie en tumult. Als klap op de vuurpijl wordt mij brutaal gevraagd of ik wel zeker weet dat ik niet toch 4 grote bieren heb gedronken en brood heb gegeten! Ik reageer beledigd dus ook haar collega begint mij aan te vallen dat het zomaar zou kunnen. Wederom bizar.

Hier weggegaan om nooit maar dan ook nooit meer terug te keren. Dit restaurant heeft een groot probleem, op vrijwel alle vlakken, behalve wellicht de kok, maar vooral in de bediening en service. Ongelofelijk onbeschoft, ongeïnteresseerd en onprofessioneel.
Friso S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Mijn favoriete restaurant en kom er al jaren. Maar een ding stoort me steeds meer, en dat is de muziek. Het is te luid, te druk en past totaal niet bij de atmosfeer van een authentiek klein restaurant. Zet alsjeblieft wat anders op. Het liefst helemaal niks, dit restaurant kan prima zonder.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Klein knus kroegje, waar een relatief uitgebreide en aardige kaart wordt gehanteerd.

Vriendelijke bediening, die wel wat foutjes maakt, maar vriendelijkheid en gezelligheid maakt het zeker goed, net als het feit dat het dus erg klein, krap en rommelig is.

Dagmenu van tonijnsteak met gamba is overheerlijk. Aan alles zit een heerlijke rook- en grillsmaak en de hoeveelheid en kwaliteit is top, en voor de (kroeg)bedragen die ze hier rekenen is dat zeer veel waar voor je geld!
Helaas was de lamsschenkel erg flauw en eenvoudig (zelfs zonder enige groenten).
PIN-apparaat was daarna ook nog kapot, dus ik moest ergens cash gaan halen.

Erg gezellig voor een biertje en een lekker hapje eten dus voor goeie prijzen! Er gaan wel dingetjes fout maar dat is hier prima.
Student1992 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Afgelopen vrijdag 15 april bij 't tuinfeest een borrel gedaan. Bij het binnen komen in de zaak werden we vriendelijk gegroed. Snelle service met een grote glimlach. De knusheid zorgde ervoor dat gesprekken zich snel mengde met andere mensen wat wij erg leuk vonden. Tevens kwam het bedienend personeel meerdere keren langs om te kijken of alles naar wens was en een korte babbel kwam er ook nog spontaan uit. Alles bij elkaar een parel in Amsterdam! Top
Eva J.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vooral het voorgerecht (het plankje) was erg lekker. Als hoofdgerecht had ik de vegetarische burger met geitenkaas, deze viel ook in de smaak. De zaak is een combinatie van modern urban café en een gezellige kroeg. Het enige nadeel is dat het enorm krap is. De bediening was prima.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Gewoon gezellig eetcafé. Kleine bite voor het wachten was fijn geweest. De angus steak was goed. Bediening is goed en vriendelijk. Toetje was ( koude crumble ) matig. Houd je bestelling simpel en je hebt een fijne avond.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Bij het tuinfeest, een gezellig klein café bij de Amsterdamse Nieuwmarkt, is de bediening top! Vriendelijk, snel, maar niet opdringerig. Helaas was de vegetarische Moussaka koud en droog en de bijbehorende friet (de kaart zei aardappelwedges) veel te vet. Mijn tafelgenoot had wel een goede schnitzel. De witte huiswijn is prima en het café ademt de sfeer van een modern bruincafe. Ik kom nog eens terug, maar alleen voor een drankje.
D D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Enorm rare ervaring gehad hier. Wij kwamen binnen en bestelde wat te drinken bij de vriendelijke bediening. Vervolgens kwam de kok binnen met een grote AH boodschappen tas die pardoes uit zijn handen viel voor onze tafel. Het waren allemaal pakken kaas fondue. Op de vraag of de kaasfondue dan gewoon uit zo'n pakje kwam maar vervolgens wel voor 15 euro op de kaart stond moest de bardame ons gelijk geven. Schandalig. Toen wij later dezelfde serveerster in het cafe tegenkwamen vertelde deze zelf dat de hamburgers in de middag worden gebakken en bij bestelling alleen in even in de magnetron worden opgewarmd. Deze zaak ziet er leuk uit, heeft enorm vriendelijke bediening en zit op een toplocatie maar de manier waarop men hier met eten omgaat is schandelijk.
eduardH .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Vorige week hier een hapje gegeten met een paar vrienden. We hadden allemaal de daghap, een hamburger met frietjes. Ze waren niet lekker! Wel mooi gepresenteerd in een houten plankje maar de ze waren echt droog en smakeloos. We vroegen of ze "raw" gemaakt konden worden. Geen probleem zij de aardige serveerster, maar kwam vervolgens met een drie volledig grijs van binnen burgers. Jammer! We hadden erg honger, dus hebben ze maar opgegeten en weggegaan. Frietjes waren wel lekker, en de wijn was prima.
Cees W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
vandaag tijdens een kort bezoekje aan Amsterdam per toeval terechtgekomen in 't Tuinfeest. Grappige naam voor een klein eetcafeetje in het midden van Amsterdam. na een lekker biertje ons eten besteld, helaas kregen we in plaats van het voorgerecht meteen het hoofdgerecht. na dit te melden kregen we als alternatief onze nachos na ons hoofdgerecht en zou het niet op de rekening komen. Dit was erg attent. De hoofdgerechten(kipsate, spareribs) waren prima!
Genietergoedeten .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Jammie!
We belde op de valreep of we hier konden komen eten en er zou over een half uurtje een plekje vrij zijn. We werden vriendelijk aan de bar ontvangen, konden meteen een drankje bestellen en kregen een mandje met broodjes van het huis voor het wachten, (wat maar 5 minuutjes duurde)
We hebben hier heerlijk kaasfondue gegeten. Er zaten frietjes, salade, en groentes bij. Het was veel, vers en erg lekker. Het cafe is klein maar heeft een gezellig sfeer.
De bediening was een beetje chaotisch maar erg vriendelijk. Er werd meerdere keren door verschillende personeelsleden gevraagd of alles naar wens was en zorgde dat de drankjes goed werden bijgevuld. Kortom superavond, We komen hier zeker terug!
Proeftkonijn .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Het is hier helaas niet zo'n feest als je zou denken. Ten eerste omdat de krappe boel meer deed denken aan een feest in een overvolle discotheek, dan in een ruime tuin.
Hoewel het bezoek aan dit restaurant nog vrij recent is, weet ik er weinig meer van. Het enige wat me goed bijstaat, is de varkenshaas. Veels te droog en dus niet weg te krijgen. De pepersaus die erbij zat bevatte ook een heel vreemd smaakje, wat de boel niet vooruit hielp.
De bediening was redelijk vriendelijk, maar wat gehaast. Het was dan ook spitsuur, dus ik neem ze dat niet al te kwalijk. Het decor was prima om tegenaan te kijken, maar zoals eerder gezegd ietwat aan de krappe kant.
Ik ben bang dat ik de volgende keer een andere toko inloop, wanneer ik weer eens over de nieuwmarkt loop.
Ruben B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
aardige/behulpzame serveersters. Veel van de kaart was niet meer aanwezig. Bestelden een fles witte wijn, eerste die werd gebracht was al geopend en verre van vol...oops ! moest terug voor een nieuwe ..minpuntje. Eten (3x kaasfondue, 1 burger, 1x pasta zeevruchten) was OK maar niet bijzonder. Zaak is heel erg krap, we moesten met zijn 5en aan een tafeltje waar eigenlijk niet meer dan 3 man aan past. Om naar het toilet te gaan moet men ook zo'n beetje over andere gasten heen kruipen. Misschien voortaan wat minder tafeltjes ?
Allard S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Gaan eten met 4 personen. Eerst 2 verkeerde gerechten en na dat te zeggen beschuldigd worden dat we niet duidelijk praten. Vervolgens zit er in een gerecht een sigarettenpeuk, waarna de kok uit de keuken komt, ons ervan beschuldigd, in een volle zaak, die sigaret zelf in het eten te hebben gedaan, naar buiten loopt en een sigaret op steekt en vervolgens nogmaals ons beschuldigd, want niemand rookt in de keuken. Bijzondere ervaring al met al. Eten is prima, maar we gaan er niet nog een keer heen.
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Met zes personen gegeten bij het tuinfeest. Eenvoudige kaart, maar goeie verdeling in vlees, vis of vegetarisch. Wij konden net niet eens worden over voor-, hoofdgerecht of hoofd-, nagerecht, dus bestelden drie voorgerechtjes en kregen zonder morren zes bordjes. Karaf water met glazen zonder er om gevraagd te hebben. Elk voorgerecht smaakte lekker. Eerlijk gezegd niet bijzonder, maar wel lekker. Smaakvol. Hoofdgerechten waren heerlijk. Alles tegelijk geserveerd. Warm, voldoende en ook hierbij bij de daggerechten leuke vondsten, zoals inktvis tagliatelle met gamba's. Nagerechten spannen de kroon qua opmaak en worden aangeboden in een ruime sortering, de zaak zelf vind ik persoonlijk wat klein en krap en je zit redelijk dicht op elkaar. Het is dan ook druk en toch...ik zou er terugkomen, want op zich voor een eetcafe, was het prima.
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Het eten was vooral vet, niet goed gaar en weinig origineel. De bediening was presteerde het om na het omstoten van een vol glas wijn een vaag "oh sorry" te mompelen en vervolgens geen nieuw glas aan te bieden. Wijntje stond ook nog gewoon op de rekening.

Enkele jaren geleden wel prima gegeten bij 't Tuinfeest, maar nu zou ik het iedereen afraden.
q1991 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Heel erg gezellig restaurantje in de binnenstad van Amsterdam aan de Nieuwmarkt. Het personeel is erg vriendelijk en er staan veel verschillende gerechten op de kaart. Ook hebben ze een dagmenu, een dagpasta en dag vegetarische maaltijd. Het is niet heel erg goedkoop, maar voor 15 tot 20 euro voor een hoofdgerecht heb je zeker iets lekkers. De kaasfondue is aan te raden! Erg lekkere smaak en veel groenten en brood erbij! Ook de witte en rode huiswijnen en de desserts zijn lekker. Ik kom hier zeker nog eens terug!
Milan K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Best een gezellig eetcafé met een interessante aankleding. Als je boven gaat zitten heb je een mooi overzicht over de zaak en kan je daadwerkelijk alle affiches voor feestjes in de stad lezen. Het personeel is attent en is steeds op het juiste moment bij de tafel. Het eten is leuk opgemaakt, geen saaie prak, maar qua smaak mag het echt wel wat spannender.