't Swarte Schaep

Haven Zuidzijde 16 4318 AJ Brouwershaven Nederland Kaart
31-111691903

Meer informatie over restaurant 't Swarte Schaep

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Kopietje .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Prachtig gelegen serre aan de haven van Brouwershaven. Geen stoelen maar banken zonder leuningen niet geschikt voor lang tafelen. Vlotte bediening met Rotterdamse tongval. Spareribs en Mixed Grill geen aanrader. Goedkoop vlees, fantasieloos bereid. Frietjes en sla oké maar in klein schaaltje voor 2 personen. Niveau snackbar jammer.

Andre G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Swarte Schaep
Een dagje Zeeland eindigde in Brouwershaven. Uit de wind op het terras was het goed toeven.

Echte Zeeuwse gerechten als mosseltjes (gekookt leuk opgediend) en natuurlijk prima van smaak.
Deze komen vermoedelijk van het nabij gelegen Neeltje Jans met haar hangcultuur mosselen.
Buiten dit bestelde mijn partner een mixed grill en ik spareribs.
Zeer uitgebreide mixed grill goed van smaak dus goed gegrild.
Spareribs niet voorgekookt, behoorlijk hoog op smaak met koude sausen geserveerd. TJa potjes werk dat wel geen eigen inbreng uit de keuken.
Ook deze waren prima had misschien iets meer mogen zijn.
Standaard wat meer van die goudgele frites had wel gemogen. De salade die bij het eten geserveerd werd was goed en voorzien van een tomaat, ei, croutons. Ook niets op aan te merken.
Vriendelijke en attente medewerkers doen de rest, samen met het uitzicht over de verenigingshaven.
Andre
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Lunch met gebakken mosselen (met spek verrassend lekker) en poffertjes toe.Lekkere sauvignon voor de een en een duveltje voor de ander. We waren er zonder voorkennis aangewaaid en hebben het ons niet beklaagd. Vlotte bediening met een gezellige babbel. Adres om te onthouden als we in de buurt zijn
Mies19 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Gezellig en lekker gegeten in het Swarte Schaep vrijdag. Vooral de Croquetas zijn een aanrader! Na de tapas nog aan de bar gezeten met verschillende Spaanse drankjes. Echt een leuk restaurant voor een avondje uit!
Ron W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Mijn stapmaatje en ik besloten deze avond om samen een hapje te gaan eten. Wij kozen daarbij voor " 't Swarte Schaep" in het nabij gelegen stadje Brouwershaven. Aldaar aangekomen bleek het restaurant geheel bezet te zijn. In de ruimte aan de andere kant van de gang met de toepasselijke naam "de Schaapskooi" bleken nog enkele tafels vrij te zijn, maar mijn stapmaatje kwam op het idee om buiten op het lege terras te gaan zitten, omdat we daar ook konden roken en omdat we daar ook een vrij zicht op de haven zouden hebben.

Nadat we ons er van vergewist hadden dat we buiten konden dineren, liep een van de gastheren met ons mee om de terraskachels op deze toch wel enigszins koude avond te ontbranden en om een asbak op onze tafel neer te zetten.

Mijn stapmaatje en ik kozen voor een karafje rode wijn en vervolgens koos hij voor een sate met friet en ik voor de op traditionele wijze gekookte mosselen. Wij werden zeer goed bediend door de twee jonge vrolijke gastheren en ondanks de koude was het een heerlijk vertoeven op het terras. Omdat ons alles heel goed smaakte, bestelden ik nog een tweede pannetje mosselen met daarbij ook nog wat frieten, dat ik samen met mijn stapmaatje opgegeten heb.

Mijn stapmaatje en ik hebben heel wat herinneringen liggen in " 't Swaerte Schaep" en dan spreken we over meer dan 25 jaar terug. Mijn stapmaatje heeft jaren tegenover het (in de stadsmond genoemde) Schaep gewoond en voor mij was het een van mijn stamkroegen. Met de eigenaresse, die naar buiten kwam om ons te vragen of ons alles goed smaakte, hebben we nog gezamelijke herinneren opgehaald uit deze vroeger tijden. Al met al was een zeer geslaagde avond die wij afsloten met een sigaar en een Irish Coffee.

Wanda S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Een echt gezellig low profile eetcafé in het gezellige Brouwershaven, aan de kade waar het altijd bruist. Prima eten, nette bediening, nette prijs. Zeker voor herhaling vatbaar!
MissC .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013

Zeer gastvrije en sfeervolle eetgelegeheid. Voldoende personeel dat erg z'n best deed om alles goed te laten verlopen. Wij zaten in "de schaapskooi" wat erg gezellig en sfeervol was ingericht. Ook aan de kinderen was gedacht door een kleurplaat met kleurtjes aan te bieden en zelfs een gastenkamer voor ons openden om de peuter te kunnen verschonen! Het eten was ook erg naar tevredenheid! Prima gekruid en goed van kwaliteit. Met regelmaat werd gevraagd of alles naar wens was en of er van alles voldoende was. Zeer attent en vriendelijk. Ook fijn dat de website prima in orde is zodat je evt van te voren kunt kijken naar het menu en de prijzen. We komen hier zeker nog eens een keer terug! Bedankt mensen van 't Swarte Schaep!