't Swaentje

Noordereinde 353 1243 JZ 's-Graveland Nederland Kaart
31-356562016

Meer informatie over restaurant 't Swaentje

• Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Marieke J.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Lekker gegeten in een prettige omgeving. Twee puntjes van kritiek: er werd gevraagd of we ook water wilden en ongevraagd komen er dure flessen water op tafel die voor een dikke 6 euro op de rekening staan! Graag gewoon een karaf kraanwater!
En dan: mijn man bestelde een glas rode wijn. Die werd aan tafel ingeschonken. Helaas was de fles bijna leeg en werd er een tweede fles gehaald. Die bleek ook bijna leeg dus er moest een derde fles aan te pas komen om één glas wijn in te schenken. Helaas gebeurde t zelfde later met een andere wijn nog een keer: het glas werd vol geschonken uit twee verschillende flessen. Zeker voor glazen wijn van bijna 7 euro vind ik dit bijzonder klungelig.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Gisteravond gedineerd bij 't Swaentje.
We hebben heerlijk gegeten.De bediening was allervriendelijkst.
Dit keer kozen we voor het 4 gangen menu van de chef met bijpassend wijnarrangement.
Alle gerechten waren even smakelijk en mooi opgemaakt.De borden goed warm en de wijnen pasten er uitstekend bij.
De sfeer is gemoedelijk en gezellig.Het pand kennen wij goed en het is mooi om te zien dat de oude details zo goed bewaard zijn gebleven!
Wilma.kalkman .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vriendelijk en gastvrij werden wij onthaald (je gasten een hand geven bij binnenkomst en je voorstellen geeft een welkom gevoel). Een fantastische tafel aan het water met comfortabele stoelen en niet te dicht op de andere gasten. We kozen alle vier voor de verrassing van het vier-gangen menu. Heerlijke gerechtjes! De tijd tussen de gangen was goed, niet te kort, niet te lang. Vriendelijk, sympathiek personeel die in de gaten hield wat je nodig had zonder opdringerig te zijn. Ik begrijp waarom je water aanbiedt waar je voor laat betalen, maar ik vind het altijd prettig als ik de keuze heb tussen kraanwater en betaald water uit een fles. Het "Swaentje" komt wat ons betreft in de favorieten! Dank jullie wel voor een zeer geslaagde avond!
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij het Swaentje. De Thaise doperwtensoep met garnalen was erg lekker evenals de zeewolf. Ook het grand dessert was om je vingers bij op te eten. De bediening was fantastisch.
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Eindelijk eens gegeten bij het Swaentje en het was een geweldige avond. We werden hartelijk ontvangen met een hand en de jassen werden aangenomen. De sfeer in het restaurant is warm en gezellig. De bediening is jong, persoonlijk en hebben plezier in hun werk.
Er zat genoeg tijd tussen de gerechten om je te verheugen op de volgende gang.
Ik had gekozen voor het viergangen-menu en dat bestond uit een voorgerecht met een tartaar van zalm met paling en een visbitterbal. Tussengerecht was geconfijte Ibericoham met zuurkool en een mosterdsausje, hoofdgerecht Angus steak in mooie dunne plakjes met heerlijke groente en madeirasaus en toe aardbeien Romanoff. Alle gangen waren verrukkelijk en echt geen aandachtspunten te noemen.
Het Swaentje is echt een aanrader en we komen zeker nog eens terug.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Uitmuntend! Hier vrijdagavond gegeten. Voor mij een 4 gangenmenu en mijn partner had een voorgerecht met de asperges en kaasplankje toe.
Mijn voorgerecht was een tartaar van gamba's met avocado, sla en een tomatensalsa als ingrediënten. Erg smaakvol en leuk opgediend. Mijn partner had de kalfstartaar en sashimi van tonijn. Bijzonder geslaagd, vooral met de ingedikte hoisin-saus daarnaast! Daarna voor mij de aspergesoep. Zonder te overdrijven was dit voor mij de lekkerste ooit gegeten!
Het vervolg: de asperges waren goed en lekker. Mijn hoofdgerecht van lams-rack en lamsfilet was onovertroffen. Een bijzonder grote portie en ook nog erg goed klaargemaakt. Het rack leek iets aan de rode kant maar was gewoon erg smaakvol en mals. Ook de groente garnering daaronder lekker knapperig. De Garnering met de huisgemaakte appelcompote, rozevalaardappeltjes en salade erg smaakvol en ruim.
Als dessert voor mij de Tiramisu waarbij een aantal ingredienten uit elkaar waren gehaald. Dit hoeft niet voor mij. Dit was het enige mindere als ik dan daarover iets moet opmerken. Het kaasplankje had een prima keuze met gevarieerde kazen.
Bij het diner voor een passend wijnarrangement gekozen. Ik kan niet anders zeggen dan dat de wijnkeuzes soms verassend waren met voor mij een aantal nieuwe wijnen, echter ze waren allemaal bijzonder goed en pasten allemaal uitstekend bij de gerechten. Gewoon top. Ook de vriendelijk uitleg en enthousiasme bij de wijnen maakt het erg aanstekelijk!
De bediening soms wat jong maar verder uitstekend, correct, vriendelijk en hulpvaardig!
Al met al een zeer welkome verassing! Na 4 bezoeken lijkt de kwaliteit alleen maar te stijgen. De zeer gezellige en intieme ambiance/decor (uitstekend licht hier!) maakten het tot een zeer geslaagde avond. We komen terug!
Merlot73 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Op een vrijdagavond met zijn 2-en gegeten bij t swaentje. Ligt om de hoek maar nog nooit geweest. Een warm welkom aan de deur en binnen een warme, gezellige sfeer. Het was gezellig druk. Veel flexibiliteit mogelijk in het dagmenu en wijnarrangement (forse glazen voor een bob-arangement :-) De aspergesoep was echt zalig. Net als het lamsduo. De jonge sommelier (en gastheer?) was enthousiast en nam de tijd. Al met al een geslaagde avond. Prima prijs kwaliteit verhouding. Jong veelbelovend team.
F. V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vandaag met vier personen gedineerd, drie gangen, en enige losse glazen wijn, totaal E 240,=. De prijskwaliteitsverhouding is goed. Een mooie kalfstartaar als voorgerecht. Een tafelgenote at een tarbot, exact goed gegaard, zelf at ik een zeebaars op het vel gegaard ook heel goed. Ook het vlees was van goede kwaliteit. Opvallend was dat er ook zeer smakelijk Spaans varkensvlees op de kaart stond. Goed is ook dat er veel open wijnen werden geschonken. De nagerechten waren ook zeer smakelijk, zeker het grand dessert, kleine porties van diverse gerechten. Negatief was dat de garnituur wel erg weinig was voor vierpersonen.

De bediende was beleefd en kundig. Negatief was dat de wachttijden vrij lang waren. Echt onjuist was dat de dame die Irish coffee als nagerecht bestelde deze onmiddellijk kreeg, terwijl de tafelgenoten een kwartier op hun nagerecht moesten wachten, en dat niet aan tafel gepind kan worden.

Het decor is heel fraai, stijlvol ingericht, voldoende ruimte en niet lawaaiig. Kortom een goed diner en een geslaagde avond.
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Warme ambiance, vriendelijke en correcte bediening, niet opdringerig. Het 4 gangen dagmenu voldeed zeker aan onze verwachtingen, de grootte van de porties was precies goed, de borden waren goed warm, het wijnadvies voldeed aan onze verwachtingen. We waren met een klein gezelschap ter gelegenheid van een verjaardag. Onze ervaring is zeker voor herhaling vatbaar. We hebben hier een gezellige en ontspannen avond beleefd.
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We hebben hier een gezellige en ontspannen avond beleefd.
Brandybro .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Met z'n tweetjes konden wij gelukkig nog wat later op de avond terecht. Het restaurant zat bomvol en al gauw werd ons duidelijk waarom. Het gezellige interieur en de vriendelijke houding van het bedienend personeel deed ons snel "thuis" voelen. Een blik op de veelzijdige menukaart liet ons watertanden en het maken van een keuze werd een hele opgave. Na overleg met de gastheer besloten wij ons 6 gangen te laten verrassen. Een uitstekende keuze zo bleek. Voorgerechtje van dun gesneden zacht gegaard kalfsvlees met tonijnmayonaise, viel prima in de smaak. Daarna gebakken babytarbot met mousseline van schorseneren. Prima vis die precies mooi op gaarheid was. Toen gebraisseerd Ibericovarken met puree van pastinaak en Patta Negra ham. Boterzacht vlees, verfijnd van smaak en niet droog. Daarna mooi rose gebraden en malse rundersucade met jus van paddenstoeltjes. Een klein kaasgerechtje met crumble van walnoten en appelstroop ter voorbereiding op het dessert en afgesloten met een zoet nagerechtje opgebouwd uit verschillende componenten van onder andere chocolade en bloedsinaasappel.
De gastheer opperde bij elke gang een passende wijn voor ons uit te zoeken en ook dit bleek een prima voorstel.
Wij concludeerden: Prima eten, prima bediening, fijne ambiance, vriendelijke prijzen.
't Swaentje timmert duidelijk stevig aan de weg.
Luutze .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijk restaurant. Zowel het eten, sfeer als bediening helemaal in orde. Tafels niet te dicht op elkaar, comfortabele stoelen, en zeer gastvrij. We komen zeker een keer terug
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Wat een fantastisch restaurant. Op 15-12-2015, op uitnodiging met 8 personen, kennis gemaakt met dit restaurant. Vanaf de binnenkomst ( netjes voorstellen ) tot aan het eind. Wij waren al lang op zoek naar een restaurant waar je ook met verwende gasten terecht kan. Dat wij totaal 21 km. V.V. moesten rijden hebben wij er graag voorover. Heerlijke voorgerechten met dezelfde opmaak, fantastische vleesgerechten echt medium geserveerd, en al even mooie en heerlijke nagerechten. Echt TOP!!. Waarom geen tienen dan?. De kaart is voor een enkeling wellicht niet erg uitgebreid (persoonlijk hebben wij het liever zo dan een overvolle kaart waardoor vaak te weinig tijd is voor finesses) en het duurde nogal lang aleer de hoofdgerechten werden geserveerd. Toen de kok zich kwam voorstellen hoorden wij dat dit de eigenaar van het restaurant was. Hij moest zelf de gerechten klaarmaken omdat zijn kok was vertrokken. Wij zouden zeggen......laat de kok maar wegblijven want beter kan het niet. Ook de complimenten voor de bediening. Wat een verademing te kunnen constateren dat je beslist geen michelin ster hoef te hebben om zowel wijnen als het eetgebeuren correct uit te serveren. Aan de goede kant van de gasten uitserveren, een fles wijn vasthouden zoals behoort aan de onderzijde met het etiket zichtbaar voor de gasten. Zo doorgaan en wij komen beslist terug.
Radijsje1 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Wát een héérlijke gerechten. Het gebeurt niet vaak dat je met 6 personen geniet en elke gang volledig naar wens is. Heerlijke verfijnde voorgerechtjes, klassiek hoofd met o.a. wild en gebraden rund, perfecte wijnen. Om over het dessert maar niet te spreken, wauw, om je vingers bij af te likken (deze was bij iedereen subliem en viel op!). Klassiek restaurant, persoonlijke benadering, perfecte bediening. Hier komen we voor uit Amsterdam gereden!
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Vaak prima gedineerd bij t Swaentje. Deze keer viel iets tegen. Ontvangst door de gastheer was weer heel hartelijk. Daar ligt het niet aan. Het voorgerecht van Hollandse garnalen met zalm en sla was fraai opgemaakt,maar bevatte zeer veel sla en slechts een paar mespuntjes walnootmayonaise. Die verhouding had bij wijze van spreken omgekeerd mogen zijn. Ik had spijt niet de Parmaham met auberginepuree en geitenkaas gekozen te hebben. De hazenpeper was O.k. Maar beetje droog en niet bijzonder. Het dessert du chef verrukkelijk. Entourage vertrouwd gezellig.
Rianne1951 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
met 14 personen een heerlijke avond doorgebracht. Vanaf een zeer hartelijke, persoonlijke ontvangst door gastheer Mijndert werden we voorzien van heerlijke voorgerechten, hoofdmenu's met botermalse entrecotes, hertenbiefstuk, eendenborst en gegrilde vissoorten. Tijdens al deze lekkernijen voorzien van heerlijke wijn. Na een prima dessert en lekkere koffie met bijbehorende huisgemaakte chocola en koekjes zijn we voldaan huiswaarts gegaan. Beslist nog een bezoek waard.
Hagen .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Na een tip van een vriend hebben mijn vrouw en ik een tafel voor twee gereserveerd. Bij binnenkomst werden we met een handdruk hartelijk ontvangen door een alleraardigste dame. Ze wees ons onze tafel. De ambiance is net als de ontvangst, warm. Het eten was boven verwachting goed. De Carparcio was boterzacht en heerlijk van smaak, en de eendenborst..zoals je altijd hoopt dat hij zal smaken. De prijs, helaas betaal je dit tegenwoordig, maar dit keer vond ik het een fooi waard. Kortom....wij komen hier zeker terug ! Tot ziens.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
’t Swaentje bestaat nu tien jaar en daarom biedt het restaurant een drie of viergangendiner aan tegen een mooie prijs. Nog steeds een geweldig welkom. De deur wordt voor je geopend en al handenschuddend lever je de jas in. Het restaurant is vooral beneden erg sfeervol. Het bekende vers gebakken broodje met goede boter en olijfolie vooraf met wat harde groene olijven. De gebakken geitenkaas, standaard op de menukaart, is iets veranderd met die van weleer. Een zachtere kaas, maar wel lekker. De rog filet had iets meer pit kunnen hebben . Nog steeds geserveerd met sla en een schaaltje appelcompote en aardappeltjes uit de oven. Ook het toetje een tiramisu van citrusvruchten smaakte mij prima. Als vanouds serveerde men er weer een paar topwijnen bij. Het blijft een van mijn favoriete restaurants.
Franciska W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Na het lezen van recensies en het bekijken van de mooie website, zijn we met hoge verwachtigingen met vrienden hier gaan eten. Van het begin tot het einde liep het allemaal gesmeerd. Hartelijk welkom met een handdruk en een fijne avond later met een handdruk èn een mentos. Daar tussenin hebben we heerlijk gegeten, lekkere bijpassende wijnen gedronken, prettige bediening en heerlijke koffie toe. We hebben genoten en zullen hier zeker weer terugkomen!
Gast13 .
Uitstekend!
Met vrienden gegeten bij het Swaentje, het is ons allemaal uitstekend bevallen.
Een vriendelijk welkom bij de entree, een leuke ambiance, vriendelijke bediening.
Een eenvoudige kaart met mooie gerechten en de belofte wordt waargemaakt, de gerechten zijn goed en worden gecombineerd met mooie wijnen.