't Strandhuys

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant 't Strandhuys

Linde V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
Heerlijk gegeten! Onlangs vernieuwde inrichting, erg sfeervol geworden!
Leuk voor kinderen met een speelhoek.
Prima prijs- kwaliteitsverhouding! In tegenstelling tot andere strandtenten.
h V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Ronduit smerig eten. Vis niet gaar, kraak noch smaak aan.
Hoe kun je een gebakken visje verpesten! Twee keer gezegd dat het niet lekker is. De derde keer vraagt men domweg of het gesmaakt heeft! Mijden die tent, neem een visje bij de visboer!
Wim T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Dit is de eerste keer dat ik een recensie schrijf. Maar een week na daar gegeten te hebben ben ik nog kwaad. Dat was op 5 mei.
Er liepen 6 man rond van de bediening, die het presteerden ons als lucht te behandelen. Onvoorstelbaar. Het was helemaal niet druk, maar na bijna een half uur kwam er eindelijk eens iemand die vroeg of hij ons van dienst kon zijn. We stonden net op het punt weer weg te gaan. De chef daar kan maar het best zo snel mogelijk een andere baan zoeken, want dit kan niet. Ik ben niet de eerste die dat constateert, maar met kritiek doet men hier kennelijk niets.
Doodzonde, het is een geweldige locatie en met het eten was helemaal niks mis.
Maar een bediening die het woord bediening niet verdient.

Wim
Jerrey ..
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Oef wat slecht. Dit is echt verschrikkelijk. De bediening heeft er duidelijk geen zin in, negeert alle signalen van de gasten en als ze al reageren is het ronduit ongeinteresseerd en bij vlagen onfatsoenlijk. Het eten is te doen maar de torenhoge prijzen die ze hanteren staan in geen verhouding. Een schande voor een mooi eiland als Ameland.
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Vaker hier geweest, maar vandaag was de laatste keer. Wat een ongelooflijke trieste service. Om te beginnen koffie met gebak besteld, waarbij drie van de vier reeds gebak kregen, later kwam de koffie. Toen de koffie en het gebak op was kwam na langere tijd pas de warme wafel van de vierde persoon. Bestellen gaat heel moeizaam, het personeel is jong en onervaren: totaal niet oplettend, geïnteresseerd of gastvrij. Heb je eindelijk de aandacht van een bediende te pakken, blijkt dat er veel personeel rondloopt dat geen bestelling op mag nemen. Dus begint het wachten op de volgende bediende, die wel een bestelling aan mag nemen. Meermalen om dekentjes moeten vragen voor de dames van het gezelschap. Er werd beloofd deze te brengen, maar de belofte werd lange tijd niet nagekomen.
Vervolgens bestellen we wat te eten, waarbij blijkt dat de soep niet vegetarisch kan. Oké, kan gebeuren, dus we turen nog even verder op de kaart. Ik wil uiteindelijk alsnog wat te eten bestellen, krijgen we de mededeling dat de keuken gesloten is. Drie van de vier kunnen dus wel wat eten, de vierde bestelt ietsje later en kan geen eten meer krijgen, zelfs geen kaasplankje of stukje brood. Reden: er staan maar twee personeelsleden in de keuken. Wablief? Het is zondag, lunchtijd, vakantie en er is verdraaid goed weer voorspelt. Dan zet je toch meer personeel in? Voor mijn part laat je het personeel, dat geen bestelling op mag nemen, soep inschenken of brood snijden. Ik heb mijn beklag gedaan, maar kreeg 0 op rekest, geen excuusje kon er van af. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Het is dat de lokatie goed is en er veel toeristen op af komen die één, twee keer wat komen eten of drinken. Anders maakt een horecagelegenheid als deze zichzelf kapot. Heel, heel triest dat service en gastvrijheid niet bovenaan het woordenlijstje van 't Strandhuys staat.
Elisa D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk gegeten. Een 3-gangen dagmenu voor €20,00. Carpaccio vooraf, gamba's als hoofdgerecht en kwark met vers fruit als toetje. Geweldig!! Prima bediening. Super uitzicht over het strand en de zee.
Johannes-Anouska .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Mosterdsoep erg lekker. Lamsburger was goed. De spareribs waren inspiratieloos. Weinig smaak, als er al marinade op zat, was daar weinig van te merken. Bediening was actief op het verkeerde moment en inactief op het moment dat ze juist actief moesten zijn. Liep veel personeel rond, maar weinig overzicht en de gastvriendelijkheid kortaf en niet persoonlijk.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Vanmiddag hier geluncht, broodje brie en broodje-kroketten; beiden erg lekker. Er waren slechts enkele tafels bezet in deze grote strandtent, de bediening was echter zwaar ongeïnteresseerd, liep meerdere malen langs de tafel zonder te kijken of we nog iets wilden bestellen. Vervolgens hebben we 20 minuten met lege borden op tafel gezeten en kregen we met moeite de rekening (ook nu was de serveerster al enkele keren ongeïnteresseerd langs onze tafel gelopen). Voor het afrekenen (pin) moest ik naar de bar komen, waar ik vervolgens niet te woord werd gestaan en stond te wachten, terwijl het personeel (3 man sterk) met elkaar stond te praten.
Kortom: het personeel kan een bezoek aan een 'gewone strandtent' bijzonder maken... of niet!
bartvanj .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Varkens haas saté besteld voor twee personen. Vlees smaakte van beide borden erg zuur. Vlees was ons inziens niet goed meer. Bediening heeft excuses aangeboden en beide diners van rekening afgehaald. Bij afrekenen liet medewerker weten dat het recent vaker is voorgekomen dat klanten dezelfde klachten hadden. Het zou liggen aan het feit dat de vacuüm verpakking bij levering kapot blijkt te zijn. Ongelooflijk!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
't Strandhuys. Ach. Voor een Strandtent is het okee. We hebben er een keer gedineerd en een keer koffie gedronken. Wat ik voor bij de koffie jammer vind, is dat 't Strandhuys koude, standaard appeltaart uit de koeling serveert. De wafels lijken opgewarmd. De gevulde koeken zijn dertien-in-een-dozijn. Met een beetje fantasie kun je die vervangen door vers(er) uit eigen keuken. De locatie is, los van de zanderige entree, een mooie plek met een ruim terras. De dinerkaart is gevarieerd en precies wat je mag verwachten van een strandtent. De bereiding van vlees en vis is redelijk, de garnituren zijn wat rommelig. Maar er is friet, een lekker gebakken aardappeltje en een frisse salade. De jongeman aan onze tafel deed het voorbeeldig, netjes en met een grapje.
vanthof .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
In de zomer hier geluncht. We waren met z'n drieën en twee van ons hadden en voorgerecht en we hadden alledrie een plate als hoofdgerecht besteld. Om ons heen kregen mensen die later besteld hebben veel eerder hun gerecht. Sommige gerechten zijn natuurlijk bewerkelijker dan andere dus zocht hier nog niet zo veel achter. Tot bleek dat we 5 gerechten in één keer geserveerd kregen. Soep en frites met saté is niet de beste combinatie. Heb er op dat moment niets van gezegd omdat ik niet wil dat eten weggegooid wordt. Bij het afrekenen wel vermeld en kregen hiervoor wel excuses. Het was die dag mooi weer en erg druk maar dit zijn fouten die niet gemaakt mogen worden. De smaak van het eten was verder wel goed.
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Een paar keer hier gezeten vanwege de locatie, die is prachtig. Het restaurant is op palen gebouwd boven het strand. Met een wilde zee heb je hier prachtig zicht en daarom kwamen we hier ook. Het terras buiten is prachtig, zowel schaduw als zon, ook binnen is het prima zitten, veel plekken die goed uitkijken over de zee. Bediening is niet vlot, ze houden niet goed in de gaten of je nog wensen hebt, kan dus lang duren. Bediening staat veel op een kluitje binnen. Het eten is standaard wat je van een strandtent mag verwachten
Robbert S.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Nog en voorbeeld van een opgehipt Amelands restaurant: binnen en buiten is het de afgelopen 5 jaar een stuk strakker geworden.
De bediening is in redelijke aantallen aanwezig en lijkt erg druk. Toch zit er niet veel vaart in, ondanks dat het restaurant lang niet vol zat.
Eten was gewoon lekker. We hebben hier kibbeling gehad (vers), broodje kroket (op oud brood) en saté.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Tijdens ons verblijf op Ameland een simpele hap gegeten. Mijn partner een wafel met kersen en slagroom. Geen verse wafel maar een opgewarmde deurmat. Ik een tosti waarvan de vulling smakeloos was.
Bediening was niet echt geïnteresseerd.
Anonymous1979 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Ik heb een maaltijdsalade gehad met meerval. Het is een zeer simpele salade met wat saus erop en daar bovenop een dunne meerval gelegd. Ik kan dit niet echt een maaltijdsalade noemen. Daarbij komt dat de salade exact hetzelfde is als de salade die je als bijgerecht krijgt. Alleen dan zonder het visje er bovenop. Geen aanrader dus.
Tevens merkten wij dat het personeel onderling niet zo goed samen gaat. Jammer dat we dat moesten zien.
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Hoe kan je een tosti laten mislukken?
Hier kan het.
Ook kibbeling was niet te eten.

Meneer van de bediening was ronduit onbeschoft.

Het restaurant ligt mooi maar dat is dan ook het enige.
Ook wij komen hier niet terug.

Pepper88 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
De locatie maakt veel goed, maar hier komen we nooit meer.
Bij aankomst werd ons gelijk gevraagd of we gereserveerd hadden terwijl er maar drie tafeltjes bezet waren!
Vervolgens hebben we gekozen voor drie plates. Twee saté en 1 meerval.
De meerval was goed, maar hadden we besteld met aardappeltjes ipv patat. Ligt er vervolgens patat op het bord en de aardappeltjes apart in een schaaltje. Erg apart en dubbel!
De saté was net kant en klare troep van de supermarkt, het vlees was zo precies in stukjes dat kan volgens mij niet apart gemaakt zijn.
Nagerecht was ook niet erg smakelijk.
Twee sinaasappeltrifle, daar zaten bitterkoekjes door en de persoon die dat besteld had lust geen bitterkoekjes, misschien handig om te vermelden op de kaart.
De chocolademousse was erg apart, het smaakt totaal niet naar witte chocola en er zat een vieze bijsmaak aan. De verse aardbeitjes waren wel lekker.
De bediening was onvriendelijk, in mijn ijsthee zat geen citroen en stampertje.
De tafel naast ons kwam leeg en de halve broodjes die op tafel waren achtergebleven werden zo op de grond gegooid! De stoelen stonden schots en scheef. Voor ons nooit weer.
Vlieger04 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
De laatste weken hier enkele malen gegeten, vriendelijke bediening, echter wel vakntie krachten.
De dagschotel was altijd uitstekend, kleine wijzigingen hierop waren altijd mogelijk.
Voor een "strandtent" een uitstekende keuken.
Ook een sublieme lokatie.

Wendy .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
De sfeer bij het strandhuys was prima. De jaren 70 muziek vond ik erg leuk. We zaten op een mooie plek bij het raam. Bediening was erg vriendelijk,maar wel te merken dat het tijdelijke vakantiekrachten waren. Ik mistte een ervaren rot.

Het voorgerecht was heerlijk! Daar hadden we het bij moeten laten. De parelhoen met roseval bonbon en pastinaak was uiteindelijk een gerecht met parelhoen. De rest zat er niet bij. Dat hadden ze van te voren moeten melden vind ik. Desgevraagd werd schouderophalend gezegd. De vervangende groente was koud terwijl die warm moeten zijn.

Uiteindelijk geef ik wel een voldoende, maar ik ga er niet meer terug en raad het niemand aan.
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Van de buitenkant lijkt het een mooie strandtent. Netjes onderhouden, mooie plek, goede locatie. Heerlijk ook gezeten in de zon. Begonnen met koffie en taartjes en zouden gaan lunchen. De koffie was slecht en was vrij koud. De vlaai was smakeloos, net ontdooid, de appeltaart was niet veel fijner. Lunch hebben we dus ergens anders gegeten.