Over restaurant 't Stokpaardje

Chique & Toegankelijk

Je zult merken dat chique en toegankelijk heel erg goed samengaan. Geen poespas, maar gebalanceerde smaken met een klassieke touch. Een menukaart is er niet, maar elke maand is er een nieuw menu waarbij je de keus hebt uit twee tot en met zes gangen. Hierbij schenken ze de mooiste wijnen die de maaltijd perfect complimenteren.

Meer informatie over restaurant 't Stokpaardje

• Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Alaan . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Het eten was heerlijk. Ook de wijntjes waren smakelijk
Ze zouden de prijzen van te voren bekend moeten
maken. Wij vonden het eten pittig aan de prijs.
De prijs die ze rekenden voor de wijnen vonden wij
te hoog.
Anita K. Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Leuke manier van presenteren van het menu en de keuzes. Wij drinken geen alcohol maar er werd heel leuk een alcoholvrije appertief aangeboden. Zalig gegeten. Huisgemaakte paté was erg lekker.
JodeKok . Gastronoom (28 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Gezellige huiselijke sfeer, maar wanneer komt de frisse wind er eens door? De tijd lijkt stil te staan. De ontvangst is hartelijk, Eric is een echte gastheer. Het vier gangen diner was voortreffelijk, voor en tussen gerecht keuze uit 2 soorten, het werd de eenden paté en de Jakobsschelpen. De onzichtbare kok Ton verdient alle lof! Het hoofdgerecht werd de rib eye, heerlijk gekruid en mooi gegaard, prachtig op smaak! Jammer van het zeentje en de rand vet. De bijpassende wijnen deden goed hun werk, evenals de vriendelijke bediening. De afsluiting met allerlei aardbeien varianten was verrukkelijk, evenals de dessertwijn. Topavondje uit voor ongeveer €65 pp.
Taboo2002 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Prachtige wijnen bij heerlijke gerechten en mooie mensen die in het leukste restaurant van Alkmaar werken.
We hebben twee koude voorgerechten en twee warme voorgerechten genomen, want zo kan je lekker alles proeven en ook van meer wijntjes genieten. Halve glazen kan ook.
Mirjam D. Gastronoom (10 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wat was het leuk om hier weer terug te komen na zo'n 15 jaar. Weinig veranderd aan de knusse huiskamerstijl van het Stokpaardje. De bediening is kundig en enthousiast en wat presenteert Eric zijn gerechten goed; je krijgt trek. We hebben heerlijk gegeten. Het toppunt waren voor mij de salade met gamba's en frambozen met een bijpassende frambozendressing, een spannende niet voor hand liggende combinatie maar heel erg lekker, en de gebakken sint Jacobs schelpen met asperges en bieslook. Mooie gerechten met heerlijke wijn erbij. Goed gecombineerd. Helaas wonen we wat ver weg maar anders kwamen we zeker vaker!
Mdevlieger . Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Beste heer Muller, graag willen we u hartelijk bedanken voor de werkelijk geweldige avond in uw restaurant. We hebben genoten van uw gastvrijheid, de heerlijke gerechten en de voortreffelijke wijnen. Ouderwets goed. Mooie smaken, geen liflafjes, alles fantastisch bereid en originele combinaties. Chapeau!! Hartelijke groet Michiel en Willemien de Vlieger
Michiel2504 . Fijnproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
een leuke sfeer in een prachtig klein pandje. Nette zorgvuldige bediening.
Er is geen menukaart maar er wordt gebruik gemaakt van een keuzemenu waarbij het aantal gangen zelf ingevuld kan worden.
Hoewel het restaurant chique is wordt er niet overdreven gedaan omdat het eten en de bediening geweldig zijn.
Marianne G. Gastronoom (49 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Zonder reservering toch een hartelijk welkom, wij kregen een leuke tafel. Dit restaurant is een van onze favoriete dinerplekken. En wederom hebben wij heerlijk gegeten. De asperges en garnaaltjes vooraf waren subliem. Ook het (vis) hoofdgerecht stond als een huis. Wij waarderen het kraanwaterbeleid. Prima uitleg over de spijzen en de (h)eerlijke wijnen. De bediening en gastheer Eric zorgden wederom voor een uitstekende sfeer.
Louisenmiek . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Voor de derde keer gegeten bij het Stokpaardje, telkens met een speciale gelegenheid. Bijzondere gerechten, zeer smakelijk en verrassend. De gerookte zalm met zuurkool was geweldig evenals de gamba's en cote de boeuf. Bijpassende wijnen heel goed. Het was weer top!
Paul V. Gastronoom (15 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
't Stokpaardje is al decennia lang een begrip in culinair Alkmaar en de kwaliteit is nog steeds heel goed te noemen. Het is een mooi gedekt, niet al te groot, dus intiem restaurant. Met heeft geen menukaart, dus de gastheer komt de mogelijkheden uitleggen van het iedere 2 maanden wisselende menu. Per gang zijn het 3 mogelijke gerechten. Wij kozen vooraf voor een pat;e van eendenlever met gewelde pruim. Heel erg lekker. Hadden van mij best 2 pruimen mogen zijn overigens. Daarna een bisque van kreeft met stukjes kreeft. Gewoon goed. Als hoofdgerecht langzaam gegaarde varkenskotelet, een heel dikke kotelet overigens en zij gaven het een andere benaming geloof ik) die werkelijk verrukkelijk was en op de tong smolt. Tenslotte crepes Suzette, door de gastheer in het restaurantgedeelte bereid. Ook helemaal niets mis mee. Het gehhel omlijst door een wijnarrangement van zeer goed passende wijnen. En ook omlijst door twee serveersters, die niet alleen mooi, maar ook vriendelijk, spontaan etc. waren. Gewoon gezellig dus. Een leuk detail is, dat zij met grote regelmaat langskwamen met een kan gekoeld water. Voor al dit heerlijks leg je natuurlijk wel een bedrag neer. Wij waren inclusief fooi 170 euro kwijt en dat is bij deze kwaliteit zeker niet te veel.
Beadenbakker . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk eerlijk eten in een sfeervolle ambiance. Wel is de akoestiek bij een volle bezetting rumoerig. Maar dit minpuntje weegt niet op tegen het eten en de ambiance!
Frank-Alkmaar . Bourgondiër (4 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we hier met 6 personen gegeten en voor mij was het de eerste keer bij het Stokpaardje. De verwachtingen waren hoog gespannen n.a.v. de commentaren op Iens. Onze ervaringen waren niet zo lovend maar toch hebben we een gezellige avond gehad, ook omdat we elkaar al een tijdje niet gezien hadden. Het was erg rumoerig vanwege de grote gezelschappen en de slechte akoustiek. De gastheer vertelde prima het menu, ik ben er helemaal voor om niet teveel gerechten te bieden zodat de kwaliteit hoog kan zijn. Het broodje wat geserveerd werd was niet vers helaas, we misten ook iets meer om de avond mee te beginnen (amuses). De rilette van eind had wel smeuiger gemogen, het was meer een 'gewone' eendelever pate waar de gewelde pruimen prima bij past maar de geschaafde sinaasappel niet. Jammer dat bij alle voorgerechten een sneetje geroosterd casinobrood werd geserveerd. Juist hierbij zou een brioche broodje heerlijk zijn. Tempura van gamba's ne kreeftenbisque smaakten prima. Degenen die een vleeshoofdgerecht hadden vonden dit bijzonder lekker. De vis (werd al niet echt aangeprezen) maar was ook gewoon slecht. De Tarbot was veel te lang gegaard, de (eenvoudige) beurre blanc saus was nodig! Het was duidelijk dat de kok meer affiniteit heeft met vlees gerechten. De spinazie en rode biet waren goed op smaak. De desserts waren redelijk, flensjes konden iets dunner bij de crepes suzette en de kaas was niet echt origineel, eigenlijk viel alleen de Beemster classic goed in de smaak.
De bediening was vriendelijk maar toch moesten we te vaak kijken en vragen om water en wijn bij te schenken. Als je geen wijnarrangement neemt dan is er geen wijnkaart (of werd niet gegeven) om een fles wijn te bestellen. Das jammer. Ik adviseer ook om water op tafel te zetten, dan kunnen de gasten dat zelf bijschenken. De kleding van de medewerkers zou ook wel iets meer aandacht aan geschonken kunnen worden. Ik begrijp: "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" maar dit was wel erg simpel en niet feestelijk. We hadden graag de kok nog even aan tafel gezien maar dat gebeurde niet, terwijl de gastheer hem toch vooraf goed geprezen had. Ik hoop echt dat jullie iets met bovenstaande opbouwend bedoelde kritiek kunnen doen want met een paar verbeteringen is alles weer tip top in orde! Dan is 85 euro p.p. prima de moeite waard.

Jellesenjacqueline . Fijnproever (5 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
We hebben een 4 gangen menu gegeten met bijpassende wijnen. De vriendelijke ober noemt de gerechten op, 3 per gang, daar kun je uit kiezen. Ik weet niet wat ze voor vegetariërs serveren. Het eten smaakte erg goed met heerlijke sausen erbij. De wijnen combineerden er ook goed bij. We hadden gevraagd voor halve glazen, dat doen ze erg royaal. Als dessert had ik Crêpes Suzette genomen, dat is echt een aanrader. De saus wordt ter plekke gemaakt, wat een heerlijke sinaasappel geur oplevert. Al met al erg lekker gegeten en de rekening viel nog best mee, voor 2 personen 4 gangen incl. wijn bij elke gang, champagne vooraf en esspresso na voor € 128,00.
Joop D. Gastronoom (39 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Eten bij het Stokpaardje is iedere keer weer een feest. Het enthousiasme van de gastheer wordt voortgezet in de heerlijke gerechten van de kok. Gastheerschap op hoogniveau gecombineerd met heerlijk eten zonder fratsen. Gewoon heel erg lekker en vers. Dit gecombineerd met prachtige wijnen. De bediening weet er veel van af en vertelt er met enthousiasme over. Kortom culinair genieten op hoog niveau, in een heel fijne ambiance.
Marliesp . Gastronoom (12 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Alsof je in iemands woonkamer zit zoveel sfeer, we kregen verschillende creatieve gerechtjes met bijpassende wijnen en de hele avond was goed verzorgd. enige minpuntje dat bijschenken soms wat lang duurde maar verder niets dan lof
Sannygr . Gastronoom (26 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wat een prachtig restaurant. Knus en gezellig en op een goede manier zijn tafels voor 6 gedekt voor 2x 2 personen, zonder dat je het gevoel hebt bij elkaar aan tafel te zitten. Het eten is echt heerlijk, voortreffelijk, hier ga je voor buiten de deur eten. Bijzonder en gedurfde combinaties met heerlijke bijpassende wijnen (met name de witte wijn met petroleum smaak en geur :-) ). De bediening is jong, maar kundig en correct. De gastheer loopt zelf rond om te vertellen wat de mogelijkheden zijn. Het enige minpuntje wat ik kan benoemen is dat de toilet boven zit, en dat de trap er naar toe, in het restaurant zit, dus niet in de gang oid. Iedereen ziet je de trap oplopen. En ook oudere mensen moeten de trap omhoog. Dat is jammer. Maar verder... een aanrader, zeker doen als je in de buurt bent. Niet goedkoop, maar wel betaalbaar en prijs kwaliteit is super !!!
Hhulshof . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Ongedwongen gastvrije ontvangst. Een lopende vertellende ' menukaart' . Spijzen en wijnen worden zeer uitgebreid uit de doeken gedaan zodat t water je al in de mond loopt. Leuk concept en zeer betaalbaar.
Een aanrader voor Alkmaar
Zwaakm . Fijnproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Samen met vrienden gegeten in dit gezellige restaurant en een heerlijke avond gehad. We kozen voor een 4 gangen keuzemenu wat aan tafel werd uitgelegd en namen hier het wijnarrangement bij. De gerechten waren stuk voor stuk zalig. Niet te veel gekke dingen op je bord maar gewoon eerlijk en puur. De wijnen die er bijgeschonken werden waren stuk voor stuk heerlijk en sloten naadloos aan bij het eten. Echt een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt. We komen zeker snel weer terug
Elle G. Gastronoom (11 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Wederom heerlijk gegeten! Een avond 't Stokpaardje is een avond Genieten met een hoofdletter G. Wijnen en gerechten zijn uitstekend op elkaar afgestemd. De bob kreeg deze keer alcoholvrije wijnen geserveerd en dat werd zeer gewaardeerd.