't Stegelke

Vrijdag 16:00 - 21:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 21:00

Smulpapje .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gegeten bij bovengenoemd restaurant, misschien lag het aan de drukte of het onervaren personeel daar alles niet verliep zo also wij het gewend zijn. Na het ontvangst plaats te hebbengenomen (geen jassen aan en met zoiets van daar is nog wel een plekje) aan de tafel ons ontvermd over de kaart en daarbij ons oog laten vallen op de zalm met forel en het brood en de stokbrood voorraf. Voor aanvang nog een ammuse mogen verorderen met een soepje van ???
Helaas geen voldoende de zalm met forel dat als minimal portie zonder brood werd geserveerd, stokbrood van mijn dishgenote was ok, maar dat Kant en Klaas kuipje boter kan dus echt niet, veel te goedkoop. Hierna het hoofdgerecht, de snitzel op zich ok, frites van goede kwaliteit alleen de bijstelde mayonaise nooit gezien, en bij navraag moesten wij het doen met een o,ja das waar ook. De spare-ribs hierintegen ( let wel onbeperkt) werden geserveerd met wel twee kleine stukjes maar onbeperkt dus op naar de volgende ronde deze liet wel erg lang op zich wachten. Wederom een mini stukje spare-rib en net als de voorgangers slecht waren gekruid. De bijlagen qua groeten niets bijzonders en matig op smaak. Na nog een dessert genuttigd te hebben van het standaard kaliber, afgerekend en vertrokken. Helaas heeft dit restaurant niet aan onze verwachting voldaan en krijgt dan ook geen voldoende.
Stefano K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Vandaag voor de tweede keer gegeten in dit restaurant en weer was het eten uitstekend. De prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed. De overigens gratis ammusse was van een hoge kwaliteit. De bediening is zoals het hoort, wij werden bediend door een uiterst vriendelijke jonge dame, zeer proffesioneel, beleefd en heel attent. Hier kunnen wij in het westen nog veel van leren.
Rick G.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Zeer leuk en gezellig restaurant met een goed gevarieerde keuken. Constant zeer goede kwaliteit waar wij ieder keer weer graag 60 km v voor omrijden. Reserveren is aan te raden!
Eens geweest en je blijft terug komen.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Op advies van enkele toeristen vandaag bij 't Stegelke gegeten. 'Middags gesproken met mensen op het terras. Zij waren al tien jaar klant en dik tevreden dus snel een tafel gereserveerd. We werden gastvrij ontvangen en hadden een leuke plek in het gezellige restaurantje. Een overheerlijke trappist (advies gevraagd) besteld en er kwam spontaan een kervelsoepje in een klein glaasje langs welke ons door de 'chef' werd aangeboden. Heerlijk. De bospaddestoelensoep was ook voortreffelijk. Een aanrader. Daarna heeft mijn vrouw een wiener schnitsel besteld welke niet nat en papperig was maar knapperig vers. Ik heb een entrecote besteld welke van wereldklasse was. Zacht en smaakvol. De bediening was attent en voorkomend en waardeerde onze humor. (Dat doen ze ook niet overal.) Na een goede creme brullee en een cappuccino hebben we afgerekend en voor nog geen 70 euro was het buikje rond met zeer goede gerechten en hebben we een leuke avond gehad waar we met plezier aan terug denken. We komen zeker terug.
Mustangmike .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
vorige week 3 keer heerlijk gegeten met mijn vrouw. 3 verschillende menu's geprobeerd en alles perfect. Bediening is super en attent. Alles tot in de puntjes verzorgt . Het decor geeft je een warm huiskamer gevoel. Dit is echt een aanrader.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
We logeerden bij het naastgelegen Slenakerhof (aan te raden!) en besloten de eerste avond het Stegelke uit te proberen. Vriendelijke bediening (goed meedenkend!), aardig terrasje, redelijke spare-ribs, erg lekker vis-trio (inclusief verse forel), prima desserts. Inclusief een paar biertjes, frisjes, wijntjes en een sherry bedroeg de rekening voor 4 personen tegen de 120 Euro - prima value for money.
JanHor .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij restaurant 't Stegelke in Slenaken: konijn op z'n Limburgs bereid, dus in een pittig-zure saus, bereid zoals 't hoort. Lekkere frieten erbij en mooie beetgare groenten. Attente bediening van een vriendelijke gastheer die een heerlijk soepje als amuse serveerde. Op het kleine terras van deze zaak zit je lekker beschut en intiem met een prachtig uitzicht op het omringende heuvelland. Als dessert een (Limburgs) kaasplankje. Ook de droge witte wijn ging uitstekend samen met alle gerechten. Aanrader!
Peenbep .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Naar aanleiding van de positieve recensies toch maar gewaagd hierheen te gaan, hoewel de kaart (zagen we vooraf op internet) weinig spectaculairs bood. Maar een patatje met saté, daar kan weinig fout aan gaan, dus vooruit dan maar. De aanblik van het interieur en het zeer ongezellige terras deden ons optimisme weinig goeds, maar het gaat tenslotte om het eten, nietwaar? Ook al werd er helaas op het terras gerookt en hadden we gewenst dat er een apart rokershoekje zou zijn, waardoor wij - niet rokers - gevrijwaard zouden blijven van die onappetijtelijke lucht.
Overigens kwamen vlak na ons twee andere stellen op het terras zitten, (één rokend - zucht) die vóór ons werden geholpen: iets wat storend werkte. Toch nog een zes voor de service, want toen we een rietje vroegen voor de cola die er inmiddels al stond, werd die heel snel gehaald.

Helaas maakten we bij de bestelling per ongeluk de verkeerde keuze (geheel onze fout!!!) waardoor er geen saté, maar varkenshaasjes werden voorgeschoteld. A raison de 20 euro per persoon. Een bakje zeer matig smakende en ongezouten frites werd er bij geserveerd. Zonder zoute en peper op tafel (die stonden wel binnen) en zonder mayonaise, waar we ook maar niet meer om hebben gevraagd, moedeloos als we inmiddels waren geworden.
De haasjes - in een smakeloze onduidelijke 'jus' - waren te dik gesneden en behoorlijk taai. Waarschijnlijk ook iets te doorbakken, want nog maar net een heel klein beetje rosé. De groente was qua hoeveelheid minimaal en grotendeels nogal fantasieloos. Uitzondering was het kleine blokje aardappelgratin waar gelukkig wel smaak aan zat.
Toen ons werd gevraagd of alles naar wens was, hebben we maar gezegd van wel, omdat we niet zouden weten hoe men ons ongenoegen zou kunnen verhelpen. Andere en betere kwaliteit frites gaan bakken? Opnieuw varkenshaasjes bakken (rosé en van betere kwaliteit) en dun snijden? We geloofden er niet zo meer in, hebben het daarom maar zo gelaten en zijn heel snel vertrokken. Maar wel deze recensie nu, niet om te zieken, maar om anderen te waarschuwen die net als wij door alle leuke recensies een verkeerd beeld zouden krijgen.
Als we dit tevoren hadden geweten hadden we gedaan wat we een ouder stel zagen doen toen we naar 't Stegelke liepen: ergens op een paaltje van het parkeerterrein van een andere tent daar in de buurt gewoon een frietje-met eten. Minstens een paar tientjes goedkoper en waarschijnlijk al gauw net zo lekker.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
We waren in dit restaurantje 2x eerder. Toen hebben we heerlijk gegeten. Zou het dit keer ook zo zijn?
We bestelden op het terras trio van tapenade als voorgerecht en een mixed grill / lamsrack als hoofdgerechten.
Het vlees was wederom om te zuigen. We dronken daarbij een heerlijk glas Val-Dieux Grand Cru van de tap (waar vind je dat?) en mooi glas Sauvignon Blanc.
Als we in de buurt zijn blijven we komen!
Tip: wel even op de site kijken wanneer het restaurant geopend is.
Itsme .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Erg lekker gegeten. Prima steak. Super mals zoals het hoort.
Bediening was goed. Er werd goed op de gasten gelet zonder dat het echt opviel.
Het restaurant is niet heel groot dus reserveren is zeker aan te raden.
Prijzen zijn goed voor de kwaliteit die geleverd is.
Hgroot .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Gezellig restaurant. Niet al te groot. Vriendelijke gastheer. Mixed grill palet is niet te versmaden. Echt een aanrader. Advies: reserveer tijdig als je een tafeltje wil!
Job K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Zonder twijfel het beste restaurant in Slenaken. Prima prijs - kwaliteit verhouding en lekkere gerechten. De eigenaar is vriendelijk en een goede gastheer. Je kan kiezen tussen verschillende lekkere vis en vleesgerechten. Wij kozen voor de forel. Die was erg lekker. De eigenaar heeft dan ook forelkwekers in de familie.
Stolwijk4 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Een stijlvol restaurant in een mooie omgeving. Wij hebben heerlijk gedineerd: prima keuken, en uiterst vriendelijke bediening. Zowel vis als vlees waren zeer smakelijk, vakkundig klaargemaakt en gepresenteerd. En dan ook nog het dessert: wij kozen voor apfelstrudel, waar wij van genoten hebben. Alles bijeen genomen: aantrekkelijk restaurant - aan te bevelen. Wij komen zeker nog eens terug!
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Onze ervaring in die leuke restaurant is er weer zo waarbij de duurbetaalde desserts het diner als geheel omlaag drukken.
Voorgerecht ( tomatensoep) was prima. De hoofdgerechten -de mixed grill en varkens sate- smaakte ook zoals het hoort. leuk gepresenteerd en flinke porties Maar de desserts - parfait en een creme brulee zijn gewoon waardeloos. De smaak van de parfait was niet te herkennen ( framboos of bosvruchten?) De creme brulle was het bekende schaaltje met daarin 3 mm creme een 1 mm halfgebrande suiker. Ik had er nog een bolletje ijs bijgevraagd en ook gekregen voor 1.50, dus samen 7 euro voor voor bijne niets.
Na aanmerkingen hierover kreeg ik terug dat de sous chef al naar huis was...
Jammer van deze ervaring, want verder een leuk restaurant.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
lekker op hun terras gezeten(ivm kids) weekend in Slenaken. eten is goed van smaak en goede bediening. voor de kinderen ook een ruime keus. Portionering is ruim voldoende en de prijzen zijn niet om van de schrikken. lokatie is top omdat je net van de doorgaande weg af zit.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2013
Vriendelijke ontvangst, heerlijk eten. Het vlees (entrecote) was om te zuigen.
Goede Merlot-wijn en mooi glas Val Dieu (grand cru). Waar vind je dat?
We komen zeker terug!
KarinBJ .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Met kinderen (11 en 14) hier gegeten. Ik wil de een voorgerecht met bijgerecht samen als hoofdgerecht, ze boden aan dit als maaltijdsalade te serveren. Vriendelijke en vlotte bediening, eten redelijk goed. Gemoedelijke sfeer, we hebben het naar ons zin gehad.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Wat 'n genot om hier te eten: zonnig terras, heerlijk biertje op tap, lekker wijntje. De mixed grill steak en de spare ribs waren van prima klasse.