Meer informatie over restaurant 't Spuihuis

Maandag t/m Zaterdag
Zondag

Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Superleuke jubileumkaart met klassiekers van afgelopen jaren. Wij aten geweldige gerechten, waarbij de voor- en nagerechten er uitsprongen. Ik zal de amarenenkersen niet gauw vergeten.. Enige minpuntje is dat er geen uitleg wordt gegeven bij de wijn. Zeker voor de prijs absoluut een aanrader!
Francesca1972 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
We hadden ons er echt op verheugd maar wat een afknapper, we hadden om 19 uur gereserveerd en waren er iets voor 19 uur, aperitiefje besteld gin tonic deze was lekker, 5.mnuten later de amuse en twee minuten later de eerste gang van ins verrassings menu deze was lekker daarna liep alles fout, ruim 90 minuten verder maar eens geïnformeerd waar onze tweede gang bleef deze kwam direct maar helaas was deze niet gaar dus terug gestuurd naar de keuken, vervangend gerecht kwam snel maar was een ander gerecht. Weer 45 minuten later kwam het hoofdgerecht, lam wat van te voren aan gegeven was dat dit gerecht samen met eend het enige is wat een van ons niet lustte, dit werd wonderbaarlijk binnen 5 minuten vervangen of te wel de lam werd ervanonder gehaald en iets er bij gevoegd. Nagerecht was lekker. Zeker niet de kwaliteit prijs verhouding die we gewend zinn.
TBA .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
kreeftenmenu gegeten, met vooraf een heerlijke amuse van huisgemaakte bitterbal met een zachte vulling van paddestoelen en een aspergeroomsoepje.
Uitstekende bijpassende witte kreeftenwijn.. Helaas kon de bediening niet vertellen welke druif /druiven de basis vormden voor deze perfect bij het gerecht passende wijn. Chef komt nog even langs de tafel en een prachtig uitzicht op het terras. Kaasplankje aan de magere kant. Restaurant zeker een bezoek waard.

Herberdine .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
By Far een van de lekkerste restaurants!!! Wij eten hier geregeld en het is altijd super goed!! Ook met grote groep gegeten en toen kwam ook de kok aan de tafel vragen naar de wensen en hij stelde ons Zeker niet teleur!! Hij komt soms ook uitleggen wat het precies is en de smaaksensaties zijn geweldig!! Ook mooi opgediend. Mijn favoriet..vanille ijs met zoute caramel pecannoten en een soort gerookte vanille saus Zo bijzonder en zalig. kortom een Toprestaurant!!!
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
De 3 en 4 gangen keuzemenus hebben een uitstekende prijs kwaliteitverhouding. De extra amuses, de kennis en kunde van het personeel..... Super. Wij blijven terug komen.
Proever2805 S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het Spuihuis heeft een leuke menukaart waar je verschillende voor- en hoofdgerechten als half of heel kunt bestellen. Dit maakt de keuze tussen bijvoorbeeld twee hoofdgerechten makkelijker. Vooraf een amuse en een glas 'Cremant de Bourgogne' gevolgd door onze voorgerechten, de hollandse garnalen blijken bijzonder fris van smaak te zijn en dat bevalt ons goed en de fazantenborst met zuurkool dat een echt winters gerecht vormt. Als hoofdgerecht hebben we beiden gekozen voor de tournedos 'grain fed', deze was goed bereid en erg lekker. Met een goed gevulde maag verlaten we het restaurant. We komen zeker nog een keer terug.
Ella V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Het eten was goed en het decor was gezellig. Maar, vergeleken met de vorige keer, viel de service erg tegen. Onpersoonlijk en - letterlijk - nietszeggend. Jammer.
Verbatim .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Op een zondagmiddag, een lunch met familie, 10 personen bij elkaar. Als je een leuk gezelschap hebt is de middag al geslaagd, maar de kwaliteit van een restaurant moet natuurlijk de rest doen. Het Spuihuis is klassiek ingericht, prettige ambiance, ruime zit. We kozen ieder een variant van het lunchmenu, waarbinnen ook nog wat flexibiliteit mogelijk was. Goede en vriendelijke bediening, precies zoals we het willen. Originele amuse (kroket van erwtensoep, schuim van rookworst). Voor het voorgerecht koos een meerderheid voor een variant van mosselen en gamba's. Prima. Ik had als hoofdgerecht een mooi stuk kabeljauw, bovenop wat zuurkool en op de vis een stukje bloedworst. Aardige combi, de zuurkool overheerste misschien iets te veel. De Nieuw-Zeelandse Sauvignon Blanc was als huiswijn prima. Nagerechten: lekkere combinaties van traditionele ingrediënten (vruchten, ijs, chocoladevariaties). Chef René Vermeulen (naar verluidt ook bekend als TV-kok bij de plaatselijke omroep) besteedt naast de smaak ook veel aandacht aan de opmaak van de borden. Mooie zaak, dat Spuihuis.
Marty3 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Het beste restaurant in Bergen op Zoom (en omgeving). Al 10 x gegeten en altijd genoten van iedere hap. Enig minpuntje is het lange wachten (niet duidelijk of dit nodig is of gewoon gezien wordt als passend bij het soort restaurant) en de formele inrichting... daarom beperken wij onze bezoeken tot de zomer, aan het - wel gezellige - terras.
Het lunchmenu is een echte aanrader!
Wazcookin .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Met een groot gezelschap gegeten in het Spuihuis, prachtige lokatie. Het eten was op zich goed maar erg karig geproportioneerd. Gazpacho was uitstekend , maar met een groot gezelschap een paar kleine schaaltjes frites en geen groenten. Klein stukje vlees zonder saus. Ook het kaasplankje was erg miniem, een paar flintertjes kaas. Kom op Spuihuis, niet zo krenterig, zet een paar stukken kaas op tafel en laat de gast zelf wat afsnijden. Bediening was jong maar uitstekend en vakbekwaam.
Ilona P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Lekker gegeten, maar voor een restaurant met Bib Gourmand wel wat grote porties. Ook jammer dat de gerechten niet werden uitgelegd aan tafel. verder gezellig en redelijk ongedwongen
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Vandaag 2e Paasdag heerlijk gelunched bij 't Spuihuis. We namen het lunchmenu van 22,50. Met voor elke gang drie keuzes. Alle gerechten weren prachtig opgediend en smaakten werkelijk heerlijk. Ook de wijnen waren top. En dat alles in een hele sfeervolle ambiance met hele vriendelijke bediening. Het was top en komen zeker vaker!
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Tijdens een weekendje weg zijn we bij dit restaurant gaan lunchen. Zowel van buiten als van binnen ziet 't Spuihuis er prachtig uit. De tafels waren mooi ingedekt en de moderne inrichting van het oude gebouw viel bij ons erg in de smaak. We kozen voor de carpaccio en zalm, met een bijpassend glas wijn. Het eten was verrukkelijk en de porties waren groter dan verwacht. We kregen er zelfs een portie friet bij, waardoor we voldaan weer naar buiten liepen. Je proefde dat de kwaliteit van het vlees en de vis gewoon goed was. Prijs/kwaliteit verhouding was ook goed!
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
De tijd die we moeten wachten tussen de gangen wisselt sterk. Na een uur krijgen we ons voorgerecht. Daarna volgen tussen- en hoofdgerecht elkaar in een hoog tempo op. Na de koffie lukt het ons echter niet om de aandacht van het personeel te trekken. Uiteindelijk zijn we zelf naar voren gelopen en hebben bij de kassa om de rekening gevraagd.
De amuse is geweldig! Een bitterbal van snert met schuim van rookworst. Het voorgerecht met paling is heerlijk maar wel zwaar door de vette vis en de jus met PX sherry. Heerlijke skrei als tussengerecht al doet de temperatuur vermoeden dat de vis al even heeft gestaan. Na de vis de ossenhaas. Het vlees is wat taai. Tot slot een heerlijk fris dessert met mango en passievrucht.
De wijnen bij de gerechten zijn lekker maar niet bijzonder. Prijs-kwaliteit verhouding is prima.
GauchoNL .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Deze zaak van Marco Musters bezoek ik al sinds 1996. Er zijn tijdens geweest dat ik hier zowel zakelijk als privé meerdere malen in een week ging eten. En dat we deze zaak min of meer als ons clubhuis begonnen te beschouwen. In alle jaren zijn we nooit teleurgesteld geweest. Want op een of andere manier weten eigenaar Marco en chef Renée het toch altijd aantrekkelijk te maken om hier te gaan eten.
Deze keer met de familie een dinertje op donderdag omdat we wat te vieren hebben. Het keuze menu zijn pas vernieuwd en er staan een aantal interessante gerechten op, waardoor de keuze moeilijk wordt. Ook het A la Carte menu is vernieuwd en het is nu mogelijk om van de gerechten een kleine of een grote portie te kiezen, wat het interessant maakt om meerdere gerechten van dit menu uit te proberen.
We kiezen alle 4 een verschillende samenstelling uit het keuze menu. Zoals gewoonlijk zijn alle porties ruim bemeten en altijd zeer smakelijk. Chef Renee gaat altijd voor kwaliteit en pure smaken op het bord. En komt van tijd tot tijd met verassende combinaties.
Qua wijnen zijn we deze avond bescheiden en kiezen voor een aantal soorten die per glas te verkrijgen zijn, maar niet echt heel spannend zijn.

Ondanks onze frequente bezoeken aan deze zaak blijft het hier altijd gezellig en interessant en is de bediening altijd vlot en professioneel en op de achtergrond aanwezig.

Chris V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Het Spuihuis is gevestigd in een enorm monumentaal pand. De inrichting komt warm over en het restaurant is ruim opgezet, je zit dus niet bij elkaar op schoot.

De ontvangst door de gastvrouw en chefkok is vlot en vriendelijk en je wordt met alle egards behandeld.

Laat ook gerust een aperitief door de bediening maken, vooral de verschillende gin tonics zou ik aan bevelen.

Voor de rest originele mooi opgemaakte en heerlijke gerechten met invloeden uit verschillende windstreken

Gewoon een perfecte avond gehad bij het Spuihuis, van harte aanbevolen.
Rienineke .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Leuk adres op een prima locatie. Voor de eerste keer bezocht. Keurige bediening met aandacht voor de klant. Amuse (kroket van snert) was verrassend. Voorgerechten partners zalm (mooie presentatie) en zelf de combinatie van mossels met garnalen was goed verzorgd en smaakte prima. Hoofdgerecht eendenborst en hertenbiefstuk waren ook prima.
Samengevat een goed adres om nog eens te bezoeken.
Allegonde .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
4 gangen menu gehad. Lekker eten met originele facetten. Enige minpuntje was dat het iets te snel doorkwam. Prijs kwaliteit echt goed en ook lekkere wijn. 2 minuutjes lopen van echte centrum.
D Z.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Zeer genoten, kan bijna niet beter qua service (onopvallend maar attent) en eten. Genoten van combinatie van keuze van de chef en het andere keuzemenu. Tartaar van zalm met een eigengereide variant van Waldorf salade met een subliem sorbet van selderij bijvoorbeeld, of maar ook de eendeborst waren 1e klas. Nagerechten (een van ons koos mandarijn, de ander voor citrus) zeer smaakvol en verfrissend. Service zoals gezegd onopvallend en dus goed, ook vlot.
Mooie wijnkaart met leuke selectie restanten. Enig minpuntje voor mij was de keuze van de achtergrondmuziek, maar ook dat is een kwestie van smaak.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
In dit restaurant hebben wij heerlijk gegeten. Mijn tafelgenoten kregen een speciaal vegetarisch gerecht van de kok. Ik heb de haasfilet met draadjesvlees gehad, als nagerecht de heerlijke chocolademousse.