Meer informatie over restaurant 't Spookhuys

• Airconditioning , Terras

Jouw recensie over het restaurant 't Spookhuys

A.l. S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
lekker gegeten. Soms iets te zoet en soms wat te zuur. Voorgerecht forel is matig. voorgerecht zalm erg goed. Bavette goed, jus kon iets beter. Kabeljouw prima erg lekker. Nagerecht uitstekend. Producten verder OK
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
voor de 1e keer met mijn partner hier gegeten, we waren aangenaam verast. gezellige sfeer, er is veel aandacht gegeven aan gasten en het eten, vriendelijk personeel, juiste wachttijd tussen de gerechten door. En door het geheel persoonlijk te maken was dit een bijzondere ervaring die wij nog niet eerder hebben meegemaakt. Heel bijzonder was dat 't Spookhuys graag de grenzen opzoekt met de gerechten. Dit was zeer zeker de moeite waard om nog een keer langs te komen. De ambacht in het eten proef je duidelijk.
Robbert Jan B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Onlangs at ik hier met een vriendin, op een zomerse, zij het enigs bewolkte avond. We aten buiten op het vrijwel lege terras. Binnen was het redelijk vol. Het pand zelf – geen idee waarom het “Spookhuys” heet – is oud, het terras daarentegen kijkt grotendeels uit op nieuwbouw, waaronder dat van het clubhuis van de Hattemse Petanque vereniging. Er werd druk gejeudebould. We kozen een driegangen menu, waarbij we mochten kiezen uit gerechten met “grappige namen” waaronder gewone gerechten schuigingen. Vooraf had ik een cappacio van Vechtdalrund. Die werd heel anders dan anders opgediend: het dun gesneden rundvlees was als een soort cannaloni gerold om een flinke hoeveelheid ijsbergsla. Daardoor miste het gerecht flink aan subtiliteit. Juist de sensatie van dun gesneden vlees, dat bijna smelt op de tong, ging daarmee verloren. De portionering was daarbij, ook bij mijn tafelgenote, aan de forse kant. Dat laatste gold evenzeer het hoofdgerecht, dat voor mij bestond uit lamsvlees. Vooral het vlees werd in een uitzonderlijk grote portie opgediend. De smaak was uitstekend, maar wel ontbrak er het nodige aan groenten. Toe had ik een crème brûlée met vanille roomijs. Erg lekker, maar ook hier aan de stevige kant. De bediening was zeer vriendelijk en de prijs-kwaliteitverhouding al met al zeker in orde.
Karl D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
De naam Spookhuys klinkt wat speels, maar als je het pand binnenloopt is het direct duidelijk. Naast de stadswal van Hattem, in een schitterend oud pand bevindt zich dit restaurant. Inrichting is daarbij nog enigszins afgestemd op de naam, en straalt gezelligheid uit.
Wij kozen voor het 3-gangenmenu en hebben erg genoten van de verschillende gerechten. Als hoofdgerecht de short ribs, die erg goed smaakten, en de hertensucade. Goede kwaliteit vlees, porties ruim voldoende en dat is prettig; daarnaast waren de bijgerechten en sauzen ook goed passend. Niet standaard, maar duidelijk dat er aandacht aan is besteed. Voor- en nagerechten waren wat minder spectaculair, maar wel gewoon goed. Absoluut een aanrader om nog eens naar toe te gaan.
Zwanette L.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteravond gezellig met z'n viertjes wezen eten bij het Spookhuijs. Het was gezellig druk, het eten smaakte prima en de bediening was zeer vriendelijk. Het verrassingsmenu was een smakelijke verrassing. Voor herhaling vatbaar!
JanHenkP .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Vorige week zondag bij het Spookhuys gegeten met 3 kinderen (8,5,3). We konden buiten zitten en de bediening was keurig - ook leuke aandacht voor de kinderen. Geen specifiek kindermenu op de kaart, maar kinderporties van de gewone gerechten - chapeau!
Als voorgerecht de carpaccio - originele presentatie door het als een soort opgerolde pannenkoek te presenteren. Prima op smaak. Als hoofgerecht een mixed grill. De spareribs waren boterzacht - het vlees gleed zo van het bod af. Ook de picanha was heerlijk. De kinderen vonden het ook lekker.
Als nagerecht gekozen voor een proeverij van desserts en ik zou bijna een tweede ronde bestellen: goddelijk!
Marit K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met een groep van 8 op een vrijdagavond vriendelijk en vlot geholpen! Leuke amuses, broodplankje en tussengerechten. Ik heb onbezorgd glutenvrij kunnen eten. Wat met Coeliakie (glutenintolerantie) af en toe best lastig is. Personeel was goed op de hoogte en alle gerechten (op een enkeling na) konden worden aangepast. Kunnen veel restaurants een voorbeeld aan nemen!
Chrissy J.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
De sfeervolle oude locatie mét geschiedenis gooit hoge ogen maar voor ons was het dit toch niet.

Ontvangst was vlot en vriendelijk. De bediening was vriendelijk maar nogal traag ondanks de gehaaste indruk die het personeel maakte.

Gerechten: niets was echt fout maar 'vettig', 'hard gebakken' en 'weinig smaak' voerden de boventoon.

Helaas.
bopa .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Op vrijdag 8 juli hebben we hier op een bijzonder aangename manier ons dagje-uit afgesloten.
De sfeer was ontspannen, het eten erg lekker en de bediening zonder meer top!
Een aanrader voor ieder die een dagje Hattem doet.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Restaurant in een oud pand en verrassende binnenkomst.
Gekozen voor een menu met diverse gerechtjes per gang. Leuk en lekker. Er was wat fout gegaan met de lam en de excuses waren oprecht incl oplossing. Keuze uit diverse wijnen per glas voor een nette prijs. Totaal zeer goed bevallen ook door de goede en vriendelijke bediening.
Jeanette V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Vanavond weer zalig gegeten ,de nieuwe kaart was weer verrassend en alles zag er perfect uit ....lekker buiten gezeten en zoals gewoonlijk was de bediening weer prima ....blijft een aanrader
Dos-gastronomos V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Toen wij in de buurt van Zwolle een restaurant zochten hebben wij aangemoedigd door de uitstekende recensies gereserveerd bij ’t Spookhuijs te Hattem en daar hebben we absoluut een hele goede keuze mee gemaakt. De ontvangst is bijzonder vriendelijk en de gehele avond bleef de bediening attent en vriendelijk en het was plezierig om zo bediend te worden.
De menukaart biedt voldoende keuzemogelijkheden maar de “smaaktocht” maakte ons zeer nieuwsgierig en gedrieën besloten wij ons te laten verrassen. Welnu, onze keuze is ons enorm goed bevallen, wat kregen we na de voortreffelijke amuse en het gratis mandje met brood met zalige aioli heerlijke hapjes voorgeschoteld. Echt een streling voor de smaakpapillen met een mooie variatie van vis, vlees, groente etc. Ook het feit dat een karafje kraanwater gewoon gratis op tafel kwam maakte een goede indruk. Al met al was dit gewoon genieten geblazen met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Alleen jammer dat er toch niet een klein spookje rondwaarde.
Graafr512 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wat een heerlijkheid aan eten, amuses en wat een leuke en spontane bediening. Tjonge daar zit hart voor de zaak!
Het spookhuijs is niet echt een spookhuis maar wat scheelt dat, de ambiance is knus en gezellig.

Wij komen zeker terug, wij zijn nog niet klaar met genieten.

Helenadenhertog .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij waren met 15 personen, in leeftijd variërend van 11-81 jaar, op eerste Kerstdag te gast in
"t Spookhuys" in Hattem. Het Kerstmenu was geweldig. Afwisselend en lekker. De bediening was uitstekend.
MvS_88 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Op kerstavond voor het eerst gegeten bij het Spookhuys, en wat hebben we genoten! Heerlijke en verassende amuses en uitstekende service door de bediening. De meiden van die avond waren spontaan en hebben goede kennis van wijnen. Het was een feestje om hier te eten.. en omdat we te weinig tijd hadden voor de smaaktocht der lage landen.. hebben we een mooie excuus om weer te komen!
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Het spookhuys in Hattem ligt mooi bij het oude centrum en beloofd een 'smaaktocht der lage landen'. Wat is leuker om dit dan met buitenlandse gasten te gaan proberen? Vier gangen met allemaal verschillende gerechten geïnspireerd op producten uit de streek. Dat dit niet wil zeggen dat het ook streekgerechten zijn blijkt al bij de mango-pompoen bitterbal. Er groeit natuurlijk geen Mango rondom Hattem, maar wel pompoen en een bitterbal is natuurlijk bijzonder Hollands. Leuke een haps bal waarin vooral het wat weeïge van de pompoen naar voren komt. De eerste echte 'gang' zijn drie hapjes waarbij vooral de makreel met biet opvalt, mooie zachte makreel die goed samengaat met de aardse bietsmaak. In de tweede gang is het vooral de wildzwijn ham die positief opvalt, wat een mooie, goed gekruide, droge ham. Daar had het hele bord vol van mogen liggen. Net als de uitstekende sukade in de derde gang, zacht gegaard, en kruidig van smaak. De andere gerechten die bij deze drie hoogtepunten worden geserveerd zijn prima uitgevoerd maar wel wat meer standaard. Toch is alles smaakvol en is er geen misser te bespeuren vanavond. De bediening is uitstekend, vrolijk, hulpvaardig en attent. Absoluut een plek waar ik een volgende keer weer gasten mee naar toe zou nemen om in een mooie setting fijn te gaan eten.
hoverbosch .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij het Spookhuijs. We waren met ons vieren waarvan een vegetariër en een veganist en waren blij verrast over de bediening en de flexibiliteit van de keuken. We voelden ons echt in de watten gelegd en hebben allemaal heerlijk gegeten. Complimenten!
Simonegraver .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
In één woord geweldig. Het eten, het menu met 12 gerechtjes, was fantastisch. Mooi op smaak en prachtige combinaties. De bediening was vriendelijk, spontaan en had kennis van zaken en gaf bij elke gang een duidelijke toelichting. Bediening was snel en zonder fouten. Locatie is prachtig, zeer oud pand. Terras zag er ook mooi uit. Bouwtechnisch kan het overdekte gedeelte beter. Dit restaurant is écht een aanrader!!!!!
Puntje van kritiek: het "spookhuijs" thema kan beter uitgedragen worden in het interieur. Dit is bij uitstek een thema waar je heel veel mee kunt doen.
NathalieWienen .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
We aten op een heerlijke zomer dag bij dit restaurant. We zaten buiten, waar je heerlijk in het zonnetje of in de schaduw kon zien. Het eten waar heerlijk en een geweldige uitleg van de bediening. Top hier gaan we zeker nog een keer eten.
Maud G.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Net verhuisd naar van de Randstad naar Heerde en op zoek naar een leuk restaurant. Daar zijn we in geslaagd! Drie gangen keuzemenu (uit de hele kaart) ruim onder de 30 euro. Jongste dochter is vegetariër en ook zij had veel keus. Alles uitstekend klaargemaakt, vriendelijke en attente bediening en lekkere bijpassende wijnen voor €3,50 per glas. Mooie plek, ruim terras. Helemaal goed!