't Spiehuis

Zaterdag en Zondag 17:30 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Moduck .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Afgelopen zaterdag weer gegeten in Het Spiehuis. Na de hartelijke ontvangst eerst een aperitief genuttigd aan de gezellige bar. We hebben het verrassingsmenu gekozen en verrast werden we! Het was weer een zalige ervaring. Het was gevarieerd en heerlijk op smaak. Ondanks dat het druk was, bleef iedereen die voor de gasten zorgden vriendelijk en maakte met iedereen een praatje. Hierdoor blijft er een bepaalde rust en onspannenheid heersen, waardoor iedereen ten volle van het eten kan genieten. Tussen de gerechten door wordt er met ons overlegd wanneer we de volgende gang opgediend willen hebben. Waar vind je dat nog?
Het is en blijft een toprestaurant! Familie Herfst, jullie verdienen een ster!
Moduck .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Wij hebben onze bruiloft gevierd op 11 januari bij 't Spiehuis en het is in 1 woord fantastisch geweest!
We hebben alles zeer kort van te voren moeten regelen en dat was zeker geen probleem! 1 week voor onze bruiloft in 't Spiehuis besproken met de familie Herfst wat wij in gedachten hadden en niets was een probleem. Er werd ons beloofd dat alles goed zou komen. En het was zelfs meer dan dat.
Het eten was (weer)uitmuntend en de kinderen kregen hetzelfde menu alleen in aangepaste hoeveelheden. De entourage was volledig in onze stijl.
Onze zeer grote dank gaat uit naar de familie Herfst en iedereen die zich heeft ingezet in 't Spiehuis om "onze" avond tot een enorm succes te maken.
Anne19711 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
lekker maar erg duur en zeker niet bijzonder. Vriendelijke bediening maar aandacht ging naar 'bekende' personen. Volgende keer ga ik liever ergens anders heen.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Door vrienden uitgenodigd om bij 't Spiehuis te eten, een ouderwets familiebedrijf in Soest. Als het woord "oubollig" niet had bestaan, was het daar uitgevonden. Dat is zeker geen diskwalificatie, je moet er alleen van houden. De oubolligheid daar is zo authentiek dat wij er probleemloos in opgingen: handje van de gastvrouw, drankje vooraf aan de bar en overal aangebroken flessen met nieuwsgierig makende drankjes en kristallen glazen. Prima sfeer (nogmaals, als je daarvan houdt).
Het eten is in andere recensies al uitgebreid beschreven, het waren stuk voor stuk prima Franse gerechten. Mij viel op dat er uitstekende en betaalbare wijn werd geschonken, gelardeerd met de nodige achterfrondinformatie zonder dat het een show off werd van de sommelier. Wij hebben ons op deze herfstige zaterdagavond uitstekend vermaakt.
Veronique T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Start met wat kleine knabbeltjes en een heerlijk glas witte Elevado wijn. Met een viskoekje als amuse. Daarna volgde een heerlijke romige kreeftensoep met een scheutje cognac. Vervolgens de trilogie van tonijn voor mij en de (zijn woorden: goddelijke!) foie gras met tarte tatin voor mijn partner. En toen de echte topper: hele stevige hazenrugfiletjes met een heerlijke saus begeleid door een hele aparte rode kool. Top! Men serveert hier prima ruime porties, dus ook de wat grotere eter komt hier aan zijn trekken. Een fles lekker volle rode malbec maakte het geheel helemaal af. Dus al met al: zalig! Het kost iets meer, maar dat is het zeker meer dan waard. Hier word je nog echt verwend. Wij gaan zeker vaker terugkomen!
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Voor ons een vast adres om eens per jaar aan te doen. Inderdaad prijzig, zoals hier eerder beschreven, maar wel foutloos. Heerlijke service en gerechten van zeer constante kwaliteit. Het Spiehuis weigert mee te doen met trends of veranderingen, daarin schuilt voor ons de kracht van het restaurant. Ouderwetse gastvrijheid die niet kan mislukken. Men weet waar je de vorige keer zat, zodat je nu een ander tafeltje krijgt. Als je wilt roken wordt het tempo van de keuken daarop afgestemd. De tafel is nooit tweemaal per avond vergeven. Allerhartelijkste ontvangst. Wie zich benauwd voelt over de familiare sfeer moet een ander restaurant uitkiezen.
Hij-Zij .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Gekozen voor een avondje ouderwetse verwennerij.

Lekker begonnen aan de bar met een bubbeltje. Een heerlijke amuse en een knabbeltje.

Gekozen voor het dagmenu en een bijbehorend wijnarrangement.

Hoewel het interieur misschien ouderwets is en het lijkt alsof de tijd hier heeft stil gestaan is het uitserveren van het diner een ware verademing waar veel "coole" restaurants wat van kunnen leren.

Niks geen gehaast, niks geen 2e zit op een tafel maar nog echte slow-cooking waarbij een diner een avondje uit wordt en het uitserveren van de gangen in overleg met de gast wordt bepaald.

Heerlijk om hier te toeven, te eten en een goed glas te drinken.

Het Spiehuis is misschien wel iets duurder dan het gemiddelde restaurant maar de prijs/kwaliteit verhouding is op zich goed te noemen, uiteindelijk is dat wat bepaald of het restaurant dat biedt wat je als gast mag verwachten.

Wij gaan zeker weer naar dit restaurant om te zien wat ze verder nog te bieden hebben op culinair gebied.

Jorrit G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Recent voor de lunch gegeten bij 't Spiehuis met twee klanten. Na een glas champagne (Pol Roger) aan de bar werden we voorgegaan naar het restaurant. Zeer klassieke bediening, mooie klassiekers op de kaart en prima wijnen! Het was het favoriete restaurant van Prins Claus en dat kan ik me goed voorstellen.
M. M.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Gastvrijheid met een hoofdletter! Geen keuze kunnen maken is geen issue.. " dan maken we toch twee kleinere gerechten voor u" . Prima sfeer en dito gerechten, mooie kaart met klassiekers.
Arjenne W.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Gisteravond geheel onverwacht in 't Spiehuis terecht gekomen. Wat een vriendelijk ontvangst en wat hebben wij heerlijk gegeten! Zeer goed te merken dat dit een restaurant is gerund door een familie. Alles tot in de puntjes verzorgd. Wij komen hier graag een keer terug!
Evelger .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Wij waren, gezien de sterk verschillende recensies, nieuwsgierig geworden naar
t Spiehuis en hebben daar gisteren gedineerd. De kwaliteit van de perfect bereidde gerechten was zeer goed! Alle ingrediënten in zijn waarde gelaten!
Hier zouden wij elke week wel willen eten, echter dat laat de prijs helaas niet toe.
Alhoewel de prijs-kwaliteit verhouding goed te noemen is en wij hier graag nog eens terugkomen!!
Tastinglife .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Hier weten ze nog wat service is! Mooi gelegen in de bossen vlakbij paleis Soestdijk. Ontvangst professioneel. Eerst een aperitief in de bar gedronken met een amuse. Hierna heerlijk genoten van de crabcocktail vooraf en vervolgens hertenrugfilet als hoofdgerecht. Ongelofelijk mals! De setting doet zich klassiek voor en de service is top (Goede huiswijn ook!). Er is meer dan voldoende keuze om volgende keer weer lekker verwend te worden!
Renè C.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Blij dat ik uitgenodigd was, en zelf niet hoef te betalen erg matig alles ! De bediening valt op bekende klanten en geeft hun wel veel aandacht, klanten die er denk ik dikwijls komen.Meer eet cafe voor enorme prijzen een weg restaurant is zeker niet minder.
Dinogusto .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Een professionele ontvangst en bediening in een interieur dat inderdaad zo oubollig is dat het wel wat heeft. De prijzen op de uitgebreide menukaart zijn behoorlijk ambitieus dus wij verheugen ons op een klassieke en verfijnde kwaliteit. Een royaal afgemeten eerste glas witte huiswijn (een blend van Sauvignon en Chardonnay van Salentijn) smaakt ons prima en wordt vergezeld van nootjes en gemarineerde olijven. Die olijven zijn erg dun van smaak, geen diepe rijping waar de eveneens vlakke marinade geen verbetering in aanbrengt. De amuse bestaat vanavond uit een schijfje stokbrood met carpaccio, een plakje rauwe tomaat en een streepje basilicum dressing. We kiezen voor een carpaccio en een salade met geitenkaas vooraf. Ik laat de helft van de carpaccio staan omdat de ossenhaas -die ik onder een berg sla met te veel alfalfa en tomaat vandaan moet graven- nog ijskristallen bevat en niet erg smakelijk is. De ober vraagt of ik het teveel vond en reageert met zichtbare afkeuring als ik uitleg dat ik het gerecht niet geweldig vind. Het tussengerecht van Sint Jacobschelp op risotto met kreeftenjus bevalt ons beter hetgeen we desgevraagd graag laten weten. Dan komt de speciaal aanbevolen Oosterschelde kreeft als 'piece' van ons diner. Die is wat ons betreft iets te droog door een te lange garing en qua smaak niet zo bijzonder. De apart geserveerde gebakken aardappels zijn zodanig doorbakken dat van aardappel niets meer te proeven valt. Het lijken wel gefrituurde croutons. Als mijn tafelgenoot desgevraagd laat weten dat wij de kreeft niet top vinden, is het over met de vriendelijkheid van de bediening. Onze mening, die dus kritisch is, wordt weliswaar na ieder gerecht gevraagd maar niet erg op prijs gesteld. Sterker nog, het komt ons op stevige repliek te staan want gasten een tafel verderop hebben immers een tweede kreeft genomen. Dat kan, niet alleen smaak maar vooral ook het verwachtingsniveau van gasten kan verschillen. We rekenen af en laten bij het verlaten van het Spiehuis aan de ober weten dat we de bediening uitstekend maar de gerechten het niveau van een gemiddeld eetcafe niet vonden overstijgen. Die opmerking leidt tot een gepassioneerde boosheid. Ik leg uit dat ik diezelfde passie wel in de gerechten terug zou willen proeven. Het gaat de ober die inmiddels ook de chefkok erbij heeft gehaald, erom dat ik met een dergelijke opmerking geen vrienden maak. Maar daar kwam ik ook niet voor. Voor de rekening van 173 euro verwacht ik geen nieuwe vrienden maar wel uitstekend eten. Dit restaurant verheugt zich -blijkens de recensies online en in de nabije omgeving - in veel vaste en enthousiaste maar ook in teleurgestelde gasten. Wij horen tot de laatste categorie en vonden de prijs-kwaliteit verhouding tot onze spijt niet in orde.
Bianchon .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
een enkele keer eten wij hier met onze familie, waarvan de ouderen het Spiehuis waarderen. En telkens vragen wij ons af: wie komen hier? En bij het lezen van deze recensies hier denken wij: wie vinden dit " grandioos"? Ik heb het idee dat dit mensen zijn die houden van " veilig", van " zo zou mijn moeder hebben gekookt als zij had kunnen koken". Wij zijn dol op lekker eten en van ons hoeft het ook niet zeer ingewikkeld, maar het Spiehuis is toch wel de andere kant van de wereld. Twee coquilles in een veel te zoete ketjapsaus, en dan voor meer dan 21 euro. Getoaste boterhammen er bij. Tja. Gebakken zeetong, OK, met stukje bloemkool, stukje broccoli, enkele haricots verts en een stukje witlof, ja dat. En gebakken aardappeltjes. Bij binnenkomst een licht muffe geur. Wij hoeven geen hand van de gehele familie, hoe lief ook bedoeld.Een wijnkaart met Bordeaux, Bourgogne, Elzas. Een enorm glas ijs met slagroom. Tja tja tja.Het gevaar van Iens is dat u op al deze tienen afkomt met de gedachte dat u in het Rijksmuseum gaat eten.Het Spiehuis is oud en een beetje muf,verzorgd, degelijk, niet verfijnd en vrij duur. Koningin Juliana in haar jonge jaren ziet het allemaal aan van de muur.
Rob J.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2014
Met mijn zwager en schoonzuster hier voor het eerst gegeten. De daglunch genomen was perfect. Fijne bediening, gezellige ambiance. En geen opgeprikt gedoe, personeel straalt klasse uit en heel wat jongeren ( en ouderen ) in de horeca kunnen daar nog heel veel van leren. Met zwager komt met zakenrelaties n.a.v. deze ervaring vrijdag weer.

Rob Jonker. Nieuw Vennep
Mirjamdb .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
In het afgelopen halfjaar ben ik hier twee keer geweest en beide keren was de kwaliteit hier meer dan fantastisch. Gerechten die op de kaart van veel restaurants te vinden zijn, zoals gerookte zalm & paling met toast, worden hier gemaakt met producten van topkwaliteit. De oesters waren prachtig en vol van smaak; de biefstuk bijzonder goed, om van de gebakken aardappeltjes nog maar te zwijgen. Hier moet je gewoon een keer geweest zijn! Zorg dat je voldoende trek hebt, want de gerechten zijn allemaal vrij fors bemeten.
Het decor is zo ontzettend uit-de-tijd, dat het niet eens storend is. Oud Hollands antiek, veel koper aan de muur, zoals in een ouderwetse huiskamer. De bediening is voorkomend en prettig.
Corné C.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
We hebben hier prima gegeten. Ze hebben een typische klassieke franse kaart. Inrichting restaurant komt hiermee ook overeen.
Oesters waren voortreffelijk. De hoofdgerechten tournedos, hazenbout waren prima, alleen de hazenbout had iets smeuiger gekund.
Attente en vriendelijke bediening.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Wederom heel erg genoten van een zalige maaltijd en een heerlijk verblijf. We namen het menu Marche. Zelfs voor niet visliefhebbers is het voorgerecht tongstrelend. De bediening is werkelijk weergaloos en kent zn gelijke niet. Na het eten nog even buiten zitten waarna de gastvrouw je snel kussens komt brengen en na het eerste kopje koffie vraagt of je nog een tweede wilt. Het is altijd een feest bij de familie herfst.
Cok D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Met 4 personen hier het menu marché gegeten. We vroegen geen entrecote, maar vis als hoofdgerecht. Geen probleem. Prima eten, goede bediening en leuke entourage.