't Spieck (Landgoed De Holtweijde)

Spiekweg 7 7635 LP Lattrop-Breklenkamp Nederland Kaart
  • provincie Overijssel
  • Tuin
  • Vegetarische gerechten
  • ...

Meer informatie over restaurant 't Spieck (Landgoed De Holtweijde)

• : Parkeerplaats

- Ontbijt 07:30 - 11:00

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
E G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
In de late jaren zeventig kwam ik hier met mijn ouders, in de jaren negentig een keer met onze kinderen en nu waren we in de buurt en konden we de verleiding niet weerstaan: dat was absoluut geen teleurstelling. Zoals iemand het hiervoor beschrijft, traditioneel, maar niet oubollig, chique maar niet stijf, de Holtweijde en het restaurant blijven een warme sfeer uitstralen met zorg en aandacht voor de gasten. Kamers zijn overigens perfect, maar hier gaat het over het restaurant. Wij hebbben genoten van een prachtig driegangenmenu waar voor ons het als een biefstuk gebakken sucadelapje eruit sprong. Wat een smaak! En een jus erbij waar je een kannetje van zou willen leegdrinken. Aangename rustige en alerte bediening en dat terwijl het restaurant zo goed als vol zat. Geweldig om je kaas zelf uit te mogen kiezen in de bijkeuken waarbij je een leuk inkijkje in de keuken zelf hebt ,erg origineel. Na een aangename nachtrust, een duik in het zwembad genoten we de volgende ochtend van een verrukkelijk goed verzorgd ontbijt. Een aanrader voor een avondje uit en boek er dus meteen een kamer bij, want zeer de moeite waard.
Leo W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Perfecte locatie. Dankzij de weersomstandigheden gegeten op het terras; aanbevelenswaardig!!
Maandmenu van uitmuntende kwaliteit. prijs-kwaliteit verhouding 110%!!
Geachte gast,

zoveel lof! Bedankt voor deze hele positieve review. Graag tot het volgende maandmenu in De Holtweijde.

Landgoed de Holtweijde,

Marijn K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Restaurant 't Spieck is het restaurant van hotel De Holtweijde. Dit landgoed-hotel is prachtig gelegen op het schilderachtige Twentse platteland. Groot terras met fraaie tuin en mooi uitzicht over de weilanden. Ook binnen is het zeer sfeervol. Traditioneel, maar niet oubollig, chique maar niet stijf. Uiterst gastvrije bediening. Het Bib Michelin menu heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding. Als voorgerecht gegrilde zalm met o.a. couscous, avocado en limoen. Alleen de combinatie met een bolletje Bloody Mary ijs vond ik minder gelukkig. Als hoofdgerecht een uitstekend biefstuk met o.a. zoete aardappel en aardpeer creme. Als nagerecht het kaasassortiment. Dit bestond uit drie lekkere kazen, wat ik wel wat weinig vond. Het wijnarrangement bestond uit bijpassende Spaanse wijnen. De avond afgerond met koffie en cognac op het mooie terras. Zeker in combinatie met een overnachting op het landgoed een zeer aangename ervaring!
Geachte gast, beste Marijn,

dank voor uw review op Iens.nl, daar zijn we natuurlijk blij mee, zeker als het allemaal positief gewaardeerd wordt. Uw opmerkingen spreken voor zich, dus daar voeg ik niets aan toe. Normaliter worden gasten in onze bijkeuken uitgenodigd om zelf de kazen te kiezen, soort en hoeveelheid, maar vanwege de hoge buitentemperaturen kon dat niet afgelopen weekend; de kazen zouden allemaal zijn gaan "lopen." Om die reden hebben we ervoor gekozen om er anders mee om te gaan , met deze opmerking als gevolg. Jammer maar terecht. Ook bij de kaas even de tevredenheidscheck doen had wellicht geholpen... Gelukkig heeft de totale waardering er niet onder geleden. Bedankt en graag tot een volgend bezoek aan Landgoed de Holtweijde.

hartelijke groet,

Haute Cuisine V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Een heerlijk nachtje weg geboekt bij de Holtweijde en daarbij het culinair arrangement geboekt.

's Avonds gegeten in het restaurant.
Jammer dat het zo lang duurde voordat we aan tafel konden, er leek totaal geen aandacht van het bedienend personeel.

Op het eten zelf was niets aan te merken, we hadden een heerlijk menu culinair: met tonijn als voorgerecht, tussengerecht scholfilet, kwartelfilet en Twents zuiglam.
Het dessert zou bestaan uit mascarpone, vanille en zomerfruit. Toen we echter ons dessert kregen uitgeserveerd, was er geen aardbei of framboos te bekennen. We hebben hier een opmerking over gemaakt en toen kwam men nog met een los schaaltje met zomervruchtjes.

Wat we jammer vonden was dat het personeel niet echt professioneel (en erg jong en onzeker) was. Men wist weinig over de gerechten en de wijnen. Zelfs gestuntel aan tafel met een verkeerde wijn, "een witte wijn uit de Ardèche, uit Italië dus..." ;-).

Dus al met al: lekker en gezellig gegeten, maar een tip: de medewerkers in de bediening mogen beter geïnstrueerd worden.
Geachte gast,

Hartelijk dank voor uw bezoek aan De Holtweijde! En dank voor uw recensie op Iens.nl. Daar zijn we altijd blij mee. Jammer dat we in de uitvoering een paar puntjes hebben laten liggen, daar zullen we intern nog even de aandacht op vestigen. Zo op het oog heeft de drukte van die avond ons parten gespeeld, maar dat mag u niet hinderen in de beleving. Dank voor uw reactie, we gaan er mee aan de slag. Wellicht tot een volgende gelegenheid!

Hartelijke groet,

Marlies en Marcel Vlek-Wijnbergen
Michiel01 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Tijdens ons verblijf in de Holtweijde weer uitstekend gegeten. Leuke kindermenu's waardoor we samen met de kinderen konden eten. Onze zoon (4) heeft zich uitstekend vermaakt met de chef-kok tijdens een kijkje in de keuken vanuit de proeflocatie bij de keuken.
Veel lof voor de constante kwaliteit van het eten en de afwisseling in de menu's. Professionele en flexibele bediening en natuurlijk een schitterende locatie in Twente!
Geachte gast, beste Michiel,

dank voor deze loffelijke review op Iens! Fijn dat jullie én jullie kinderen zo genoten hebben van hetgeen onze keuken te bieden heeft. We hopen jullie snel weer te treffen in Lattrop!

Tineke1986 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk gegeten tijdens het lezersmenu in de Holtweijde! De gerechten waren verrukkelijk en de wijnen erbij waren perfect. De bediening had veel verstand van de gerechten die werden geserveerd. Het prachtige restaurant en de aardige bedieningsleden hebben ervoor gezorgd dat mijn echtgenoot en ik op en top genoten hebben.
Geachte gast, beste Tineke,

Hartelijk dank voor je lovende recensie over het Lezersmenu van April 2016. Fijn om te horen dat alles zo goed bevallen en verlopen is. Weet dat we elke maand ook een eigen Holtweijde maandmenu hebben voor € 34,50, wisselende samenstelling uiteraard, maar qua inhoud identiek.

Hartelijke groet,

Marlies en Marcel Vlek-Wijnbergen
Jovisvel .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Hier het lezersmenu van tubantia gegeten In een paar woorden DIT WAS GEWELDIG dan merk je waar je je voeten onder de tafel schijft We hebben geweldig gegeten en een fijne avond gehad Ze hebben ook voor mei weer een maandmenu Ook dit ziet er geweldig uit Mocht U in lattrop zijn ???Warm aanbevolen
Geachte gast,

hartelijk dank voor uw positieve recensie over het Lezersmenu Tubantia. Fijn dat alles zo geweldig gewaardeerd wordt door u. Ook voor u geldt in mei (en de daarop volgende maanden!): mocht U in Lattrop zijn.... Van harte welkom!

LekkerEten1984 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Vanmiddag met vijf vriendinnen gereserveerd voor het lezersmenu. Eerst genoten we van een drankje bij de mooie open haard in het restaurant. Vervolgens werden we aan tafel uitgenodigd. Een ronde tafel met uitzicht op het terras en op de weilanden.

We begonnen met een mousse van gerookte meervalfilet. Heerlijk zacht van smaak, lekkere garnituren erbij, een plaatje om te zien! Het hoofdgerecht bestond uit gestoofd kalfsvlees en biefstuk. Mals vlees, prima hoeveelheid. Hierbij lekkere smaken zoals krokante pancetta, daslook puree en chioggia biet. Het paste allemaal perfect bij elkaar. Als garnituren was o.a. de polenta verrassend, niet alledaags. Ook het dessert was een plaatje! Friszure lemoncurd op een Bastogne bodem met yoghurtijs, een goede combinatie.

We hadden niet de makkelijkste tafel met een zwangere, een vegetariër en een aantal andere dieetwensen. Hier werd zorgvuldig mee omgegaan en er werden mooie alternatieven geserveerd. Dat zien we vaak genoeg anders helaas, het vega menu is regelmatig 'een verrassing van de chef'. De bediening was prima. We konden wel een niveauverschil merken tussen de meer en minder ervaren krachten maar dit was niet storend.

Conclusie: een mooi menu geserveerd in een prachtige ambiance!
Geachte gast,

dank voor uw review op Iens, daar zijn we blij mee. Fijn dat u zo genoten heeft van het menu, dat voor iedereen aan de dieetwensen werd aangepast, daar maken we graag werk van. We zien u graag weer eens terug bij ons in de Holtweijde.

Kvplanken .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Schandalig dat ze hier zoveel geld vragen voor een gerecht waaraan een kanarie nog niet eens genoeg heeft. Mooie grote borden met in het midden een prachtig uitziend gerecht, vervolgens kun je het hele gerecht in 1 keer op je vork nemen en opeten. Het is bijna 1 hap. Zelfs na een 3 gangen menu lag m'n maag nog te knorren. Waarom naar een restaurant gaan als je niet eens je buikje rond kunt eten? Wij komen hier zeker niet terug.
Geachte gast, dat niet iedereen even veel eet of eten wil, weten we, daarom vragen we ook of alles naar wens en voldoende is tijdens het diner. U heeft daar jammer genoeg niet op gereageerd, anders was het beslist anders gelopen. Zie ook andere recensies over ons restaurant.

Sandraenhans .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Met 8 vrienden gegeten bij de Holtweijde en genoten van het Tubantia lezersmenu. We hebben een voortreffelijke avond gehad. Dat we aan een ronde tafel zaten, droeg daar zeker aan bij. De gerechten waren goed op elkaar afgestemd. En ik kan niet anders zeggen dan dat de grootte van de gerechten meer dan voldoende was. Chapeau aan de eigenaren dat ze zo zorgvuldig omgaan met de hier geleverde kritiek. Hoogtepunt was voor ons zeker het dessert waarbij de geadviseerde dessertwijn bijzonder goed paste. De Holtweijde ziet ons zeker nog eens weer.
Geachte gast,

dank voor uw review op Iens. Fijn dat u zo tevreden bent over uw bezoek en het diner. We zien alweer uit naar uw volgende bezoek!

met vriendelijke groet,
Arton053 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heel mooi restaurant, tafel prachtig gedekt, vriendelijk en vlotte bediening. Hele mooi presentatie van de gerechten, wel kleine porties.
Wij hebben gisteren middag hier gegeten (het Tubantia lezersmenu). Wij hebben genoten, al zat er wel een "haartje" onder het voorgerechtje (mousse van Vadouvan). Wij hebben het aan de bediening gemeld, maar zij hebben er niets mee gedaan. Jammer!!!
Bij het hoofdgerecht hebben wij extra vlaamse frieten besteld, het was lekker, en ook nodig om wat in je buik te krijgen.
Dus wij kunnen zeggen het was op een "haartje" na, Perfect!
Geachte gast, dank voor uw reactive. Fijn dat u zo genoten heeft. Uw verbeterpuntje pakken we nog even op met de medewerkers; signalen van gasten opvangen blijft belangrijk.

Graag tot ziens!

Karinlamert .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We hebben meegedaan aan het lezersmenu. Een mooie afgelegen lokatie. Het was druk vanwege het lezersmenu dus het duurde nogal lang. De porties die je krijgt zijn echt veel en veel te weinig, een extra garnering frietjes is nog niet voldoende. Het eten is wel lekker vooral de mousse (voorgerecht). Jammer want iets grotere porties was zeker een toevoeging tot onze ervaring.
Geachte gast, fijn dat u zo tevreden was over de smaak van de gerechten, jammer dat u niet tevreden was met de hoeveelheden, dat had niet gehoeven. Op onze vraag of alles naar wens is, mag u altijd reageren met een verzoek om extra; we willen niet dat gasten onvoldaan van tafel gaan.

Met vriendelijke groet,
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Laat ik een opbouw maken in mijn verhaal en beginnen bij het laagst genoteerde onderdeel van dit prachtige hotel.
De service: wel een voldoende maar een magere in vergelijking met de rest en datgene wat je mag verwachten van dit restaurant. Bij het uitserveren van de amuse ging wat mis. Er werd in mijn ogen niet adequaat op gereageerd. De amuse heb ik niet opgegeten. Bij het weghalen van de amusebordjes werd gevraagd of ik het alsnog wilde eten. Toen ik uitlegde waarom ik het niet op had gegeten werd aangeboden in de keuken een andere amuse te halen. De manier waarop e.e.a. verliep viel mij erg tegen gezien de reputatie van het hotel/restaurant. Er werd een tussengerecht aangeboden, dat bleek later niet voorradig. De manier waarop dit verliep kwam op ons wat amateuristisch over. Voor het overige vond ik (en met mij mijn tafelgenoten) dat er een groot niveau verschil tussen de verschillende bedienende medewerkers zat. Wat we zeer gewaardeerd hebben was de komst van de chef bij ons aan tafel! Al met al hadden we wat meer verwacht maar is het ook geen onvoldoende voor de service.
Dan het decor: dat is prachtig. Mooi gelegen in het Twentse landschap en een warme inrichting. Mooi tafellinnen en servies. Al met al is dit prima.
Het eten was werkelijk top! We hadden het maandmenu van de maand maart en dat was zijn prijs meer dan waard. Complimenten. Het voorgerecht was zachtgegaarde forel met een heerlijke kerriesaus, het hoofdgerecht een goed gebraden, malse biefstuk en tot slot een bavarois van lychee. Alle gerechten werden prachtig uitgeserveerd met mooie garnituren. Al met al top. Bij het menu werd ook een aperitief, twee wijn en koffie/thee geserveerd. Klasse.
Geachte gast,
Hartelijk dank voor uw recensie op Iens.nl, we zijn er blij mee. Fijn dat u de kwaliteit van onze keuken zo waardeert, daar komt u ook voor, maar de opmerkingen met betrekking tot de bediening geven uiteraard aanleiding tot verbetering. Het moge duidelijk zijn dat we ook (jonge) mensen in ons bedrijf opleiden, maar dat mag niet ten koste gaan van de service. Uw punt is terecht, we pakken dat op en zullen onze aanpak verbeteren op dat vlak.

Restaurant 't Spieck,

Reactie van proever:

Geachte heer Vlek,
Dank voor uw reactie. Onze opmerkingen zijn zuiver opbouwend bedoeld en wij komen zeker terug!
Hartelijke groet Jolanda Mol-Sohl
Harryschoot .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Het brunch menu voor €35 p.p. Dat is een forse prijs. Het brood van de plaatselijke bakker was heerlijk met veel luxe vleeswaren. Verder een ruim assortiment van koude en warme gerechten.
Wel een heel mooi landgoed om een middag door te brengen. En wat een rust....
Harry & Ans
Harrywendell .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Mooie lokatie voor een diner. Het eten wat we besteld hadden was het maandmenu. De forel in kerriesaus was lekker. Biefstuk was mals en goed gebakken. We vonden alleen de bavarois minder.
De service was ok, niet geweldig maar ook niet slecht. Maar nu komt het grootste probleem van de hele avond. Volgens mij is de bedoeling van uit eten gaan niet alleen de ervaring, tafelen etc. Wat ik wil zeggen, we kwamen thuis en hebben de frituurpan aangezet want we hadden echt nog honger....
Geachte gast, geachte heer Wendell,

Dank voor uw reactie op Iens, daar zijn we blij mee, ook al bent u niet onverdeeld positief in uw oordeel. Jammer dat u achteraf zegt dat u niet genoeg gegeten heeft, want nu kunnen we er niets meer aan doen, dat kan wel als u er bent. Ik weet zeker dat er gevraagd is of alles naar wens was tijdens het diner. Dat is hét moment om aan te geven dat u best wat meer zou willen hebben gegeten, dan krijgt u dat ook. Niet voor niets wordt er ruim ganrintuur gegeven bij het hoofdgerecht en als u meer wilt, brengen we dat, zonder toeslag. Jammer, een gemiste kans voor u en voor ons. Maar u weet het nu en kunt er uw voordeel mee doen tijdens een volgend bezoek aan ons restaurant! Graag tot een volgende keer.

Restaurant 't Spieck

Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
We waren hier twee nachten en hebben een keer ontbeten, twee keer gedineerd, een keer geluncht en één keer i.p.v. het ontbijt de brunch gedaan. Dus hebben we een goede indruk gekregen van de kwaliteit van de keuken. En die was absolute top. Alles wat je in je mond steekt zit vol met smaak. Smaakvol opgemaakt en smaak in de mond. Alle mensen van de bediening stralen plezier in het werk uit. Toen we in het dorp wandelden werden we gegroet door de mevrouw van het ontbijt. Waar maak je dat mee? Het nadert de perfectie. Zeer aan te bevelen is de brunch. Die is echt geweldig met vijf warmen, vier koude gerechten, een bouillon vooraf, dessert en dan ook nog lekkere vleeswaren en kazen. Te veel maar zo lekker dat het meeste toch op gaat. Toch nog suggesties? Jazeker; Zet de lunchkaart ook op het internet en leg hem neer. We wisten niet dat we ook konden lunchen, nergens te vinden. En die lunch op de eerste dag was heerlijk. Verder vinden we de uitbreiding van het menu met een extra gang nogal duur. 12,50 voor een tomatenbouillon of een courgettesoep is erg aan de prijs. Voor een bisque zou het acceptabel zijn omdat daar dure ingrediënten in gaan maar dit niet. Verder niets dan lof.
PieterenMax .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Prachtig maand menu voor slechts €34,50, incl. 2 glazen wijn en koffie
De amuse is wel heel erg simpel, maar de forel en de biefstuk zijn top. Het geheel ziet er goed uit en met mooie smaken.
Een vriendelijke vraag of je frites wil heeft wel een staartje, je betaald er achteraf € 7 voor en ook nog eens € 13,98 voor 2 flesjes water. Jammer.
Maar voor € 45 heb je uiteindelijk een mooi menu van een goede kwaliteit.
Lilianne-111 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
We verbleven twee nachten en hebben er werkelijk van alles wat we meemaakten genoten. De juniorsuite was ruimer dan we elders hebben meegemaakt. Een reinheid om je daar thuis over te schamen, zo schoon. De inrichting is heel prettig. Het bad is ruim. De details als begroeting (in het plaatsje Lattrop nota bene) en de algehele omgang tonen een zeer gewaardeerde bijzondere betrokkenheid van het personeel. De brunch in plaats van het ontbijt is voor de doorslapers zeer aan te bevelen. Alweer een terugkomadres.
Gabriëlle V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Zeer fijne avond gehad in dit klassiek ingerichte hotel. De bediening is zeer hoffelijk en formeel gekleed, wat wij zeer op prijs kunnen stellen. Na elke gang wordt gevraagd hoe snel je de volgende gang wilt, wat zeer prettig is. We namen het 3e gangenmenu. Vooraf gerookt dinkelrund, zeer smakelijk. De kalfsoester als hoofdgerecht was voor mij doorbakken vanwege zwangerschap, maar ook doorbakken was deze nog redelijk mals. Het bittere chocoladetaartje na was heerlijk.
Hart-Oldenzaal .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Vanmiddag weer een keer komen eten bij de Holtweijde en opnieuw een warme ontvangst en het obligatorische glas bubbel bij de open haard. Van tevoren wat moeten doorgeven gezien mijn begeleiding op sommige dingen moet letten. Geen enkel punt, alles discreet met mij besproken en van een lekkere lunch genoten. Een kleine minpunt was de kalkoenfilet als voorafje, kwam zo uit de verpakking - zo zag het er wel uit - het wildzwijn en zeker het dessert waren heerlijk.
De gastheer was erg attent en vroeg diverse keren of wij tevreden waren en de begeleiding tevreden was, ja zeker alles top.

Wij komen terug ????